Helvetin hyvä tämä M/S Romantic, varmasti melkein jokainen suomalainen löytää samaistumispintaa jostain hahmosta, vaikkei olisi koskaan risteilyllä käynyt. Sen verran laaja otanta lapsista aikuisiin, perfektionisteista hällä väliä tyyppeihin, panomiehistä ei niin panomiehiin yms. Alussa ja lopussa olevat välähdysmäiset otokset eri puolilta alusta, kelaukset ajassa eteen- ja taaksepäin sekä välissä näytettävät kuvat laivan konehuoneesta synkän ambientmusiikin tahdissa tuovat mieleen Ihmebantun ja Häiriötekijän. Taitavaa työtä teknisesti ja ohjauksellisestikin. Jokainen näyttelijä oli loistava, ja jokainen hahmo melkein hämmästyttävän realistinen. Oikeita poimintoja suomalaisista stereotypioista, joita näkee kaduilla, lähiöibaareissa ja festivaaleillakin. Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
Lennu 15.03.2019 10:54:35 | |
---|
- vittu mä en oo mikään homo! - ... ei se mitään. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
NHR 15.03.2019 10:58:20 | |
---|
Hannubal: Jokainen näyttelijä oli loistava, ja jokainen hahmo melkein hämmästyttävän realistinen. Oikeita poimintoja suomalaisista stereotypioista, joita näkee kaduilla, lähiöibaareissa ja festivaaleillakin. Tätä olen itsekin koko ajan sanonut, mutta kun ne olivat minusta useimmat joillain omilla tavoillaan ärsyttäviä, kenties jopa "liian" realistisia? Ensimmäisiä "Kuka M/S Romanticin hahmoista SINÄ olet?" -klikkihuorausotsikoita odotellessa, vai joko niitä(kin) on ollut? ;) Who put titty whom money hey? |
Kefiiri 15.03.2019 12:32:04 (muokattu 15.03.2019 12:33:14) | |
---|
Sehän justiin oli vaikuttavaa, että hahmot kaikessa karuudessaan olivat ihan tosia :D Semmoista on huumori nykyaikana! Mitä sitä komiikalla etäännyttämään. En ole musiikin asiantuntija. |
Hannubal 15.03.2019 14:19:30 | |
---|
Kefiiri: Sehän justiin oli vaikuttavaa, että hahmot kaikessa karuudessaan olivat ihan tosia :D Semmoista on huumori nykyaikana! Mitä sitä komiikalla etäännyttämään. Just näin, minullekin realistisuus iskee hienosti. Ei pelkästään että itsestään löytää jonkun noista, vaan muistaa elävästi miten jossain baarissa on ollut just tuollaisia sekoilijoita ja itsensä puhumattomaan kuntoon juoneita köriläitä, jotka vain asettuvat seuraksi vaikkei kukaan tunne häntä eikä haluakaan. Hämmentävän hienosti näyteltyjä. Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
Alfons Åberg 15.03.2019 16:00:58 (muokattu 15.03.2019 16:02:46) | |
---|
Hannubal: Just näin, minullekin realistisuus iskee hienosti. Ei pelkästään että itsestään löytää jonkun noista, vaan muistaa elävästi miten jossain baarissa on ollut just tuollaisia sekoilijoita ja itsensä puhumattomaan kuntoon juoneita köriläitä, jotka vain asettuvat seuraksi vaikkei kukaan tunne häntä eikä haluakaan. Hämmentävän hienosti näyteltyjä. Plussalla paukautin. Sarja osasi hyvin jallittaa katsojaa, kun itsensä koomaan juoneen yrittäjän tarina kerrottiin vasta vikassa jaksossa. Siis, että miksi on siinä kunnossa kuin on. Aivan loistava sarja, hahmot oli hämmentävän tosia että niitä omastakin entisestä ja lähipiiristä löytää. Kaikkihan tuntevat sen omasta mielestään maailman kovimman panomiehen ja "Sulo-enon". "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
elon arska 15.03.2019 21:26:38 | |
---|
Ei jumalauta. Oon jostain syystä viimeaikoina fiilistellyt kohtausta, jossa suomalainen hääporukka yrittää uittaa Jokkea kuten ruotsinkieliset tekivät sille risteilyemännälle. Siinä jotenkin niin kiteytyy sellainen SuomifinlandPerkele- meininki, kun jätkät Suami:a öyhöttäen yrittävät repiä Jokkea altaaseen, mutta homma menee viimeisen päälle poskelleen ja Jokke keräilee itseään lattialta takinhelma niskassa. Täysi vitun pannukakku koko yritys ja aivan saatanan vaivaannuttavaa ihan kaikkia kohtaan. Niin, helvetin, kotimaista. En pääse tästä yli, enkä ehkä haluakaan! no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
-Spade- 15.03.2019 22:58:59 | |
---|
elon arska: Ei jumalauta. Oon jostain syystä viimeaikoina fiilistellyt kohtausta, jossa suomalainen hääporukka yrittää uittaa Jokkea kuten ruotsinkieliset tekivät sille risteilyemännälle. Siinä jotenkin niin kiteytyy sellainen SuomifinlandPerkele- meininki, kun jätkät Suami:a öyhöttäen yrittävät repiä Jokkea altaaseen, mutta homma menee viimeisen päälle poskelleen ja Jokke keräilee itseään lattialta takinhelma niskassa. Täysi vitun pannukakku koko yritys ja aivan saatanan vaivaannuttavaa ihan kaikkia kohtaan. Niin, helvetin, kotimaista. En pääse tästä yli, enkä ehkä haluakaan! Tämä. Tämä niin perkeleesti. Aivan käsittämättömän tarkkanäköistä kuvausta, kuten koko sarja. Volanen keisariksi ja Korpela varakeisariksi! Ja Björkman kunniakeisariksi! Ohan se varma. |
Prophet 16.03.2019 23:58:29 | |
---|
Volasella on viihdyttävä sivurooli perheenisänä elokuvassa Iloisia aikoja, Mielensäpahoittaja. |
Alfons Åberg 17.03.2019 00:07:49 | |
---|
Björkmanin tulkinta Jockesta on jotain elämää suurempaa. Esim. se kohtaus missä pukua vaihtaessa karjutaan vaatekaapin ovelle. Tai imelä hymy naamalla glitteripipo päässä tarjoillaan mummoille halvaa. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
Prophet 17.03.2019 11:10:30 | |
---|
-Spade-: Tämä. Tämä niin perkeleesti. Aivan käsittämättömän tarkkanäköistä kuvausta, kuten koko sarja. Volanen keisariksi ja Korpela varakeisariksi! Ja Björkman kunniakeisariksi! Volanen kulttuuriministeriksi poikkeuslailla! |
Hannubal 17.03.2019 12:06:26 (muokattu 17.03.2019 15:07:14) | |
---|
Presidentti: Björkmanin tulkinta Jockesta on jotain elämää suurempaa. Esim. se kohtaus missä pukua vaihtaessa karjutaan vaatekaapin ovelle. Tai imelä hymy naamalla glitteripipo päässä tarjoillaan mummoille halvaa. Sä menet kiinni, jos mä laitan sut kiinni... Mene kiinni nyt jumalauta! Mä sanoin et mä laitan sut kiinni! Minä määrään sinua, etkä sinä määrää minua! Jumalauta pysy kiinni!! Pysy kiinni!! Kiinni!!! Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
Prophet 17.03.2019 15:41:03 | |
---|
|
Karwin 17.03.2019 18:00:04 | |
---|
-Spade-: Tämä. Tämä niin perkeleesti. Aivan käsittämättömän tarkkanäköistä kuvausta, kuten koko sarja. Volanen keisariksi ja Korpela varakeisariksi! Ja Björkman kunniakeisariksi! Tätä mieltä näyttää kansa olevan, ja Minulle on täten avautunut, miksi politiikka on aina näyttänyt teatterilta. Elämä on nakki. |
Tympee Huttunen 17.03.2019 21:27:44 | |
---|
Helvetti puolitoista jaksoa katsottu ja tämä on ihan tajutonta. Viihdyttävää, mutta silti tekee mieli kiemurrella vaivaantuneena. |
Bongowing 17.03.2019 23:11:13 | |
---|
Paljon toi mieleeni Magnolian. Deus ex machinat ja kaikki. But where the heck is magenta? |
Burn 18.03.2019 09:39:25 | |
---|
No ei saatana, pitkähkö teksti taivaan tuuliin. Tiivistettynä: Katsottiin eilen viiminen jakso ja on kyllä helposti yksi parhaimpia suomalaisia sarjoja hetkeen, ellei jopa koskaan. Käsikirjoitus ja ennen kaikkea roolitus ensiluokkaisia, sopivan rajaava miljöö, hyvä sekoitus komediaa ja draamaa, polveileva tarinankerronta ja tapahtumien nivoutuminen. Kaikkea oli juuri sopivasti, eikä missään kohtaa tullut semmoinen olo, että nyt yritetään liikaa. Tässä piilee mun mielestä se pointti, joka erottaa hyvän suomalaisen komedian huonosta. Realiteetit ovat selvillä ja missään kohtaa ei yritetä olla hauskoja, vaan se huumori ikäänkuin puskee itsestään läpi, kun nuo aiemmin mainitut palaset ovat kohdillaan. varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset. |
Karwin 18.03.2019 10:56:05 (muokattu 18.03.2019 10:57:07) | |
---|
Burn: Tässä piilee mun mielestä se pointti, joka erottaa hyvän suomalaisen komedian huonosta. Realiteetit ovat selvillä ja missään kohtaa ei yritetä olla hauskoja On jotenkin syvän suomalaista, että komedian ei pidä olla hauskaa. Elämä on nakki. |
Tympee Huttunen 18.03.2019 11:40:11 | |
---|
Karwin: On jotenkin syvän suomalaista, että komedian ei pidä olla hauskaa. Toi on juuri hauskaa, koska toi meno on niin suomalaista. Nerokasta kyllä. Mitenköhän tuo ulkopuolisen silmiin näyttää? Varmaan aika ahdistavalta, mutta ilman sitä vaivaannuttavaa fiilistä? Periaatteessa ei haluaisi katsoa tuota yhtään enää, mutta pakkohan se on. |
-Spade- 18.03.2019 11:53:38 | |
---|
Karwin: On jotenkin syvän suomalaista, että komedian ei pidä olla hauskaa. Mun mielestä tuossa on kyse enemmänkin siitä, että ei yritetä olla hauskoja väkisin. Eli ei vedetä peruukkeja päähän ja jauheta hokemia hassulla äänellä. Ei sillä etteikö sekin joskus toimisi oikein tehtynä, kuten esimerkiksi Kummelissa. Ohan se varma. |