Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5201 202 203 204 205298 299 300 301 302
Lego
31.03.2019 14:45:33
hallu: Mutta LesPaulia ei kukaan tee paremmin kuin Gibson. Tai siis, että jos ei tykkää Paulista niin se ei merkkiä vaihtamalla parane, vaan pitää etsiä jotain itselleen sopivampaa.

No sitten en kyllä halua tietää kuinka paskoja ne kopiot ovat :D

Ja tietty tässä on etsitty itselle paremmin sopiva vekotin ja onneksi on löytynytkin. Ei ole tarvinnut hetkeen tuskailla asian kanssa.
parek
31.03.2019 16:12:07
TTV
31.03.2019 16:18:02
o0o: Painojakauma ihan hyvä: https://muusikoiden.net/dyn/users/161050.jpg

Komea on myöskin :-) Jos tossa on slimtaper kaula, niin myy mulle kun kyllästyt...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
parek
31.03.2019 16:19:23
JAK: Lähinnä henkilökohtaiset mieltymykset; skaala, ergonomia ja paino nyt ekana muistuu mieleen.

Ei gibsonit ole huonoja sinulle, vaan sinä olet huono gibsonille.

Itse olen gibsonille sopiva, koska tämä mun uusi lespa vie voiton skaalassa ja ergonomiassa vs. strato. Paino oli sama kuin stratossani.

Erityisen paljon tykkään siitä kun oikea käsi lepää runkoa vasten ja kitara ei vaadi minkäänlaisia ponnisteluja pitää soittoasennossa.
Lego
31.03.2019 17:16:07
o0o: Ei gibsonit ole huonoja sinulle, vaan sinä olet huono gibsonille.

Itse olen gibsonille sopiva, koska tämä mun uusi lespa vie voiton skaalassa ja ergonomiassa vs. strato. Paino oli sama kuin stratossani.

Erityisen paljon tykkään siitä kun oikea käsi lepää runkoa vasten ja kitara ei vaadi minkäänlaisia ponnisteluja pitää soittoasennossa.

Kappas kun fanboytä rupesi ahdistamaan :D
fox
31.03.2019 17:24:30

JAK: Kappas kun fanboytä rupesi ahdistamaan :D

Mutta hei, eiks se ollu sinun tarkoitukseskin, eli heitellä "kivaa ja kevcyttä" provoo ketjuun. Tuo "fanboy"-kommentti asian vahvistanee.
Hiukkasen lapsellista meininkiä. ;)
No, tuleehan noilla ulostuloilla niitä rinkiläisten "plussaa paukahti!" kommentteja, jos vanhat merkit paikkansa pitää. :p
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
parek
31.03.2019 17:31:15

Hah, huumoritutka vissiin rikki.
Laulava Kylätohtori
31.03.2019 17:32:11
Mä olen Gibson fanboy ja ylpeä siitä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
31.03.2019 17:38:41
JAK: No sitten en kyllä halua tietää kuinka paskoja ne kopiot ovat :D

.......

Ei ne kopiot ole mitenkään paskoja. Esimerkiksi Tokai tekee oikein hyviä lessuja ja itsekin soitan nyt sellaisella. Mutta asia vaan on niin, että kävin 2018 kitarapajalla tsekkaamassa ne uudet R8 ja R9 mallit, niin totesin että ei niitä voi mitenkään ylittää. Samaa voi tavoitella jos joku on riittävän uskalias. Niiden hintalappu vain on semmoinen, että eivät ole mun kitaroita net, vaan tyydyn halvempaan silti ihan hyvään lessuun. Mutta mitä olen erilaisia Lessuja soitellut/kokeillut niin eipähän ole tullut yhtään vastaan, jotka olisi millään tavalla kilpailleet noiden R8 ja R9 gibboneiden kanssa.

Jos nää mainitus lessut on sun mielestä paskoja, niin se johtuu siitä että et vain tykkää lespaulista ja se on ihan okei, mutta ei sitä kyllä kukaan paremminkaan tee. Tekee sitten muita malleja jotka sulle varmaankin sopii paremmin.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
31.03.2019 17:40:02

Toi nyt on ihan turhaa provoilua :-(
Lego
31.03.2019 17:48:54
fox: Mutta hei, eiks se ollu sinun tarkoitukseskin, eli heitellä "kivaa ja kevcyttä" provoo ketjuun. Tuo "fanboy"-kommentti asian vahvistanee.
Hiukkasen lapsellista meininkiä. ;)
No, tuleehan noilla ulostuloilla niitä rinkiläisten "plussaa paukahti!" kommentteja, jos vanhat merkit paikkansa pitää. :p

Sinä et varmaankaan tiedä minun tarkoitusperiäni joten voit olla laittamatta sanoja suuhuni.
hallu
31.03.2019 17:50:12
JAK: Sinä et varmaankaan tiedä minun tarkoitusperiäni joten voit olla laittamatta sanoja suuhuni.

Sä voisit selittää tarkoitusperäsi itse, niin kenenkään ei tarvitsisi niitä arvailla.
Lunnu
31.03.2019 18:43:07
Itse olen kovasti yrittänyt tykätä lessusta ja olen pari kappaletta omistanutkin mutta meikäläiselle se ei vaan istu. Olen niin tottunut siihen että ylänauhoille pääsee ilman että peukku tarttee siirtää kaulan taakse.
Ei vaan ole ollut tarpeeksi energiaa treenata uudenlaista soittotekniikkaa tuon mallin suhteen.
Senpä takia omistankin ES335n johon olenkin oikein tyytyväinen.
Sen verran vielä tuosta lessun muotoilusta - mielestäni se on tehty pienille miehille. Meikäläisen kokoisella (yli 180cm) se näyttää vaan typerältä kun sen runko on sen verta pieni.
Nostalgy is not what it used to be
kaikkonen975
31.03.2019 20:34:29
Lunnu: Itse olen kovasti yrittänyt tykätä lessusta ja olen pari kappaletta omistanutkin mutta meikäläiselle se ei vaan istu. Olen niin tottunut siihen että ylänauhoille pääsee ilman että peukku tarttee siirtää kaulan taakse.
Ei vaan ole ollut tarpeeksi energiaa treenata uudenlaista soittotekniikkaa tuon mallin suhteen.
Senpä takia omistankin ES335n johon olenkin oikein tyytyväinen.
Sen verran vielä tuosta lessun muotoilusta - mielestäni se on tehty pienille miehille. Meikäläisen kokoisella (yli 180cm) se näyttää vaan typerältä kun sen runko on sen verta pieni.

Mustakin todella hienoja kitaroita, ei vaan toiminut mun profiiliin LesPaul.. Jos olisi ollut parempi taloustilanne, niin en olisi myynyt vaan pitänyt seinällä olohuoneessa. Oli 90-luvun alkupuolen stankku.

SG Standard on ja siitä tykkään enemmän. Mutta toi ES335 kyllä kiinostaisi, vielä kun saisi sen David Grohl-mallin jossa virittimet on samalla puolella.
Tympee Huttunen
31.03.2019 20:49:33
Nighthawk on mun juttu.
fox
31.03.2019 20:56:01

hallu: Toi nyt on ihan turhaa provoilua :-(

No, sitähän minäkin tarkoitin, ilman kenenkään "suuhun sanoja laittamatta".Ihan suoria lainauksia luultavasti noi oli?
Kyllähän tässä(kin) ketjussa on käyny kuittailemassa runsaasti sellaisiakin joilla ei sitä ainootakaan Gibsonia ole eikä tule. Syihin sen kummemmin paneutumatta. ;)
fox
31.03.2019 20:58:38

kaikkonen975:

SG Standard on ja siitä tykkään enemmän. Mutta toi ES335 kyllä kiinostaisi, vielä kun saisi sen David Grohl-mallin jossa virittimet on samalla puolella.

https://espanol.gibson.com/Products … itars/2015/Memphis/Trini-Lopez.aspx

eli tällasta?
kaikkonen975
31.03.2019 21:25:11 (muokattu 31.03.2019 21:40:08)
fox: https://espanol.gibson.com/Products … itars/2015/Memphis/Trini-Lopez.aspx

eli tällasta?

Kyllä, juuri tuollaista. Mutta ei taida D.Grohl-mallia olla saatavilla enää.

E:tarkemmin ajatellen eihän toi lapa oikein sovi Essiin. Kieltenvaihto vaan jotenkin helpompaa Fender-tyyppisiin lapoihin.
Juzpe
31.03.2019 22:59:11

hallu: Mutta LesPaulia ei kukaan tee paremmin kuin Gibson. Tai siis, että jos ei tykkää Paulista niin se ei merkkiä vaihtamalla parane, vaan pitää etsiä jotain itselleen sopivampaa...

Minkäs muiden tekijöiden Les Pauleja siinä Gibsonin Stankku/ Historic sarjojen hintaluokassa eli uutena 2-6k€ oot koittanu?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)