hallu 09.03.2019 12:35:50 | |
---|
balanced1: Puhut asiaa valitettavasti. Etenkin face-toreilla jos laitat esim 100€ hinnan 200€ arvoisesta tuotteesta ja lisäät ettet myy alle niin heti tulee "tarjoan 7€" tai käykö vaihto päittäin vaikka ilmoituksessa lukee ettei vaihtoa. Ei ne 7€ euroa tarjoavat oikeasti maksaisi edes sitä kunhan vaan vittuilevat siinä viestikentässä. Varsinkin facessa tuntuu semmoinen tolkuton leikojen repiminen olevan maan tapa..... paitsi "soitinten kuningas" ryhmässä on aika asiallista meninkiä. Muusikoiden netin ryhmässä voi olla välillä asiallista mutta ei ainakaan perjantaisin :-) "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
balanced1 09.03.2019 13:10:01 | |
---|
hallu: Ei ne 7€ euroa tarjoavat oikeasti maksaisi edes sitä kunhan vaan vittuilevat siinä viestikentässä. Varsinkin facessa tuntuu semmoinen tolkuton leikojen repiminen olevan maan tapa..... paitsi "soitinten kuningas" ryhmässä on aika asiallista meninkiä. Muusikoiden netin ryhmässä voi olla välillä asiallista mutta ei ainakaan perjantaisin :-) Toinen kiva on kun joku viilaa hintaa kohdilleen ja kun annat reilun hinnanalennuksen lopuksi niin ei kuulu enää mitään. |
Laulava Kylätohtori 09.03.2019 13:23:41 | |
---|
balanced1: Toinen kiva on kun joku viilaa hintaa kohdilleen ja kun annat reilun hinnanalennuksen lopuksi niin ei kuulu enää mitään. Kaupankäynti on kuin autolla ajaminen. Se on todella helppoa, mutta joillekin se vaan tuntuu jostain syystä olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
varakeef 09.03.2019 14:17:22 | |
---|
Kaksi vaihtohinnalla myyvää kohtaavat. Molemmilla on mielestään viiden sadan kitara, joiden vaihtohinta on 600. Kuinka käy? Samoin kuin jos vastustamaton voima kohtaa ylitsepääsemättömän esteen? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
calluna 09.03.2019 16:14:02 (muokattu 09.03.2019 16:14:25) | |
---|
rosabelle: Kyllä taas ärsyttää nuo myynti-ilmoitukset. "myyntihinta ja vaihtohinta" MIKÄ VITUN VAIHTOHINTA ei ole kuin myyntihinta olemassa. Nyrkille taas töitä lisää. No täähän nyt on ihan selvä homma miks niitä laitetaan.Tai siis ymmärrän heitä jotka niin tekevät. Otetaan joku iham mikä vaan case torilta, esim. joku myy Fenderin stratoa. Mexikon keppi on maksanut uutena n. 700-800€ kahdeksan vuotta sitten. Nyt pyynti siis 400-500€. Siihen sitten lisävihjeeksi että vaihtohinta 600€. Tämä vihje on tarkoitettu nille kavereille, jotka ovat juuri ostaneet motonetistä indonesialaisen squierin ovh 449,- ja TIETENKIN olettavat että päikseenhän tuo vaihtuu kun kerran saman hintaiset! "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
VIPMetal 09.03.2019 16:24:58 | |
---|
rosabelle: Kyllä taas ärsyttää nuo myynti-ilmoitukset. "myyntihinta ja vaihtohinta" MIKÄ VITUN VAIHTOHINTA ei ole kuin myyntihinta olemassa. Nyrkille taas töitä lisää. Munki mielestä tää on hassua, mutta kai se jostain facebook-kirppiksiltä on tännekin pesiytyny. Vaihdot on vaihtoja. |
Laulava Kylätohtori 09.03.2019 17:06:43 | |
---|
VIPMetal: Munki mielestä tää on hassua, mutta kai se jostain facebook-kirppiksiltä on tännekin pesiytyny. Vaihdot on vaihtoja. Vaihtohinnassa on se ongelma, että tavallaan niillä vaihdokeilla ei ole hintaa. Tai voi sen ajatella, miksi vain, jos haluaa. Kyse on kuitenkin ennen kaikkea siitä, että kokeeko kaupan osapuolet ne samanarvoisiksi vai ei. Voihan ne molemmat vaihdokit ajatella satasen halvemmiksi tai kalliimmiksi, jos haluaa - vaihdan 500 euron kitaran 500 euron kitaraan. Tai vaihdan 600 kitaran 600 kitaraan. Mutta ei se lopputulokseen vaikuta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 09.03.2019 17:11:11 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vaihtohinnassa on se ongelma, että tavallaan niillä vaihdokeilla ei ole hintaa. Tai voi sen ajatella, miksi vain, jos haluaa. Kyse on kuitenkin ennen kaikkea siitä, että kokeeko kaupan osapuolet ne samanarvoisiksi vai ei. Voihan ne molemmat vaihdokit ajatella satasen halvemmiksi tai kalliimmiksi, jos haluaa - vaihdan 500 euron kitaran 500 euron kitaraan. Tai vaihdan 600 kitaran 600 kitaraan. Mutta ei se lopputulokseen vaikuta. Juuri näin, kauppa syntyy kun yhteinen käsitys hinnasta syntyy. Ei ole olemassa mitään vaihtohintaa ja myyntihintaa. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
VIPMetal 09.03.2019 17:54:42 | |
---|
hallu: Juuri näin, kauppa syntyy kun yhteinen käsitys hinnasta syntyy. Ei ole olemassa mitään vaihtohintaa ja myyntihintaa. Just ois hallu sulle sopiva vaihtari mulla torilla. Mark V ;) Sopuun ei taideta päästä, ku oot omaas kiintyny. =D |
VIPMetal: Just ois hallu sulle sopiva vaihtari mulla torilla. Mark V ;) Sopuun ei taideta päästä, ku oot omaas kiintyny. =D Ai hemmetti RoadKingiäkö olet myymässä? se on kyllä upea laitos ja kyllä ton sun hintalapun perusteella menisi päikseen markkiin. Olet kylläkin oikeassa, että en henno markista luopua.... ainakaan vielä. Mutta voin vakuuttaa että RoadKing houkuttelee kyllä, onhan se Mesan lippulaiva. E: Pakko muuten vielä todeta, että alle kakstonnia RoadKingistä on ihan yltiö maltillinen pyynti ?!?! "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
BugBadWolf 09.03.2019 20:24:05 | |
---|
VIPMetal:...sopiva vaihtari mulla torilla... PIM! Olet hypnoosissa. Sinut valtaa Van Halen kuume ja haluat vaihtaa Road Kingisi CAA OD-50:een. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
rosabelle 09.03.2019 20:31:48 (muokattu 09.03.2019 20:32:05) | |
---|
VIPMetal: Munki mielestä tää on hassua, mutta kai se jostain facebook-kirppiksiltä on tännekin pesiytyny. Vaihdot on vaihtoja. Netti-autossa ym normia. Tyhmää laittaa joku eri vaihtohinta, eikö olisi parempi vaikka vaihdoy tapauskohtaisesti. ja saahan sitä ylihintaista roinaa tarjota vaihdossa, mutta itse ainakin hylkään heti jos ei ole mitä haen. |
rosabelle 09.03.2019 20:34:55 | |
---|
Vaihtokaupat on ihan ok, mutta eihän niitä käydä myyntihintojen perusteella kai ikinä vaan verrattan vaihdokkeja keskenään mikä olisi sopiva väliraha vai meneekö päittäin. |
hallu 09.03.2019 21:28:24 | |
---|
rosabelle: Vaihtokaupat on ihan ok, mutta eihän niitä käydä myyntihintojen perusteella kai ikinä vaan verrattan vaihdokkeja keskenään mikä olisi sopiva väliraha vai meneekö päittäin. Juuri näin :-) "plussa kirjattu" "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
VIPMetal 09.03.2019 21:55:10 (muokattu 09.03.2019 21:57:08) | |
---|
hallu: Ai hemmetti RoadKingiäkö olet myymässä? se on kyllä upea laitos ja kyllä ton sun hintalapun perusteella menisi päikseen markkiin. Olet kylläkin oikeassa, että en henno markista luopua.... ainakaan vielä. Mutta voin vakuuttaa että RoadKing houkuttelee kyllä, onhan se Mesan lippulaiva. E: Pakko muuten vielä todeta, että alle kakstonnia RoadKingistä on ihan yltiö maltillinen pyynti ?!?! Mark V:n vaihdoin muutama vuosi sitten tohon Road Kingiin. Toki hommasin sitte ton parin sadan keissin sille vielä. Nyt vaan tuntuu, että ehkä oonki enemmän Mark-miehiä (ainakin tällä hetkellä =). Ehkä en sillon tarpeeks yrittäny siitä hakea soundia, mutta nyt vois kokeilla uudella onnella. Tai sitte vaan kaasuttaa. Tiedä häntä. |
balanced1 09.03.2019 22:23:56 | |
---|
VIPMetal: Mark V:n vaihdoin muutama vuosi sitten tohon Road Kingiin. Toki hommasin sitte ton parin sadan keissin sille vielä. Nyt vaan tuntuu, että ehkä oonki enemmän Mark-miehiä (ainakin tällä hetkellä =). Ehkä en sillon tarpeeks yrittäny siitä hakea soundia, mutta nyt vois kokeilla uudella onnella. Tai sitte vaan kaasuttaa. Tiedä häntä. Himottaisi kauheesti lonestar special, kun kuulostaa niin hyvältä, mutta niin kuulostaa mark 3 ja itse en saanut siitä mitenkään edes siedettäviä ääniä ulos vaikka mitä teki :D en vain osaa. noissa Road king ym on liikaa nappuloita ja kun omaat +10 kitaraa niin liikaa muuttuvia tekijöitä :D Vanha Marshall on helppo kun siinä on heti se soundi. |
Matoleka 10.03.2019 09:45:55 (muokattu 10.03.2019 12:45:51) | |
---|
Mä luulin että vaihtohinta on sen takia että myyjä suhtautuu nihkeästi vaihdokkeihin, jolloin vaihtohinta luonnollisesti suurempi. Eli voi vaihtaa tuotteeseen josta ei välttämättä pidä, mutta kaupat onnistuu koska myyjä tietää mahdollisesti hyötyvänsä rahallisesti tilanteesta. Mulle kävi taannoin just näin. Tosin en ollut laittanut myynti-ilmoon sitä korkeampaa vaihtohintaa erikseen. Ilmoituksessa luki ainoastaan, jos vaihtoja niin raha ei vaihda omistajaa kumpaakaan suuntaan. Olin myymässä halvahkoa epiphonen bassoa ja minuun otti yhteyttä kaveri joka ei ollut ilmeisesti saanut myytyä (eikä vaihdettua) kitaraansa mutta basson tarve oli kova:) Kitara oli tietysti just se malli jota olen aina inhonnut eniten tai mikä ei ole koskaan aiheuttanut minkäänlaista ostohalukkuutta. Tosin en ollut koskaan testannut enkä enkä edes pitänyt käsissä. Nähnyt ainoastaan kuvia netissä. Dean ML ! Otin riskin koska tiesin että onhan Dean lähtökohtaisesti lähes puolet kalliimpi kuin bassoni. Netti tiesi että Deani oli vielä olevinaan "limited edition" malli. Kaupat tehtiin ja f2f ja lyötiin kättä päälle. Eikä rahaakaan vaihdettu. Kotiin ajellessa muotoilin jo mielessäni myynti-ilmoitusta. Ajattelin jos minulla olisi parempi tuuri tuon kitaran myynniin kanssa ja tekisin jopa hieman "pisnestä". Mutta toisin kävi. Se että kitara on arvokkaampi kuin vanha bassoni niin se on osoittautunut aivan helvetin hyväksi soittimeksi. Erittäin ergonominen kaikissa asennoissa, istualtaan tai seisten. Ei ole väliä kumman jalan päällä pitää. Ulottuvuus nauhoille on aina hyvä. Koostaan huolimatta kitara on jopa kevyt! Kuulostaa hyvältä ja nyt kun kitaran on nähnyt livenä niin olen aivan lööv tuohon suorastaan röyhkeään ulkomuotoon ja yleiseen habitukseen! Heittämällä paras kitara mikä olen tähän asti soittanut/omistanut. Nyt en edes halua myydä sitä vaikka rahalle olisi tarvetta. Joskus siis näin. Toivottavasti Epin uusi omistaja on myös tyytyväinen ;) -säätö ei lopu koskaan |
hallu 10.03.2019 10:26:04 | |
---|
Matoleka:.......... Joskus siis näin. Toivottavasti Epin uusi omistaja on myös tyytyväinen ;) Mulle kävi samalla tavalla kun vahvistimeni oli myytävänä ja mulle tarjottiin päikseen vaihtoa Tokaihin. Musta kitara, mikä on inhokki väri mulle mutta muutenhan se on vaan Pauli joten katotaan. Ajattelin myös, että kun se vahvistin ei ihan huutaen mennyt, niin kokeilen kelpaisiko Takai porukoille paremmin. Mutta kävi ihan samalla tavalla kuin sulle. Kitara on niin hyvä etten ole pystynyt siitä vielä luopumaan joten ostin sille laukun ja ajattelin, että soittelen sitä itse ja myyn vasta kun se alkaa tuntumaan ylimääräiseltä..... vielä ei ole tuntunut. Se voi olla, että kitarsoiden omistaminen aiheuttaa vähemmän ahdistusta kuin vahvistinten omistaminen :-D "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
VIPMetal 10.03.2019 11:40:55 | |
---|
hallu: Mulle kävi samalla tavalla kun vahvistimeni oli myytävänä ja mulle tarjottiin päikseen vaihtoa Tokaihin. Musta kitara, mikä on inhokki väri mulle mutta muutenhan se on vaan Pauli joten katotaan. Ajattelin myös, että kun se vahvistin ei ihan huutaen mennyt, niin kokeilen kelpaisiko Takai porukoille paremmin. Mutta kävi ihan samalla tavalla kuin sulle. Kitara on niin hyvä etten ole pystynyt siitä vielä luopumaan joten ostin sille laukun ja ajattelin, että soittelen sitä itse ja myyn vasta kun se alkaa tuntumaan ylimääräiseltä..... vielä ei ole tuntunut. Se voi olla, että kitarsoiden omistaminen aiheuttaa vähemmän ahdistusta kuin vahvistinten omistaminen :-D Se on hyvä Tokai, mitä sillä nyt vähän kaverilla soittelin. =) |
fox 10.03.2019 11:44:16 | |
---|
hallu: .. Se voi olla, että kitarsoiden omistaminen aiheuttaa vähemmän ahdistusta kuin vahvistinten omistaminen :-D Hyvä (ja käteen sopiva) kitara ei oo ihan samalla tavalla "korvattavissa" kuin joku vahvistin. Kas kun ne kitarat tuppaa olemaan enemmän "yksilöitä". |