Aihe: Van Halen
1 2 3 4 562 63 64 65 6688 89 90 91 92
HaloOfFlies
14.02.2019 21:46:12 (muokattu 14.02.2019 22:05:28)

Sammy Hagar kertoi Eddie Trunkin haastattelussa Van Halenin managementin tiedustelleen Michael Anthonyn kiinnostusta reunioniin puoli vuotta sitten. Mike oli sanonut olevansa kiinnostunut, mutta oli samalla kertonut että reunion pitäisi järjestää siten ettei se vaikuttaisi Sammyn kanssa tehtävään levyyn ja kiertueeseen. Johtoportaasta oli todettu, että palataan asiaan myöhemmin. Sammy antoi haastattelussa hyväksyntänsä reunionille, mikäli sellainen joskus tapahtuu.

Mike itse kommentoi reunion-asiaa NAMM-gaalassa pari viikkoa sitten "jos jotain tapahtuu, niin sitten tapahtuu, jos ei, niin ei". Tosin Mike sanoi tuolloin, että häneen ei ole oltu Van Halen-leiristä yhteydessä reunionin tiimoilta. Eli ota näistä nyt sitten selvää, kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista.

Sammyn ja Miken uusi bändi The Circle julkaisee debyyttilevynsä toukokuun 10. päivä. Huhtikuussa aloittavat jenkkikiertueen Renosta.

http://ultimateclassicrock.com/van-halen-michael-anthony-reached-out/
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Regalis Apertura
15.02.2019 15:57:56 (muokattu 15.02.2019 15:59:49)
Muuten onko kukaan huomannut miten hiljaa Eddie ja Alex ovat olleet (mun tietääkseni) tästäkin reunion-jutusta? Rothista nyt puhumattakaan... Ja mitä Mikeen tulee niin jättänee nuo managementin kyselyt omaan arvoonsa ainakin niin kauan kun Roth on kuviossa mukana. Veikkaisin että edelleenkin Mike ei suostu palaamaan bändiin ilman parasta kaveriaan Sammy Hagaria jonka kanssa tekee levyäkin... Onko Van Halenin veljekset edes vihjanneet tulevista kuvioista (esim. levy/kiertuesuunnitelmista)?
The Jack
31.03.2019 21:06:21
Ainakaan Michael Anthony ei tule osallistumaan Van Halenin tuleville keikoille, mutta ehkä keikkoja kuitenkin on luvassa jollain kokoonpanolla.

https://www.soundi.fi/uutiset/van-h … npanon-paluukiertuetta-odottaville/
sirdickyj
31.03.2019 21:19:31
The Jack: Ainakaan Michael Anthony ei tule osallistumaan Van Halenin tuleville keikoille, mutta ehkä keikkoja kuitenkin on luvassa jollain kokoonpanolla.

https://www.soundi.fi/uutiset/van-h … npanon-paluukiertuetta-odottaville/

Oikeestaan kaikki nää uutisoinnit suuntaan tai toiseen ihan tuulen huminaa. Joka ainoa kommentti ylittää uutiskynnyksen, tai käytännössä kynnyatä ei edes ole. Joten se ja sama mitä lähdettä missäkin referoidaan, asioiden oikea tila selviää sit kun on jotain konkreettista.

Soundin kirjoituksessa oleva "stadionkiertue" on jo sinänsä absurdi ilmaus Van Halenin kohdalla. Kyseessä ei ole stsadionsarjan bändi. Tietty joku kimpparundi voisi stadioneille viedäkin.
sirdickyj
31.03.2019 22:05:20
The Jack: Euroopassa Van Halen ei ole stadionbändi, mutta jenkeissä voisi suosion puolesta olla. Soittavat USA:ssakin silti käsittääkseni suurissa areenoissa stadioneiden sijaan. Bändin kiertueet ovat olleet Rothin paluun jälkeen tuottoisampia kuin edes kultaisella kasarilla. Bändi on tienannut useampana vuotena n. 50-100 milliä lipputuloina ja olleet TOP 10 listalla tuottoisimpien esiintyjien joukossa monta kertaa. Edellä on olleet nimiä kuten Madonna, Bruce Springsteen ja Roger Waters, mutta ei juuri rock-bändejä. Guns N Roses ja Metallica pääsevät tällä hetkellä kiertäessään suuremmille tuloille, mutta eipä juuri muut.

Ei oo Jenkeissäkään stadionbändi. Toki areenoiden tekemiseen on varmasti muitakin syitä ku että eivät myisi stadioneita täyteen. Mutta kultaisella kaudella stsdioneita rundasivat vaan ei omilla keikoillaan, ja tilanne ei siitä kauheesti ainakaan ole muuttunut isompaan suuntaan.

Minusta myös bändin tyylille sopivampaa on vetää areenoita, Roth on vanhentunut tyylikkäästi ja jotenkin on enemmän areenarokkari ku stadionille sopiva riehuja. Minusta.
Regalis Apertura
31.03.2019 23:53:16
Muuten, en muista oliko tästä jo juttua aiemmin mutta mua on jo vuosikymmeniä vaivannut miten vähän Eddie itse asiassa varioi soolo-osuuttaan keikoilla vuodesta toiseen... Siis vaan ne samat kuviot (Cathedral, Eruption, Mean Street yms. pätkät) mutta ei juuri yhtään improvisointia. Jotenkin outoa tuon tason kitaristilta jolta luulisi tulevan ex-tempore-tyylistäkin tilutusta/arpeggioita vaikka millä mitalla. Tiedä sitten miksi näin. Ehkä Eddie laskee vain varman päälle tietyssä mielessä?
sirdickyj
01.04.2019 00:12:17
Regalis Apertura: Muuten, en muista oliko tästä jo juttua aiemmin mutta mua on jo vuosikymmeniä vaivannut miten vähän Eddie itse asiassa varioi soolo-osuuttaan keikoilla vuodesta toiseen... Siis vaan ne samat kuviot (Cathedral, Eruption, Mean Street yms. pätkät) mutta ei juuri yhtään improvisointia. Jotenkin outoa tuon tason kitaristilta jolta luulisi tulevan ex-tempore-tyylistäkin tilutusta/arpeggioita vaikka millä mitalla. Tiedä sitten miksi näin. Ehkä Eddie laskee vain varman päälle tietyssä mielessä?

Eihän Eddie koskaan ole astunut tuon mukavuuslaatikkonsa ulkopuolelle. En usko että kuulostaisi missään muussa yhteydessä kovinkaan erikoiselta kuin tekemässä tota omaa juttuaan.

Eikä tietty tarvikaan.
MusikMan
01.04.2019 02:13:29
sirdickyj: Eihän Eddie koskaan ole astunut tuon mukavuuslaatikkonsa ulkopuolelle. En usko että kuulostaisi missään muussa yhteydessä kovinkaan erikoiselta kuin tekemässä tota omaa juttuaan.

Eikä tietty tarvikaan.

Musarin tallissahan oli Eddien kanssa samaan aikaan Albert Lee ja Stevet Lukather sekä Morse (kaikki nämä 3 edelleenkin Musarin signature-artisteja). Olikos Ernie Ball järjestänyt ysärin alkupuolella jotkut jamit, joissa em. herrat olivat lavalla, mutta joista Eddie käveli käytännössä kesken pois, kun ei kai oikein lähtenyt. Tuollainen jamipohjainen irroittelu ei kai ole koskaan oikein ollut Eddien omaa mukavuusaluetta. Onkohan tää tosi tarina vai legenda, mene ja tiedä...
"When in doubt... C4!"
sirdickyj
01.04.2019 04:50:42 (muokattu 01.04.2019 13:11:57)
MusikMan: Musarin tallissahan oli Eddien kanssa samaan aikaan Albert Lee ja Stevet Lukather sekä Morse (kaikki nämä 3 edelleenkin Musarin signature-artisteja). Olikos Ernie Ball järjestänyt ysärin alkupuolella jotkut jamit, joissa em. herrat olivat lavalla, mutta joista Eddie käveli käytännössä kesken pois, kun ei kai oikein lähtenyt. Tuollainen jamipohjainen irroittelu ei kai ole koskaan oikein ollut Eddien omaa mukavuusaluetta. Onkohan tää tosi tarina vai legenda, mene ja tiedä...

Oli toi Luken kirjassakin toi juttu.

Onhan noi soittajana noi muut jäbät ihan eri osastoa, kaikki soitelleet jos jonkinlaiata musaa. Eh"dee on soitranut aina Van Halenissa ja on käytännössä täysin uniikki tapaus. Eikä varmasti mikään jammailija.
Regalis Apertura
01.04.2019 09:40:40
Pointtina oli että miksi juuri siinä soolo-osuudessa pitää "säästellä" kun muutamassa biisissä välillä kuitenkin jamitellaan bändin kera... Ainakin niillä buutseilla/juutuupi-videoilla mitä olen nähnyt.
winstoni
01.04.2019 13:29:08
Regalis Apertura: Pointtina oli että miksi juuri siinä soolo-osuudessa pitää "säästellä" kun muutamassa biisissä välillä kuitenkin jamitellaan bändin kera... Ainakin niillä buutseilla/juutuupi-videoilla mitä olen nähnyt.

Toisaalta Eddien soolo-osuus on täynnä hittejä, jotka ihmiset haluavat kuulla ja itsessään vievät jo aikamoisen läjän minuutteja, ja joka minuutti on pois bändin varsinaisesta ohjelmistosta. Mun mielestä VH on aina ollut biisit ja kokonaisvaltainen show edellä menevä bändi Eddien ja Alexin taituruudesta huolimatta, enkä usko Rothinkaan kauheasti innostuvan kauan odottelusta spottivaloihin. Ja varmaan suurin osa yleisöstä ei kuitenkaan ole kitaraniiloja.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
kyseinen
01.04.2019 15:57:59
sirdickyj: Roth on vanhentunut tyylikkäästi

Okei!
https://static01.nyt.com/images/201 … rJumbo.jpg?quality=90&auto=webp
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
sirdickyj
01.04.2019 16:29:51
kyseinen: Okei!
https://static01.nyt.com/images/201 … rJumbo.jpg?quality=90&auto=webp

Rith on AINA tyylikäs, riippumatta mitä on päällä jne. Aina.
Tomtom
01.04.2019 16:57:30
Tyyltä on kyllä paljon mutta mulla kesti hetki jos toinenkin tajuta kuka kuvassa on.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Kefiiri
01.04.2019 17:29:49
Päänuppi on kuin puoliksi Sting ja puoliksi Charlie Watts, mutta kuosit on kohdallaan :)
En ole musiikin asiantuntija.
yellow
01.04.2019 18:41:24 (muokattu 01.04.2019 18:45:06)
Tomtom: Tyyltä on kyllä paljon mutta mulla kesti hetki jos toinenkin tajuta kuka kuvassa on.

Sama. Näyttää kahdeksankymppiseltä. Eikä niin terveeltäkään. Sammy taas on nuorekas kuin mikä.
Lunnu
01.04.2019 21:15:59
sirdickyj: Eihän Eddie koskaan ole astunut tuon mukavuuslaatikkonsa ulkopuolelle. En usko että kuulostaisi missään muussa yhteydessä kovinkaan erikoiselta kuin tekemässä tota omaa juttuaan.

Eikä tietty tarvikaan.

Mun mielestä Eddien vahvuus on ollut ennen kaikkea ilmeikkäässä riffeilyssä. Sen soolollut, joista se on toki tullut tunnetuksi, on aina jättäny meikäläisen vähän viileäksi. Mut ne taustat - ne on neroutta.
Nostalgy is not what it used to be
Velli
01.04.2019 22:29:42
Lunnu: Mun mielestä Eddien vahvuus on ollut ennen kaikkea ilmeikkäässä riffeilyssä. Sen soolollut, joista se on toki tullut tunnetuksi, on aina jättäny meikäläisen vähän viileäksi. Mut ne taustat - ne on neroutta.

Täysin samaa mieltä. Kukaan muu hard rock -kitaristi ei varioi riffejään, fillaile yhtä tyylikkäästi tai pelaa dynamiikalla yhtä hienosti kuin Eddie. Soolonsa ovat mitä ovat, mutta Eddie on mun kirjoissa yksi parhaista komppikitaristeista hard rockissa.
MusikMan
02.04.2019 00:42:07 (muokattu 02.04.2019 00:46:13)
sirdickyj: Oli toi Luken kirjassakin toi juttu.

Onhan noi soittajana noi muut jäbät ihan eri osastoa, kaikki soitelleet jos jonkinlaiata musaa. Eh"dee on soitranut aina Van Halenissa ja on käytännössä täysin uniikki tapaus. Eikä varmasti mikään jammailija.

Nyt oli ihan pakko tarkistaa omat muisteloni, ettei mene hevosmiesten tietotoimiston puolelle. Toi jami, mihin aiemmin viittasin oli tosiaan -91 NAMM:ssa Ernie Ballin The Biff Baby Allstars, ja Eddie lisäksi mukana olivat Steve Morse ja Albert Lee. Musician Magazine kirjoitti Eddien roolista ja kontribuutiosta jameissa vähemmän mairittelevan jutun isomman haastattelun sisällä, ja Eddiellä meni kai hernepenkki nenään. Setti oli kai ollut enemmän tai vähemmän kantripohjalta, ja Eddien vahvuudet tuolla tontilla on...

Lukatherin kirjassa kerrotaan The Baked Potato kokoonpanon (Lukather, Landau, Will Lee, Lenny Castro, Carlos Vega) vedosta -92, jossa Eddie ei enää noussut lavalle 2. settiin. It was all too much for him., menee Luken suora lainaus kirjasta.
"When in doubt... C4!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)