Aihe: Skittalla bassostyrkkarin läpi?
1
Angra Mainyu
15.02.2019 08:08:01 (muokattu 15.02.2019 08:08:48)
Ajatuksena olis ostaa sähkis ja soitella sen kanssa hartken kickbackin läpi, kun löytyy basso ennestää. Luulisin, että onnistuu särönki ja jonkun muun efektin kanssa, ehkä wah-wahin?

En soita bändin kanssa kitaralla, mut kotona sillai et kuuluu.

Onnistuuko tämmönen tuhoamatta kikbäkkiä?

Miten sabssovahvari muuten sitten toimii skitaran kanssa? Saako siitä hyviä soolokitarasoundejakin? Kait jos boostaa jotenkin tai wahilla korostaa korkeita ääniä yms? Koska kyllähän Cliff Burtoninkin basso kuulosti välillä ihan kitaralta kun se veti niitä tilulilusoolojaan wahin ja särkijän kera. Niin kyllähän skitallakin pitäis onnistua. Oon sitä mieltä, että jos soittaa sekä skittaa että sabssoa, niin ei oo oikein mitään järkeä ostaa skittavahvaria, pelkkä sabsso vahvari riittää. Tai no tietty se riippuu vähän musatyylistä ja soundimieltymyksistäkin....
Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta)
TurreT
15.02.2019 16:43:51
No ei se bassostyrkka siitä rikki mene, kokeilemalla parhaiten selviää kelpaako soundit omiin tarkoituksiisi.

Itse soitin aikanaan paljonkin omaksi iloksi kitaraa TNT-150:n läpi säröpedaali kaverina kun ei muuta ollut, ei niitä soundeja nyt heleän kirkkaaksi voi parhaalla tahdollakaan sanoa mutta asiansa ajoi siinä tilanteessa vallan mainosti.
perttime
16.02.2019 17:02:16
Eipä se bassovahvistin - saati kaiutin - siitä räjähdä. Jos ei soundi heti miellytä, tulisi mieleen kokeilla jonkin pedaalisysteemin tai sähkökitaralle tarkoitetun etuvahvistimen kautta.
LaMotta
16.02.2019 17:42:30

Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Itsekin soitin joskus fender bassman 59llä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
perttime
21.02.2019 09:35:28
Kirk Hammettin kamalistauksista löytyy googlaamalla myös Ampegin bassovahvistin. Mulle ei heti selvinnyt tarkemmin. Veikkaan, että sitä on käytetty jonkin kitaravahvistimen rinnalla matalia ääniä tukevoittamassa.

Aika monillakin isojen lavojen tähdillä on erilaisia vahvistimia käynnissä saman aikaisesti ja soundi koostuu niiden yhdistelmästä.
Matias.
28.02.2019 09:22:04
Olen useammankin kerran soitellut kaverin treeniksellä juurikin tuollaisen Hartken kickback -kombon kanssa ja tykännyt kovasti. Suoraan soitettuna ainakin humppareilla ei oikein toimi mun korvaani kauhean mukavasti, single coileilla paremmin. Olen käyttänyt mulfiefektiä edessä niin säätöhommat hoituu sen avulla. Mulla on Mooerin GE-200 ja siinä on kaiutinsimulaatiovalinta ja sitä olen käyttänyt niin soundit on itse asiassa oikein hyvät. Mallintavan etusen ja kaiutinsimulaation kanssa pidän soundia parempana kuin jos nuo vermeet olisi kytketty tavallisen kitaracombon eteen. Soittelen etupäässä cleaneillä ja joskus sellaisella vanhan ajan blues -säröllä. Näillä siis toimii hyvin ja alakielten juoksutukset on tukevat.
Kylyma
06.03.2019 11:14:01

https://youtu.be/sFTd_Q45xX0

Doylen kamalistaus tuossa linkissä, se näköjään soittaa bassovahvarin läpi.
Angra Mainyu
25.01.2020 04:07:10
Kylyma: https://youtu.be/sFTd_Q45xX0

Doylen kamalistaus tuossa linkissä, se näköjään soittaa bassovahvarin läpi.

Hyvältä kuulostaa
Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)