basistivol666 22.06.2004 14:08:18 | |
---|
Onko koskaan alkanut kuulon huonominen tuntua tai haitata? Tinnittääkö, ja joutuuko pyytämään asian toistoa kaverilta uudelleen kun et kuule mitään? Itsellä ainakaan ei tunnu vielä mitään kamalaa häikkää kuulossa olevan. Mutta kun tietää eräitä tapauksia niin tämä on alkanut ihmetyttämään, että eikö niitä korvatulppia voi kuitenkaan käyttää aina. Olisihan se terveellisempää ja soitto puolet mukavampaa kun ei korvat vuoda verta ja tärykalvot huuda hoosiannaa. Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
Locrian 22.06.2004 14:22:08 | |
---|
Huolestuttaa ja nykyään yritän pitää korvatulpat aina mukana-vaikka ei olisi meteliä tiedossa.Nykyään kun tulee tilanteita joita ei voi ennakoida.Itselleni ei, ainakaan tietääkseni, ole vielä tullut pysyviä kuulovammoja mutta välillä pitkien miksaus- tai muiden sessioiden jälkeen ovat korvat todella rasittuneet (puheen erottaminen taustahälystä tuottaa vaikeuksia).Yleensä ruokailu ja nesteen juominen (!) sekä lepo hiljaisessa tilassa auttaa.Esim. miksauspäivän jälkeen kunnon yöunet ja iltapala. Yksi ongelma korvatulppien käytössä ilmenee keikoilla ja varsinkin laulaessa.Monissa piakoissa olen nimittäin huomannut että fraseeraus jostain kumman syystä vaikeutuu tulppien ollessa päässä.Tällaisissa tapauksissa joutuu sitten miettimään syntyjä syviä.Pitääkö tulpat päässä ja tuntea epävarmuutta laulustaan vaiko ottaa tulpat pois ja tietää varmasti mitä tekee (ja vetää parempi keikka fiiliksen puolesta)? I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
d-iivil 22.06.2004 17:14:27 | |
---|
Yksi ongelma korvatulppien käytössä ilmenee keikoilla ja varsinkin laulaessa.Monissa piakoissa olen nimittäin huomannut että fraseeraus jostain kumman syystä vaikeutuu tulppien ollessa päässä.Tällaisissa tapauksissa joutuu sitten miettimään syntyjä syviä.Pitääkö tulpat päässä ja tuntea epävarmuutta laulustaan vaiko ottaa tulpat pois ja tietää varmasti mitä tekee (ja vetää parempi keikka fiiliksen puolesta)? Hassua, mulla on justiin toistepäin. Tulpat kun on päässä, niin ei välttämättä edes monitoria tarvitse kun pään resonointi kuuluu jotenkin voimakkaammin. |
Kapane 22.06.2004 17:25:21 | |
---|
huolestuttaa, mutta ärsyttää, kun mulla on elasiinit niin silti tuntuu, että potnee lähtee pois, vaikka käytän 15db vaimentimia... yleensä alotan soiton ilman tulppia, ja sekkaan et bändin saundi on kohillaan, ja sit otan tulpat. Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
Fortune 22.06.2004 18:15:22 | |
---|
Huolestuttaa, siksi liityin Elacin-jonoon. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Super-Jari 22.06.2004 18:17:25 (muokattu 23.06.2004 17:50:44) | |
---|
Meillä treenikämppään ei tulla sisälle ilman tulppia. Käytän aina, siksipä ei huoleta. Suosittelen myös kaikille muille, vaikka niitä eareja jos ei muuta ole. Ei ole kovanjätkän merkki olla ilman. edit. jäi tuo keikkapointti sanomatta. myös keikoilla käytän aina tulppia. on mukavampi kuulla kuin TUNTEA päässä se musiikki. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Ai sulla on 5150 nuppi? Myyt sen mulle NYT! |
LumPus 22.06.2004 18:41:35 | |
---|
Meillä treenikämppään ei tulla sisälle ilman tulppia. Käytän aina, siksipä ei huoleta. Suosittelen myös kaikille muille, vaikka niitä eareja jos ei muuta ole. Ei ole kovanjätkän merkki olla ilman. Siinä puhuu viisas mies viisaita sanoja, kuunnelkaa tätä. Meitinkin treeniksellä on sellainen melu ettei siellä ilman olla. Itse pidän aina soittaessani ja ollessani yleisössä. Sponsored by Espoon Musiikki |
Sir Härö 22.06.2004 19:08:58 | |
---|
Huolestuttaa... Mut en kuitenkaan käytä korvatulppia... Varmaan parin vuoden päästä vituttaa... Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Ajattelin joskus teettää sellaiset sopivat korvatulpat. Saispa rahaa jostakin. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
bonsaicat 22.06.2004 20:42:40 | |
---|
Huolestuttaa ja ahdistaa. Tinnutus enemmänkin kuin kuulon lähtö. Käytän nykyään aina keikoilla korvatulppia ja aikoinaan pändissäkin soittaessani pidin tulppia, mutta eipä tunnu auttavan.Pää vaan vinkuu eikä helpotusta ole luvassa.Suosittelen lämpimästi niitä korvatulppia ennen kuin tulee tällaisia ongelmia. "Olen väsyneempi kuin Leonard Cohen" |
Unworthy Knight 22.06.2004 21:27:23 | |
---|
Ei hadista kun käytän tulppia. Kampataskuun on tapana aina laittaa muutama kun koskaan ei teidä millon voi tarvita. Tuo laulu "monitoirointi" kikka on itellä treeneissä käytössä. Meteli ei ole mikään huumaava, mutta kuitenkin sitä aina on. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 |
Vilhelmus 22.06.2004 22:20:07 | |
---|
Kaikki metelille altistuminen huolettaa, vaikka keikoilla, reeneissä ja duunissa tulppia käytänkin. |
kattila 23.06.2004 00:39:34 (muokattu 23.06.2004 00:40:26) | |
---|
Huolestuttaa ja ahdistaa. Tinnutus enemmänkin kuin kuulon lähtö. Sama juttu. Jos kuuroutuisi niin ei se nyt niin paha olisi kuin se, että korvissa vinkuisi koko ajan. Ei pystyisi nukkumaan eikä keskitymään kun koko ajan kuuluisi PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIP Dust to dust |
JCM 23.06.2004 01:07:30 | |
---|
Kuuloni on aluksi huonontunut vuuoosia sitten ja parantunut sinä aikana kun olen soittanut bändissä kuten pitää, eli korvatulppien kanssa. Nyt kuuloni on "täydellinen", kuulen testissä kaikki äänet. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
basistivol666 23.06.2004 12:22:39 | |
---|
Kuuloni on aluksi huonontunut vuuoosia sitten ja parantunut sinä aikana kun olen soittanut bändissä kuten pitää, eli korvatulppien kanssa. Nyt kuuloni on "täydellinen", kuulen testissä kaikki äänet. Mitä Vi**ua mää luulin et jos kuulo huononee, se ei enää siitä parane(?) Elintärkeät nesteet valuvat hukkaan |
Vanalkar 23.06.2004 12:44:53 | |
---|
Toki huolestuttaa jos tämä tästä vielä huonontuu. Tinnittänyt on jo joku 6-7 vuotta. Ei se enää haittaa, kaikkeen tottuu. Tulppia tottakai käytän ettei huonommaksi mene. Glymur dansur ķ hųll,
Dans slįiš ring
Glašir rķša noregis menn
til Hildar ting. |
leka 23.06.2004 13:43:37 | |
---|
Yksi ongelma korvatulppien käytössä ilmenee keikoilla ja varsinkin laulaessa.Monissa piakoissa olen nimittäin huomannut että fraseeraus jostain kumman syystä vaikeutuu tulppien ollessa päässä. samaa olen huomioinut. se johtunee korvan ja suun ilmanpaineista, tai näin me ainakin laulunopettajan kanssa pähkäiltiin... eli tulpat kun sotkee ilman kiertämisen korvien ja suun välillä I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
KitaraKingi 23.06.2004 14:16:16 | |
---|
Itelläni on korvat tinnittänyt jo vuosia ja olen vasta viimeaikoina miettinyt koko asiaa. kuulossa ei kylläkään muuten ole mitään vikaa, kuulen puheen hyvin ja olen lääkärissäkin käynyt tarkistuttamassa kuulon, kuulo oli hyvä. Nykyään käytän tulppia aina kun meteli on hiemankin liian kova. On se niin väärin. |
hirvijo 23.06.2004 15:32:43 | |
---|
Muistakaa kaikki että tinnitus ja kuulovaurio ei liity oikeasti toisiinsa. teille on syötetty vaan väärää tietoa tinnituksesta, joka on koitunut teille turmioksia (myös mulle). Jos ette ole vielä kuulleet TRT:stä niin ottakaapa selvää. se selventää kaiken tinnituksesta ja parantaa yli 90% tapauksista, tutkitusti. huono puoli vaan on että suomessa on tällä hetkellä vain 20 lääkäriä jotka tietää asiasta jotain. itselläni kävi onni ja pääsin sinne. nyt vaan sitten tinnitusta parantamaan (arvioitu parantumis aika n. 0,5 - 1,5 vuotta). Niin en mä sitä sano ettei kuulovauriota piä pelätä, mut tinnitusta ei. en löydä nyt mitään materiaalia tosta trt:stä mutta kyllä googlella pitäis löytyä, mutta varokaa väärää tietoa, se on pahaksi! |
Jani The Rock 23.06.2004 15:44:01 | |
---|
Pikemminkin huolestuttaa että se perkele tuleekin takasin. Don`t mess with the countryboys |