mikki73 16.02.2019 19:53:37 | |
---|
samiko: Sen nyt olen pistänyt merkille, että myyjät ovat entistä agressiivisempia. Ihme villitys on tullut lisätä samasta tuotteesta muutama ilmoitus, ja päivittää vanhin ilmoitus kärkeen päivän välein. Näitähän on ollut aina, mutta nyt ihan selvä piikki. Itse koen asian niin, että vaikka olisikin tavaraa joka saattaisi kiinnostaa, skippaan tälläiset myyjät. Itse en ole myyjä, vaan pikemminkin ostaja torilla. Mitään suurta tarvetta ei millekkään ole, mutta mielessä kuitenkin on tiettyjä tavaroita, mitä hankin jos osuu lähelle ja järkevään hintaan (siis järkevään, ei tartte puoli-ilmaiseksi). Asiassa on vaan sellaisia ongelmia, että juuri ne tuotteet mitä kyyläillyt, on löytynyt läheltä, mutta hinta on näissä alle satasen tuotteissa ollut juuri sellaisia, että ennemmin kannattaa ostaa kaupasta uutena. Hitsi kun ei ole tarvetta "isolle ja kalliille" vahvarille, niitä tuppais saamaan juurikin puoli-ilmaiseksi. Mihin hintaan alle 100e tuote pitää saada, ettei sitä kannata hakea kaupasta? jos kysymyksessä on vaikka 79e ge-7 boss equalisaattori spedu (m-fazer 79e). Anna esimerkki. Tuote hyväkuntoinen. Ja mitä tuohon uppailuun tulee, niin jos sitä tekevät jotkut ni sitten tekee lähes kaikki. Kun juuri uppailujen takia ne omat myynti-ilmot painuu sinne unholan sivuille. Tietysti paras näkyvyys tulee alkupäähän. |
samiko 17.02.2019 09:50:46 | |
---|
mikki73: Mihin hintaan alle 100e tuote pitää saada, ettei sitä kannata hakea kaupasta? jos kysymyksessä on vaikka 79e ge-7 boss equalisaattori spedu (m-fazer 79e). Anna esimerkki. Tuote hyväkuntoinen. Ja mitä tuohon uppailuun tulee, niin jos sitä tekevät jotkut ni sitten tekee lähes kaikki. Kun juuri uppailujen takia ne omat myynti-ilmot painuu sinne unholan sivuille. Tietysti paras näkyvyys tulee alkupäähän. No sanoisiko viiteen kymppiin, mutta jos naarmuja tms en maksaisi sitäkään. Aika osava esimerkki tuo ge-7 kun itsellä oli niitä kaksi ja juurikin toisen niistä vaihdoin efektilautaan. Nää on vähän hankalia nää muutaman kympin jutut. Sen takia en ole itse myynyt ainuttakaan pedaalia, muutaman vaihtanut. Pedaalikaupoissa ostovimmaa nostaa huomattavasti se, että laite löytyy lähitienoilta. Tosta uppailusta vielä, niin itse ainakin käytän paljon täsmähakua, ja muutenkin jos muutamia päiviä taukoja torin katsomisessa, selailen kyllä sivuja niin pitkään että alkaa tulee tuttuja tuotteita vastaan. Itsellä ainakin menee vähän tunteisiin, että joidenkin tiettyjen -minä minä- tyyppien ilmot aina kärjessä. Tulee mieleen grillijonoetuilijat, en tiedä haluanko tehdä kauppaa sellasten ihmisten kanssa, jotka vähät välittää hyvistä käytöstavoista. |
TTV 17.02.2019 10:09:44 | |
---|
samiko: ... Itsellä ainakin menee vähän tunteisiin, että joidenkin tiettyjen -minä minä- tyyppien ilmot aina kärjessä. Tulee mieleen grillijonoetuilijat, en tiedä haluanko tehdä kauppaa sellasten ihmisten kanssa, jotka vähät välittää hyvistä käytöstavoista. Jos myyjä aktiivisesti mainostaa myymäänsä tuotetta ja vieläpä Torin sääntöjen puitteissa (ilmoitusten samanaikainen lukumäärä, lisääminen/uusiminen viikossa), niin mikä siinä nyt ahdistaa? Grillijonossa etuilija ei kunnioita "kirjoittamatonta sääntöä", että jonossa ei etuilla. Myyjänhän sieltä kopista pitäisi tulla huutelemaan jonoon, että osta tästä hyvä hamppari? Aika monessa kauppapaikassa nimenomaan myyjät ovat aktiivisia ja ostajat passiivisia, miksi M.netin tori olisi poikkeus? Se, että meneekö ne kamat yhtään paremmin kaupaksi uppailujen ja näennäishalpuutuksien ansiosta, onkin jo toinen juttu. Tällä hetkellä monessa tavarassa on ostajan markkinat, joten myyjänä saa tinkiä tavoitteistaan aika helpostikin, jos haluaan tavarasta eroon... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Sjömanni 17.02.2019 12:16:24 | |
---|
Ihmettelin, että Yamahan THR5-linkkari ei mennyt edes kertoimella 0,55. "Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki |
mikki73 17.02.2019 13:46:24 | |
---|
Tossa tiedustelin just hagströmin pat smears keppiä, olisin ollu kiinnostunut. Kuulemma muutaman vuoden vanha. No hintaa kysyin ni vastaus 700e noudolla. En ihmettele miksei oikeen kauppa käy joillain jos pyytää enemmän mitä topsoundissa maksaa uus tilaamalla. Mut se siitä, toivottavasti saa myytyä kepukkansa. |
samiko 17.02.2019 14:11:04 | |
---|
TTV: Jos myyjä aktiivisesti mainostaa myymäänsä tuotetta ja vieläpä Torin sääntöjen puitteissa (ilmoitusten samanaikainen lukumäärä, lisääminen/uusiminen viikossa), niin mikä siinä nyt ahdistaa? Grillijonossa etuilija ei kunnioita "kirjoittamatonta sääntöä", että jonossa ei etuilla. Myyjänhän sieltä kopista pitäisi tulla huutelemaan jonoon, että osta tästä hyvä hamppari? Aika monessa kauppapaikassa nimenomaan myyjät ovat aktiivisia ja ostajat passiivisia, miksi M.netin tori olisi poikkeus? Se, että meneekö ne kamat yhtään paremmin kaupaksi uppailujen ja näennäishalpuutuksien ansiosta, onkin jo toinen juttu. Tällä hetkellä monessa tavarassa on ostajan markkinat, joten myyjänä saa tinkiä tavoitteistaan aika helpostikin, jos haluaan tavarasta eroon... Nillitinkö ilmoituksen uusimisesta kerta viikkoon? No en. Nillitin sellaisesta ilmoittelusta, että samasta tuotteesta tehdään muutama ilmoitus, joita sitten päivän kahden välein nostellaan vuorotellen. Etuilu grillijonossa on sinänsä ihan osuva vertaus, että nää päivän välein ilmoituksiaan päivittävät tiputtaa muiden ilmoituksia kauemmaksi ja kauemmaksi. |
LaMotta 17.02.2019 14:29:45 | |
---|
Haluttu kama liikkuu käypään hintaan. Viikon mietelause. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 17.02.2019 14:47:16 | |
---|
Sjömanni: Ihmettelin, että Yamahan THR5-linkkari ei mennyt edes kertoimella 0,55. Ei se ole enää mitään. Nyt pitää olla Katana. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
joku muu sikko 17.02.2019 14:49:21 | |
---|
LaMotta: Haluttu kama liikkuu käypään hintaan. Viikon mietelause. Ostin kerran kamaa torilta, sitten olin ihan kamoissa. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Laulava Kylätohtori 17.02.2019 14:54:22 | |
---|
samiko: Nillitinkö ilmoituksen uusimisesta kerta viikkoon? No en. Nillitin sellaisesta ilmoittelusta, että samasta tuotteesta tehdään muutama ilmoitus, joita sitten päivän kahden välein nostellaan vuorotellen. Etuilu grillijonossa on sinänsä ihan osuva vertaus, että nää päivän välein ilmoituksiaan päivittävät tiputtaa muiden ilmoituksia kauemmaksi ja kauemmaksi. Mielestäni se on huono vertaus, koska etuilija rikkoo sääntöjä, mutta torin ilmoittelu tapahtuu sääntöjen puitteissa, kuten TTV jo totesikin. Jos se "uppailu" vituttaa, niin estä uppailijan ilmoitukset kokonaan. Ei näy ne ärsyttävät ilmoitukset ja samalla et tule vahingossakaan ostaneeksi mitään tällaiselta ärsyttävältä tapaukselta. Esto on sulle win-win-tilanne ja problem solved. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
TTV 17.02.2019 14:54:26 | |
---|
samiko: Nillitinkö ilmoituksen uusimisesta kerta viikkoon? No en. Nillitin sellaisesta ilmoittelusta, että samasta tuotteesta tehdään muutama ilmoitus, joita sitten päivän kahden välein nostellaan vuorotellen. Etuilu grillijonossa on sinänsä ihan osuva vertaus, että nää päivän välein ilmoituksiaan päivittävät tiputtaa muiden ilmoituksia kauemmaksi ja kauemmaksi. Edelleenkin se tapahtuu sääntöjen puitteissa ja kaikilla on sama mahdollisuus uppailuun, joten turha nillittää siitäkään :-) Grillijonossa asiakas etuilee, ei myyjä... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Sjömanni 17.02.2019 15:15:44 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei se ole enää mitään. Nyt pitää olla Katana. Niin pitikin olla ja kun mulla on nyt Katana satasen lisäksi hallussa THR10, niin tuo vintsa lähti torille. Vaan ei kelvannut rahaan 110 €. Koitetaan keväämmällä uudestaan tai sitten vaan kaadan siihen talkoissa kaljaa. "Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki |
samiko 17.02.2019 15:30:24 | |
---|
TTV: Edelleenkin se tapahtuu sääntöjen puitteissa ja kaikilla on sama mahdollisuus uppailuun, joten turha nillittää siitäkään :-) Grillijonossa asiakas etuilee, ei myyjä... Torin säännöistä: 3._Lisää samasta kohteesta ainoastaan yksi ilmoitus. No totahan tuo nillitykseni ainakin rikkoo... tai no, mitä mä tästäkin joudun vääntämään. Olkoon vaikka kuinka sääntöjen mukaista, niin penaalista se MINUN mielestä ainakin on. Kaipa tohonkin mielipiteeseen joku tulee epäilemään että olenko aivan varma... Ja joo ei ollut täydellinen vertauskuva, anteeksi siitäkin. Ja kyllä, häivytän näkymästä superuppaajat. |
Krice 17.02.2019 15:35:21 | |
---|
TTV: Edelleenkin se tapahtuu sääntöjen puitteissa ja Jos samasta tavarasta on useampi ilmoitus niin vaikka se olisikin sääntöjen mukaista niin ei ole kovin järkevää. Ajatelkaa jos kaikki tekisivät niin, torilla olisi 10000 ilmoitusta, joista suurin osa samoja. Kyllä se tavara menee kaupaksi, vaikka siitä ei olisikaan kuin yksi ilmoitus. |
samiko 17.02.2019 15:41:12 | |
---|
Koitan nyt vielä tiivistä ajatukseni niin, ettei väärin ymmärtämiselle jäisi kauheasti mahdollisuuksia. Mikä voi estää kamojen kaupaksi menoa on esimerkiksi se, että mahdollinen ostaja (kuten minä), on voinut häivyttää näkymästä ilmoitukset jotka a, ponnahtelee päivän välein kärkeen. b, myyjä myy esim piraattitavaroita. c, aivan selvä trokari. |
TTV 17.02.2019 15:42:29 | |
---|
Krice: Jos samasta tavarasta on useampi ilmoitus niin vaikka se olisikin sääntöjen mukaista niin ei ole kovin järkevää. Ajatelkaa jos kaikki tekisivät niin, torilla olisi 10000 ilmoitusta, joista suurin osa samoja. Kyllä se tavara menee kaupaksi, vaikka siitä ei olisikaan kuin yksi ilmoitus. Järkevyydestä tuskin kannattaa M.netissä haikailla :-) Ne tekee noin, joilla on kiire päästä tavarastaan eroon, fiksu tajuaa tiputtaa hintaa nopeuttaakseen kauppaa... Olen itsekin uppaillut ja siten aiheuttanut mielipahaa satunnaisille torisurffareille. Pääasia, että kaupan osapuolet ovat tyytyväisiä ja tavara liikkuu... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
TTV 17.02.2019 15:45:26 | |
---|
samiko: Koitan nyt vielä tiivistä ajatukseni niin, ettei väärin ymmärtämiselle jäisi kauheasti mahdollisuuksia. Mikä voi estää kamojen kaupaksi menoa on esimerkiksi se, että mahdollinen ostaja (kuten minä), on voinut häivyttää näkymästä ilmoitukset jotka a, ponnahtelee päivän välein kärkeen. b, myyjä myy esim piraattitavaroita. c, aivan selvä trokari. Tää on täysin totta ja kosahtaa juurikin sen myyjän nilkkaan, joka kohtien b ja c osalta sietääkin kärvistellä rojujensa kanssa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
JohnnyLee 18.02.2019 23:29:06 | |
---|
Nyt ei meinaa kama torilla mennä kaupaksi. 15 vuotisen m.net-historian aikana nyt on omat kamat roikkunu pisimpään torilla. Muistiin laittoja kyllä on, ja mikä oudointa ja hyväkin asia, ettei aivan typeriä tarjouksiakaan ole tullut. Yleensä on kamat muutamassa viikossa vaihtaneet omistajaa, mutta nyt on saanut itse toimia pelkästään ostajan roolissa. Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
MaxDamage 21.02.2019 13:27:07 | |
---|
Hyvin meni Gibson vaihdon myötä parissa päivässä ja mikit myös äsken olikohan kolme päivää. Mutta tärähti uusi uudistus kasvoille kun menin maanantaina postiin lähettämään mikkejä. Kuulemma Helmikuun alusta ei enää ole tavan kansalaisen ollut mahdollista lähettää postiennakolla. Eli rahat ensin tilille on ainoa vaihtoehto. Lähetyskuluista saa kuulemma ruhtinaalliset kaksi euroa alennusta jos tietää vastaanottajan puhelinnumeron. Posti säästää ja vähentää.. |
Kyllä minulla on kaikki kalliimmatkin kamat lopulta menneet ja ihan asiallisilla hinnoilla. Myyntiajat vaan on nykyään pitkiä. Voi helposti mennä kuukausi tai kaksikin ennen kuin ostaja löytyy. |