Aihe: Putkivahvistinta kotivolumeille
1 2 3 4
atct
11.02.2019 21:36:08
kekkuliheikki: Mulla on Landau Deville ja EWS subtle volume control efektiloopissa.

Itsekin harkinnut tota samaa laitetta. Vaikuttaako saundiin miten. Ymmärtääkseni leikkaa jonkin verran alataajuuksia???
discominister
13.02.2019 11:04:07
Nyt puolisen päivää soitellut tuolla Bugera V5 Infiniumilla ja pitää sanoa, että sattui näihin minun tarpeisiin kyllä just sopiva. Vaikka soittaisi 5W asennossa, on äänenvoimakkuuden puolesta säätövaraa niin gainissa kuin volumessakin. Soundi on tässä vahvistimessa kyllä aika tumma. Ei siis sovi ihan kaikkeen.

Pitää vielä vaihtaa tuohon Jensenin elementti, jos sillä saisi lisää herkkyyttä ja ala- & yläpäätä. Pedaaleista säröttäessä ei soundi ole kyllä kummoinen. No ei voi vaatia 8-tuumaiselta edulliselta vahvistimelta liikaa. Etuaste putkella säröttäessä toimii aika mukavasti.
Tami
13.02.2019 11:17:12

atct: Itsekin harkinnut tota samaa laitetta. Vaikuttaako saundiin miten. Ymmärtääkseni leikkaa jonkin verran alataajuuksia???

Tuota tuota, onkos kukaan avannut tuota vehjettä => onko siellä sisällä mitään muuta kuin 1kpl potikoita => saman ajaa volumepoljin tai vaikkapa eq-pedaali josta laskee tasoja alas. Hinta viittaa melko simppeliin vehkeeseen ja pelkän potikan ollessa kyseessä, varsin kalliiseen kytöelmään.

Alataajuuksia ennemmin luulen tuon tiputtavan korkeita taajuuksia vrt kitaran volapotikka. Mutta tämä siis MUTU:a ja kokeneemmat jatkakaa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Kefiiri
13.02.2019 11:22:18
Tami: Alataajuuksia ennemmin luulen tuon tiputtavan korkeita taajuuksia vrt kitaran volapotikka. Mutta tämä siis MUTU:a ja kokeneemmat jatkakaa.

Ei se välttämättä siellä loopissa leikkaa trebleä, kun se tulee vahvistusasteiden väliin eikä heti kitaramikin perään. Mutua toki tämäkin!
En ole musiikin asiantuntija.
Tami
13.02.2019 11:27:01

Kefiiri: Ei se välttämättä siellä loopissa leikkaa trebleä, kun se tulee vahvistusasteiden väliin eikä heti kitaramikin perään. Mutua toki tämäkin!

Joo ja tuolla lienee sisällä joku matalamman vastuksen potikka...25K tai semmoisia. Mutta eipä löytynyt yhtään kuvaa pikaisesti kurkittuna.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
metlica
13.02.2019 11:50:34

discominister: Nyt puolisen päivää soitellut tuolla Bugera V5 Infiniumilla ja pitää sanoa, että sattui näihin minun tarpeisiin kyllä just sopiva. Vaikka soittaisi 5W asennossa, on äänenvoimakkuuden puolesta säätövaraa niin gainissa kuin volumessakin. Soundi on tässä vahvistimessa kyllä aika tumma. Ei siis sovi ihan kaikkeen.

Pitää vielä vaihtaa tuohon Jensenin elementti, jos sillä saisi lisää herkkyyttä ja ala- & yläpäätä. Pedaaleista säröttäessä ei soundi ole kyllä kummoinen. No ei voi vaatia 8-tuumaiselta edulliselta vahvistimelta liikaa. Etuaste putkella säröttäessä toimii aika mukavasti.

Hyvä mäihä. Mulla oli blackstarin 1w joka oli ihan hauska, mutta saundien puolesta vajaa. Sit se 5w versio oli taas aivan liian ärjy kotona, nyt myynnissä olevalla Mesan 55wattisella taas soittelee kotivolalla hienosti (tosin siirryin käyttämään plugareita / äänittäessä cab simin kautta suoraan korvaan)
What's yours?!
iec
13.02.2019 13:06:29 (muokattu 13.02.2019 13:20:11)

Tami: Tuota tuota, onkos kukaan avannut tuota vehjettä => onko siellä sisällä mitään muuta kuin 1kpl potikoita => saman ajaa volumepoljin tai vaikkapa eq-pedaali josta laskee tasoja alas. Hinta viittaa melko simppeliin vehkeeseen ja pelkän potikan ollessa kyseessä, varsin kalliiseen kytöelmään.

Alataajuuksia ennemmin luulen tuon tiputtavan korkeita taajuuksia vrt kitaran volapotikka. Mutta tämä siis MUTU:a ja kokeneemmat jatkakaa.

Tuossa katkelma ketjun sivulla 1 olevasta viestistäni:

...Ei ole kallis, kun 2kpl 6,3mm monojakkia ja 50kohm...500kohm potentiometrikään eivät ole kalliita. Siis jos kolvi pysyy kädessä ja jaksaa harrastaa.

Tuossa yksi ehdotus:https://photobucket.com/gallery/use … edia/bWVkaWFJZDo1NTc4NTg3OA==/?ref=

Tässä vielä video aiheesta: https://youtu.be/5ShbQyYLcK4
Itse kyllä käyttäisin alumiiniboksia muovisen sijaan häiriöiden välttämiseksi....

Ei maksa oikeasti juuri mitään, eli noin 13 euroa, jos pätkä johtoa ja juotosvälineet löytyvät jo kotoa + porakone reikien tekemiseen.
-https://www.uraltone.com/switchcraft-11-6-3mm-metal-jack-mono.html
-https://www.uraltone.com/elektronii … otelo-hammond-1550a-89x35x26mm.html
-https://www.uraltone.com/elektronii … it/alpha-50k-lin-16mm-mini-pot.html
-https://www.uraltone.com/elektronii … metrin-nuppi-7-kulmainen-pieni.html
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
14.02.2019 16:57:02
Mulla on Rikstonen Riston tekemä 50w vahvistin, ja nyt hommasin häneltä line out/headphone (kuulokelähtö) purkin jotta pystyy soittaan myös hiljaisesti kuulokkeiden kautta. Hyvin toimii ja kuulostaa myös jopa ihan normi halpis kuulokkeilla, että ihan hyvä vaihtoehto esim. keinokuormille. Tuossa on myös kytkin jolla voi vaihdella tuleeko ääni kuulokkeisiin vai normisti kajarista huoneeseen.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
iec
14.02.2019 22:17:17

discominister: Kylläpäs muuttui Bugera V5 kun vaihtoi Jensenin elementin tilalle. Nettikirjoitukset olivat aivan oikeassa: sininen alkuperäiselementti on ihan ok, mutta vähänkin kunnollisella aftermarket elementillä tulee huomattavasti parempi.

Nyt huomaa, että alkuperäinen elementti oli syy tietynlaiseen tunkkaisuuteen. Vahvistimen tone-kytkintä piti pitää täysillä ja Straton tallamikki kuulosti melkein samalle kuin kaulamikki Rolandin BluesCubeen verrattuna. Nyt tonea voi pudottaa alemmas ja vahvistin on aika herkkä dynamiikalle yms. Käytetty Bugera + uusi Jensen = 150€. Suosittelen.

Hienoa että modaus onnistui ja ei ole kyllä pahan hintainen paketti edes uuden kajarinkaan kanssa. Laitappa vielä muillekin tiedoksi minkä Jensenin mallin laitoit komboon? On sitten apuna muille jotka miettivät kaarin vaihtamista kyseiseen vahvariin.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
discominister
14.02.2019 23:10:10
iec: Hienoa että modaus onnistui ja ei ole kyllä pahan hintainen paketti edes uuden kajarinkaan kanssa. Laitappa vielä muillekin tiedoksi minkä Jensenin mallin laitoit komboon? On sitten apuna muille jotka miettivät kaarin vaihtamista kyseiseen vahvariin.

Jensenin C8R 4 ohmisen tipun tilalle. Vaikka ruuvireiät eivät osuneet vanhan kanssa ihan kohdalleen sai kuitenkin neljällä ruuvilla kiinni. Johtojen liittimistä toinen oli väärää kokoa, mutta oli helppo juottaa siitä huolimatta kiinni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)