Aihe: Bassman '59 (Victoria 45410) ja "dumble mod"
1
JPL
08.03.2019 19:09:27
Netistä löytyy aikalailla tarinaa näistä Bassmaneihin tehdyistä Dumble modeista. Onko täällä porukalla kokemuksia näistä? Itselläni on siis Victorian 45410 4 x 10" combo.

Mitä kaikkea noissa muutetaan ja modataan? Tai ylipäänsä noihin voidaan tehdä.

En näe päiväunia, että Victoriani muuttuisi tuosta vaan lähes Overdrive Specialiksi :-), mutta jos joku asiaa ymmärtävä avaisi hieman mikä on mahdollista (ja mikä ei) sekä minkälaisissa budjeteissa näissä modausprosesseissa liikutaan.

Tottakai mietin myös sitä, että kannattaako putiikkitason vehjettä lähteä ylipäänsä modauttamaan.

Kokemusta D-maailman saundeista löytyy niin Fuchs ODS50, ODS30, Bludotone kuin RedPlate BlackVerb 50 -koneista, mutta tämä vahvistimen sisäinen maailma/modauspuoli on itselleni täysin vierasta.

Kiitosta siis jo etukäteen kaikille vastaajille.

Viikonloppuja!
Sammo
11.03.2019 16:01:14 (muokattu 11.03.2019 16:07:10)
Mun mutu-käsitys on että ODS-tyyppiset ratkaisut on lähempänä Blackface-bassmania kuin Tweediä rakenteeltaan ja että porukat tekee niihin modauksia tonestackin Dumblaamisesta lähtien kokonaan uudelleen rakentamiseen.

Dumble tekee itse näihin BF Fenkkuihin Ultraphonix-modeja jotka eivät vaadi suurta uudelleen rakentamista, eli ei esim. sisällä OD-"kanavaa".

Kun taas Dumblatut (kun tän jakssa kirjoittaa tarpeeks monta kertaa siitä tulee oikea sana) Tweedit on eri sukulinjaa kuin ODS. Eli tässä linjassa on Manzamp, Slidewinder ja La Tostada (eka ja kolmas näistä on rakennettu Bassmanin runkoon, ehkäpä).

Suomessa jos aikoo modeja teetättää, niin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä ainakin Lassi Ukkoseen, Mikael Kylänpäähän, Monster Amp:iin tai Bluetoneen. Tiedän että kaikki ovat tehneet aiheeseen liittyviä juttuja.

EDIT: tuo Manzamp oli Dumblen hinnastossa muuten huomattavasti kalliimpi laitos kuin ODS ....
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
JPL
12.03.2019 16:57:59
Sammo: Mun mutu-käsitys on että ODS-tyyppiset ratkaisut on lähempänä Blackface-bassmania kuin Tweediä rakenteeltaan ja että porukat tekee niihin modauksia tonestackin Dumblaamisesta lähtien kokonaan uudelleen rakentamiseen.

Jep. Kiitti. Ukkosen Lassin kanssa asiasta heiteltiinkin jo viestiä. Tarkoitus on tosiaan tehdä vain tuohon se puhtaan kanavan D ODS -modaus kun ei sinne oikein od-kanavaa järkevästi rakennellakaan. Ethos OD:lla sitten hoidellaan loput.

Mulla on vanha Fuchs ODS 50 -nuppi (+2x12" EVM12L) tuossa toisena koneena ja hauska päästä kuulemaan niitä sitten rinnakkain. Ovat taatusti sopivan erilaisia ja joitain pientä yhtäläisyyttäkin ehkä sitten, mene ja tiedä.

Herra Fuchs kuitenkin ymmärtääkseni on vienyt perus Dumble-saundia (tiedän, vaarallinen ja lavea termi...) omaan suuntaansa.

Anyway, tuon modin ajattelin Ukkosen Lassilla teetättää.
Sammo
13.03.2019 09:54:33
JPL: Anyway, tuon modin ajattelin Ukkosen Lassilla teetättää.

Eli teikän vahvistin Simblataan :)

Kerro ihmeessä kuinka kävi! Itellä olisi haussa ei-kovin-aktiivisesti 100w:n versio Two Rockin Studio Pro 35:n soundista. TR:n ratkaisut tässä vaiheessa kipurajan yläpuolella ....
JPL
14.03.2019 22:35:00
Sammo: Eli teikän vahvistin Simblataan :)

Kerro ihmeessä kuinka kävi! Itellä olisi haussa ei-kovin-aktiivisesti 100w:n versio Two Rockin Studio Pro 35:n soundista. TR:n ratkaisut tässä vaiheessa kipurajan yläpuolella ....

No ilman muuta kerron kun ehdin Kuusankoskella käymään. Dumble-hössötys on mulla jälleen lähtenyt ihanasti lapasesta. Noita D-pedaaleja on tähän asti ollut kokeilussa Zendrive ja Van Weelden Royal OD ja nyt sitten (vihdoin) Ethos Overdrive.

Sen verran offtopicia niin oliko Sammo niin että sulla on (tai on ollut) myös Ethos? Rakentelen uutta pedaalilautaa tässä samalla ja pohdin virtalähdettä. 12V menis ilmeisesti reguloimattomana ja 18V jännitteelläkin tuo toimisi. Onko suosituksia mikä poweri tuohon olisi hyvä? Olen pohtinut lähinnä Strymonin Zumaa tai Cioksin Ciokolatea. Jälkimmäisessä muistaakseni tulee 18V jännitteellä 100mA. Kaipa se virtamäärä riittää?
Sammo
15.03.2019 09:52:12
JPL: No ilman muuta kerron kun ehdin Kuusankoskella käymään. Dumble-hössötys on mulla jälleen lähtenyt ihanasti lapasesta. Noita D-pedaaleja on tähän asti ollut kokeilussa Zendrive ja Van Weelden Royal OD ja nyt sitten (vihdoin) Ethos Overdrive.

Sen verran offtopicia niin oliko Sammo niin että sulla on (tai on ollut) myös Ethos? Rakentelen uutta pedaalilautaa tässä samalla ja pohdin virtalähdettä. 12V menis ilmeisesti reguloimattomana ja 18V jännitteelläkin tuo toimisi. Onko suosituksia mikä poweri tuohon olisi hyvä? Olen pohtinut lähinnä Strymonin Zumaa tai Cioksin Ciokolatea. Jälkimmäisessä muistaakseni tulee 18V jännitteellä 100mA. Kaipa se virtamäärä riittää?

Joo, mulla on jo kolmas Ethos menossa (TLE -> TLE/Classic -> AMP) ja tuota vahvistinversiota ei pysty käyttämään kuin sen mukana tulleen virtalähteen kanssa (pystyy varmasti jonkin muunkin, mutta...) joten se on kiinni leikkuulaudassa vanhan Yamahan Magic Stompin kanssa johon on yhtä mahdoton löytää järkevää virtalähdettä joten niillä mennään.

Itellä on "oikeassa" laudassa Truetonen C12 ja veikkaisin että joku noista Truetonen sarjastaa toimisi Ethos OD:n kanssa. Se mukana tullut virtalähde on speksattu aika isoksi mutta Ethosin manuskan mukaan se kuluttaa vain 35mA:ta joten Truetonen "18V DC, 100mA" pitäisi riittää hyvin. Noi on kaikki reguloituja lähtöjä joten sekin toimii. Ja Robbie (Ethosin valmistaja) sanoo että siinä voi käyttää myös virtalähde -> patteriklipsi -piuhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)