Aihe: Musamaailma
1 2 3 4 521 22 23 24 2531 32 33 34 35
kaikkonen975
09.03.2019 20:10:27
Tätä internetin mahtavuutta kun kirjoittaa Musamaailma niin saa 15 vuotta vanhan aloituksen jossa kaikki on aloittajan mielestä perseestä.

Itsellä hyviä kokemuksia, Friedman-nuppi ja kaappi hankittu, erinomainen palvelu.
Kiitokset Kaitsulle ja Joonatanille.
basisti1971
10.03.2019 06:24:07
Moi.

kaikkonen975: Tätä internetin mahtavuutta kun kirjoittaa Musamaailma niin saa 15 vuotta vanhan aloituksen jossa kaikki on aloittajan mielestä perseestä.

:)

Vaikka netin hakukoneiden pisteytysalgoritmeissa päteekin "paha kello soi kauemmas kuin hyvä kello", tämän viestiketjun sijoittuminen haussa kärkeen lienee sen ansiota että 15 vuotta sitten netiketti oli vielä voimissaan ja saman aiheen asiat kirjoitettiin yhteen viestiketjuun sen sijaan että olisi aloitettu aina uusi, ja tämä lienee yksinkertaisesti pisin ketju.

kaikkonen975: Itsellä hyviä kokemuksia, Friedman-nuppi ja kaappi hankittu, erinomainen palvelu.

Olit siis Musamaailman asiakkaana 15+ vuotta sitten?

Veikkaanpa ettet ollut, ja mukava kuulla jos asiakaspalvelu on tätänykyä parantunut.
Vaikka eipä senaikaisesta tilanteesta parantuminen kummoisia vaadikaan ;).

Viimeisen parin kymmenen vuoden aikana tuolta on tullut muutamia kertoja haettua vain jotain triviaalia kuten kieliä, tai jotain mitä tietää löytyvän hyllystä.

Itse totesin jo aikapäiviä sitten ko. lafkan kaupantekopolitiikan olevan vähintäänkin kyseenalaisen, mutta onneksi saman kadun varrella oli runsaasti valinnanvaraa musaliikkeistä joissa osattiin palvella.
Hämmentävää sinänsä että nuo kyseiset liikkeet joissa palveltiin ovat jo pitkälti vaipuneet unholaan, Musamaailma vaan porskuttaa edelleen.
Joten on heidän jotain täytynyt pakostikin tehdä oikeinkin.

T:Samuli
kaikkonen975
10.03.2019 07:47:50 (muokattu 10.03.2019 09:38:50)
basisti1971: Moi.

:)

Vaikka netin hakukoneiden pisteytysalgoritmeissa päteekin "paha kello soi kauemmas kuin hyvä kello", tämän viestiketjun sijoittuminen haussa kärkeen lienee sen ansiota että 15 vuotta sitten netiketti oli vielä voimissaan ja saman aiheen asiat kirjoitettiin yhteen viestiketjuun sen sijaan että olisi aloitettu aina uusi, ja tämä lienee yksinkertaisesti pisin ketju.

Olit siis Musamaailman asiakkaana 15+ vuotta sitten?

Veikkaanpa ettet ollut, ja mukava kuulla jos asiakaspalvelu on tätänykyä parantunut.
Vaikka eipä senaikaisesta tilanteesta parantuminen kummoisia vaadikaan ;).

Viimeisen parin kymmenen vuoden aikana tuolta on tullut muutamia kertoja haettua vain jotain triviaalia kuten kieliä, tai jotain mitä tietää löytyvän hyllystä.

Itse totesin jo aikapäiviä sitten ko. lafkan kaupantekopolitiikan olevan vähintäänkin kyseenalaisen, mutta onneksi saman kadun varrella oli runsaasti valinnanvaraa musaliikkeistä joissa osattiin palvella.
Hämmentävää sinänsä että nuo kyseiset liikkeet joissa palveltiin ovat jo pitkälti vaipuneet unholaan, Musamaailma vaan porskuttaa edelleen.
Joten on heidän jotain täytynyt pakostikin tehdä oikeinkin.

Itse asiassa veikkaanpa että olin. Hain sieltä Warwick-basson ja Hartken kombon 90-luvun puolivälissä. Firma oli muistaakseni Downtown Guitars, eikös se ollut Musamaailman omistama ?

Ihan tavallista asiakaspalvelua,mulla oli auto kauempana parkissa ja myyjä tuli kantamaan Hartken autolle...

Sitten tulikin pitkä tauko kunnes viime vuonna ostin Friedmannn nupin ja kaapin.
pappasfin
10.03.2019 11:31:31
On tuolta ostanu sen yhden Japanin ESP kitaran, pedaaleja, piuhoja mutta sen jälkeen lopetin käymästä tuolla kun kattelin sellaisian 1600 - 2600 euroa maksavia Tokain puoliakustisia vakavissani ja sitten ei saanut testi-plekua lainaksi vaan se piti ostaa, meni vähän fiilikset tuohon liikkeeseen sen jälkeen.
PappaSFin
Laulava Kylätohtori
10.03.2019 12:55:56
pappasfin: On tuolta ostanu sen yhden Japanin ESP kitaran, pedaaleja, piuhoja mutta sen jälkeen lopetin käymästä tuolla kun kattelin sellaisian 1600 - 2600 euroa maksavia Tokain puoliakustisia vakavissani ja sitten ei saanut testi-plekua lainaksi vaan se piti ostaa, meni vähän fiilikset tuohon liikkeeseen sen jälkeen.

*facepalm*
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Decadetroll
10.03.2019 14:09:20
pappasfin: On tuolta ostanu sen yhden Japanin ESP kitaran, pedaaleja, piuhoja mutta sen jälkeen lopetin käymästä tuolla kun kattelin sellaisian 1600 - 2600 euroa maksavia Tokain puoliakustisia vakavissani ja sitten ei saanut testi-plekua lainaksi vaan se piti ostaa, meni vähän fiilikset tuohon liikkeeseen sen jälkeen.

Eisss... Mitä ihmettä :D kyllä on vahvaa suorittamista ollut ilmassa.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
basisti1971
10.03.2019 15:38:25
Moi.

kaikkonen975: Itse asiassa veikkaanpa että olin. Hain sieltä Warwick-basson ja Hartken kombon 90-luvun puolivälissä. Firma oli muistaakseni Downtown Guitars, eikös se ollut Musamaailman omistama ?

Joo, heillä oli muistaakseni jotain ihmeellisiä sisaryrityskuvioita ja/tai nimenvaihdoksia noihin aikoihin.
Olin jo tuossa vaiheessa kuitenkin äänestänyt jaloillani joten varmaa muistikuvaa ei ole siitä kuka kenetkäkin omisti.

kaikkonen975:Ihan tavallista asiakaspalvelua,mulla oli auto kauempana parkissa ja myyjä tuli kantamaan Hartken autolle...

Muistelen vaihtelevasti kuulleeni vuosikymmenten varrella positiivisiakin asiakaspalvelukokemuksia, ja sulle mitä ilmeisimmin osui juuri sellainen.

Itse kuuluin valitettavasti siihen toiseen ryhmään...

Sinänsähän liikkeessä olevien tavaroiden kyseessä ollessa kaupanteko oli sujuvaa, vaikkakin rokkikukkomaisen ylimielistä.
Ongelmat -kuten tämänkin ketjun alulle saattanut- kulminoituivat lähinnä tilaustavaraan ja laitteisiin joista ko. yrityksen jannuilla ei ollut hajuakaan, vaikka esittivät toki tietävänsä...
Ja kuten heti ekallakin sivulla joku tiesi kertoa, ostajalle valehdeltiin päin naamaa toimitusajoista jotta ei lampsisi naapurikauppoihin tai Tukholmaan ostoksille.

Ongelmaksi ainakin itse laskin myös "ylivuotisten" laitteiden kierrättämisen vakuutuksen kautta, mutta sama toimintamalli oli muillakin pääkaupunkiseudun musalaiteyrityksillä, ja kelpo hintaanhan noita sitten Vahinkopalvelusta sai ostaa korjattavaksi :).

basisti1971
10.03.2019 15:44:24
Moi.

pappasfin: ...lopetin käymästä tuolla kun kattelin sellaisian 1600 - 2600 euroa maksavia Tokain puoliakustisia vakavissani ja sitten ei saanut testi-plekua lainaksi vaan se piti ostaa, meni vähän fiilikset tuohon liikkeeseen sen jälkeen.

Asiaa... :/

Tuosta plekuongelmasta selviää kuulemma yleensä toteamalla: Eiku, onhan mulla sittenki" ja kaivamalla kolikon tai prikan taskusta.

Mieli muuttuu samalla tapaa kuin finlandsvenska-kassalla kun toteaa tavaroiden olevan varmaankin ilmaisia kun ei suomenkieli Suomessa taivu ;).

-Q-
10.03.2019 18:21:31
basisti1971: Moi.

Joo, heillä oli muistaakseni jotain ihmeellisiä sisaryrityskuvioita ja/tai nimenvaihdoksia noihin aikoihin.
Olin jo tuossa vaiheessa kuitenkin äänestänyt jaloillani joten varmaa muistikuvaa ei ole siitä kuka kenetkäkin omisti.

Lieneekö niissä omistussuhteissa sen kummempaa mutta Musamaailma oli (ja on) maahantuoja ja tukkuri, olisko haluttu vähittäiskauppaa vaan pyörittää eri nimen alla syystä tahi toisesta. Kaupan nimi taisi vaihtua vasta tällä vuosituhannella, mielestäni vielä 99 tai 00 olen asioinut Mechelinin kadulla Downtown guitarsilla.
tomaattiorava
10.03.2019 18:55:20
Kieltämättä musamaailmassa on vähän toi asenne että mitä virkaa gibsoneilla ja fendereillä kun tokai tekee kaiken paremmin ja kova laukkukin vielä päälle.
Toisaalta, miksipä ei olisi....
kaikkonen975
10.03.2019 20:08:37
tomaattiorava: Kieltämättä musamaailmassa on vähän toi asenne että mitä virkaa gibsoneilla ja fendereillä kun tokai tekee kaiken paremmin ja kova laukkukin vielä päälle.
Toisaalta, miksipä ei olisi....

Tuo onkin aika inhimillinen suhtautuminen. Olet saanut Tokain ( ja myöhemmin EPS:n ) edustuksen ja pääkilpailijat ovat Gibson ja Fender. Voi olla aika nopeasti entinen myyjä jos alkaa kilpailijoita kehumaan. Ellei sitten jatka että itse asiassa ovat kelpo tuotteita mutta ... jne...
kaikkonen975
10.03.2019 20:21:15
-Q-: Lieneekö niissä omistussuhteissa sen kummempaa mutta Musamaailma oli (ja on) maahantuoja ja tukkuri, olisko haluttu vähittäiskauppaa vaan pyörittää eri nimen alla syystä tahi toisesta. Kaupan nimi taisi vaihtua vasta tällä vuosituhannella, mielestäni vielä 99 tai 00 olen asioinut Mechelinin kadulla Downtown guitarsilla.

No näinhän se oli. Ei kummempaa dramatiikkaa. Niinkuin aikaisemmin todettiin, suuri osa näistä musiikkiliikeistä on lopettanut. En usko että tämän kyseessä olevan yrityksen toimintaperiaatteet ovat enää samoja kuin edellisinä vuosikymmeninä. Taitaa niitä rokkikukkoja enää harvakseltaan askellella myymälässa. Parhaat asiakkaat ovat 40+ ikävuosiltaan, hyvätuloisia ja haluavat elää nuoruusvuosiaan uudestaan. Ostavat kalliita laitteita. Siihen kun tulee joku nuorempi "rokkikukko" elvistelemään, voi saada kukko siivilleen :D
Laulava Kylätohtori
10.03.2019 20:32:19
kaikkonen975: No näinhän se oli. Ei kummempaa dramatiikkaa. Niinkuin aikaisemmin todettiin, suuri osa näistä musiikkiliikeistä on lopettanut. En usko että tämän kyseessä olevan yrityksen toimintaperiaatteet ovat enää samoja kuin edellisinä vuosikymmeninä. Taitaa niitä rokkikukkoja enää harvakseltaan askellella myymälässa. Parhaat asiakkaat ovat 40+ ikävuosiltaan, hyvätuloisia ja haluavat elää nuoruusvuosiaan uudestaan. Ostavat kalliita laitteita. Siihen kun tulee joku nuorempi "rokkikukko" elvistelemään, voi saada kukko siivilleen :D

Mistä tuo "haluaa elää nuoruuttaan uudelleen" mahtaa tulla? Kuulostaa omaan korvaan lähinnä vittuilulta 40+ asiakkaille.

Itse en kyllä halua elää nuoruutta uudelleen. Kerta riitti, kiitos vaan. :D Toisaalta, mä en kyllä osta kalliita laitteitakaan, että sinänsä on kyllä vaikea sanoa...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
kaikkonen975
10.03.2019 20:48:55 (muokattu 10.03.2019 21:01:01)
Laulava Kylätohtori: Mistä tuo "haluaa elää nuoruuttaan uudelleen" mahtaa tulla? Kuulostaa omaan korvaan lähinnä vittuilulta 40+ asiakkaille.

Itse en kyllä halua elää nuoruutta uudelleen. Kerta riitti, kiitos vaan. :D Toisaalta, mä en kyllä osta kalliita laitteitakaan, että sinänsä on kyllä vaikea sanoa...

Voi voi, no tollehan ei voi mitään, itse muistan oman nuoruuteni ihan positiivisena.

Enkä tarkoittanut että myyjä sitten täräyttää ostajalle että nuoruuttako nyt sitten halutaan takaisin. Ottaa kitaran, vetää hirveän tilusoolon ja tokaisee asiakkaalle, teeppä ukko perässä. Heh.

Ostin ekan isomman moottoripyörän (Yamaha YZR 1000 ) 40-kymppisenä, takana laaja mopo-kokemus 16-vuotiaana. Tuntui että myyjä roikkui koko ajan jalassani eikä halunnut päästää karkuun. Hieman kärjistäen.

Itse ostan melko kallita laitteita koska voin. Kyllä se myyjä äkkiä tajuaa jos olen hypistellyt pitkään 2000-3000 EUR kitaraa.

Edit: korjaus tuohon pyörään
Laulava Kylätohtori
10.03.2019 22:01:21
kaikkonen975: Voi voi, no tollehan ei voi mitään, itse muistan oman nuoruuteni ihan positiivisena.

Enkä tarkoittanut että myyjä sitten täräyttää ostajalle että nuoruuttako nyt sitten halutaan takaisin. Ottaa kitaran, vetää hirveän tilusoolon ja tokaisee asiakkaalle, teeppä ukko perässä. Heh.

Ostin ekan isomman moottoripyörän (Yamaha YZR 1000 ) 40-kymppisenä, takana laaja mopo-kokemus 16-vuotiaana. Tuntui että myyjä roikkui koko ajan jalassani eikä halunnut päästää karkuun. Hieman kärjistäen.

Itse ostan melko kallita laitteita koska voin. Kyllä se myyjä äkkiä tajuaa jos olen hypistellyt pitkään 2000-3000 EUR kitaraa.

Edit: korjaus tuohon pyörään

Joo, en siis tarkoittanut, että siinä mitään vikaa oli, päinvastoin, mutta jos mä jossain kohtaa alan haikailemaan mennyttä maailmaa, niin on aika mennä peilin eteen miettimään, mikä nykyhetkessä mättää ja miten tilanteen voi korjata. Mielestäni on surullista, jos 40-vuotiaana kokee, että pitää haikailla jonkun kullassa siloteltujen nuoruusmuistojen perään. Eikä sillä, että sä olisit haikaillutkaan.

Mutta joo, tunnistan kyllä tuon tyypin ja tottahan se on, että niille voidaan myydä kaikenlaista oikeista naruista vetäen. Itse olen huono asiakas siinä mielessä, että mulle ei voi oikein myydä mitään, koska uutta ostaessani tiedän aika tarkkaan, mitä haluan.
Guildfinger
12.03.2019 19:04:37
Musamaailma oli ihan loistava putiikki aloittaessaan 80-luvulla Mechelininkadulla. Iffellä ja Kaitsulla oli hyvä meininki tunkeutua markkinoille joidenkin muiden konahtaneiden putiikkien sekaan. Skebat oli vaan väärän merkkisiä mulle. Voi sieltä Krunikastakin välillä jonkun mikin hakea.
metlica
14.03.2019 12:04:07

Metalkallo: No nyt on kyllä iso alennus! (GJ2 Concorde RR + kovakotelo)
https://www.musamaailma.fi/gj2-insp … tail-antique-white-sahkokitara.html

Toi lapahan on siisti. Soittotatsi vastaa enemmän USA jaskaa kun indokiinan rr vaikka nää on varmaan tehty samassa paikassa. Jos pääsee ulkomuodon yli niin toi on ihan jäätävän hyvä diili
What's yours?!
zedder
14.03.2019 13:22:31
metlica: Toi lapahan on siisti. Soittotatsi vastaa enemmän USA jaskaa kun indokiinan rr vaikka nää on varmaan tehty samassa paikassa. Jos pääsee ulkomuodon yli niin toi on ihan jäätävän hyvä diili

Eli onko tässä korealaisessa GJ2:ssa toisin sanoen paksumpi kaula kuin nykyisissä indonesialaisissa Pro-sarjan jaskoissa?
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
metlica
14.03.2019 16:15:04

zedder: Eli onko tässä korealaisessa GJ2:ssa toisin sanoen paksumpi kaula kuin nykyisissä indonesialaisissa Pro-sarjan jaskoissa?

Eikö toi gj2 oo Indonesiassa tehty myös.. juu vähän pyöreämpi profiili
What's yours?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)