Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5279 280 281 282 283444 445 446 447 448
Hikkis
02.03.2019 09:27:57
Hawkwood: Tässähän voisi olla jopa idea torin kehittämiseen...

Ehkä kaupankäynti hieman elpyisi, jos ilmoituksen voimassaolon jälkeen myyjä voisi nähdä listan nimimerkeistä, jotka ovat ilmoituksen muistilistalle asettaneet. Tämän jälkeen myyjä voisi halutessaan itse ottaa yhteyttä, tiedustella aitoa mielenkiintoa ja alkaa hieroa diiliä.

Tällä tavoin muistilistan merkitys muuttuisi nykyisestä renkaanpotkimisesta myös myyjää suosivaksi, kun potentiaalisiin ostajiin saisi edes yhteyden. En tosin tiedä, voisiko GDPR tms. muodostua esteeksi tämän kaltaiselle järjestelylle.

Olen itse miettinyt samaa, mutta ajatellut että siihen on joku syy ettei muistiinmerkitsijät ole ottaneet yhteyttä. Hintapyynti saattaa olla muistiinmerkitsijän mielestä turhan korkea, toki tässä kohtaa voisi esittää asiallisesti oman näkemyksen hinnasta. Toinen syy voi olla että omat kohteet roikkuvat vielä torilla ja niistä pitäisi saada rahat ensin.

Jos muistiinmerkitsiöiden nimimerkki tulisi myyjän tietoon kohteen sulkeuduttua, saattaisi joku kova myyntimies käyttää tätä myynnin nopeuttamiseen. Lyhyellä ilmoitusajalla tai ilmoituksen sulkemisella saisi saisi muutaman nimimerkin johon ottaa yhteyttä. Todennäköisesti tämä lisäisi samojen ilmoitusten pyörimistä ensimmäisillä sivuilla.

Mutta näkee tuosta muistiinmerkinnästä että joku on edes kiinnostunut ko. tuotteesta.
elon arska
02.03.2019 09:36:11
Oma ilmoitusten muistiin merkitseminen on ihan sitä ihteään: jahka finanssitilanne on salliva, otetaan kaupankäyntihousut jalkaan jos ilmoitus on vielä voimassa siinä kohti.

En keksi mitenkään kestävää perustelua muulle syylle.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Laulava Kylätohtori
02.03.2019 09:46:21
No joo, mutta en mä ainakaan halua mitään yhteydenottoja myyjiltä, joiden kamoja olen merkannut muistiin. Mulla on se periaate, että jos olen ostamassa jotain, niin älkää te soittako meille, me kyllä soitamme teille. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
02.03.2019 10:17:46
Laulava Kylätohtori: No joo, mutta en mä ainakaan halua mitään yhteydenottoja myyjiltä, joiden kamoja olen merkannut muistiin. Mulla on se periaate, että jos olen ostamassa jotain, niin älkää te soittako meille, me kyllä soitamme teille. :)

Aivan samaa mieltä. Muistiin merkitsemiseen voi olla montakin syytä eivätkä kaikki suinkaan liity omiin ostoaikomuksiin. Joskus olen jättänyt pedaalin laittamatta myyntiin kun toinen samanlainen on jo torilla. Jos myyjälle avattaisiin tieto muistiin merkkinneistä henkilöistä, ainakin itse kiertäisin asian siten, että lisäisin ilmoitukset selaimen suosikkeihin. Se ei sitten ainakaan näy myyjälle.

Mieluummin vaikka kaksi merkitää, jos se myyjien sielunrauhaa takia on välttämätöntä: 1. kiinnostunut ostamaan ja 2. kiinnostava ilmoitus muista syistä.
TTV
02.03.2019 10:44:49
Pinewood: ...
Mieluummin vaikka kaksi merkitää, jos se myyjien sielunrauhaa takia on välttämätöntä: 1. kiinnostunut ostamaan ja 2. kiinnostava ilmoitus muista syistä.

Kaikkein helpointa on se, ettei merkkaukset näy lainkaan myyjälle. Siitähän tämä koko kenkä puristaa, että myyjä näkee merkkaukset, mutta ei tee sillä tiedolla hevonvittua, paitsi ehkä ahdistuu. Ostajat saa merkkailla mun puolesta milla tahansa syillä, mutta myyjänä se vituttaa, kun merkkauksia on 5-10 kpl, eikä kukaan ota yhteyttä ostoaikeissa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Pinewood
02.03.2019 12:29:58
TTV: Kaikkein helpointa on se, ettei merkkaukset näy lainkaan myyjälle. Siitähän tämä koko kenkä puristaa, että myyjä näkee merkkaukset, mutta ei tee sillä tiedolla hevonvittua, paitsi ehkä ahdistuu. Ostajat saa merkkailla mun puolesta milla tahansa syillä, mutta myyjänä se vituttaa, kun merkkauksia on 5-10 kpl, eikä kukaan ota yhteyttä ostoaikeissa.

Totta tuokin. Mahdollista muutosta odotellessa kannattaa suhtautua merkkauksiin positiivisesti; vaikkei yhteydenottoja tulekaan, ilmoitusta on sentään käyty lukemassa ja siten tavara on ainakin jossain määrin kiinnostavaa. ;)

Yksi yhteydenottojen puuttumisperuste voi olla sekin, että myyjä ilmoittaa hinnan olevan tiukka tai ettei huoli vaihtoja. Ostaja kunnioittaa myyjän tahtoa eikä ota yhteyttä, mutta haluaa seurata, josko tilanne muuttuisi.
BugBadWolf
02.03.2019 13:49:49
Pinewood:,,,Ostaja kunnioittaa myyjän tahtoa eikä ota yhteyttä, mutta haluaa seurata, josko tilanne muuttuisi.

Näissä tilanteissa ostajankin olisi joskus hyvä tutustua hintatasoon ennen tinkimistä. Toki tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin, mutta sellaiset automaattitinkaajat ja "hulluhan se on jos ei puolta tarjoo"-tyypit sattaavat joskus hiukan pänniä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
perttime
02.03.2019 15:29:55
Täytyy myöntää, että myynti-ilmoituksia tulee merkkailtua muistiin kiinnostavuuden perusteella - mutta ilman juuri nyt tiedossa olevaa konstia maksaa härveliä. Rahatilanne on _joskus_ muuttunutkin niin, että jotain on pystynyt ostamaan.
Pinewood
02.03.2019 15:36:26
BugBadWolf: Näissä tilanteissa ostajankin olisi joskus hyvä tutustua hintatasoon ennen tinkimistä. Toki tinkiminen kuuluu kaupankäyntiin, mutta sellaiset automaattitinkaajat ja "hulluhan se on jos ei puolta tarjoo"-tyypit sattaavat joskus hiukan pänniä.

Itse teen tarjouksia sen perusteella, minkä arvoisena itse pidän laitetta omien tarpeideni kannalta, toki jonkin verran arvioiden ns. yleistä hintatasoa - mikä se sitten onkaan. Joo, aina ei ole tarjouksia hyväksytty - ja siihen on myyjällä aina täysi oikeus - mutta osa niistä tuotteista on vieläkin myymättä torilla. Ja ovat olleet jo todella pitkään. Olen myös ostanut tinkimättä tuotteita, joita joku toinen myyjä on hetken päästä myynyt 20 % kovemmalla pyynnöllä hinta on tiukka -maininnalla. Kumpiko tuossa on se yleinen hintataso? Toisaalta en ymmärrä sitäkään, kun joidenkin myyjiien yleiseen pyyntitasoon verrattuna yläkanttiin olevia hintapyyntöjä kritisoidaan, vaikka kyseessä oli täysin minttikuntoinen tuote, jota välttämättä ei ole enää edes saatavissa. On se nyt kuitenkin eri asia, kuin jokin kovassa keikkakäytössä ollut, paljon elämää ja kolhuja kokenut tuote. Joku Thomann-hinta * 0,6 tai 0,7 on vain suuntaa-antava luku, ei mikään totuus. Jos myyjä ajattelee, että voin minä tämän myydä jos saan hinnan x, mutten halvemmalla, hänellä on siihen täysi oikeus. Ja jos torilla on esim. kolme vastaavaa tuotetta myynnissä hintaan X eikä yksikään mene kaupaksi, onko se ns. yleinen hintataso se mitä pyydetään? Ja mistä ylipäätään tiedetään se yleinen toteutunut hintataso, kun aika harva myyjä kertoo, millä hintaa kaupat oikeasti syntyivät.

Sorry pieni purkaus, mutta itseä välillä ärsyttää tuo jatkuva valitus kun tavara ei käy kaupaksi tai kun joku merkkailee muistiin muttei ota yhteyttä. Itse olen myynyt tuotteita ihan hyvällä mielellä alihintaankin (en pelkästään täällä) kun olen myös saanut ostettua edusesti kiinnostavaa kamaa.
Laulava Kylätohtori
02.03.2019 15:55:30
Pinewood: Itse teen tarjouksia sen perusteella, minkä arvoisena itse pidän laitetta omien tarpeideni kannalta, toki jonkin verran arvioiden ns. yleistä hintatasoa - mikä se sitten onkaan. Joo, aina ei ole tarjouksia hyväksytty - ja siihen on myyjällä aina täysi oikeus - mutta osa niistä tuotteista on vieläkin myymättä torilla. Ja ovat olleet jo todella pitkään. Olen myös ostanut tinkimättä tuotteita, joita joku toinen myyjä on hetken päästä myynyt 20 % kovemmalla pyynnöllä hinta on tiukka -maininnalla. Kumpiko tuossa on se yleinen hintataso? Toisaalta en ymmärrä sitäkään, kun joidenkin myyjiien yleiseen pyyntitasoon verrattuna yläkanttiin olevia hintapyyntöjä kritisoidaan, vaikka kyseessä oli täysin minttikuntoinen tuote, jota välttämättä ei ole enää edes saatavissa. On se nyt kuitenkin eri asia, kuin jokin kovassa keikkakäytössä ollut, paljon elämää ja kolhuja kokenut tuote. Joku Thomann-hinta * 0,6 tai 0,7 on vain suuntaa-antava luku, ei mikään totuus. Jos myyjä ajattelee, että voin minä tämän myydä jos saan hinnan x, mutten halvemmalla, hänellä on siihen täysi oikeus. Ja jos torilla on esim. kolme vastaavaa tuotetta myynnissä hintaan X eikä yksikään mene kaupaksi, onko se ns. yleinen hintataso se mitä pyydetään? Ja mistä ylipäätään tiedetään se yleinen toteutunut hintataso, kun aika harva myyjä kertoo, millä hintaa kaupat oikeasti syntyivät.

Sorry pieni purkaus, mutta itseä välillä ärsyttää tuo jatkuva valitus kun tavara ei käy kaupaksi tai kun joku merkkailee muistiin muttei ota yhteyttä. Itse olen myynyt tuotteita ihan hyvällä mielellä alihintaankin (en pelkästään täällä) kun olen myös saanut ostettua edusesti kiinnostavaa kamaa.

Asiaahan puhut, joten turha alkaa pahoittelemaan. :)

Perimmäinen ongelma taitaa olla, ettei ketään voi pakottaa ostamaan. Siksi se kama ei mene yhtään sen paremmin kaupaksi, vaikka toria hienosäädettäisiin kuinka paljon. Itse näen muistiin merkinnät positiivisina asioina, sehän osoittaa, että edes jonkinlaista kiinnostusta löytyy. Toisaalta, en ainakaan itse ole huomannut mitään korrelaatiota myynnin nopeuden ja merkintöjen välillä, joten samapa tuo kai on.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Sjömanni
02.03.2019 16:40:20
Haluan jakaa tässä torikaupankäynnin ihanuutta, eli miksi ostan mielummin kaupasta:

Sjömanni:
Moi!

Laittelinkin tuolta Nettimarkkinan puolelta viestiä, mutta tästäkin nyt... Onnistuisiko kauppa lauantaina aamupäivällä Tikkurilan asemalla?

*puhelinnumero*

*Nimeni*

Nimimerkki:
terve
Asun ******** eli Tikkurilan asemalle yli 20 kilometria.Yhteensä yli 40 kilomertria.
soitatko?
PUH **********
*Nimimerkki*

Sjömanni:
Moi! Ei taida sitten natsata tällä kertaa.

*Nimeni*

Nimimerkki:
mihin aikaa olet Tikkurilassa.
eli matkustatko junalla pohjoiseen
käykö Keravan asema?

voi tietysti myös lähettämään postin kautta?
*Nimimerkki*

Sjömanni:
Ei kiitos.

*Nimeni*

Nimimerkki:
suuttuiko mies kun en lähtenyt ajamaan jäisellä autolla
40 kilometria? Heh...
*Nimimerkki*

Sjömanni:
Kummallista käytöstä.

Nimimerkki:
no, itse olit valmis kauppoihin ja sitten.
Sitten ei , kiitos??????
*Nimimerkki*

Sjömanni:
Koska olin menossa junalle ja se Tikkurila ei sopinut sinulle. Ei kai siinä mitään ihmeellistä. Nyt voisit antaa olla ja oppia käytöstapoja.

Hyvää jatkoa.

Nimimerkki:
samoin, kiitos.
*Nimimerkki*
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
hallu
02.03.2019 17:19:25
Hikkis: Olen itse miettinyt samaa, mutta ajatellut että siihen on joku syy ettei muistiinmerkitsijät ole ottaneet yhteyttä. Hintapyynti saattaa olla muistiinmerkitsijän mielestä turhan korkea, toki tässä kohtaa voisi esittää asiallisesti oman näkemyksen hinnasta. Toinen syy voi olla että omat kohteet roikkuvat vielä torilla ja niistä pitäisi saada rahat ensin.

Jos muistiinmerkitsiöiden nimimerkki tulisi myyjän tietoon kohteen sulkeuduttua, saattaisi joku kova myyntimies käyttää tätä myynnin nopeuttamiseen. Lyhyellä ilmoitusajalla tai ilmoituksen sulkemisella saisi saisi muutaman nimimerkin johon ottaa yhteyttä. Todennäköisesti tämä lisäisi samojen ilmoitusten pyörimistä ensimmäisillä sivuilla.

Mutta näkee tuosta muistiinmerkinnästä että joku on edes kiinnostunut ko. tuotteesta.

Nimenomaan kiinnostuksesta on kyse, mutta ei kaupanhieronnasta. Ainakin itse lopettaisin muistiinmerkkaamisen jos myyjät alkaisivat soitella perään. Muistiin merkitseminen tarkoittaa sitä, että kohde on seurannassa ja se voi olla siellä joko siksi, että se kiinnostaa mahdollisena ostokohteena, mutta voihan siitä olla kiinnostunut siksikin, että haluaa nähdä kauanko se torilla pyörii eli meneekö kaupaksi. Esimerkiksi kun itse harkitsin vahvistimeni myyntiä niin jonkin aikaa seurailin torilla samanlaisia vahvistimia, että missä ajassa menee ja vaikka merkkasin niitä muistiin minkä kerkisin, niin en olisi ostanut niistä yhtäkään kun halusin juuri samanlaisesta eroon.

Mun mielestä muistiin merkitseminen on näppärä työkalu ostajalle, mutta jos myyjät ahdistuu siitä, niin sen voisi laittaa niin että ei näkyisi myyjälle ollenkaan. Mitä myyjä edes sillä tiedolla tekee?
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Gary the pine
02.03.2019 20:37:48
Ei vedä, suuntaan eikä toiseen. Jotenkin tuntuu että ostoilmo on ehkä turhin mahdollinen mitä tonne torille voi laittaa, meinaan jos koitat lumikenkiä ostaa niin räpylöitä tarjotaan...
Tulin, näin, paskoin housuun.
BugBadWolf
03.03.2019 00:32:13
Pinewood: ...Sorry pieni purkaus, mutta itseä välillä ärsyttää tuo jatkuva valitus kun tavara ei käy kaupaksi tai kun joku merkkailee muistiin muttei ota yhteyttä...

En minä ainakaan osannut ottaa mokomasta nokkiini.

Varsinkin internetissä ikänsä kasvaneelle sukupolvelle tuntuu tulevan kaikenlaisia murheita asioista joista aikuiset eivät ymmärrä pillastua ollenkaan. Milloin on joku kirjoittanut väärään ketjuun, milloin on joku ylipäätään kirjoittanut ja/tai jotakin muuta kummallista. Kuten vaikka noista merkkailuista.

Ihmiset värkkäävät päässään sääntöjä siihen, miten muiden pitäisi netissä heidän mielestään toimia ja kyynelehtivät sitten kun niin ei käy. Kummaa touhua.

On tuolla jotakin tilastoja minunkin ilmoituksissani, mutta mitä minä niitä lukemaan. Joskus katselin ja totesin ettei mitään hyötyä. Kauppa on tehty sitten kun myymäni laite on toiminut viikon verran ostajan luona. Siihen asti on kaikki epävarmaa, eikä ainakaan minun mielestäni kannata vaivata päätään vaatimalla romuilleen ostajaa. Juu. Gas on kamala tauti, mutta silti.

Kamarunkkailu on muutenkin menossa muodista. Romua on joka paikassa niin helvetisti ja väki köyhtyy. Kaikessa muussakin huomaa että ihmisillä ei ole enää löysää rahaa samalla tavalla kuin 3+ vuotta sitten. Siksi on varsin turhaa yrittää myydä kamppeitaan aikataululla. Se ei vaan toimi. Tai toimiihan se, jos hinnoittelee trokariystävällisesti. Mutta ei tällaisessa tilanteessa kannata edes trokailu. Mitäpä iloa on saada jotakin puoleen hintaan, jos se ei mene heti kaupaksi edes sillä?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
LaMotta
03.03.2019 10:20:08

Onko vuoden 2013 jälkeen ollut jonkinlainen nousukausi?

Viittaan siihen että ketju on aloitettu vuonna 2013. Kauppa ei käynyt silloinkaan ):-...
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Pauli Lappalainen
03.03.2019 11:02:33
LaMotta: Onko vuoden 2013 jälkeen ollut jonkinlainen nousukausi?

Viittaan siihen että ketju on aloitettu vuonna 2013. Kauppa ei käynyt silloinkaan ):-...

hyvin käy kauppa kun on hinta kohdallaan.
aslak
03.03.2019 11:31:51 (muokattu 03.03.2019 11:46:03)
Laitoin Rolandin ja Jammun semi-vintage vehjestä myyntiin joita en ollut käyttänyt vuosiin. Hinnoittelin ebayssa myynnissä olevien keskiarvolla (torilla ei ollut vastaavia).

Jo seuraavana päivänä alkoi kaupankaynti eikä hinnoista väännetty lainkaan.
Hieman yllätti koska oletin ettei kukaan ole kiinnostunut ja jos on niin sipulimakkaran kilohinnalla.

Ehkä kauppaa avitti se että olin ensimmäinen omistaja (historiassa ei aukkoja), olivat hyväkuntoisia ja otin hyviä tarkkoja kuvia joista ilmeni kondis selittelemättä.

Välillä näinkin.
Laulava Kylätohtori
03.03.2019 11:36:58
Pauli Lappalainen: hyvin käy kauppa kun on hinta kohdallaan.

Eipä sekään oikein auta enää. Nykyään on paljon kamaa, mitä ei ketään halua - edes tosi halvalla. Siksi kannattaa miettiä jo ostaessa, onko sille ostettavalle tavaralle kysyntää.
Pauli Lappalainen
03.03.2019 15:30:53
Laulava Kylätohtori: Eipä sekään oikein auta enää. Nykyään on paljon kamaa, mitä ei ketään halua - edes tosi halvalla. Siksi kannattaa miettiä jo ostaessa, onko sille ostettavalle tavaralle kysyntää.

Hinta kohdilleen eli antaa ostajalle tavaran lisäksi 50€ hakupalkkiota.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)