Aihe: Haloo Helsinki!
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Gritsen
28.01.2019 13:26:38
Jucciz: On biisintekijöitä ja biisintekijöitä.

Vastapainoksi Matti duunaa aikamoista biisileirikuraa leipänsä eteen, esim. tää Lauri Tähkän uusi "bangeri". Mutta sekin on taito, ja jos sillä rahoitetaan tällaiset nykyskenessä seikkailullisemmat jutut, kaikki on silloin kotiinpäin.
digitaalimies
28.01.2019 14:56:11
-Spade-: Matti onkin sen verran kova jätkä, että ylijäämämatskukin on täyttä timanttia.

Eikös ainakin tuo sinkku ole Ellin itsensä sanoittama ja säveltämä, ja Mikkola on toiminut tuottajana. Tiedä sitten miten hommat on koko levyn mittakaavassa.
They'll introduce me, "Hello, hello" / Women seduce me and champagne flows / Then the lights go low / There's only one song I know
Samjos
16.02.2019 23:05:36
royksopp: Kyllä kelpaa Ellips! Pitää varmaankin jaksaa keikalle toukokuussa. Toivon kovasti, ettei tämä ole albumin ainoa hyvä. Kuuntelisin Kuoppis-Kämäräis yhdistelmää joka tapauksessa riippumatta muista soittajista. En osaa inhota Elliäkään, vaikka ei sillä joka kerta ole ollut paras päivä. Pidin myös Saimaasta ja Matin jutuista.

Ellips on ainakin ton sinkun perusteella todella hyvä.
Mielenkiinnolla odottelen ja tsekkailen debyytin kun tulee huhtikuussa ulos.
blaekie
09.03.2019 22:26:49

Tämä Ellipsin biisi on särähtänyt joo korvaan nyt muutaman kerran autoradiossa, ja täytyy sanoa että toimii . Selviä progevaikutteita kuulee myös.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
shuffle
10.03.2019 12:44:23
Philips ja Ellips.
Jucciz
09.04.2019 01:03:45 (muokattu 09.04.2019 01:05:35)
Huh, vihdoinkin sain aikaiseksi ja kuuntelin nuo kaksi tähän mennessä julkaistua Ellips-kappaletta. Kolera-allas lupaili heti kättelyssä selkeästi parempaa kuin mitä Haloo Helsinki on ikinä saanut aikaiseksi, vaan potin räjäytti tuo (onneksi ja tuurilla) jälkimmäiseksi valitsemani Maailma on rikki. Pepe & Saimaa -levyä tuli kuunneltua muutama vuosi sitten paljon ja konserttiinkin lähdin, koska niin paljon biisimateriaalista tykkäsin. Tämä kappalehan oli silkkaa jatkumoa tuolle meiningille, jossa 70-lukuhenkinen proge vahvoine syntikkaosioineen on vähintään yhtä keskeisessä roolissa kuin laulusuorituksetkin.

Voin jo nyt sanoa, että tykkään Ellips:istä paljon enemmän kuin Haloo Helsingistä ikinä - ja samalla toivon, että suunnitelmat Haloo Helsingin uudelleenaktivoinnista joko lykättäisiin parinkymmenen vuoden päähän tai haudattaisin tykkänään.

Mietityttäähän tässä samalla kertaa se, oisko tässä pohjimmiltaan kyse siitä, että kun Matti Mikkola päästetään puikkoihin, tuloksena ei yleensä ole mitään ihan tavattoman kehnoa, olipa yhteistyökumppanina kuka hyvänsä. Niin tai näin, mää kuulen etenkin tässä jälkimmäisessä biisissä paljon semmoista, minkä yhdistän tänä päivänä nimenomaan Mikkolaan, jonka musiikillinen kieli tökkii mulla just oikeanlaisia reseptoreita.
carnation
09.04.2019 06:13:36
Jucciz: Ellips:istä

Voisitko korjata tämän?
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Eläkeläissoittaja
09.04.2019 08:22:13 (muokattu 09.04.2019 13:53:58)

Lesko: En oo kyllä lämmenny tälle poppoolle ollenkaan. Oikeastaan pistää aikatavalla jopa vituttamaan tuo tuollainen. Ei sillä etteikö olis kivoja riffejä pojilla ja tytöllä ihan kiva ääni, mutta homma on jotenkin niin mauttoman oloista, että välillä tulee mieleen onko se kuuntelijoita jymäyttämään kasattu vitsi.(?) Tuntuu että niin monella olis niin paljon tarjottavaa ja sanottavaa, mutta sitten sanansa saa sanoa teini-ikäinen tyttö, joka toteaa "jos elämä ois helppoo" ja musiikista vastaa uusi Tyrävyö. Blaah... joo sori..
Ehkä minä en vain ymmärrä.

Liian vanha olen tällaisen musan tykkäämiseen ja rääkymislaulamiseen. OFF-nappia painan aina, kun tämä aivan liikaa soitettu pändi esim. Ylen kanavilla soi useammankin kerran päivässä. Sorry fanit.
Tomtom
09.04.2019 09:02:20
Olispa hienoa jos koko levy olisi tuon biisin kaltaista matskua. Mulla vaan uppoaa tuo rummunsoitto just tollai, päälle vielä tarttuva riffi ja muutenkin taitava soitto.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Hetfield
09.04.2019 09:26:18

Lutakkoon täytyy mennä tsiigailee Ellipsiä, osaksi bändinkin takia. Kovia jannuja kaikki.
Alright, alright, alright!
Jucciz
09.04.2019 13:37:34
carnation: Voisitko korjata tämän?

En voisi. Jos olisin kirjoittanut "Ellipsistä", joku asiaan vihkiytymätön saattaisi luulla, että perusmuoto on Ellipsi, vaan kun ei ole.
HaloOfFlies
09.04.2019 18:59:22

Gritsen: Vastapainoksi Matti duunaa aikamoista biisileirikuraa leipänsä eteen, esim. tää Lauri Tähkän uusi "bangeri". Mutta sekin on taito, ja jos sillä rahoitetaan tällaiset nykyskenessä seikkailullisemmat jutut, kaikki on silloin kotiinpäin.

Eikä se Saimaan projekti Pyhimyksen kanssa myöskään ihan lähtenyt. Aika vaisuksi jäi.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Jucciz
09.04.2019 23:03:00
HaloOfFlies: Eikä se Saimaan projekti Pyhimyksen kanssa myöskään ihan lähtenyt. Aika vaisuksi jäi.

Kiinnostais tutustua, mutta pelkään, että kyseisen levyn musiikki on pilattu räpillä. Saisikohan instrumentaalimiksauksen?
aivokuolio
10.04.2019 07:38:45
HaloOfFlies: Eikä se Saimaan projekti Pyhimyksen kanssa myöskään ihan lähtenyt. Aika vaisuksi jäi.

Se levyhän ilmestyy vasta ensi kuussa? Yhden sinkun perusteella ei nyt välttämättä kannata vielä tuomita.
Kefiiri
10.04.2019 07:54:11
aivokuolio: Se levyhän ilmestyy vasta ensi kuussa? Yhden sinkun perusteella ei nyt välttämättä kannata vielä tuomita.

Ei sitä sinkun perusteella tuomitakaan, vaan räpin ;)
En ole musiikin asiantuntija.
Eläkeläissoittaja
10.04.2019 08:28:08 (muokattu 12.04.2019 08:53:00)

Kuullessani popista puhuttaessa sanan rap, niin päästän pistoolistani varmistimen. ;-)
Hetfield
20.04.2019 00:05:29

Hieno lätty tää Ellipsin Yhden Naisen Hautajaiset. Äsken olin Lutakossa keikalla, aivan mahtavaa menoa. Jotenkin tykkään Ellin äänestäkin enemmän tässä yhteydessä. Soittajapojat toki nyt kaikki ihan huikeita, Kämäräinen veti flamenco-kitarointiakin ihan älyttömän komeesti. Vähäiselläkin kuuntelulla voin jo sanoa, että Lintu Joka Lensi Ikkunaan ja Magnum Opus (livenä ihan mieletön baitövei!) monen muun ohella on todella hienoja kappaleita. Suosittelen jos olette kahden vaiheilla keikalle menosta tai levyn hankkimisesta.
Alright, alright, alright!
-Spade-
20.04.2019 17:14:34
Hetfield: Äsken olin Lutakossa keikalla, aivan mahtavaa menoa. Jotenkin tykkään Ellin äänestäkin enemmän tässä yhteydessä. Soittajapojat toki nyt kaikki ihan huikeita, Kämäräinen veti flamenco-kitarointiakin ihan älyttömän komeesti. Vähäiselläkin kuuntelulla voin jo sanoa, että Lintu Joka Lensi Ikkunaan ja Magnum Opus (livenä ihan mieletön baitövei!) monen muun ohella on todella hienoja kappaleita. Suosittelen jos olette kahden vaiheilla keikalle menosta tai levyn hankkimisesta.

Vakavasti harkitsin Lutakkoon lähtemistä, mutta sitten laiskuus voitti ja jäin kotiin saunomaan. Levyä on tullut kuunneltua muutamia kertoja ja se on kyllä todella hyvä kokonaisuus. Just tuota oon miettinyt kanssa, että Ellin ääni sopii jotenkin tuohon menoon paremmin.
Ohan se varma.
konnamatti
27.04.2019 17:10:25
-Spade-: Vakavasti harkitsin Lutakkoon lähtemistä, mutta sitten laiskuus voitti ja jäin kotiin saunomaan. Levyä on tullut kuunneltua muutamia kertoja ja se on kyllä todella hyvä kokonaisuus. Just tuota oon miettinyt kanssa, että Ellin ääni sopii jotenkin tuohon menoon paremmin.

Paremmin se tässä laulaakin, minun on hyvin vaikea kuunnella Haloo Helsinkiä mm. laulumaneerien takia mutta Ellips maistuu. Tästä ketjusta luin juuri että Mikkola myös puikoissa, pitihän se arvata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)