Aihe: SM 57 älypuhelimeen: Onko jotakin konstia?
1 2
Pauli Lappalainen
14.03.2019 10:11:27
Toisaalta kannattaako kaikkien hakata päätään siihen samaan karjalan mäntyyn??
Sax-pappa
14.03.2019 10:18:18
Pauli Lappalainen: Toisaalta kannattaako kaikkien hakata päätään siihen samaan karjalan mäntyyn??

Ei tässä nyt niin vakavasta asiasta ole kysymys kuin esimerkiksi: Älä laita pakkasella kieltä potkukelkan jalakseen! No laitoit kuitenkin. Kyllä kokeilemalla oppii äänitystekniikastakin yhtä ja toista. Tulokset paranevat kokemuksen myötä.
oksatboys
14.03.2019 12:53:24

Pauli Lappalainen: Toisaalta kannattaako kaikkien hakata päätään siihen samaan karjalan mäntyyn??

Ei mutta jos ei koskaan testaa mitään niin ei opi mitään. Ei opi testaamaan, ei opi kuuntelemaan, ei opi analysoimaan... Tässä tapauksessa se 57 (ja muitakin) vissiin oli jo hankittuna niin kokeiltkoot nyt sillä eka ja siit se sitte lähtee jos lähtee.
ituvirtanen
14.03.2019 14:43:19

oksatboys: Harvoin faktojen latelu internetissä ketään aloittelijaa auttaa. Sitten kun aloittelijalla on enempi kokemusta ja motivaatiota niin se kyllä palaa nettiin ja opettelee teknisetkin faktat.

Niin no, neuvoja ja apuja tässä on kaiketi tarjottu sitä alkuponnistusta helpottamaan. Voihan sitä alkuunkin hyytyä, kun lopputulos on kuraa. Minä näen asian niin, että ponnistaminen on helpompaa toisten harteilta. Perusjutut nopeasti kuosiin ja nopeammin sitä uutta, kiinnostavaa sisältöä luomaan.
JoKo
14.03.2019 21:31:09 (muokattu 14.03.2019 21:46:09)
Toki on niin että jos tahtoo kaiuttimia mitata oikeaoppisesti niin tarvitsee mittamikin ja kaiuttoman huoneen. Jos taas tahtoo tehdä promovideoita myydäkseen kitaravahvistimia ja kaiuttimia niin kannattaa panostaa kuvaukseen ja äänitykseen. Tällöin sen ei tartte ehkä olla niin "tieteellisen" tarkkaa kunhan jälki on hyvää ja pointti tulee selväksi. Markkinoinnin näkökulmasta siniaaltosweepin ajaminen vahvistimeen ja käppyröiden vertailu ei ole niin seksikästä.
Jotenkin tuli mieleen kysymyksestä "57:n kytkeminen kännykkään" että tarkoitus on tehdä videoblogia omasta harrastuksesta. Tällöin kaiuttoman huoneen vuokraaminen menee ehkä yli. Missä sellaisia muuten on? Ylen huone purettiin, onko Otaniemessä vielä?
basisti1971
15.03.2019 08:29:44
Moi.

Sax-pappa: Onneksi ketjun alussa oli pari vastausta alkuperäiseen kysymykseenkin, eli miten kytkeä 57 älypuhelimeen.

Otsikosta huolimatta itse kyllä mielsin kysymyksenasettelusta ensisijaiseksi halun tehdä nopeita hyvälaatuisia kuva+ääni-yhdistelmiä juubituubiin, toissijaiseksi 57:n käyttämisen tuohon hyvään laatuun pääsemiseksi koska sellainen löytyy.

Ja vaikka teeseitseholistina ymmärrän varsin hyvin halun ja tarpeen kokeilla itse, ja kantapään kautta oppii parhaiten:

Ja samassa hengessä:

The definition of insanity is doing the same thing over and over again, but expecting different results. :Albert Einstein.

Kulttuurinkin määritelmäksi on myös varsin usein tarjottu kykyä välttää edellisten sukupolvien virheet, mutta viimeistä paria tuhatta vuotta ihmiskunnan historiaa tarkastellen huomannee ettei kulttuuri ainakaan tuolla määritelmällä suinkaan kehity tasaisesti...

Silti olen jo ennen nettiaikaa pyrkinyt olemaan toistamatta jonkun muun tekemiä virheitä, ja neuvojan tai opettajan ominaisuudessa pyrkinyt toki samaan.
Se uskooko neuvottava/opetettava, ja mitä lähdettä, se on epäolennaista koska tuohon ei informaation lähettäjäosapuoli juurikaan pysty vaikuttamaan.
Eikä pidäkään pystyä, jokaisella tulisi olla oikeus päättää itse tekemisistään ja tekemättäjättämisistään, kohtuuden rajoissa toki ;).

Ajallinen ja usein rahallinenkin säästö on kuitenkin huomattava jos pyrkii minimoimaan jo tehtyjen virheiden toistamisen, ja poikkeuksetta puuhassa kuin puuhassa riittää silti haasteita, opittavaa ja epäonnistuttavaa yllinkyllin vaikkei tietoisesti valkkaisikaan jo alunalkaenkin keskimääräistä heikompaan lopputulokseen vievää menetelmää.

T:Samuli
Sax-pappa
15.03.2019 09:57:04
basisti1971: Moi.

Otsikosta huolimatta itse kyllä mielsin kysymyksenasettelusta ensisijaiseksi halun tehdä nopeita hyvälaatuisia kuva+ääni-yhdistelmiä juubituubiin, toissijaiseksi 57:n käyttämisen tuohon hyvään laatuun pääsemiseksi koska sellainen löytyy.

T:Samuli

Vaikka kuinka tarkkaan luin en kysymyksestä löytänyt tuota sanaa "hyvälaatuisia" ; )

Kysyjä itse päättäköön onko mielekästä investoida ehdotettuihin liitäntävälineisiin palstalla saadun kannustuksen myötä.
Kefiiri
15.03.2019 10:23:36 (muokattu 15.03.2019 11:07:09)
Sax-pappa: Vaikka kuinka tarkkaan luin en kysymyksestä löytänyt tuota sanaa "hyvälaatuisia" ; )

Samaa ihmettelin, ja porukka on jo hätyyttämässä tubettajaa kaiuttomaan huoneeseen :D

No, ehkä tuo aloittajan pyrkimys pelkän älypuhelimen äänenlaatua parempaan lopputulokseen on tulkittavissa niin. Joissakin puhelimissa on muuten ihmeen hyvä se mikki. Tallenteen runttaaminen Youtubeen on mielestäni suurempi uhka äänenlaadulle! Vai onkos siellä nykyään mahdollista valita jotain hifiasetuksia?
En ole musiikin asiantuntija.
sormunen
15.03.2019 23:44:03 (muokattu 16.03.2019 00:42:15)
Sax-pappa: Vaikka kuinka tarkkaan luin en kysymyksestä löytänyt tuota sanaa "hyvälaatuisia" ; )

Kysyjä itse päättäköön onko mielekästä investoida ehdotettuihin liitäntävälineisiin palstalla saadun kannustuksen myötä.

PS EDIT: Olkoon. Mitä se mulle kuuluu. Maailmassa on paljon muutakin tarpeetonta tahkoamista ja olkoon tämä pala sitä, mutta toivottavasti harveneva sellainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)