Aihe: Huono meininki Caribiassa
1 2 3 4
Fuzzy Boner
22.06.2004 23:40:56
Tä? Mä oon niin vanha äijä, että kyllä mä haluan kahden hengen hotellihuoneen, en mä enää koko yötä mahdu sen kanssa samassa bunkassa olemaan.

Mihin sitä Pay-tv:tä tarvitaan?

hmm.. nukut sä yöt?? hä? Potki pihalle ja sit -->pay-tv
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
M.i.k.key
22.06.2004 23:45:18
hmm.. nukut sä yöt?? hä? Potki pihalle ja sit -->pay-tv

HOHO, Täällä taas cob vauhdissa. Huippua, näpyttelystä on jo täällä joskus puhuttukin ja kikkoja vaihdeltu :)
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Kukko
22.06.2004 23:49:25

No miten sen saa sitte näkymään-ilman maksua?
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
baron
23.06.2004 00:04:35

Niin ei sieltä kovin usein gay-pokee tulekaan...ymmärrän.

Nekö käy sun keikoilla?
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
M.i.k.key
23.06.2004 00:11:12
Nekö käy sun keikoilla?

HOHOHOHOHO, pahan pistit
mr.muzak
23.06.2004 00:12:36
Nekö käy sun keikoilla?

Joo, aika suurella prosentilla. Pistä koodia vaan niin saat nimen listaan ihan milloin vaan!
M.i.k.key
23.06.2004 00:14:16
Joo, aika suurella prosentilla. Pistä koodia vaan niin saat nimen listaan ihan milloin vaan!

HOHOHOHO, Musakki tasoitti.

Älkää antako mun tuomaroinnin häiritä teitin sanailua. Vai lähdittekö jo noihin punavuoren miesravintoloihin?
baron
23.06.2004 00:20:02

HOHOHOHO, Musakki tasoitti.

Älkää antako mun tuomaroinnin häiritä teitin sanailua. Vai lähdittekö jo noihin punavuoren miesravintoloihin?

Mä teen mitä tahansa, että pääsee keikalle.

(Pääseeks sillä, Mr Muzak?)
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
isojussi
23.06.2004 00:55:49
Niin meinaat että kaikkien huonolla liksalla soittavien tanssimuusikoiden pitäs ruveta kauppaan itse itseään tai ruveta jollekkin klovni-osastolle...

No jatka sitten huoraamista alihinnalla, mutta älä valita.

huomaa kyllä että et ole näitä hommia liiemmin tehnyt eli et ole ollenkaan perillä siitä mitä on olla tanssimuusikko...

Me puhutaan ihan eri asioista,tehdään ihan eri keikkoja,ei kapakoissa/lavoilla soittava tanssimuusikko voi hinnoitella itseään muuta ns ulos...

Mutta ei mittään...onnittelut ja kaikki kunnioitus siitä että olet saanut homman tohon malliin pyöriin,good for you,en mä sua kadehdi,mun itsekritiikilläni jo duovedot on siinä ja siinä...

Taas tullaan tähän: Ainoa oikea tanssimuusikko on sellainen, joka kyrpä otsassa soittaa huonolla palkalla niitä samoja vihaamiaan kusepolttamia biisejä ja rintaa pistää... ja vituttaa... ja perse on auki... jne.. jne...

No, kukin tekee sitä mihin rahkeet riittää.

saati sitten noi kuplettiosastot,ei tulis mitään,sulla täytyy olla tosi kova pokeri! ?

Se on homma, johon väitän omaavani erittäin kovan ammattitaidon.

Ja saamani palaute tukee tätä väitettä.

Kyllähän sulla liksat on kohdallaan,meikäläinen menis kyllä konkurssiin noilla keikkamäärillä mitä sulla on,näillä liksoilla ;-)))

Myönnettävä on, että ne on kohdallaan. Muuten ei 8 - 12 keikkaa kuussa riitä velkaiselle perheenisälle. Pitää olla erittäin hyvä syy, että lähden TES:illä keikalle - saati sitte alle.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
23.06.2004 01:00:10
...ja kyllä se on "joukkovoima", joka edes niitä pieniä parannuksia teidän duuniinne saa ja silloin te meitäkin tarvitsette: teidän oikeuttuihin vaatimuksiinne positiivisesti suhtautuvia amatöörejä.

Tässähän se on WW ja muut märisijät. Muutoksen saa aikaan - jos kaikki sitä haluaa.

Luuletteko, että paperitehtaassa kaikki ei saa asiaakuuluvia lisiä ym.?

Mä ainakin omalta osaltani pidän liksapuolesta huolta.
WanhaWetäjä
23.06.2004 16:52:11

Tässähän se on WW ja muut märisijät. Muutoksen saa aikaan - jos kaikki sitä haluaa.

Luuletteko, että paperitehtaassa kaikki ei saa asiaakuuluvia lisiä ym.?

Oot sä ihme turakainen...puhut asioista joista sulla ei ole mitään omakohtasia kokemuksia...nostat omat keikkasi jollekkin "Suuren Taiteen"tasolle...olisko sullakin vähän tuo todellisuuden taju hämärtynyt...kenties olet hyvä siinä kuplettihomassa ja tod,näk. myös lähes ainoa joka siitä leipänsä repii...

Me tehdään ihan eri hommia,sä voit hinnotella itsesi,mä ja kymmenet muut soittajat ei voi,ja meillä ei ole mitään mahdollisuutta asiaan vaikuttaa,mutta mitäpä sä voisit asiasta tietää,kun et ole varsinaisia kapakka/tanssikeikkoja hirveesti tehnyt...eikä tää ole mitään vittuilua,se on vaan niin helppo sivusta neuvoa,asiasta riippumatta,kun ei itse joudu samojen ongelmien kanssa tekemisiin ;-)
Fuzzy Boner
23.06.2004 17:03:58 (muokattu 23.06.2004 17:04:45)

Toivottavasti et edes liikahda alle tonnillaeurollla. (soolokeikoille siis; bändikeikat erikseen)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
isojussi
24.06.2004 01:01:15
Oot sä ihme turakainen...puhut asioista joista sulla ei ole mitään omakohtasia kokemuksia...

Ei toki niin paljon,kuin sä väität itselläsiolevan, mutta sen verran, että tiedän mistä on kysymys.

...nostat omat keikkasi jollekkin "Suuren Taiteen"tasolle...

Enhän toki, mutta en hauku sinuakaan klovniksi.

olisko sullakin vähän tuo todellisuuden taju hämärtynyt...

Oot kyllä ihan ensimmäinen, joka mua siitä syyttää, mutta ethän sä mua oikeestaan tunnekkaan, kunhan haluat varoiksi lytätä kaiken, mitä itse et tee.

kenties olet hyvä siinä kuplettihomassa ja tod,näk. myös lähes ainoa joka siitä leipänsä repii...

Me tehdään ihan eri hommia,sä voit hinnotella itsesi,mä ja kymmenet muut soittajat ei voi,ja meillä ei ole mitään mahdollisuutta asiaan vaikuttaa,

Perustelepas nyt oikein tosissaan miksi ette voi vaikuttaa.

Kymmenet? Ja epäilet mun suhteellisuudentajuani....;-)

mutta mitäpä sä voisit asiasta tietää,kun et ole varsinaisia kapakka/tanssikeikkoja hirveesti tehnyt...eikä tää ole mitään vittuilua,se on vaan niin helppo sivusta neuvoa,asiasta riippumatta,kun ei itse joudu samojen ongelmien kanssa tekemisiin ;-)

Niin. Mä neuvottelen liksastani joka kerta ja olen joissain produktioissa tehnyt kyllä aika vääntöä bändin ja itseni puolesta, mutta tähän mennessä on kannattanut.

Niinhän se tosin on yleensäkin, että jos myy samaam kamaa, kuin kaikki muutt, määrää halvin hinnan.

Uniikilla tuotteella on uniikki hinnoittelu.

Eli jos siitä, mitä teet ei makseta tarpeeksi, eikä se muutenkaan "oo mukavaa", tee jotain muuta.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos ei liitto saa jäsentensä asiota kuntoo myös käytännössä, eikä vaan paperilla, ei semmoisella liitolla oo mitään virkaa.

Mistä yleensä johtuu se, että hommista ei makseta kunnolla ja mistä löytyy ne soittajat, jotka niitä hintoja ja etuja polkee?

Ne kapoakka- ja lavakeikat, mitä mä teen, teen livebändeissä ok-liksalla eli en syö kenenkään leipää. Muuten ihan niinkuin sanoit on mun hommat eri maailmasta.
WanhaWetäjä
24.06.2004 02:14:13 (muokattu 24.06.2004 02:15:34)

Perustelepas nyt oikein tosissaan miksi ette voi vaikuttaa.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos ei liitto saa jäsentensä asiota kuntoo myös käytännössä, eikä vaan paperilla, ei semmoisella liitolla oo mitään virkaa.

Mistä yleensä johtuu se, että hommista ei makseta kunnolla ja mistä löytyy ne soittajat, jotka niitä hintoja ja etuja polkee?

Kapakkapuoli ei perusteluja kaipaa...on olemassa ns. minimipalkka,joka on jotain vähän yli satku brutto arkipäivältä,lauantai kympin enempi...

EDIT kesälomakorvauksineen...

Jos se ei käy,sä kävelet...eli oot työtön...

Siinä oot ihan oikeessa että liitto tuntuu olevan ns. munaton hoitaan tiettyjä epäkohtia kuntoon,mutta toisaalta ei varmaan ole toista alaa jossa on näennäinen työehtosopimus jota ei kuitenkaan noudateta...meneppäs valittaan toimistolle:"me ei saatu ruokaa,eikä ollut majoitusta,siispä työehtosopimuksen mukaan meille kuuluis päiväraha palkan päälle"niin ne nauraa sut ulos samantien...

Ainoo tapa vaikuttaa tähän on se,että sä lopetat soittamisen,vaadit lakiteitse kaikki vuosien saatossa maksamatta jääneet "etuudet"...kuka tähän pystyy lähteen,en minä,varmasti näin tekisin jos se olis taloudellisesti mahdollista,vaan ei...

Sama pätee mm. palkan maksamiseen kuluina,nythän siitä on lähes jokainen toimisto luopunut,käsittääkseni siitä syystä että ne on tajunneet sen että soittaja voi vaatia palkkojaan jälkikäteen, koska ei ole niitä saanut vaan palkka on maksettu kuluina...hei on tää ala,,,ilman mitään sarvia ja hampaita:en mä sulle vittuillut IsoJ mistään klovniksi ryhtymisestä,mä vaan tarkoitin sitä että meitä on varmasti vielä aika suuri joukko samassa "jamassa"kuin mä,ikääntyviä hutunveivaajia joiden pitää pitää turpansa kii että saa edes ne vähäiset keikkansa tehdä...ja mieluummin vielä pitäs "nuolla"toimistojen,ravintolapäälliköiden yms. perseitä,että uus keikka ois hoidettu..ei onnistu mun luonteella...no onneks mä en ole liideri nykyisessä bändissäni!!

Mä ihan oikeesti tarkoitin sitä kun sanoin että se on sun onnes kun oot saanut homman toimiin noinkin hyvin,ja se mitä mä tarkoitin pokerilla,oli just se että ei meistä kaikista ole siihen...se on sun juttus ja sulla on siihen edellytyksiä...

Noi muut pölinät nyt oli mitä oli,oikeesti noi epäkohdat tällä alalla vetää vaan välillä ottaa pattiin,ja tulee lieviä ylilyöntejä!

Vaimokin sanoo että mä "töksäytän"asiat joskus liian suoraan..kai se sit sitä vaan on...
M.i.k.key
24.06.2004 02:27:17 (muokattu 24.06.2004 04:17:43)
Oikesti!?!?
WV. Teetsä minimillä noita keikkoja ja jo ties kuinka monetta kymmenettä vuotta!?
Sä kehut että juhannus on 1 ja 1/2xnormaaliliksa? Eli noin noin 160e? Oikeesti kukaan ei tee noilla keikkoja, tai edes mikään bändi missään mä oon ikänä käynyt edes tuuraamassa ei liksat oo noin huonoja, tai no kerran tais olla... 170+päiväraha alkaa oikeesti oleen alalla se minimi. Älkää polkeko hintoja!? Häh?
vanhami
24.06.2004 09:04:52
Ketkä sua tilaa?

Meillä on oma pöytä tai kabinetti ja joskus oma tarjoilijakin.

Siis puhuin vähimmäisvaatimuksesta. On joskus saatu kabinettiakin ja yleensä on oma tila missä saa olla. Harvoin on jääty ilman ruokaa, niin ettei etukäteen sitä oltaisi tiedetty. Toisin päin kyllä on käynyt. On sanottu, että ruokaa orkalle ei ole, mutta sitä sitten onkin.

Ehkä tällaisen huttubändin keikkatilaisuudet ja inteiöörit on kuitenkin hieman erilaiset, kuin tuollaisen viihdeorkesterin ja joudumme sitten syömään sikalaruokaa. ;)

Mika
klunssila
24.06.2004 09:49:41
Oikeesti kukaan ei tee noilla keikkoja, tai edes mikään bändi missään mä oon ikänä käynyt edes tuuraamassa ei liksat oo noin huonoja, tai no kerran tais olla... 170+päiväraha alkaa oikeesti oleen alalla se minimi. Älkää polkeko hintoja!? Häh?

En usko, että voit kirkkain silmin sanoa, että jostakin räkäsen kuppilan tiistai-iltapäivän naistentansseista vetäisit aina 170+ EUR. Kyllä se niin on, että minimillä on pakko välillä soittaa, jos meinaa leipänsä tienata vuodesta toiseen. Ei ole varaa sanoa, että en tuu, kun tulee vain minimi tiistaina, mutta keskiviikkona lähden remmiin kun on 170+ EUR liksa.

Näin se vaan "rivisoittajalla" valitettavasti on... No onneksi itse saan leipäni kk-palkalla, on vara valita keikat.
Rumpujen ja mikserin takana treenikämpiltä... Palamme halusta!
isojussi
24.06.2004 10:00:56
Kapakkapuoli ei perusteluja kaipaa...Jos se ei käy,sä kävelet...meneppäs valittaan toimistolle...niin ne nauraa sut ulos samantien...

Oikeessa olet ja vaikka just ton sektorin keikkoja mun jutuistani on vain murto-osa, ymmärrän tilanteen.

Ja kyllähän mä tän tiesin. Toimistot käyttää tilannetta "härskisti" hyväkseen.

Syy, miks mä oon vaan Fullhousen listoilla on se, että muut byroot ei ymmärtääkseni lähínnä hinnan takia ollu kiinnostuneita. Toisaalta niillä on nurkat väärällään bändejä muutenkin. No, mieluummin itsekin oon Stand-up- kuin huttutoimiston listoilla.

Ainoo tapa vaikuttaa tähän on se,että sä lopetat soittamisen,vaadit lakiteitse kaikki vuosien saatossa maksamatta jääneet "etuudet"......hei on tää ala,,,ilman mitään sarvia ja hampaita:en mä sulle vittuillut IsoJ mistään klovniksi ryhtymisestä,mä vaan tarkoitin sitä että meitä on varmasti vielä aika suuri joukko samassa "jamassa"kuin mä,ikääntyviä hutunveivaajia...

Joo sorry jos vähän turhaan provosoiduin, mutta kuten oon ennenkin sanonu, jos se johtaa johonkin, kuten nyt tuntuu johtavan, on vaan hyvä, että on välillä näit ilmaa raikastavia ukkoskuuroja. Sitäpaitti Mnetti olis paljon tylsempi saitti ilman meitä...;-)

Ootko tosissaan koskaan ajatellu, että homma vois tehdä vähän toisella tavalla? Paketti, josta jopa toimistonkin kannattaa maksaa enemmän? Tai jos toimisto on nahkava, oma firma reilusti pystyyn vaan! Alku ei varmaan oo helppoo. Vittu, kun tietäisit, millasta kärvistelyä oli mullakin kolme ekaa kuukautta...

...se on sun juttus ja sulla on siihen edellytyksiä...

Hei, no hard feelings - mun päässä on niin paljon puuosia, ettei pienet iskut tunnu missään...;-)

Mutta jotainhan tälle toimistojen ylivallalle pitää tehdä. Musiikkia monenkaan puuhat ei edistä eikä kehitä.

Mitkä ne keinot olis?

Rohkeutta ainakin vaaditaan. Mä tein base-hypyn ilman varjoo, enkä vielä varmaksi tiedä, miten kävi.

Ja kovaa työtä. Kukaan ei hae tuntematonta kotto keikalle.

Hei! Tää on mun mielestä nyt niin hyvä juttu, että vaatii oman topicin.
mr.muzak
24.06.2004 12:39:07
En usko, että voit kirkkain silmin sanoa, että jostakin räkäsen kuppilan tiistai-iltapäivän naistentansseista vetäisit aina 170+ EUR. Kyllä se niin on, että minimillä on pakko välillä soittaa, jos meinaa leipänsä tienata vuodesta toiseen. Ei ole varaa sanoa, että en tuu, kun tulee vain minimi tiistaina, mutta keskiviikkona lähden remmiin kun on 170+ EUR liksa.

Näin se vaan "rivisoittajalla" valitettavasti on...

Kyllä mä taidan sitten mikkey:n kanssa olla niitä "onnekkaita" jotka ei ole tota pohjaa pahemmin nähnyt. Ja tässäkin asiassa ei se määrä vaan se laatu... 100e keikkoja saa tehdä aika paljon enemmän kuin 400e keikkoja, oma valinta haluuko kiertää koko kuukauden vai pari päivää paremmalla hinnalla. Ja kyllä, siihen voi ihan itse vaikuttaa missä orkesterissa soittaa, oli sitten humppaa, jaskaa tai rokkia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)