Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 594 95 96 97 98153 154 155 156 157
Snapo
06.03.2019 09:26:24
En tiedä ME-80:stä mutta ME-50 oli ainakin korkeintaan "ok" joka saralla. Tutustumiseen ihan hyvä ja rungon puolesta todella kestävä, senpä takia noita taitaa vieläkin olla toimintakykyisenä :D
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
hallu
06.03.2019 09:35:09
Snapo: En tiedä ME-80:stä mutta ME-50 oli ainakin korkeintaan "ok" joka saralla. Tutustumiseen ihan hyvä ja rungon puolesta todella kestävä, senpä takia noita taitaa vieläkin olla toimintakykyisenä :D

Tarkoitatko efektien laatua? näin jossakin myyntimainoksessa maininnan, että ME50 spedussa olisi ollut erityisen hyvät säröt, mutta oliko modulaatiot ja viiveet mistään kotoisin? oliko siinä latenssia (digihärpäkehän se kuitenkin on)?

Jos ostaisin itse tuollaisen ME80 tai ME70 laitteen, niin se tulisi nimenomaan efektilaitteeksi. Vahvistinmalleja en pane pahakseni, mutta en niitä varsinaisesti tarvitse. Tosin efektejäkään en juuri käytä ja senpä vuoksi en vielä ole ostoksille rynnännytkään.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Ochmo
06.03.2019 10:16:28
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1441059

Halpaa vielä halvemmalla. Tuo on hyvä yksilö, mun vanha. Matala tatsi ja kevyt soittaa. Black Winter lisätty nyk. omistajan toimesta. Ei tuossa paljon enää puiden hinnaksi jää :)
Kefiiri
06.03.2019 11:17:25
hallu: oliko siinä latenssia (digihärpäkehän se kuitenkin on)?

Onko joissakin digiefekteissä oikeasti havaittava latenssi?
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
06.03.2019 11:47:37
Kefiiri: Onko joissakin digiefekteissä oikeasti havaittava latenssi?

Blackstar ID60 digivahvistimen latenssin pystyi havaitsemaan agressiivisesti akustoidussa (ts. akustisesti kuolleessa) ympäristössä. Mutta esimerkiksi Boss RE20 nauhakaikumallintimessa en huomannut mitään viivettä (se tosin oli viivelaite :-D ). Äänikrteissa ja tietokoneella ajettavissa on joskus pahojakin viiveitä, mutta nyt olen saanut oman systeemini varsin viiveettömäksi. Yksittäisen dihärpättimen viive ei ole niin iso että se olisi mitenkään kriittinen, mutta jos viivetä aiheuttavia solmuja tulee signaaliketjuun enemmän, niin se voi alkaa tulla jo huomattavaksi. Esimerkiksi useampi digi efekti ja lisäksi vaikka digilangaton hyvässä lykyssä molempiin päihin efektilautaa, niin silloin voi olla että jos siinä päässä on vielä digivahvistin ja homma viedään tietokoneelle, niin en yllättyisi viiveistä :-D . Mutta nää nyt on asioita jotka on helposti vältettävissä kun on vähääkään tolkku mukana signaaliketjussa, mutta noin niinkuin kärjistettynä esimerkkinä.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Snapo
06.03.2019 15:23:30
hallu: Tarkoitatko efektien laatua? näin jossakin myyntimainoksessa maininnan, että ME50 spedussa olisi ollut erityisen hyvät säröt, mutta oliko modulaatiot ja viiveet mistään kotoisin? oliko siinä latenssia (digihärpäkehän se kuitenkin on)?

Jos ostaisin itse tuollaisen ME80 tai ME70 laitteen, niin se tulisi nimenomaan efektilaitteeksi. Vahvistinmalleja en pane pahakseni, mutta en niitä varsinaisesti tarvitse. Tosin efektejäkään en juuri käytä ja senpä vuoksi en vielä ole ostoksille rynnännytkään.

Laatua juurikin. Eihän siitä ole kuin yli kymmenen vuotta kun tuon olen omistanut että vähän hatarilla kuvilla mennään mutta esim. viritin, wah ja tube screamer eivät olleet kovin kummoset. Presettejä vaihtaessa oli jonkun mittainen viive. Säröpuolelta taisin löytää yhden ok-sopivan silloisiin renkutuksiin. Perus viiveissä oli muistaakseni hyvin säätövaraa ja laitteen käyttökelpoisimmasta päästä? Modulaatioita (chorus flanger phaser yms) ei tullut käytettyä enkä tänäkään päivänä ole löytänyt näille mitään käyttöä omissa soundeissa.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Snapo
06.03.2019 15:27:36 (muokattu 06.03.2019 15:27:51)
Ochmo: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1441059

Halpaa vielä halvemmalla. Tuo on hyvä yksilö, mun vanha. Matala tatsi ja kevyt soittaa. Black Winter lisätty nyk. omistajan toimesta. Ei tuossa paljon enää puiden hinnaksi jää :)

Joo tän oisin varmaankin jo ostanut jos ois helsingin suunnalla ja voisi itselleen sanoa että on tilaa missä pitää. Mulla on yks bentoni mikä on yllättävän hyvä ja soittelee mielellään.
BugBadWolf
06.03.2019 15:45:07
Kefiiri: Onko joissakin digiefekteissä oikeasti havaittava latenssi?

Seuraavaksi esitämme karkeita yleistyksiä.

Vanhoissa kitarasyntetisaattoreissa sekunninkin luokkaa. Ensimmäisissä multiefekteissä pieni mutta selvä. Nykytekniikka on nopeampaa ja arvaan että ensimmäinen 20ms tulee jonkinlaisena rautapohjaisena "yksi-koko-eikä-sovi-kenellekään" signaalina. Vaikka soundit muuttuvat laidasta toiseen, se hetki kun plektra/sormi pläjäyttää kieltä tuntuu seuraavan soundista toiseen.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Sammo
11.03.2019 13:43:51
Ei ehkä absoluuttisen halpaa eikä edes ovh:n verrattuna superhalpaa (maksoin omastani vähemmän), mutta silti 200€:lle todella paljon ominaisuuksia. Eli J. Rockettin Allan Holdsworth OD.

Älkää antako nimen hämätä: tuo on loistava low->mid gain OD basso/treble -säätimillä ja toisen napin alla paras clean boost mikä itellä on tullut vastaan (boostina valittavissa Fat/Clean/Treble). Ja stäkkäämällä noita saa aikaan myös hienon fuusiosoundin jos se on hakusessa:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1439604
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
elon arska
12.03.2019 12:03:22
Hot Rod Deville täysin jäätävään polkuhintaan: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1442760

Halvempi kuin Hot Rod Deluxet torilla!
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
elon arska
14.03.2019 10:37:17
Oisko kaikkien aikojen halvin Triamp II:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1443286
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
BugBadWolf
14.03.2019 14:22:51
elon arska: Oisko kaikkien aikojen halvin Triamp II:

Nämä ovat kyllä maailman aliarvostetuimpia värkkejä. Helvetin hyväsoundinen, monipuolinen, kestävä ja toimiva. Jos en hautautuisi romuun, pelastaisin pelkän hinnan takia kuleksimasta. Tonnikin olisi ihan ok noista ominaisuuksista.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Laulava Kylätohtori
14.03.2019 20:18:42
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1442293

Plexi Drive satasella. Loistava särö halvalla ja ollut myynnissä jo vaikka kuinka kauan...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
horseface
14.03.2019 22:25:00
elon arska: Oisko kaikkien aikojen halvin Triamp II:

Tätä olin itsekin tänne vinkkaamassa. Kysyntä kai noita hintoja määrää mutta mihin tämänkin loistovehkeen kysyntä on kadonnut? Putkimörssärit ovat vissiin pois muodista. Mutta mitä minäkään vanha kääpä enää mistään mitään ymmärrän?
Huutamalla ne asiat selviää.
metlica
15.03.2019 09:10:51

horseface: Tätä olin itsekin tänne vinkkaamassa. Kysyntä kai noita hintoja määrää mutta mihin tämänkin loistovehkeen kysyntä on kadonnut? Putkimörssärit ovat vissiin pois muodista. Mutta mitä minäkään vanha kääpä enää mistään mitään ymmärrän?

Linkin hinta noussut. Mutta eikö just ollu mk3 500€?
What's yours?!
metlica
15.03.2019 09:46:01

hallu: Katsoin saman myyjän muut ilmoitukset, niin siinä kun se pyytää tuosta Triampista 750 rahaa, niin sillä on myytävänä H&K:n deluxe40 josta se pyytää 600 euroa eli vaikka en paljoa noista H&K:ista ymmärrä, niin sen hintapyynti tuntuisi olevan lähempänä laitteen käypää arvoa kuin tuossa Triampissa? onkohan siinä triampissa jotain vikaa? vai eikö nuo huugokettuset vain mene kaupaksi?

Grandmeister deluxe 40 menee, 36 roikkuu torilla kans.
What's yours?!
Snapo
15.03.2019 12:09:45
metlica: Linkin hinta noussut. Mutta eikö just ollu mk3 500€?

Taisi olla Trilogy ykkönen (jos näistäkin on eri mk) 500e
The Jack
15.03.2019 13:14:01
horseface: Tätä olin itsekin tänne vinkkaamassa. Kysyntä kai noita hintoja määrää mutta mihin tämänkin loistovehkeen kysyntä on kadonnut? Putkimörssärit ovat vissiin pois muodista. Mutta mitä minäkään vanha kääpä enää mistään mitään ymmärrän?

Liikkeissäkin on tällä hetkellä niin hyviä tarjouksia uusista putkivahvistimista, ettei ole ihme että Torin käytettyjä ei revitä käsistä. Katselin eilen, että Musamaailmassa on uusi Englin Retro Tube 50w 1087e. Harkitsin pari vuotta sitten vakavissani sitä johonkin 1400-1500 e hintoihin. Ajattelin, että viipyy tällä hinnalla tunteja myynnissä, mutta näkyy olevan edelleen. Melkein joka päivä pitäisi nykyään pelastaa jostain loistoputkari pilkkahintaan, mutta raha ja tila tulee vastaan sijoittamiselle.

https://www.musamaailma.fi/engl-ret … o-tube-50-e762-kitaravahvistin.html
Icy-Sun
15.03.2019 23:43:56
hallu:onkohan siinä triampissa jotain vikaa? vai eikö nuo huugokettuset vain mene kaupaksi?

Aika huonosti pitävät arvonsa. Mullakin kesti pitkään myydä Puretone, vaikka se on komponenttien, soundin ja työnkin puolesta ehdoton laatuvehje.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)