Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5276 277 278 279 280444 445 446 447 448
LaMotta
05.01.2019 13:59:19 (muokattu 05.01.2019 19:26:34)

Joillakin menee koska olen ostellut vaikka mitä. Mm laulumikki, virtalähde, muutama pedaali.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Gary the pine
20.01.2019 20:29:00
No nyt kaikki tarpeettomat Gibsoniitit nurkista lojumasta...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1428817
Tulin, näin, paskoin housuun.
MaxDamage
21.01.2019 09:13:56
Gary the pine: No nyt kaikki tarpeettomat Gibsoniitit nurkista lojumasta...

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1428817

Aattelin jo, että nyt ois markkinat niille Ei vaihtoa! En tingi!-Gibsoneille mut hinta olikin tässä ilmossa jotain muuta kuin reilusti yli vakiintuneen tason.. ;)

Hiljaista tosiaan on torilla kuten jo useamman vuoden ajan on huomattu. Onneksi kerrankin harvinaisesti sattui itselle semmoinen vaihtotarjous, että molemmilla natsaa..
Gary the pine
21.01.2019 10:12:24
MaxDamage: Onneksi kerrankin harvinaisesti sattui itselle semmoinen vaihtotarjous, että molemmilla natsaa..

Näillä on itse asiassa viime aikoina tullut mentyä aika pitkälti ja loppujen lopuksi jotain on saanut muutettua ihan kapitaaliksi. Samaan aikaan tuolla lojuu "vuodesta toiseen" ne ei vaihtoja-rojut.

Kantsii kokeilla noita vaihtohommia, jonkun toisen romu voi olla oikeinkin mieleinen ja ainakin pääsee kokeilemaan erilaisia kapineita ilman suuria taloudellisia ponnisteluja. Sitä paitsi se jonkun toisen romu joka ei oo itelle mieleinen, voi olla kertaluokkaa helpompi kaupattava kuin se oma helmi...
Tulin, näin, paskoin housuun.
varakeef
21.01.2019 10:21:55 (muokattu 21.01.2019 10:30:25)
Ei näytä käyvän kovin hyvin. Mielestäni vuosikausia myynnissä täällä ollut varsin edullinen Gibsonin akustinen (ja mikki) on nyt päätynyt juuri Kitarapajalle noin 25 prosenttia kovemmalla hintapyynnillä, mikä selittynee komissiolla. Lienee myyntitilissä. Nyt voi sitten verrata, kumpi on tehokkaampi myyntikanava, erikoisliike vai myyntipalsta.

Itselläni kiinnostus hinnan pompsahtamisesta huolimatta jopa nousi, kun soitin on nyt päässyt jostain savokarjalan perukoilta ihmisten ilmoille. Voi piipahtaa kokeilemassa.

(Hintaero ei tietysti ole paljoakaan, jos sillä säästää kymmenen tuntia junassa istumista.)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Kivijalka
21.01.2019 11:09:45
Kaipa tavara menee kaupaksi kuten aina ennenkin, mutta oma motivaatio markkinoimiseen on aika vähäinen. Enää nykyään ei jaksa neuvotella tinkaajien kanssa taikka selvitellä epämääräisiä kysymyksiä: Helpommalla pääsee kun nakkaa rojut kaappiin ja yllättyy sitten muutaman vuoden päästä kun ne löytää uudestaan.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
arijuki
21.01.2019 14:55:56
Jotkin kamat tuntuu menevän, Captain Coconut 2 meni 5 minuutissa :-) Toivottavasti ei ala kaduttamaan pahasti että myin.
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
Lepinkäinen
21.01.2019 16:26:25 (muokattu 21.01.2019 16:26:57)
Huhut Torin kuolemasta ovat vahvasti liioiteltuja. Pari kohtuu arvokasta kitaraa meni vuoden vaihteessa aika lyhyessä ajassa, toki pyynnöt oli enemmän ala kuin yläkanttiin.
Vainottu
26.01.2019 13:06:33
Kyllä kamat näköjään liikkuu kun hinnoittelee ostajaystävällisesti. Pellit ja ISP Decimator hävisi alle vuorokaudessa. Kunhan loput kamat saa liikkeelle niin taas saa miettiä että mihin tämän kaiken rahan sijoittaa! Toki tarttis studiopöytää, mikkejä, monitoria... Ei taida nämä saatavat sittenkään riittää. :)
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
JohnnyLee
05.02.2019 14:07:54

Hyvin liikkuu tavara yleensä, mutta välillä menee homma hieman koomiseksi:

Ensin ehdotetaan vaihtoa - ok, kyllä kiinnostaa.
Sitten otetaan esiin väliraha, vaikkei sitä ensiksi mainittu millään tavoin.
No, ok, vaihtotavara on parempikuntoinen.
Käydään kovaa vääntöä välirahasta ja sitten, kun päästään välirahasta yhteisymmärrykseen ja lyödään kaupat lukkoon, alkaa vaihtoa tarjonnut miettimään, kun kitara ei ole alkuperäiskunnossa.
Ilmoituksessa käy erittäin selvästi ilmi, ettei kitara ole alkuperäiskunnossa, eikä se vastapuolta mitenkään tuntunut haittaavan, pikemminkin päinvastoin.
Sp:lla laitoin parikymmentä kuvaa ja muutama pitkä puhelinkeskustelukin käytiin.

Kun kauppoja aletaan tekemään, on hyvä varmistaa jo etukäteen, että haluaako oikeasti kyseistä tavaraa vai ei!
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
Tympee Huttunen
05.02.2019 14:37:45
JohnnyLee: Hyvin liikkuu tavara yleensä, mutta välillä menee homma hieman koomiseksi:

Ensin ehdotetaan vaihtoa - ok, kyllä kiinnostaa.
Sitten otetaan esiin väliraha, vaikkei sitä ensiksi mainittu millään tavoin.
No, ok, vaihtotavara on parempikuntoinen.
Käydään kovaa vääntöä välirahasta ja sitten, kun päästään välirahasta yhteisymmärrykseen ja lyödään kaupat lukkoon, alkaa vaihtoa tarjonnut miettimään, kun kitara ei ole alkuperäiskunnossa.
Ilmoituksessa käy erittäin selvästi ilmi, ettei kitara ole alkuperäiskunnossa, eikä se vastapuolta mitenkään tuntunut haittaavan, pikemminkin päinvastoin.
Sp:lla laitoin parikymmentä kuvaa ja muutama pitkä puhelinkeskustelukin käytiin.

Kun kauppoja aletaan tekemään, on hyvä varmistaa jo etukäteen, että haluaako oikeasti kyseistä tavaraa vai ei!

Äh, kuulostaa pahoin yhden forssalaisen touhuilta. Kerran yhtä treidiä viikon päivät sovittiin. Kuvasin kaikki laitteet, mitä oli tarjolla. Jannu haki reverbistä halvimmat hinnat mun vaihdokeille, hällä toki oma spesiaalihinta omalle kamppeelleen. Kun lopulta päästään vaihdokeista ja välirahasta sopuun (kaikki hänen ehdottamien vaihdokkien ja summien mukaan) ja ollaan postitusta sopimas, tyyppi ei vastaa viestiin ja pistää eston päälle facebookissa.
JoniSusi
06.02.2019 23:34:50
En keksinyt parempaakaan paikkaa kysymykselle, mutta kun myyntihommissa ollaan, niin tässä:

Myin pedaaleja, ja sain useamman kyselyn juurikin yhdestä tietystä pedaalista, Behringerin RV-600 Reverb Machinesta.
Jamppa kelle myin sanoi että nykyään jopa harvinainen pedaali, mutta mitä sanoo foorumikansa?

Hämmentää siis kyseisen pedaalin suosio kauppapaikoilla, kun pedaali on mielestäni korkeintaan keskinkertainen.
Haeroe
12.02.2019 12:00:01

Nyt sivutaan ennätystä merkkauksista ennen kauppoja. Toivottavasti aika kauppaa kalliinkin tavaran. Edellinen kitara meni yllättäen, kun olin jo toivoni menettänyt.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
danzig
14.02.2019 09:31:57

Moi,
Voisihan tuota laitella... mulle pitäisi kyllä lähettää. Matkahuollon Lähi-paketti netissä maksettuna on 9,90€ tämän kokoiselle. Tarjoan 140€ lähetettynä. Jos natsaa, laita tilinumero.

Oli basso myynnissä 150€ ja lähettäminen ei mulle käynyt, koska ei laukkua. Jos hän olisi ollut ainoa ostajaehdokas, niin olisin mielummin antanut soittimen jollekin tutulle lahjaksi.
hallu
15.02.2019 18:57:02 (muokattu 15.02.2019 18:58:09)
No sanoisin, että itse päätin pysytellä näissä kamoissa ja lopetin jo torin selailunkin. En myy (ei se kertakaikkiaan kannata hinnat näyttää olevan jo reilusti alle puolet uuden hinnasta mun kamoissa) ja en osta, vaikka halpaa onkin, mutta ostaminen pakottaa myös myymään koska kaikkea ei voi omistaa..... ahdistaa jo pelkkä ajatuskin.

E: tuli mieleen, että tori parantaa GAS:in :-D
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
mikki73
15.02.2019 19:38:04
hallu: No sanoisin, että itse päätin pysytellä näissä kamoissa ja lopetin jo torin selailunkin. En myy (ei se kertakaikkiaan kannata hinnat näyttää olevan jo reilusti alle puolet uuden hinnasta mun kamoissa) ja en osta, vaikka halpaa onkin, mutta ostaminen pakottaa myös myymään koska kaikkea ei voi omistaa..... ahdistaa jo pelkkä ajatuskin.

E: tuli mieleen, että tori parantaa GAS:in :-D

Hinnat tulee alas, liikaa tarjontaa niin tulos on tämä.
Silti ja yhä tietyt kepit tekee kauppaansa, halvemmat keskitason kepukat liikkuu huonosti.
Mut kaikesta pääsee eroon kun tarpeeks halvalla myy.

Jos esim haluaa ostaa telen tai straton, nyt on aivan jumalattoman isot valikoimat.
Taasen huippukovia superstratoja vähemmäkseen kun niistä ei oikeen tahota luopua.
7-kielisiä keskitason kepukoita tupsahtelee myyntiin hyvää tahtia, taitaa myös mennä melko hyvin.

Ja kyllä lespojakin riittää. Tässähän on jo 2 vuotta ollut samat lespat ja sgt pyörimässä,onkohan hinnat sitten pielessä vai mikä.
hallu
15.02.2019 22:58:04
mikki73: ......
Mut kaikesta pääsee eroon kun tarpeeks halvalla myy.

........

Näinpä, mutta mulla ei vain ole varaa enää tähän, vaikka olen myynyt myös halvalla ihan todella halvallakin. Nyt on vain tullut semmoinen olo, että pidän kamani mieluummin itse :-)
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Pinewood
15.02.2019 23:47:40
hallu: Näinpä, mutta mulla ei vain ole varaa enää tähän, vaikka olen myynyt myös halvalla ihan todella halvallakin. Nyt on vain tullut semmoinen olo, että pidän kamani mieluummin itse :-)

Ainahan voi etsiä asiallisia vaihtoja. Jos kummankin tavara on ja on ollut suunnilleen saman arvoista, ei hintatason tippuminen haittaa.
samiko
16.02.2019 10:59:04
Sen nyt olen pistänyt merkille, että myyjät ovat entistä agressiivisempia. Ihme villitys on tullut lisätä samasta tuotteesta muutama ilmoitus, ja päivittää vanhin ilmoitus kärkeen päivän välein. Näitähän on ollut aina, mutta nyt ihan selvä piikki.

Itse koen asian niin, että vaikka olisikin tavaraa joka saattaisi kiinnostaa, skippaan tälläiset myyjät.

Itse en ole myyjä, vaan pikemminkin ostaja torilla. Mitään suurta tarvetta ei millekkään ole, mutta mielessä kuitenkin on tiettyjä tavaroita, mitä hankin jos osuu lähelle ja järkevään hintaan (siis järkevään, ei tartte puoli-ilmaiseksi).

Asiassa on vaan sellaisia ongelmia, että juuri ne tuotteet mitä kyyläillyt, on löytynyt läheltä, mutta hinta on näissä alle satasen tuotteissa ollut juuri sellaisia, että ennemmin kannattaa ostaa kaupasta uutena.

Hitsi kun ei ole tarvetta "isolle ja kalliille" vahvarille, niitä tuppais saamaan juurikin puoli-ilmaiseksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)