Aihe: Halvat kitarat, jotka ovatkin yllättävän hyviä
1 2 3 4 5 6 7 8
Mental_Schok0_Gummi
06.11.2018 21:39:25 (muokattu 06.11.2018 21:40:09)

Olin aikanaan melko lailla hyvin likellä ostaa Samickin ns. round-body ts. fat-body tyylisen akustisen. Se jäi tekemättä. Myöhemmän akustisen tyhmyyksissäni särjin. Siihen aikaan ei ollut mitään nettejä, taikka nettiarvosteluista mitään puhumattakaan.
Kun kasvat isoksi, niin ymmärrät, että kysymys: "Kumpi on parempi, Marshall vai Behringer", on turha...
hallu
06.11.2018 21:39:31
Vainottu: En ainakaan huomannut että Samickin Greg Bennet-malleja olisi vielä mainittu. Eli tosiaan Greg Bennetin suunnittelrmia ja Samickin Koreassa valmistamia keppejä.

Kitarat on todella hyvin tehtyjä ja vielä yllättävän hyvistä osista, kuten Groverin virittimet. Duncan Designed mikit ei ole parhaat mahdolliset, mutta tässä hintaluokassa erittäin käyttökelpoiset kuitenkin. Heikoin kohta lienee muovisatula, mutta nekin on omissa kappaleissa olleet sen verran hyvin viilattu, ettei mitään pakottavaa tarvetta vaihtamiseen ole. Omissa käsissä on pyörinyt Ultramatic (muistaakseni UM3), Avion AV3, sekä tällä hetkellä puoliakkari Royale RL3. Avion toimi useamman vuoden keikkakitarana metallimäiskeessä.

Mielestäni nämä kestävät helposti vertailun esimerkiksi LTD 400-sarjaan tai Korean tokaihin. Varsinkin kun näitä pyörii torilla välillä 150-300€ haarukassa.

Tämän voisin allekirjoittaa, mulla oli itselläni LaSalle 2 joka oli yllättävän hyvä ja vaikka mikitkin oli siinä Duncan designed, niin eipä ollut niissäkään mitään valittamista.

En ole ihan varma meneekö tää tähän kategoriaan koska noita Tokaita monet arvostaa eikä niiden hyvyys ole silleen mikään yllätys. Mutta oli se yllätys mulle, että tämä näin hemmetin hyvä on. Mulla on tuo Tokain LC85 joka on yllättävän hyvä pauli todellakin erilainen kuin Gibsonin stankkupauli, mutta silti tosi hyvä.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
iec
07.11.2018 12:22:16

hallu: Tämän voisin allekirjoittaa, mulla oli itselläni LaSalle 2 joka oli yllättävän hyvä ja vaikka mikitkin oli siinä Duncan designed, niin eipä ollut niissäkään mitään valittamista.

En ole ihan varma meneekö tää tähän kategoriaan koska noita Tokaita monet arvostaa eikä niiden hyvyys ole silleen mikään yllätys. Mutta oli se yllätys mulle, että tämä näin hemmetin hyvä on. Mulla on tuo Tokain LC85 joka on yllättävän hyvä pauli todellakin erilainen kuin Gibsonin stankkupauli, mutta silti tosi hyvä.

Niin... Duncan designed-mikit ovat käytännössä ainakin tiettyjen mallien osalta vastaavia kuin Seymour Duncanit. Esim Jazz ja JB:tä vastaavat Duncan designed-mikit kuulostivat mun yhdessä kitarassa tismalleen samalta kuin aidot. Ero tulee siitä, että Seymour Duncanit valmistetaan USAssa ja Duncan designedit jossain muualla.

Eli en yhtään ihmettele että ei ollut valittamista, mikäli kyseiset mikit olivat vastaavat kuin ne, joiden soundista pidät SD:n mallistossa :)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
opel99
07.11.2018 16:45:31
mua on vaivannu pitkään että miksi jackson en nyt muista oliko dk7 vai dx7 on käytettyjen markkinoilla parinsadan keppi vaikka on japanissa tehty,hyvin viimeistelty seiska,onko se se,että se on 25,5 tuuman skaalalla vai onko se se,että siinä on duncan designed-mikit se on mallina muistaakseni vuosituhannen alusta(mua vähän gasittää sellainen punainen yhdessä liikkeessä)olen sellaista testannut ja minä en ainakaan löytänyt siitä mitään urputettavaa,päinvastoin laadukkaan oloinen jaska
ei se ikä vaan asenne
LaMotta
08.11.2018 20:42:28

Käytettynä voi vähän reilulla tonnilla saada yllättävän hyvän.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
mikki73
25.04.2019 11:44:55
Sain edullisesti Aria pro II xr kepukan, vuosi jotain 80 luvun loppua. Uskomattoman hyvä peli soittaa ja mikitkin erottuu edukseen vaikka ihan alkuperäiset. Joku on jonkin boosterin patterilla laittanut kytkimineen, tosi räyhäkkä ja puhdas soundi.
TRS-101 floikka, näitä takeuchin ekoja kaiketi, ilmeisesti tätä floikkaa laitettiin japanin jaskoihin 80-luvulla, mitkä jäi japsien omille markkinoille, eurooppaan tullee varustettiin jollain muilla.

Halvaksi kitaraksi erinomainen, taitaa jäädä pitoon.
hallu
25.04.2019 13:44:58
LaMotta: Käytettynä voi vähän reilulla tonnilla saada yllättävän hyvän.

Käytettynä vähän reilu tonnilla se hyvyys ei vaan enää yllätä ketään muuta :-D
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)