Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 592 93 94 95 96153 154 155 156 157
Snapo
26.02.2019 11:39:52
Turkulaiset, EC1000 silverburst Titaneilla 350e:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1438835
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
TTV
26.02.2019 12:01:21
Snapo: Turkulaiset, EC1000 silverburst Titaneilla 350e:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1438835

Tää on kyllä vinkin arvoinen :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
mikki73
26.02.2019 12:29:53
TTV: Tää on kyllä vinkin arvoinen :-)

Jeps, oon jo kyseiseltä herralta yhden kepin hakenut, mukava tyyppi. Noin ne pitää myydäkkin jos ei haluu seisottaa nurkassa odottamassa 600e hintalapulla.
Ochmo
26.02.2019 12:43:37
mikki73: Jeps, oon jo kyseiseltä herralta yhden kepin hakenut, mukava tyyppi. Noin ne pitää myydäkkin jos ei haluu seisottaa nurkassa odottamassa 600e hintalapulla.

Jep, samat satsit täältä. Mukava kaveri ja kokeilinkin tuota keppiä pari viikkoa sitten kun olin kauppoja toisesta kepistä tekemässä. On nätti keppi, hyvä käteen ja halpa :)
Gary the pine
02.03.2019 20:07:49
Tämähän on kyllä todella halpa ja oikeinkin hyvä paketti.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1439544

Eli 60W Fireball Englin Standard-kaapin kanssa 650e.

Ite tykkäsin kovasti noista V60-ämyreistä Fireballin kanssa ja enkulin komerothan on kyllä laadukkaasti kasattuja ja tukevia.
Tulin, näin, paskoin housuun.
JuSu
02.03.2019 22:33:27
VHT USA 4x12, 2 x Greenback + 2 x V30, 350 euroa.

Eikös tää ole aika edukas?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1440056

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
hallu
05.03.2019 12:44:14
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1440815

Mesa Roadster kombo 1350 euroa. Nyt on pakko jopa minun todeta, että tämä laite ei oikeasti ole näin arvoton. Myyjä haluaa siitä eroon ilmeisen epätoivoisesti mutta en pysty enää uskomaan, että tällaiset hinnat pitkänpäälle edustaa tämän laitteen arvoa, vaan ollaan jonkun suhdanteen pohjalla. Jos katsotaan tilannetta kymmenen vuoden päästä, niin luulenpa että näillä vehkeillä nähdään ihan toisen näköisiä pyyntejä.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
elon arska
05.03.2019 12:53:54
Kyllä tässä on jonkun suhdanteen pohjalla oltu jo reippaat pari vuotta.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
hallu
05.03.2019 13:11:09
elon arska: Kyllä tässä on jonkun suhdanteen pohjalla oltu jo reippaat pari vuotta.

Mun mielestä me ollaan menty alaspäin sen pari vuotta, mutta alettaisko me nyt olla pohjalla? lähinnä mietin, että monen tonnin vahvistimia myydään jo parhaimmillaan alle tonnilla, niin sitä vaan miettii että pakkohan myyjien kipukynnyksen on jossakin tulla vastaan.

Tämä kysymys mietityttää siksi, että laitoin itse juuri.... tai siis vuosi sitten kolmisen tonnia vahvistimeen kiinni, niin minun on vaikea samaistua siihen epätoivoon, joka saisi mut myymään sen nyt tonnilla. Tuntuu vaan siltä, että itse saattaisin vaan sitten jättää myymättä jos ei yhtään säällisemmällä hinnalla menisi. Ahdinko joka pakottaa ihmisiä ottamaan noin pahasti takkiinsa, täytyy olla jo melkoinen.
Laulava Kylätohtori
05.03.2019 13:18:15
hallu: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1440815

Mesa Roadster kombo 1350 euroa. Nyt on pakko jopa minun todeta, että tämä laite ei oikeasti ole näin arvoton. Myyjä haluaa siitä eroon ilmeisen epätoivoisesti mutta en pysty enää uskomaan, että tällaiset hinnat pitkänpäälle edustaa tämän laitteen arvoa, vaan ollaan jonkun suhdanteen pohjalla. Jos katsotaan tilannetta kymmenen vuoden päästä, niin luulenpa että näillä vehkeillä nähdään ihan toisen näköisiä pyyntejä.

Vaikea sanoa. Aikaisemmat suhdanteet menivät sen mukaan, mitä siellä pöntössä oli sisällä. Eli tavallaan niitä samoja romuja roudattiin koko ajan, mutta sisuskalut vain vaihtuivat ja niiden kulloinenkin arvostus.

Nyt, kun ne koko pöntöt korvautuvat uudella teknologialla, niin ollaan tavallaan ihan eri tilanteessa kuin aikaisempien putki/trankku/mallintava-suhdanteiden kanssa. Löytyykö nuorista niin paljon vanhan tekniikan ihailijoita, että hinnat tuosta vielä kääntyisivät nousuun, kun vanhat jäärät kihdin raiskaamine nivelineen ei enää pysty noita roudaamaan. Ja jos putkisoundia haluaa, niin sitä saa nykyään täysin eri painoluokassa kuin nämä vanhan liiton vehkeet.

En tiedä, mitä tulevaisuudessa oikeasti tapahtu, mutta itse en mitään kauhean isoa kasaa vanhoja painavia putkivahvistimia hankkisi - ainakaan bisnesmielessä. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
05.03.2019 13:22:17
Laulava Kylätohtori: vanhat jäärät kihdin raiskaamine nivelineen ei enää pysty noita roudaamaan.

Hah! Omassakin kommentissani mainittiin kihti, mutta jätin sen lähettämättä jotta en olisi lietsomassa pessimismiä. Justiin noin asia on, kipukynnys ei tule vastaan myyjillä vaan ostajilla :D
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
05.03.2019 13:50:28 (muokattu 05.03.2019 13:51:15)
Laulava Kylätohtori: Vaikea sanoa. Aikaisemmat suhdanteet menivät sen mukaan, mitä siellä pöntössä oli sisällä. Eli tavallaan niitä samoja romuja roudattiin koko ajan, mutta sisuskalut vain vaihtuivat ja niiden kulloinenkin arvostus.

Nyt, kun ne koko pöntöt korvautuvat uudella teknologialla, niin ollaan tavallaan ihan eri tilanteessa kuin aikaisempien putki/trankku/mallintava-suhdanteiden kanssa. Löytyykö nuorista niin paljon vanhan tekniikan ihailijoita, että hinnat tuosta vielä kääntyisivät nousuun, kun vanhat jäärät kihdin raiskaamine nivelineen ei enää pysty noita roudaamaan. Ja jos putkisoundia haluaa, niin sitä saa nykyään täysin eri painoluokassa kuin nämä vanhan liiton vehkeet.

En tiedä, mitä tulevaisuudessa oikeasti tapahtu, mutta itse en mitään kauhean isoa kasaa vanhoja painavia putkivahvistimia hankkisi - ainakaan bisnesmielessä. :)

Ensinnäkään nuorisoa ei pidä aliarvioida, se on paljon ennakkoluulottomampaa porukkaa kun me vanhat jäärät luullaan. Suhdanneilmiönä pidän tätä siksi, että muualla olemme nähneet samanlaisia. C-kasettisoittimia kyyrättiin kilpaa roskalavoille vielä ihan hiljattain ja nyt kun katselee tori.fi sivustoa niin niistä aletaan haluta rahaa ja myös kauppoihin on alkanut ilmaantua sekä c-kasetteja että soittimia (aika vähän vielä ja vain erikoisliikkeisiin, mutta kuitenkin se kertoo, että vanhaan tekniikkaan on kiinnostusta ja kysyntää. vuosituhannen taitteen jälkeen nähtiin valokuvauksessa digibuumi joka teki vanhasta filmikalustosta roskaa ja niitä yritettiin myydä pilkkahinnalla ja sitten heitettiin pois tai komeron pohjalle. Nyt nähdään, että sekin on elpymässä ja vaikka se tietenkään ei ole koko kansan hupia niin osa harrastajista haluaa sitäkin tehdä ja niinpä myös filmiä myydään ja filmikameroistakin aletaan taas haluta ihan rahaa.

Buumit tulee ja menee, mutta kyllä minä jaksan uskoa, että vanhallekin tekniikalle ja vanhoille tavaroille on aina kysyntää. Aina on ihmisiä jotka haluavat nauttia menneen maailman ihmeistä ja arvostavat sitä. Katso vaikka television vintagevaltakuntaa tai amerikkalaisen tositeeveen vastaavia ilmiöitä jossa ihmiset maksavat sekopäisiä hintoja josta vanhoista tupakkamainoksista tai huoltikkakylteistä.

Musakamoissa on lisäksi funktio mukana. Sellainen ihminen joka haluaa tehdä itsestään vintagea alkamalla soittaa vaikkapa vanhaa musiikkia pukeutuneena vanhoihin vaatteisiin, tarvitsee siihen myös vanhoja soittimia. Minusta on vähän suorastaan nihilististä ajatella, että kaikki vanha olisi roskaa. Laatu on aina muodissa ja tällaisessa siirtymävaiheessa jossa nyt elämme, näyttää siltä että kaikki vanha joutuu romukoppaan. Mutta yllättäen kun aikanaan sitten sitä kysyntää alkaa olemaan, niin ilmaantuu ihmisiä jota eivät heittäneetkään vanhoja vahvistimiaan roskikseen vaan säilyttivät ne. Silloin voidaan hinnat muodostaa uudelleen. Ja aivan varmasti joku ajattelee, että "voi perhana kun tuli myytyä liian halvalla" tai heitettyä pois. Itse esimerkiksi myin vanhan kasettimankkani jokunen vuosi sitten ihan liian halvalla kun luulin sitä roskaksi ja nyt kun sellaista kaipaisin, niin joudun huomaamaan, että pitäisi kaivaa kuvetta saadakseen semmoisen. Joo minä kadun, että myin sen.

Näitä torin ylilyöntejä katsellessani, mietin ihan samaa että varmasti muutama noista höyrähtäneistä vielä tulevaisuudessa kiroaa itseään ja polkuhintojaan .
Lepinkäinen
05.03.2019 14:01:43
Piti oikein tarkistaa paljonko tuo Roadster painaa: +45kg.

Jos ois saman valmistajan lunchbox nuppi, niin tuskin kauaa happanis torilla tuolla alella. Kehitystä tapahtuu myös putki vehkeissä ja trendi on kevyempään suuntaan.
hallu
05.03.2019 14:37:50
Lepinkäinen: Piti oikein tarkistaa paljonko tuo Roadster painaa: +45kg.

Jos ois saman valmistajan lunchbox nuppi, niin tuskin kauaa happanis torilla tuolla alella. Kehitystä tapahtuu myös putki vehkeissä ja trendi on kevyempään suuntaan.

45kg tuntuu paljolta, mutta eikös se ole suunnilleen 4x12 kaapin verran? noin niinkuin pyöreästi. Eihän tuollaista yksin kanniskella oikeinparhaalla tahdollakaan.
Laulava Kylätohtori
05.03.2019 14:51:21
hallu: Ensinnäkään nuorisoa ei pidä aliarvioida, se on paljon ennakkoluulottomampaa porukkaa kun me vanhat jäärät luullaan. Suhdanneilmiönä pidän tätä siksi, että muualla olemme nähneet samanlaisia. C-kasettisoittimia kyyrättiin kilpaa roskalavoille vielä ihan hiljattain ja nyt kun katselee tori.fi sivustoa niin niistä aletaan haluta rahaa ja myös kauppoihin on alkanut ilmaantua sekä c-kasetteja että soittimia (aika vähän vielä ja vain erikoisliikkeisiin, mutta kuitenkin se kertoo, että vanhaan tekniikkaan on kiinnostusta ja kysyntää. vuosituhannen taitteen jälkeen nähtiin valokuvauksessa digibuumi joka teki vanhasta filmikalustosta roskaa ja niitä yritettiin myydä pilkkahinnalla ja sitten heitettiin pois tai komeron pohjalle. Nyt nähdään, että sekin on elpymässä ja vaikka se tietenkään ei ole koko kansan hupia niin osa harrastajista haluaa sitäkin tehdä ja niinpä myös filmiä myydään ja filmikameroistakin aletaan taas haluta ihan rahaa.

Buumit tulee ja menee, mutta kyllä minä jaksan uskoa, että vanhallekin tekniikalle ja vanhoille tavaroille on aina kysyntää. Aina on ihmisiä jotka haluavat nauttia menneen maailman ihmeistä ja arvostavat sitä. Katso vaikka television vintagevaltakuntaa tai amerikkalaisen tositeeveen vastaavia ilmiöitä jossa ihmiset maksavat sekopäisiä hintoja josta vanhoista tupakkamainoksista tai huoltikkakylteistä.

Musakamoissa on lisäksi funktio mukana. Sellainen ihminen joka haluaa tehdä itsestään vintagea alkamalla soittaa vaikkapa vanhaa musiikkia pukeutuneena vanhoihin vaatteisiin, tarvitsee siihen myös vanhoja soittimia. Minusta on vähän suorastaan nihilististä ajatella, että kaikki vanha olisi roskaa. Laatu on aina muodissa ja tällaisessa siirtymävaiheessa jossa nyt elämme, näyttää siltä että kaikki vanha joutuu romukoppaan. Mutta yllättäen kun aikanaan sitten sitä kysyntää alkaa olemaan, niin ilmaantuu ihmisiä jota eivät heittäneetkään vanhoja vahvistimiaan roskikseen vaan säilyttivät ne. Silloin voidaan hinnat muodostaa uudelleen. Ja aivan varmasti joku ajattelee, että "voi perhana kun tuli myytyä liian halvalla" tai heitettyä pois. Itse esimerkiksi myin vanhan kasettimankkani jokunen vuosi sitten ihan liian halvalla kun luulin sitä roskaksi ja nyt kun sellaista kaipaisin, niin joudun huomaamaan, että pitäisi kaivaa kuvetta saadakseen semmoisen. Joo minä kadun, että myin sen.

Näitä torin ylilyöntejä katsellessani, mietin ihan samaa että varmasti muutama noista höyrähtäneistä vielä tulevaisuudessa kiroaa itseään ja polkuhintojaan .

Olen eri mieltä. Kyse ei ole mistään buumista, vaan vanhan tekniikan korvautumisella uudella. Se on perustavanlaatuisesti eri asia kuin pelkkä buumi. Ja tarkoittaa sitä, ettei se vanha tekniikka enää palaa kuin joidenkin äärimmäisen pienen porukan fiilistelyksi.

Joku kasetin paluu on buumi. Hyvin pienen porukan harrastelua. Se ei tule koskaan palaamaan millään merkittävällä tavalla mihinkään. Sen merkitys hukkuu pyöristyksiin. Ja kyllähän jotkut niistä pyytävät, mutta kuka niitä ostaa ja mihin hintaan on ihan toinen juttu. Samoit muut esimerkkisi ovat pelkkiä kuriositeettejä, jotka eivät riitä pitämään vahvarien hintoja ylhäällä.

Ei se, että nuoriso hylkää vanhan hankalan tekniikan ja korvaa sen uudella (jopa paremmalla), ole tyhmyyttä vaan viisautta. Mä uskon, että nuoriso ei näe vanhanaikaisissa, kömpelöissä, helvetin painavissa vahvistimissa mitään mojoa, vaikka vanhempi sukupolvi näkeekin. Niillä soitti ne vanhemman ikäluokan idolit aikanaan, ei nuorison omat. Nuorisolla on aina omat sankarit, idolit, ym. ja aika harvoin se tuntuu olevan sama kuin vanhemmilla aikanaan.

Monet meistä putkivahvistinfaneistakin on hylännyt nuo painavat vahvarit, koska nykyään saa putkivahvareita kevyempinäkin. Tiedä sitten. Kyllähän vanhoillakin tekniikoilla on harrastajansa, mikä pitää yllä jonkinlaista hintatasoa. Itse veikkaisin, että käy kuten autoille. Ne tietyt pitää hintansa, tietyille löytyy harrastajansa ja loput menee roskiin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Urban Baboon
05.03.2019 15:03:45

hallu: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1440815

En usko, että tässä hinnassa on kyse siitä, että kyseinen vahvistin ei soundiltaan ja toiminnoiltaan kelpais kenellekään. Jos (ja kun) masiinan mukana ei tule roudaria tai kahta, niin aika harva haluaa moista mörssäriä riesakseen. Pelkästään treenikämpällä soittavalle kaverille se olis silti varmasti oiva hankita.

Mehän ei myöskään tiedetä, miten paljon tuo vahvistin on kiertänyt. Vielä muutama vuosi sitten Mesan vahvistimia sai uutena huomattavasti nykyistä halvemmalla. Se eka omistaja siitä sen suurimman tappion on tehnyt. Itsekin myyn aina tappiolla kaiken, vaikka olisin käytettynä ostanut. Voi olla, että tää kaveri häviää tässä kaupassa vain parisataa euroa.

Itsekin laitoin juuri hiljattain vahvistimeen melkein kolme tonnia kiinni, mut kun kyseessä on vintage-vehje, niin arvo tuskin laskee. Yllättävän vaikea oli silti ensin päästä eroon Swartin nupista ja 2x12-kaapista. Ja itseänikin häiritsi niiden tarvitsema tila ja roudattavuus.
The Jack
05.03.2019 15:15:57
En ole nuori enää ja minua kiinnostaa vanhat vahvistimet. Kyseinen yksilö valitettavasti ei. Tuossa Roadsterissa on muutama juttu mikä puoltaa matalaa pyyntiä, varsinkin jos nopea aikataulu kaupalle on tärkeä.

-En väitä missään nimessä huonolaatuiseksi. Mulla ei ole soittokokemusta vahvarista, mutta mulle on jäänyt mielikuva erittäin hankalasti huollettavasta vehkeestä. Katselin videotakin aiheesta kerran. En uskaltaisi tämän takia ostaa Roadsteria, koska huollattaminen ei onnistu missään lähellä todennäköisesti. Kuten myyjäkin sanoo postitus on hankalaa.

https://www.youtube.com/watch?v=4kNMtOmT76U

- Vahvari sijaitsee Joensuussa, ja ilman postitusmahdollisuutta mahdollisia ostajia on rajallisesti. Ilmoituksesta jää mielikuva, ettei vaihdokkeja mielellään oteta. Eli ostajan on oltava Joensuun alueelta tai omistettava auto ja oltava matkustushaluinen. Käteistä pitäisi olla myös 1350 e mikä on kohtuullisen paljon, ja itse olen maksanut ainoastaan kerran yli tonnin uudestakaan vahvarista. Kalliimmissa vahvareissa ja spesiaalimerkeissä joutuu ottamaan prosenteissa enemmän takkiin kuin ostamalla tonnin Marshallin.

Ei putkivehkeet vielä muutamia valmistajia lukuunottamatta mielestäni ole alennusmyynnissä. Jos ostit 5-10 vuotta sitten esim. käytetyn JCM 800:n tai Jubileen kasarimallin, niin näistä voi saada parisataa enemmän kun myy nyt pois. Hyvät alennukset saa prosenteissa yleensä Mesoista ja muutamista Englin malleista, ja ehkä syynä on että näille merkeille on vaan kapeampi kannattajakuntansa.
hallu
05.03.2019 15:22:48
Laulava Kylätohtori: .............
Ei se, että nuoriso hylkää vanhan hankalan tekniikan ja korvaa sen uudella (jopa paremmalla), ole tyhmyyttä vaan viisautta. Mä uskon, että nuoriso ei näe vanhanaikaisissa, kömpelöissä, helvetin painavissa vahvistimissa mitään mojoa, vaikka vanhempi sukupolvi näkeekin. .............

Minä en ole ikinä sanonut nuoria tyhmiksi, vaan sanoin nuorten olevan avarakatseisempia kuin mitä me vanhat osataan edes kuvitella. "vanhanaikainen ja kömpelö" kertoo omasta ajatuksestasi. Soittaahan nuoret soittajat helvetin vanhoilla viuluillakin tms. mistä me tiedetään, että minkälainen ilmiö vanhat laitteet tulee olemaan kun tämä tomu tästä vähän laskeutuu. En itse ajattele vanhojen laitteiden diggailua minään mojokysymyksenä (mojon merkitys on alkanut kääntyä aika kyseenalaiseksi näissä nettikeskusteluissa ja monet käyttävät sitä nykyisin synonyymina huuhaalle).

Minä tiedän, että juuri nyt näyttää siltä että maailma muuttuu. Mutta on se muuttunut ennenkin ja kun muutoksen jälkeen tarkastellaan tilannetta, niin se usein on erinäköinen kuin mitä ihmiset siinä muutoksen keskellä kuvittelivat. Jokaista liikettä seuraa vastaliike ja asiat ei ikinä ole pelkästään jotakin. Ei se, että keksitään digitaalinen hattarakone, tarkoita että tulevaisuudessa kaikki haluaa syödä pelkästään hattaraa. Nyt se vain näyttää siltä kun ihmiset innostuu tästä uudesta masiinasta.
hallu
05.03.2019 15:48:45
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1440822

Boss ME80 140 juuroa (uusi maksaa kolmisen sataa) halpaa sanoisin minä kun mennään alle puoleen uuden hinnasta. Tämä on sentään ehta digitaalilaite ja mitä youtubesta kattelin esittelyvideoita niin varsin pätevän oloinen. Mistä tämän laitteen arvostuksen puute juontaa? onko näissä jokin heikkous mikä painaa hintoja? kattelin tompan sivuilta speksejä, niin ainoa asia mistä voi olla jollakulla sanomista on efektilenkin (tai siis vahvistinlenkin) puute eli mahdollisuus ajaa osa efekteistä vahvistimen inputtiin ja osa vahvistimen efektilenkkiin, puuttuu tästä rakkineesta.

Silti pikkuisen innostuin kun pidän tuosta käyttöliittymästä, että tämä saattaisi olla itselleni hyvinkin käyttökelpoinen rakkine. Olisi kaikki keskeisimmät efektit saatavana tuotantokäyttöön ja lisäksi korvakuulokelähdön ansiosta tämä menisi makkarisoittelussa sekä tämä varmasti riittäisi varalaitteeksi keikallekin.

No katotaan nyt kauanko se tuolla torilla keikkuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)