Aihe: Tonefest Helsinki 9.2.2019
1 2 3 4 5
Vladi
11.02.2019 10:29:19
Juuri NAMMissa käyneenä pakko sanoa, että Tonefest tuntui silti hauskalta ja merkittävältä tapahtumalta. Itse asiassa yksi pieni, mutta erittäin merkittävä juttu veti pisteitä Tonefestin suuntaan: vesipisteet. Yksinkertainen, mutta valtavasti viihtyvyyttä lisäävä juttu, valtava kiitos järjestäjille siitä!

Klinikat oli hauska lisä, vaikka kaikkiin kiinnostaviin ei tullutkaan ehdittyä. Mitään valtavia yllätyksiä ei tullut bongattua, mutta jokunen kiinnostava laite pisti kyllä silmään.

Kaikin puolin onnistunut tapahtuma, toivottavasti homma jatkuu taas ensi vuonna.
vt_17
11.02.2019 10:44:58
Hieno meininki oli näin ensikertalaisen silmin. Basistina olisi toivonut hieman enemmän bassoedustusta paikalle, mutta oli siellä silti jotain meillekin. Muutamalla pisteellä, oliko Power Sound ja Musamaailma, oli myös mahdollisuus kuulokkeilla testaukseen. Tästä meikäläisen kriteereillä iso plussa kun sai edes hieman enemmän rauhassa soittimia kokeilla.
LaXu
11.02.2019 10:46:59
kaikkonen975: Ei varmaan riitä enää voimat ja rahat kun joutuu yksin pyörittää pientä verstasta. Voipi olla että introverttina väkertäjänä mielummin tekisi sitä omaa juttua. Vuosien varrella tätä palstaa seuranneena huomannut että nopeasti tulee tuomio jos joku valmistaja yrittää "mainostaa" tuotteitaan. Taisi Bluetoneakin kohtaan tulla alkuvaiheessa kitkeriä kommennteja.

Markkinointi netissä ei välttämättä tarvi maksaa juurikaan mitään. En tarkoita, että pitäisi ottaa Facebook-mainoksia tms vaan enemmän voi vaikka pistää jonkun "hei me ollaan olemassa" ketjun johonkin ryhmään ja riittävän hyvä nettisivukin syntyy jollain generaattorilla tätä nykyä.

Joillain foorumeilla on valmistajien omat osiot, ehkä M.net voisi sisältää myös sellaisen? Nythän noi valmistajien ketjut helposti hukkuvat ja kaikkialla tosiaan ei hyväksytä tuollaista mainonnan tyyppistä toimintaa.
Myydään Belle Epoch Deluxe: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1430812
Haeroe
11.02.2019 11:00:36

Snapo:

Laitepuolelta positiivisin yllätys oli Victory Amps Countess, älyttömän kova nuppi. Gainia ei tarvinnut juuri yhtään jotta alkoi potkimaan mikä teki soundista todella erottelevan.

Vihtori tekee hienoja styrkkareita, mutta olihan tuo mullekin yllätys. Viihdyin ko. ständillä muutenkin, koska siinä oli hianoja soittimia kokeiltavana "rauhallisessa" tilassa. Jotta sain orastavan GAS:n taltutettua, otin heti kotiin päästyäni tyypit omalla stratolla. Ei pese eikä linkoa Suhrin vastaavaa 3.5 k:n vermettä, mutta pääsee riittävän liki.

GAS:n ständillä olisi tullut GAS, jos ei olisi tulossa lisää ko. kioskin kitaroita jo nyt kahden olemassa olevan lisäksi. Pekan palvelualttius on vanhan liiton yrittäjän meininkiä.

Valvebuckerilla varustettu Ruokangas oli kyllä huikea kitara kaikin puolin. Valvebucker on selkeästi oma juttunsa, ja ei ole missään tapauksessa "ihan paska", kuten maestro itse kertoi jonkun kommentoineen. Ei se kuitenkaan niin omassa sarjassaan pyöri, että ihan jokapojan kitaraan näen lähiaikoina tulevaksi, vaan todennäköisesti jää "blues-lakimiesten" korkinhaisteluiltojen agendalle siihen 69 Les Paulin rinnalle. Toivottavasti olen väärässä.

Isoin yllätys oli FGN:n super-strato. Oli todella hieno kitara. Isoin yllätys ko. vermeessä oli alle tonnin hintalappu.

Henkilökohtainen yllätys oli, että onnistuin saamaan itselleni GAS:n kahteen bassoon. Se jos mikä on huolestuttavaa. ESP:n Vintage -presari oli todella hieno soitin. Modernismin sanansaattaja Dingwall viuhkoineen puhutteli tiukalla H-kielellään.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
LaXu
11.02.2019 11:13:05
Haeroe:
Modernismin sanansaattaja Dingwall viuhkoineen puhutteli tiukalla H-kielellään.

Missäs tällainen oli? Missasin ihan täysin.
Snapo
11.02.2019 11:23:00
LaXu: Missäs tällainen oli? Missasin ihan täysin.

En tiedä oliko Sound Toolsin ständi mutta samaisessa tais olla Merrow MK3 ja Johnston strato.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Haeroe
11.02.2019 11:23:50

LaXu: Missäs tällainen oli? Missasin ihan täysin.

Soundtools:n ständillä oli yksi viisikielinen Dingwall. Saundiltaan liian moderni äkkiseltään mun makuun, mutta se H-kieli tosiaan oli jotain ennenkokematonta.
LaXu
11.02.2019 11:24:01
Snapo: En tiedä oliko Sound Toolsin ständi mutta samaisessa tais olla Merrow MK3 ja Johnston strato.

Thanks, näyttäisi olevan Soundtoolsin valikoimassa. Pitää vissiin piipahtaa kokeilemaan...
vt_17
11.02.2019 15:05:06
LaXu: Thanks, näyttäisi olevan Soundtoolsin valikoimassa. Pitää vissiin piipahtaa kokeilemaan...

Ne on kyllä ihan viimeisen päälle tehtyjä bassoja, täältä vahva suositus.
Vladi
11.02.2019 15:05:36
Ai niin, pakko antaa risuja Vuorensakun pisteelle, tai ainakin sille yhdelle tyypille, joka oli parkkeeranut itsensä pysyvästi soittajan paikalle ja piti huolen siitä, että kukaan meidän seurueesta ei koko päivän aikana päässyt kokeilemaan ainoatakaan Vuorensakun kitaraa. Mulla on tapahtumasta videomateriaalia klo 11 tienoilta ja klo 16 tienoilta ja aina vaan sama äijä istui soittamassa vieden tehokkaasti tilaa fyysisesti ja melumielessä.

En tiedä kuka tää soittaja oli, eikä oikeastaan kiinnostakaan, mutta sillä on väliä, kiinnittääkö huomiota ympärillä oleviin ihmisiin.
Mikko1978
11.02.2019 15:21:12
Haeroe:
Valvebuckerilla varustettu Ruokangas oli kyllä huikea kitara kaikin puolin. Valvebucker on selkeästi oma juttunsa, ja ei ole missään tapauksessa "ihan paska", kuten maestro itse kertoi jonkun kommentoineen. Ei se kuitenkaan niin omassa sarjassaan pyöri, että ihan jokapojan kitaraan näen lähiaikoina tulevaksi, vaan todennäköisesti jää "blues-lakimiesten" korkinhaisteluiltojen agendalle siihen 69 Les Paulin rinnalle. Toivottavasti olen väärässä.

Eiköhän hintakin ole sitä luokkaa, että harvojen herkuksi jää tuo Valvebucker. Täällä olleen lämpenemiskeskustelun vuoksi piti ihan omalla sormella kokeilla, että polttaako... No ei polta. Koko päivän tulessa ollut Valvebucker lämpeni sen verran, että joori ja juuri huomasi sen verkon olevan ilmaa lämpimämpi.
Haeroe
11.02.2019 15:28:51

Mikko1978: Eiköhän hintakin ole sitä luokkaa, että harvojen herkuksi jää tuo Valvebucker. Täällä olleen lämpenemiskeskustelun vuoksi piti ihan omalla sormella kokeilla, että polttaako... No ei polta. Koko päivän tulessa ollut Valvebucker lämpeni sen verran, että joori ja juuri huomasi sen verkon olevan ilmaa lämpimämpi.

Juu, jokapojan vermeellä viittasin sekä hintalappuun että omalaatuisuuteen. Jos oikein ymmärsin, tuo systeemi yksistään maksaa yli tonnin eikä siihen ympärille tuleva Ruokankaan kitarakaan varsinaisesti köyhän miehen lelu ole. Mahtaako tuota saada ei-ruokankaaseen?
vt_17
11.02.2019 15:31:37 (muokattu 11.02.2019 15:31:58)
Haeroe:

Itse olin hieman skeptinen tuosta konseptista youtubedemojen perusteella, mutta kyllähän se nyt oikein toimiva keksintö on kun sitä pääsi livenä kuuntelemaan. Ero normaalihumppariin oli melkoinen. Mutta saa tosiaan nähdä kopioiko joku joskus tuon ja alkaa puskemaan massatuotantona, nykyhinnallaan jää harvojen soittajien käyttöön.
parek
11.02.2019 15:58:14
Vladi: Ai niin, pakko antaa risuja Vuorensakun pisteelle, tai ainakin sille yhdelle tyypille, joka oli parkkeeranut itsensä pysyvästi soittajan paikalle ja piti huolen siitä, että kukaan meidän seurueesta ei koko päivän aikana päässyt kokeilemaan ainoatakaan Vuorensakun kitaraa. Mulla on tapahtumasta videomateriaalia klo 11 tienoilta ja klo 16 tienoilta ja aina vaan sama äijä istui soittamassa vieden tehokkaasti tilaa fyysisesti ja melumielessä.

En tiedä kuka tää soittaja oli, eikä oikeastaan kiinnostakaan, mutta sillä on väliä, kiinnittääkö huomiota ympärillä oleviin ihmisiin.

Ei tietenkään käynyt mielessä pyytää kaveria välillä väistymään, että muutkin saavat kokeilla niitä kitaroita?
Vladi
11.02.2019 19:12:10
o0o: Ei tietenkään käynyt mielessä pyytää kaveria välillä väistymään, että muutkin saavat kokeilla niitä kitaroita?

Mulla ei ole tapana mennä keskeyttämään kahden mulle tuntemattoman ihmisen keskustelua.
benny
11.02.2019 19:16:55

Vladi: Ai niin, pakko antaa risuja Vuorensakun pisteelle, tai ainakin sille yhdelle tyypille, joka oli parkkeeranut itsensä pysyvästi soittajan paikalle ja piti huolen siitä, että kukaan meidän seurueesta ei koko päivän aikana päässyt kokeilemaan ainoatakaan Vuorensakun kitaraa. Mulla on tapahtumasta videomateriaalia klo 11 tienoilta ja klo 16 tienoilta ja aina vaan sama äijä istui soittamassa vieden tehokkaasti tilaa fyysisesti ja melumielessä.

Toivottavasti se sitten edes osti/tilas sieltä Vuorensakun kitaran, koska muuten on voinut jäädä parit mahdolliset asiakkaat saamatta tämän takia.
shitfuck inc.
parek
11.02.2019 21:51:40
Vladi: Mulla ei ole tapana mennä keskeyttämään kahden mulle tuntemattoman ihmisen keskustelua.

No, ainakin facebookin mukaan kitaraa soittanut kaveri oli Vuorensaku -tiimin uusin jäsen joka demosi soittimia. Ei varmaan olis kauheasti loukkaantunut, jos olisit keskeyttänyt ja kysynyt vieläkö meinaa testata kauan...että eikö se 5 tuntia riitä jo.
Snapo
11.02.2019 22:23:20
o0o: No, ainakin facebookin mukaan kitaraa soittanut kaveri oli Vuorensaku -tiimin uusin jäsen joka demosi soittimia. Ei varmaan olis kauheasti loukkaantunut, jos olisit keskeyttänyt ja kysynyt vieläkö meinaa testata kauan...että eikö se 5 tuntia riitä jo.

Maailma ei siis olekaan niin mustavalkoinen... :)
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Juzpe
11.02.2019 22:36:07

Vladi: Ai niin, pakko antaa risuja Vuorensakun pisteelle...

Oisit ottanu puheeks... mulla oli oma jemmassa Bluetonen Amp Labissa.... ja asian korjaamiseksi esitänkin kutsun tulla myöhemmin sovittavana ajankohtana Vault 42 studiolle suorittamaan perusteellinen koeajo, kahveen ryystö ja paskan jauhanta. Samalla saat kokeilla toki muutkin siellä majailevat soittopelit, vahvistimet, spedut, yms.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)