Marlowe 24.01.2019 19:35:40 | |
---|
shuffle: En tiedä mistä tämä tubettaja on saanut kaiken haltuunsa, mutta hänellä tuntuu olevan hallussa about kaikki unreleased matsku. Parhaita noista haluaisin polttaa ceedeelle, on sen verran jees. Jotakin bootleg-nauhoja on käsiini eksynyt muun muassa noista Exile-sessioista, ja hyvältähän ne kuulostavat. Olisikin mukavaa, jos Rolling Stones satsaisi joskus Beatles Anthology -tyyliseen pakettiin ja julkistaisi kattavasti vaihtoehtoisia ottoja ja live-taltiointeja kultakaudeltaan. Kyllähän sieltä on jotakin toki tainnut ilmestyä erilaisilla bonuslevyillä sun muilla (mm. Some Girlsin juhlatuplajulkaisu), mutta eipä niitä ole kaikkia tullut hyllyyn ostettua. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
HaloOfFlies 14.02.2019 15:54:55 (muokattu 14.02.2019 15:56:22) | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
uusikaveri 07.03.2019 14:18:03 | |
---|
Tuossa taannoin ruokakaupassa käydessäni käteen sattui jäämään Rich Cohenin kirja Aurinko & Kuu & Rolling Stones. Teos on kirjoitettu varsin luistavasti ja yllättävän paljon nuori (s.68) kirjoittaja on tehnyt pohjatöitä: haastatellut 60-luvun brittirokkareita että vanhoja Stones-heiloja sekä halunnut vannoutuneena Stones-fanina vierailla kaikissa mahdollisissa tapahtumapaikoissa Keefin vieroitusklinikasta alkaen. Ollessaan töissä Rolling Stone-lehdessä hän oli mukana Rollareiden 90-luvun kiertueella saavuttaen (omien sanojensa mukaan) jonkinlaisen luottamusaseman heidän parissaan. Silti kirjoitaja on sitä mieltä, että Rollareiden musiikillinen kulta-aika loppui Exile On The Main Street-levyyn Jaggerin ja Richardsin ystävyyden päättyessä, mutta että vielä 70-luvun lopulla syntyi muutamia häntä innostaneita biisejä. Kirjoittaja ei tunnu olevan kovinkaan innostunut viimeisten vuosikymmenten stadionluokan rahankeruusta, mutta siinä saattaa painaa vanhan rockfanin nostalgian kaipuu. Kirjassa on paljon enemmän tai vähemmän totuudenmukaisia tarinoita. Eräässä niistä kerrotaan Jaggerin törmänneen koriskentällä (Britanniassa?) kaveriin ja puraisseen syvän haavan kieleensä, mutta halusi silti laulaa treeneissä, jolloin hän kuulosti erilaiselta, karkeammalta, omituiselta. Ensimäisen bändin johtaja, Mick Taylor, kertoo, että törmäyksen jälkeen Jaggerin lauluäänestä tuli luihu, likainen ja välittömästi tunnistettava, mikä Jaggerin imitaatiokykyjen kanssa auttoi 19-vuotiasta engelsmannia ulvomaan kuin musta bluesmies. Totuuden torvi eli Amazonin yhden/kahden arvostelut moittivat kirjaa vanhojen asioiden toistamisesta että detaljivirheistä, mutta näin vanhemmalle ihmiselle nuo 60-luvun brittirokin kuviot maistuivat kyllä, varsinkin kun tämä sattui olemaan ensimmäinen Stones-kirja. |
shuffle 07.03.2019 14:59:20 | |
---|
Olen yhä samaa mieltä kuin ennenkin, eli Stones olisi voinut lopettaa tyylillä 1982. Sen jälkeen sieltä ei ole juuri muuta tullut kuin paskaa. Vuodesta 1972 en ole samaa mieltä, sen jälkeen tuli vielä monta hienoa levyä. Mickin laulusoundi lähtee osittain siitä, että hänen äitinsä oli Englannissa syntynyt mutta Australiassa kasvanut aussi. Kun kuuntelet tarkkaan, niin Mickin ääntämys on just sellaista jotain aussiaksentin ja brittiaksentin väliltä, kun hän laulaa. Siinä on sellaista aussilesoutta. Se leveys tulee sieltä. |
Musta Arkipyhä 07.03.2019 15:22:05 | |
---|
uusikaveri:Ensimäisen bändin johtaja, Mick Taylor Mitä tämä tarkoittaa? Ei ymmärrä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Marlowe 07.03.2019 16:34:39 | |
---|
uusikaveri: Tuossa taannoin ruokakaupassa käydessäni käteen sattui jäämään Rich Cohenin kirja Aurinko & Kuu & Rolling Stones... Kirjassa on paljon enemmän tai vähemmän totuudenmukaisia tarinoita. Eräässä niistä kerrotaan Jaggerin törmänneen koriskentällä (Britanniassa?) kaveriin ja puraisseen syvän haavan kieleensä, mutta halusi silti laulaa treeneissä, jolloin hän kuulosti erilaiselta, karkeammalta, omituiselta. Ensimäisen bändin johtaja, Mick Taylor, kertoo, että törmäyksen jälkeen Jaggerin lauluäänestä tuli luihu, likainen ja välittömästi tunnistettava, mikä Jaggerin imitaatiokykyjen kanssa auttoi 19-vuotiasta engelsmannia ulvomaan kuin musta bluesmies. En ole tuota Aurinkoa & Kuuta tullut lukeneeksi, kun jotenkin arvelin sen etupäässä toistavan vanhoja tarinoita, vaan enpä ole aiemmin tainnut törmätä tuohon koristarinaan (tai sitten olen vaan unohtanut sen täydellisesti). Voisi kai siis antaa kirjalle mahdollisuuden! PsychedelicWarlord: Mitä tämä tarkoittaa? Ei ymmärrä. Olisiko tässä kohtaa mennyt Brian Jones ja Mick Taylor kirjoittajalla sekaisin? "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
Kefiiri 07.03.2019 17:53:22 (muokattu 07.03.2019 17:53:54) | |
---|
Kun nyt kirjat tulivat puheeksi, niin onko joku jaksanut lukea Philip Normanin "The Stones" -mötkäleen? En pääse alkua pitemmälle. Selaa kirjaa mistä kohdasta vaan, löytyy pelkkää tyhjänpäiväistä jaaritusta. En ole musiikin asiantuntija. |
uusikaveri 07.03.2019 19:09:16 | |
---|
PsychedelicWarlord: Mitä tämä tarkoittaa? Ei ymmärrä. Sorry. Meni Mickit ja Dickit sekaisin. Eli kyseessä oli Dick Taylor, Jaggerin Dartford-kamuja yhdessä Rupert Beckwithin kanssa, joihin Richards sitten liittyi soittamaan La Bambaa Dartfordin seurakuntatalolle. Dick Taylor soitti Rollareiden Marquee-klubin keikoilla (1962) vielä bassoa, mutta totesi, ettei tämä taida elättää ja lähti opiskelemaan. Perusti seuraavana vuonna (1963) Pretty Things-yhtyeen yhdessä Phil Mayn kanssa. |
uusikaveri: Sorry. Meni Mickit ja Dickit sekaisin. Eli kyseessä oli Dick Taylor, Jaggerin Dartford-kamuja yhdessä Rupert Beckwithin kanssa, joihin Richards sitten liittyi soittamaan La Bambaa Dartfordin seurakuntatalolle. Dick Taylor soitti Rollareiden Marquee-klubin keikoilla (1962) vielä bassoa, mutta totesi, ettei tämä taida elättää ja lähti opiskelemaan. Ai niin, olihan siellä alussa semmoinenkin jamppa mukana! Jännä miettiä jälkikäteen, miten erilainen rockmusiikin historia saattaisi olla, jos Taylor olisi päättänyt roikkua mukana vähän pidempään. Onkohan mies koskaan harmitellut ratkaisuaan? Kefiiri: Kun nyt kirjat tulivat puheeksi, niin onko joku jaksanut lukea Philip Normanin "The Stones" -mötkäleen? En pääse alkua pitemmälle. Selaa kirjaa mistä kohdasta vaan, löytyy pelkkää tyhjänpäiväistä jaaritusta. Luin kirjan vuosia sitten ja ainakin silloin pidin siitä, mutta enpä tiedä, missä määrin aika on kullannut muistoja. Stones-aiheisesta kirjallisuudesta eniten olen kyllä pitänyt Keith Richardsin ja James Foxin yhdessä kirjoittamasta "Elämästä" (WSOY, 2010). "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
fiesta2 11.03.2019 10:26:09 | |
---|
Kefiiri: Kun nyt kirjat tulivat puheeksi, niin onko joku jaksanut lukea Philip Normanin "The Stones" -mötkäleen? En pääse alkua pitemmälle. Selaa kirjaa mistä kohdasta vaan, löytyy pelkkää tyhjänpäiväistä jaaritusta. Luin juuri Philip Normanin Mick Jagger kirjan, se oli pääosin ihan mielenkiintoista luettavaa. Johtuu varmaan siitä että heti kirjan alkusivuilla todetaan , Mick Jagger ei ole vaikuttanut millään tavoin kirjan lopputulokseen. Kirjat mihin Jagger on vaikuttanut ovat aivan umpisensuroituja, eipä kukaan jaksa lukea yhtään pidemmälle jos kirja alkaa sadatta kertaa sillä miten Mick ja Keith tapasivat Dartfordin rautatieasemalla. Keith Richard:n Talk is cheap levystä on muuten julkaistu 30-vuotis juhlapainos, mukana mm. linkissä oleva blues missä mukana myös Mick Taylor. https://www.youtube.com/watch?v=9M81DBEjZDo |
HaloOfFlies 30.03.2019 15:41:51 | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Regalis Apertura 30.03.2019 15:58:22 (muokattu 30.03.2019 16:33:58) | |
---|
Mitä noihin kirjoihin (tässä tapauksessa Stones) tulee niin jos kerran jo kättelyssä todetaan ettei kirjan aiheena oleva muusikko/bändi ole ollut mukana teossa, niin silloin voi kyllä suosiolla jättää lukematta kuin pettyä pahastikin... Näin ainakin itse olen yrittänyt tehdä. Vastuu juttuihin uskomisesta jää ihan lukijalle jos kerran itse muusikko ei ole todentanut niiden paikkaansa pitävyyttä. Satukirjat on asia erikseen. Pelkkää bisneslähtöistä sepustusta jollekin asiaa tuntemattomalle fanille jolta yritetään nyhtää rahat pois. edit: Tietysti on asia erikseen jos esim. Jagger itse on tarkoituksella sensoroinnut elämänkertaansa. Kai hänellä on sitten ollut pätevä syy moiseen toimintaan;)... |
fiesta2 31.03.2019 09:39:13 | |
---|
Regalis Apertura: Mitä noihin kirjoihin (tässä tapauksessa Stones) tulee niin jos kerran jo kättelyssä todetaan ettei kirjan aiheena oleva muusikko/bändi ole ollut mukana teossa, niin silloin voi kyllä suosiolla jättää lukematta kuin pettyä pahastikin... Näin ainakin itse olen yrittänyt tehdä. Vastuu juttuihin uskomisesta jää ihan lukijalle jos kerran itse muusikko ei ole todentanut niiden paikkaansa pitävyyttä. Satukirjat on asia erikseen. Pelkkää bisneslähtöistä sepustusta jollekin asiaa tuntemattomalle fanille jolta yritetään nyhtää rahat pois. edit: Tietysti on asia erikseen jos esim. Jagger itse on tarkoituksella sensoroinnut elämänkertaansa. Kai hänellä on sitten ollut pätevä syy moiseen toimintaan;)... Minun mielestäni asia on ihan päinvastoin, jos kirja kirjoitetaan asiallisesti ja ilman sensaatiohakua. Isojen bändien laajalla tuttavapiirillä on paljon hyviä tarinoita kerrottavanaan ja vähän uudesta näkökulmasta. Enkä jaksa uskoa että kukaan esim. Jaggerista alkaisi kirjoittamaan mitään täysin perätöntä, edessä olisi varmasti henkilökohtaiseen konkurssin johtava oikeudenkäynti. Jaggerista on todettu että hän puhuu medialle vain kun on jotain myytävää, sekin voi johtaa siihen että asiat kerrotaan vähän steriilisti siloin kun hän on itse vaikuttamassa asiaan. |
Regalis Apertura 31.03.2019 10:22:02 | |
---|
Itse olen kai niin naivi kun uskottelen itselleni että nimenomaan artistin mukanaolo elämänkerran ymv. kirjoittamisessa olisi jonkinlainen "laadun tae" siitä että kerrotut tapahtumat olisi enemmän todellisuudessa tapahtuneet kuin jonkun toimittajan/kriitikon ymv. sekalaiselta seurakunnalta sieltä täältä kokoamat jutut. Tietysti voin olla täysin väärässäkin. Olen kyllä lukenut muutaman asiallisenkin muistelman (em. tyylillä tehtyjäkin) joten hyvällä tuurilla niinkin voi käydä;)... Näin yleisellä tasolla. |
Regalis Apertura 31.03.2019 18:47:39 (muokattu 31.03.2019 21:19:02) | |
---|
|
HaloOfFlies 31.03.2019 21:40:54 (muokattu 31.03.2019 21:41:24) | |
---|
Stone 31.03.2019 22:42:49 | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
zekeode 01.04.2019 09:50:30 | |
---|
Ilmeisesti näitä keikkoja ei perutakaan. Axl Rose on saatu tuuraamaan. |
poland 01.04.2019 11:22:04 | |
---|
Viikonlopun Classic Rockissa oli taas tietoa että Romero olisi tuuraaja, tämä Rainbow-mies. |
Kefiiri 01.04.2019 11:37:45 | |
---|
Stonesin kotisivuilla ilmoitetaan, että Keith hoitaa kiertueen vokaalit kunnes Jakke saadaan kuntoon. En ole musiikin asiantuntija. |