Aihe: nupin watit versus kaiuttimien..
1 2
sepisti
06.02.2019 21:24:09
waldopepper: Niin joo..Ituvirtasella oli tämä..
"Kahden kaapin kanssa voi tulla vaiheongelmia tai saundi voi muuttua aivan toiseksi kuin kuviteltu. Siksi ensin kannattaa kokeilla yksittäin kaikki sopivat ja sitten vasta aloittaa sotkeminen. Yhdistelmät pudottavat aina impedanssia, joten päätemuuntajan sulamisvaara on olemassa isoilla tehoilla soittaessa. Kaksi 8-ohmista on rinnan 4 ohmia ja kolme rinnan on enää 2.7 ohmia. Haluatko varmasti ison kasan kaappeja vai hyvän saundin?"..

Tosiaan Itulla oli tuo kyssäri...tärkein tavoite olisi hyvä soundi. Soittelen power trio tyyppisessä systeemissä blues, R&B ja rock. Tavoite olisi matala, tymäkkä ja voimakas tiiliseinän kaatosoundi ja genreen sopiva sellainen.. Nuppi mulla on Hiwatt cb103 kitaranuppi (pete townshend customoitu). Aikoinaan paljon bassoteltu noiden hiwattien läpi..mm. Ron Wood sotteli aikoinaan bassoa Jeff Beck groupissa dr103:lla ..ja esim. Cisse 1972-73 cb103:lla.. pitää opiskella näämmä tuota vaihe-erohommaa mun ainakin :).. eli soudillisia ohjeita mielellään voi antaa myös jos hoksaatta..

Mikäli keikkapaikat eivät ole todella isoja, itse näen tuollaiset isot kautinsysteemit bassolla aika hankalina. Paremmin hallittava tymäkkä kokonaisuus yleisölle saadaan helpommin PA:n kautta.
waldopepper
06.02.2019 23:40:25
...joo ja kiitos muillekin noista viimeisimmistä vastauksista... tässä on oppinut taas asioita :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)