Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 530 31 32 33 3471 72 73 74 75
Gritsen
30.01.2019 16:07:48
Mikko L: Tuli tehty "jotain erilaista" Helix-käyttäjille: https://ml-sound-lab.com

Kyllä minä ainakin saan Helixin kuulostamaan samalta kuin kaikki muutkin: https://youtu.be/3DccmEtbdTM

:)

Mahtavaa duunia! Se on se käyttäjä, ei laite.
LaXu
31.01.2019 12:59:02
Mikko L: Tuli tehty "jotain erilaista" Helix-käyttäjille: https://ml-sound-lab.com

Kyllä minä ainakin saan Helixin kuulostamaan samalta kuin kaikki muutkin: https://youtu.be/3DccmEtbdTM

:)

Hyvä demo! Mä vertailin Helix Native ja Axe-Fx 2:sta aikoinaan ja samaa IR käyttämällä sain 99% toistettua Axe-Fx 2:ssa käyttämäni patchit. Setuppasin MIDI-polkimen niin, että sain vaihdettua noiden välillä helposti ja välillä oli vaikea sanoa kumpi oli kumpi. Antaisin edelleen pienen etumatkan Fractalille soundeissa, mutta alkaa olla nää huippulaitteet niin lähellä toisiaan, että muut ominaisuudet ratkaisevat paljon enemmän.
hallu
31.01.2019 13:22:04 (muokattu 31.01.2019 13:24:10)
Eiku ei mitään, tulin vahingossa väärään ketjuun.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Gritsen
31.01.2019 14:14:19
LaXu: Hyvä demo! Mä vertailin Helix Native ja Axe-Fx 2:sta aikoinaan ja samaa IR käyttämällä sain 99% toistettua Axe-Fx 2:ssa käyttämäni patchit. Setuppasin MIDI-polkimen niin, että sain vaihdettua noiden välillä helposti ja välillä oli vaikea sanoa kumpi oli kumpi. Antaisin edelleen pienen etumatkan Fractalille soundeissa, mutta alkaa olla nää huippulaitteet niin lähellä toisiaan, että muut ominaisuudet ratkaisevat paljon enemmän.

Jep, Helix pieksee Axe II:n käyttöliittymän ja lattialaudan tasolla 6-0, ei ihme että Axe III näyttää niin kumman tutulta...
Metal God
12.02.2019 18:34:35
Mitäs hintaa kannattaisi pyytää hyväkuntoisesta Helixistä torilla? Tulee soitettua plugareilla nykyään eikä livehommiakaan ole tiedossa luultavasti ikinä.
Disposal
17.02.2019 01:31:38
Metal God: Mitäs hintaa kannattaisi pyytää hyväkuntoisesta Helixistä torilla? Tulee soitettua plugareilla nykyään eikä livehommiakaan ole tiedossa luultavasti ikinä.

Eikös tuossa jokunen tovi sitten tonnin luokkaa torille tullut ja mennyt...?
http://www.youtube.com/watch?v=a7cUxI4XHhs
Disposal
17.02.2019 01:32:35
Metal God: Mitäs hintaa kannattaisi pyytää hyväkuntoisesta Helixistä torilla? Tulee soitettua plugareilla nykyään eikä livehommiakaan ole tiedossa luultavasti ikinä.

Disposal
17.02.2019 01:33:29

WanhaWetäjä
17.02.2019 11:30:05

Disposal: Eikös tuossa jokunen tovi sitten tonnin luokkaa torille tullut ja mennyt...?

Jos Thomannilla uus maksaa kolmen vuoden takuulla https://www.thomann.de/fi/line6_helix_guitar_processor.htm niin tonni ilman takuuta on varmasti liikaa, ehkä 800€ vois olla ok, jos takuita on vaikkapa 2 vuotta niin 900-1000€ on perusteltua.
Myin viime keväänä rahapulassa yli 2 vuotta vanhan (ei takuita) ja n 50 keikkaa nähneen mutta lähes virheettömän Helix floorin hintaan 700€. Heti kaupan tekemisen jälkeen tuli yksi tarjous 750€.

Sitä en muista mitä Helixin hinnat olivat n. vuosi sitten, halvimmillaan ehkä pari satkua lisää Thomannin 1299€ hintaan.
Laitteen ikä ja takuut, noista lähdetään aletaan hinnoittelemaan eli lisäinfo laitteesta antaisi paremmat lähtökohdat hinnan arvioinnissa.

Ostin uuden Helixin Fasulta joulun alla, sain Thomannin hinnalla ja kahen vuoden takuulla, jos myisin pois niin ehkä 1150€ vois olla ok, sisältäen arvoltaan n. 60€:n topatun uuden kuljetuslaukun joka on tarkotettu pienille kosketinsoittimille.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
18is9
17.02.2019 11:35:20

Niin että muiden myymänä tonni on liikaa mutta jos itse myyt niin 1150 on sopiva summa? Näinhän se tahtoo mennä.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Tami
17.02.2019 12:35:26 (muokattu 17.02.2019 12:36:45)

18is9: Niin että muiden myymänä tonni on liikaa mutta jos itse myyt niin 1150 on sopiva summa? Näinhän se tahtoo mennä.

Niin tai sitten kiinnittää huomiota tuohon "takuuasiaan"... WV:llä hiukan vajaa kaks vuotta ja ilmoituksessa kolme vuotta vanha vehjes jolloin takuuta ei liene... . Se että kannattaako maksaa takuusta ja kantopussista 150e tässä tapauksessa on toki kunkin ostajan oma päätös.

Sillai asia kuitenkin etenee, että Metal Godin vehjes on 850.
Haluaako joku ostaa ihan uuden Helix LT:n multa ja mä voisinkin vaihteeks päivittää tuohon ilmoituksen flooriin...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
WanhaWetäjä
17.02.2019 13:52:32 (muokattu 17.02.2019 17:12:15)

18is9: Niin että muiden myymänä tonni on liikaa mutta jos itse myyt niin 1150 on sopiva summa? Näinhän se tahtoo mennä.

Juu ei...mun laite on käytännössä uusi, onko 3 vuotta vanha laite uusi? Pyytää voi mitä vaan mutta ei 3 vuotta vanha Helix voi olla saman hintainen kuin 2 kuukautta vanha, mun mielestä. Vai ymmärsinkö jotain väärin?

JOS olisin myymässä 1299€ + 60€ maksanutta n 2 kuukautta vanhaa laitetta lähes täydellä kahen vuoden takuulla niin 200€ uuden hinnasta pois ei liene kohtuutonta? Toki jos ostaja ei tarvitse kantolakkua niin hinta putoo lähelle tonnia. Niin joo, kauppaan sisältyis vielä Owerhammerin IRreja, arvo jotain 30€.

Korostan, EN OLE myymässä.

EDIT katoin tuon myynti-ilmon, kai tuosta voi 850€ pyytää jos laitteen käyttö on ollut vähäistä ja vaikka ikää onkin 3 vuotta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Mikko L
22.02.2019 10:46:25

LaXu: Hyvä demo! Mä vertailin Helix Native ja Axe-Fx 2:sta aikoinaan ja samaa IR käyttämällä sain 99% toistettua Axe-Fx 2:ssa käyttämäni patchit. Setuppasin MIDI-polkimen niin, että sain vaihdettua noiden välillä helposti ja välillä oli vaikea sanoa kumpi oli kumpi. Antaisin edelleen pienen etumatkan Fractalille soundeissa, mutta alkaa olla nää huippulaitteet niin lähellä toisiaan, että muut ominaisuudet ratkaisevat paljon enemmän.

Joo kyllähän se niin on että vaikkakin Fractal on se "supertietokone" niin Helix taitaa olla tässä vertailussa se hipsterin mäcbuuk pro joka on pieni mutta kykenee tekemään melko pitkälti samat asiat ns. normikäyttäjälle. :)
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
Tami
25.02.2019 08:11:57 (muokattu 25.02.2019 08:30:52)

Laitetaampa tännekin vinkiksi, jos tulee eteen.

Minulla hajosi LT-versiosta se exp-pedaali. Tuo on tyyppivika => se kiinnitys on huono ellei jopa tosi huono..laite ostettu Thomannilta.
Tein tiketin Line6:n sivuilla ja parin tunnin sisällä tuli vastaus, että laite toimitettava F-musiikkiin Suomeen ja sieltä tulee uusi vaihtolaite rikkoutuneen tilalle ja samassa mailissa sain Nativeen lisenssikoodin "vaivaksi". Olin riemuissani ripeästä toiminnasta.

No sitten otin yhteyttä F-musiikkiin ja sieltä sainkin tiedon, jotta toimita laite Vantaalle, he tsekkaavat laitteen ja tilaavat uuden sen jälkeen tilalle, arvio kierrosta noin 2-3 viikkoa.
Prosessi tästä eteenpäin:
28.1.2019 lähetin laitteen Vantaalle
30.1.2019 paketti on luovutettu Vantaalla F-musiikille
8.2.2019 soittelin Huoltoon ja uusi laite olikin jo tilattu: "tuotetta odotellaan saapuvaksi ens viikon kuormassa"
18.2.2019 tavoittelin huoltoa, mutta ei päästy puhelimeen ristikkäisistä aikatauluista johtuen. Samalla kysäisin siitä kaupan puolelta ja selvisi että laitetta on hyllyssä?? WTF!!
(Tässä vaiheessa lähetin mailin huoltoon, asiakaspalveluun ja netistä löytyneille "hallinnon jäsenille"

18.2.2019 huollosta tulikin jännästi ilmoitus, että "laite onkin just saapunut ja lähtee matkahuollossa tulemaan.."

Kaikki siis meni sujuvasti ja ilmoitetun aikataulun hengessä.

Toki jos itse olisin tuossa bisneksessä olisin ehkä päätynyt ratkaisuun, jossa 30.1 (tai niinä päivinä) olisin laitteen tsekkaamisen jälkeen lähettänyt asiakkaalle uuden laitteen siitä hyllystä (kun vanhaa ei korjata vaan korvataan uudella) ja sitten line6:n ja maahantuonnin välillä tasaillut niitä laitteita siellä hyllyssä.
Tähän toteutettuun toimintatapaan sain vastauksen, että valmistaja on näin ohjeistanut toimimaan. No siitä suivaantuneena kirjailin "keittiön kautta" toimintatapamallin kehittämisehdotuksen Line6:lle ja tähän mennessä tehdyn selvittelyn perusteella ei vielä ole tämmöistä ohjeistusta löytynyt, mutta jatketaan selvittelyä.

Yhteenveto:
Line6 aloitti prosessin nopeasti, F-musiikista vastattiin nopeasti ja toimivat "ohjeistuksen mukaan". Valmistajan ohjeistus on huono....

Oletus:
Jos olisin kiukunnut jo tuolloin 8.2. näistä hyllyssä olevista laitteista, olisiko uus vehjes tullut jo 9.2...?

28.1.2019 samalla kun pakkailin LT:n laatikkoon lähetystä varten, tilasin T-kaupasta polkimen, joka saapuikin seuraavan viikon maanantaina, eli 4.2.2019, mutta se ei liity mitenkään tähän. Ostetaanhan me kuitenkin kivijalasta, niin kaikki on nopeaa, sujuvaa ja helppoa.

EDIT: Itseäni hymyilytti eniten tämä lause "Käytäntömme on, että valmistusvikaiset yksilöt korvataan valmistajan toimittamilla korvauslaitteilla. Näin toimimme valmistajan ohjeistuksen mukaan, ja varmistamme omasta puolestamme, että uusi laite on edellistä parempi.".....
....... ja minulle saapuikin ensiluokkainen Helix LT... tosin ilman virtajohtoa :-)
Haeroe
25.02.2019 11:05:02

Tami: Laitetaampa tännekin vinkiksi, jos tulee eteen.

Minulla hajosi LT-versiosta se exp-pedaali. Tuo on tyyppivika => se kiinnitys on huono ellei jopa tosi huono..laite ostettu Thomannilta.
Tein tiketin Line6:n sivuilla ja parin tunnin sisällä tuli vastaus, että laite toimitettava F-musiikkiin Suomeen ja sieltä tulee uusi vaihtolaite rikkoutuneen tilalle ja samassa mailissa sain Nativeen lisenssikoodin "vaivaksi". Olin riemuissani ripeästä toiminnasta.
)

Sama kävi mulle. Joulun alla vein Tampereen Fasulle, ja uusi tuli tilalle 2-3 viikossa. Line6:n asiakaspalvelu toimii ainakin tuolta osin todella mallikkaasti. Fasu vähän nikotteli, koska olin ostanut vermeksen T-kaupasta, mutta sanoivat, että tämä heidän ja Line6:n välinen asia.

Mahtaakohan uusissa LT:eissä olla tuo tyyppivika korjattuna?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
edgehill
25.02.2019 11:09:07
Yksi pointti tähän: erinäisiltä foorumeilta on sattunut silmään, että näissä "LT:n pedaali paskana" -tapauksissa Line6 on lähettänyt korvaavaksi laitteeksi erikseen tarkistetun laitteen, ettei sitten tule uutta huonoa tapausta tilalle.

Tiedä häntä toimiiiko noin Euroopan markkinoilla mutta siellä ison mantereen sisämarkkinoilla kai toimitaan noin.
Eli periaatteessa tuommoinen ohjeistus voi olla olemassakin.

Tami: Laitetaampa tännekin vinkiksi, jos tulee eteen.

No sitten otin yhteyttä F-musiikkiin ja sieltä sainkin tiedon, jotta toimita laite Vantaalle, he tsekkaavat laitteen ja tilaavat uuden sen jälkeen tilalle, arvio kierrosta noin 2-3 viikkoa.
Prosessi tästä eteenpäin:
28.1.2019 lähetin laitteen Vantaalle
30.1.2019 paketti on luovutettu Vantaalla F-musiikille
8.2.2019 soittelin Huoltoon ja uusi laite olikin jo tilattu: "tuotetta odotellaan saapuvaksi ens viikon kuormassa"
18.2.2019 tavoittelin huoltoa, mutta ei päästy puhelimeen ristikkäisistä aikatauluista johtuen. Samalla kysäisin siitä kaupan puolelta ja selvisi että laitetta on hyllyssä?? WTF!!
(Tässä vaiheessa lähetin mailin huoltoon, asiakaspalveluun ja netistä löytyneille "hallinnon jäsenille"

18.2.2019 huollosta tulikin jännästi ilmoitus, että "laite onkin just saapunut ja lähtee matkahuollossa tulemaan.."

Kaikki siis meni sujuvasti ja ilmoitetun aikataulun hengessä.

Toki jos itse olisin tuossa bisneksessä olisin ehkä päätynyt ratkaisuun, jossa 30.1 (tai niinä päivinä) olisin laitteen tsekkaamisen jälkeen lähettänyt asiakkaalle uuden laitteen siitä hyllystä (kun vanhaa ei korjata vaan korvataan uudella) ja sitten line6:n ja maahantuonnin välillä tasaillut niitä laitteita siellä hyllyssä.
Tähän toteutettuun toimintatapaan sain vastauksen, että valmistaja on näin ohjeistanut toimimaan. No siitä suivaantuneena kirjailin "keittiön kautta" toimintatapamallin kehittämisehdotuksen Line6:lle ja tähän mennessä tehdyn selvittelyn perusteella ei vielä ole tämmöistä ohjeistusta löytynyt, mutta jatketaan selvittelyä.

Yhteenveto:
Line6 aloitti prosessin nopeasti, F-musiikista vastattiin nopeasti ja toimivat "ohjeistuksen mukaan". Valmistajan ohjeistus on huono....

Oletus:
Jos olisin kiukunnut jo tuolloin 8.2. näistä hyllyssä olevista laitteista, olisiko uus vehjes tullut jo 9.2...?

28.1.2019 samalla kun pakkailin LT:n laatikkoon lähetystä varten, tilasin T-kaupasta polkimen, joka saapuikin seuraavan viikon maanantaina, eli 4.2.2019, mutta se ei liity mitenkään tähän. Ostetaanhan me kuitenkin kivijalasta, niin kaikki on nopeaa, sujuvaa ja helppoa.

EDIT: Itseäni hymyilytti eniten tämä lause "Käytäntömme on, että valmistusvikaiset yksilöt korvataan valmistajan toimittamilla korvauslaitteilla. Näin toimimme valmistajan ohjeistuksen mukaan, ja varmistamme omasta puolestamme, että uusi laite on edellistä parempi.".....
....... ja minulle saapuikin ensiluokkainen Helix LT... tosin ilman virtajohtoa :-)
Tami
25.02.2019 11:18:56 (muokattu 25.02.2019 11:19:26)

edgehill: Yksi pointti tähän: erinäisiltä foorumeilta on sattunut silmään, että näissä "LT:n pedaali paskana" -tapauksissa Line6 on lähettänyt korvaavaksi laitteeksi erikseen tarkistetun laitteen, ettei sitten tule uutta huonoa tapausta tilalle.

Tiedä häntä toimiiiko noin Euroopan markkinoilla mutta siellä ison mantereen sisämarkkinoilla kai toimitaan noin.
Eli periaatteessa tuommoinen ohjeistus voi olla olemassakin.

Ehdottomasti juurikin noi voi olla... toki toivon, että esim F-musassa hyllyssä olevat vehkeet on noita tarkastettuja => ei sitten tulevat asiakkaat kiroile polkimien kanssa...
tommijk
19.03.2019 15:35:56
Kuka tietää suomessa/eu:ssa nettikauppoja, jotka myy Helix Nativea? Googgeli ei anna oikein mitään tuloksia.. ja rapakon takaa kallista ostaa: Line6 sivuilta ostettuna tulee verot päälle, ja Sweetwater kieltäytyi myymästä EU:hun vaikka heidän sivunsa ehti jo prosessoida tilauksen jne.
LaXu
19.03.2019 15:42:46
tommijk: Kuka tietää suomessa/eu:ssa nettikauppoja, jotka myy Helix Nativea? Googgeli ei anna oikein mitään tuloksia.. ja rapakon takaa kallista ostaa: Line6 sivuilta ostettuna tulee verot päälle, ja Sweetwater kieltäytyi myymästä EU:hun vaikka heidän sivunsa ehti jo prosessoida tilauksen jne.

Ei sitä mun käsittääkseni voi muualta ostaa kuin Line6 suoraan. Kannattaa odotella niitä 30% aleja, joita on aina silloin tällöin. Tai ostaa Helix-rautaa jolloin Nativen saa paljon halvemmalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)