Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saksofoni soitto-opetusta netissä?
1
Tappisax
04.01.2019 18:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi
 
Olen soitellut fonia aika kauan, ensin perusasiat opettajan kanssa, sitten satunnaisesti eri treenejä itsenäisesti. Loka/marraskuussa uppouduin Youtuben ihmeelliseen maailmaan. Sieltä löytyi pari kiinnostavaa tubettajaa, joista Better Sax kiinnosti ennenkaikkea sen vuoksi, että opetusmetodit miellytti. Ensimmäinen miellyttävä asia oli se, että soittaminen ja treenaaminen pitää olla hauskaa, toiseksi "no sheet music" joka osui ja upposi. Ehkä kiinnostus syntyi sen vuoksi, että miltei koko musiikin harrastukseni ajan olen soittanut kaikilla soittimilla korvakuulolta.
Maksuton aineisto on nyt käyty lävitse ja yksi maksullinen kurssikin on miltei lopussa.
 
Olisiko jossain listausta netissä olevista saksofonin soiton opetus sivustoista, sekä niistä kokemuksia? Minun kokemus Blues Faundation kurssista Better Saxilta oli enemmän kuin positiivinen, vaikka alkuun useimmat asiat tuntuivat itsestäänselvyyksiltä. Loppua kohden ja varsinkin lisäaineisto oli hintansa väärti(minulle).
 
mikaheik
22.01.2019 15:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tilannut BetterSaxin pentatonic -sisällön mikä oli mielestäni ihan ok. Pitkään harkittuani liityin vuosijäseneksi McGill SaxSchooliin ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen. Materiaan määrä jäsensivustolla on todella laaja ja uutta tulee koko ajan. Lisäksi pääset jäseneksi SaxSchoolin facebook -yhteisöön missä porukka ahkerasti jakaa videoita ja keskustelee kaikesta fonin soittoon liittyvästä.
 
Tappisax: Moi
 
Olen soitellut fonia aika kauan, ensin perusasiat opettajan kanssa, sitten satunnaisesti eri treenejä itsenäisesti. Loka/marraskuussa uppouduin Youtuben ihmeelliseen maailmaan. Sieltä löytyi pari kiinnostavaa tubettajaa, joista Better Sax kiinnosti ennenkaikkea sen vuoksi, että opetusmetodit miellytti. Ensimmäinen miellyttävä asia oli se, että soittaminen ja treenaaminen pitää olla hauskaa, toiseksi "no sheet music" joka osui ja upposi. Ehkä kiinnostus syntyi sen vuoksi, että miltei koko musiikin harrastukseni ajan olen soittanut kaikilla soittimilla korvakuulolta.
Maksuton aineisto on nyt käyty lävitse ja yksi maksullinen kurssikin on miltei lopussa.
 
Olisiko jossain listausta netissä olevista saksofonin soiton opetus sivustoista, sekä niistä kokemuksia? Minun kokemus Blues Faundation kurssista Better Saxilta oli enemmän kuin positiivinen, vaikka alkuun useimmat asiat tuntuivat itsestäänselvyyksiltä. Loppua kohden ja varsinkin lisäaineisto oli hintansa väärti(minulle).
 
luka2128506
07.02.2019 15:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.jeffschneidermusic.com/
https://www.youtube.com/user/JSchneidsMusic
 
Tappisax: Moi
 
Olen soitellut fonia aika kauan, ensin perusasiat opettajan kanssa, sitten satunnaisesti eri treenejä itsenäisesti. Loka/marraskuussa uppouduin Youtuben ihmeelliseen maailmaan. Sieltä löytyi pari kiinnostavaa tubettajaa, joista Better Sax kiinnosti ennenkaikkea sen vuoksi, että opetusmetodit miellytti. Ensimmäinen miellyttävä asia oli se, että soittaminen ja treenaaminen pitää olla hauskaa, toiseksi "no sheet music" joka osui ja upposi. Ehkä kiinnostus syntyi sen vuoksi, että miltei koko musiikin harrastukseni ajan olen soittanut kaikilla soittimilla korvakuulolta.
Maksuton aineisto on nyt käyty lävitse ja yksi maksullinen kurssikin on miltei lopussa.
 
Olisiko jossain listausta netissä olevista saksofonin soiton opetus sivustoista, sekä niistä kokemuksia? Minun kokemus Blues Faundation kurssista Better Saxilta oli enemmän kuin positiivinen, vaikka alkuun useimmat asiat tuntuivat itsestäänselvyyksiltä. Loppua kohden ja varsinkin lisäaineisto oli hintansa väärti(minulle).
 
Hekku56
08.02.2019 12:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toisaalta ei nuottien opettelukaan ole huono juttu. Oikeasti aika nerokas tapa merkitä musiikkia muistiin. Niiden avulla voi sitten vedellä korvakuulolta juttua eteenpäin
 
Klezberg
08.02.2019 15:47:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hekku56: toisaalta ei nuottien opettelukaan ole huono juttu. Oikeasti aika nerokas tapa merkitä musiikkia muistiin. Niiden avulla voi sitten vedellä korvakuulolta juttua eteenpäin
 
Jep. Mä enimmäkseen katson nuoteista apua silloin kun ei korva sano eikä muisti kerro miten piisi menee. Klarinetin opettaja ihmetteli ääneen miksi mä noin soitan enkä niinkuin nuoteissa. En ollut ajatellut koko asiaa.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
Tappisax
24.01.2020 10:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaheik: Itse olen tilannut BetterSaxin pentatonic -sisällön mikä oli mielestäni ihan ok. Pitkään harkittuani liityin vuosijäseneksi McGill SaxSchooliin ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen. Materiaan määrä jäsensivustolla on todella laaja ja uutta tulee koko ajan. Lisäksi pääset jäseneksi SaxSchoolin facebook -yhteisöön missä porukka ahkerasti jakaa videoita ja keskustelee kaikesta fonin soittoon liittyvästä.
 
Vuosi sitten olit tuota mieltä, vieläkö olet jäsenenä McGill SaxScoolissa?
Millaista treenimäärää teet? Ja ennenkaikkea mainostetaanko tuolla tuotteita, vai onko tehokasta koulutusmateriaalia?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «