Keppis 23.06.2004 09:59:45 | |
---|
Kuvitellaanpa tilanne: Sinä/bändisi on saanut levytys sopimuksen ja tuottaja haluaa levylle rumpukonetta ja muita tehoste kikakilua ja musiikki tyyliä erisuuntaiseks(esim. metallia popimmaks). Suostuisitko menestyksen takia? Itse en. Tilutus on sairasta. |
sub zero 23.06.2004 10:07:28 | |
---|
En tietenkään. Megadeth oli nössö kun suostui tuottajan vaatimuksiin tehdä Yothanasia levyn raidoista sen nopeuksisia että niitä soitetaan radiossa. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Diz 23.06.2004 10:08:24 | |
---|
tuottaja haluaa levylle rumpukonetta ja muita tehoste kikakilua ja musiikki tyyliä erisuuntaiseks(esim. metallia popimmaks). Suostuisitko menestyksen takia?. Itseäni ei juuri hirvitä altistaa biisejäni toisten ideoille. Yleensä se tekee niille vain hyvää jos on oikeat tyypit tekemässä juttuja. http://www.cyanvelvetproject.tk |
Johannes_t 23.06.2004 10:17:09 | |
---|
Kuvitellaanpa tilanne: Sinä/bändisi on saanut levytys sopimuksen ja tuottaja haluaa levylle rumpukonetta ja muita tehoste kikakilua ja musiikki tyyliä erisuuntaiseks(esim. metallia popimmaks). Suostuisitko menestyksen takia? Itse en. Ajattelepa kysymys myös toisinpäin, jos kirjoitus olisi levymogulien.netin palstalla, se menisi näin: Kuvitellaanpa tilanne: Sinä/levy-yhtiösi on tarjonnut levytyssopimusta bändille ja satsannut ihan kivasti rahaa. Bändi ei kuitenkaan suostu kuuntelemaan tuottajaa, eikä heidän näkemyksensä omasta musiikistaan vastaa yleistämielipidettä. Suostuisitko jatkamaan levytyssopimusta konkurssin uhalla? Itse en. |
Diz 23.06.2004 10:21:02 | |
---|
Kuvitellaanpa tilanne: Sinä/levy-yhtiösi on tarjonnut levytyssopimusta bändille ja satsannut ihan kivasti rahaa. Bändi ei kuitenkaan suostu kuuntelemaan tuottajaa, eikä heidän näkemyksensä omasta musiikistaan vastaa yleistämielipidettä. Asiaa. Plussaa napsuu. http://www.cyanvelvetproject.tk |
Chemo 23.06.2004 10:37:08 | |
---|
Eiköhän kuitenkin usein tilanne ole semmoinen, että tuottaja koettaa nimenomaan vahvistaa bändin omaa juttua, eikä niinkään muuttaa bändiä joksikin mitä se ei ole. Ja että bändin omat jutut ovat nimenomaan se syy, minkä takia äänitettä ylipäätään lähdetään työstämään. Silloin kun homma pelaa tältä pohjalta, kannattaa tuottajan antamaa panosta arvostaa. Ja pitää korvat auki. Ramalamadingdong. |
Mä suostuisin...kunhan saisin rahaa...rahalla voisin sitte tehdä omaa musaani. "Vitut yleisöstä!"
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Super-Jari 23.06.2004 11:18:38 (muokattu 23.06.2004 11:30:00) | |
---|
Ne levy-yhtiöt jotka meidät mahdollisesti ottaisivat suojiinsa, eivät ikinä, missään tilanteessa ehdottaisi että menisimme popimmaksi. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Ai sulla on 5150 nuppi? Myyt sen mulle NYT! |
MrQ 23.06.2004 11:20:42 | |
---|
Tuottajat ja vastaavat ovat sietämättömiä hirvityksiä jotka lentelevät sillä haaskalla jonka pitäisi olla bändi. Se, että moinen epatto edes ehdottaisi minulle moista, että hyvä kappale, mutta... on täysin hyväksymätöntä. Eli ei. Minua ei missään nimessä, levytyssopimuksen purkautumisen uhallakaan saada tinkimään kappaleistani. |
Veikko 23.06.2004 11:40:11 (muokattu 23.06.2004 19:51:30) | |
---|
Jaa, jos sen avulla saisin miljuunia nii totta vitussa antaisin tehdä musalleni mitä vaan. Sehän on kuitenkin vaan musiikkia. edit:lisäys Veikko, mitä pellejä noi oikeen on? (Poika neljävuotta, Slipknotin nähdessään) |
Leikari 23.06.2004 11:50:11 (muokattu 23.06.2004 11:53:00) | |
---|
Suostuisitko menestyksen takia? ne on eri miehet kun menestyvät ja eri miehet, jotka istuvat luuseribaareissa selittämässä kuinka musiikkibisnes on kaupallista laskelmoivaa paskaa & tuottajat ymmärtämättömiä kusipäitä toiset soittavat siksi kun halutaan tähdiksi ja tienata rahaa ja jotkut muut toiset soittavat siksi kun pitävät kompromissittomasti siitä omasta jutustaan kukin tulee onnelliseksi tavallaan sekin voi olla, että yleisö on väärässä ja eikä rehellinen muusikko saa ansionsa mukaan kun harhaanjohdetut asiakkaat ostavat vain miljoonastudoissa isojen nimien tuottamia kiiltokuvaäänitteitä? edit: musiikin hyvyyden/"taiteellisen" arvon kanssa em. jaottelulla ole mitään tekemistä. |
mustakaapu_3 23.06.2004 11:52:30 | |
---|
No tästähän löytyy varmasti juttua paljonkin lähes jokaisen muusikon elämänkerroista. Kyllä tuottaja voi olla sekä hyvä että huono juttu. Jos bändillä käy tuuri, voivat he löytää tuottajan joka jakaa heidän visionsa musiikista ja vahvistaa sitä, mutta on myös sellaisia mulkkuja varmasti jotka haluavat vain bändin/artistin talutusnuoraansa. Veikkanpa kuitenkin että moni hitti ei olisi nähnyt päivänvaloa vaikkapa ilman Phil Spectoria tai Martin Hannettia... Komppisektio elää terveempää elämää! |
JuniperThree 23.06.2004 11:53:06 | |
---|
Mä suostuisin...kunhan saisin rahaa...rahalla voisin sitte tehdä omaa musaani. Komppausta... |
JCM 23.06.2004 11:59:47 | |
---|
En todellakaan. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Jani The Rock 23.06.2004 12:03:51 | |
---|
Voisi tuottajanplanttu saada bootsista perseeseensä, jos tulisi mokomaa ehdottelemaan. Don`t mess with the countryboys |
Leikari 23.06.2004 12:20:46 | |
---|
No tästähän löytyy varmasti juttua paljonkin lähes jokaisen muusikon elämänkerroista. Kyllä tuottaja voi olla sekä hyvä että huono juttu. Jostain syystä nuorimmilla ja kokemattomimmilla on kova asenne ja usko omaan kaikkivoipaisuuteen. Josko tuottajaan voisi suhtautua bändin/tiimin jäsenenä, joka tuo oman erityistietämyksensä ja kokemuksensa esim. levyntekoon. Monelle bändille manageri/tuottaja olisi hyvä kumppani löytämään ja kehittämään bändin musiikkia ja linjaa. Siitäkin on paljon kyse, että mitä halutaan/mihin tähdätään. Haetaanko merkittävässä määrin kaupallista menestystä vai tehdäänkö omaa juttua ( - ehkä kriitikoiden/harrastajien arvostamaa, mutta pienemmällä todennäköisyydellä myyntilistoille nousevaa). Bändin kannattaa ensin keskuudessaan pohtia mitkä ovat omat ajatukset musiikin "taiteellisten" ja rahallisten tavoitteiden suhteen. Ennen tuottajan valitsemista tulee toki puhua selväksi mitkä tavoitteet bändillä ja tuottajalla yhteisessä hommassa on + onko musiikillinen lähtökohta/näkemys ymmärretty samalla tavalla. Jos ei mätsää niin etsitään toinen tyyppi. Ymmärrän kyllä, että kun tuottajalla on vastuu tuotantobudjetista + toisaalta mahdollisuus/velvollisuus myös tulopuoleen vaikuttamisesta niin asiaa katsoo siltä myyvyydenkin/rahallisen tulostavoitteen näkökulmasta. Bändin on hyvä muistaa, että kun sopimus levylafkan kanssa on tehty alkaa kuluja yhtiölle juosta - levytykseen käytettävä raha on yhtiölle sijoitus, josta halutaan vähintään omat riittävällä katteella pois. Ja kun bändi leikkiin ryhtyy niin sen kestäköön - ehdot pitää miettiä ja sopia etukäteen. |
kid ego 23.06.2004 12:27:36 | |
---|
Jostain syystä nuorimmilla ja kokemattomimmilla on kova asenne ja usko omaan kaikkivoipaisuuteen. Mulla myös, mutta se perustuu siihen että en tee mitä en halua. Jos mulla olisi diili, ottaisin toki tuottajilta hyviä ideoita vastaan, mutta paskat ideat vetäisin vessasta alas. Mieluummin teen kavereiden kanssa autotallissa sellaista musaa mitä mä diggaan, kuin menestyisin roskamusalla. Musiikki on mulle todella henkilökohtainen asia, siitä ei tingitä. Just kid-ding. |
Juntunen 23.06.2004 12:32:00 | |
---|
Mieluummin teen kavereiden kanssa autotallissa sellaista musaa mitä mä diggaan, kuin menestyisin roskamusalla. Musiikki on mulle todella henkilökohtainen asia, siitä ei tingitä. Voi jumatsuikka kylläpä olenkin samaa mieltä. |
Defrayer 23.06.2004 12:45:19 | |
---|
Kai siitä nyt menisi hohto koko bänditouhusta jos ei saisi soittaa sellaista musiikkia mistä pitää :/. Mutta olenpa vielä sillä tasolla bändiasioissa, että heitetään muutaman kerran vuodessa keikka omassa koulussa ;). Saa ainakin soittaa mitä huvittaa. Niin, ja vastaus on, että en todellakaan muuttaisi, kuin ehkä aivan marginaalisen vähän. "This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. |
Johannes_t 23.06.2004 12:46:02 (muokattu 23.06.2004 12:46:57) | |
---|
Kannattaa tosiaan miettiä tarvitseeko levy-yhtiötä mihinkään. Yhtiöiden tarkoituksenahan on saada levy mahdollisimman monen kuluttajan ostoslistalle -> tuottaa bändin musiikista mahdollisimman montaa kuluttajaa miellyttävää. Jos bändin näkemys asiasta on eri, kannattaa pitäytyä omakustanteissa, koska subjektiivisesti tuotettu musiikki pysyy aina pienen piirin musana. Esimerkkejä tuottajan vaikutuksesta löytyy vaikka kuinka, yhtenä vaikkapa YUP. Toki poikkeuksiakin löytyy, vaikka menestymisen yhtälö on niissäkin tapauksissa hyvin selvä, esim. Levy-yhtiön bändit Apulanta (linja muuttunut/kehittynyt tasaisesti ensimmäisen lottovoiton jälkeen) ja Tehosekoitin (loistavia pastisseja, biisien esikuvat kuitenkin tuotettu jo aikanaan). |