Laulava Kylätohtori 04.02.2019 16:23:38 (muokattu 04.02.2019 16:24:05) | |
---|
Joku kuva väittää, että musta mikkivalitsimelle, valkoinen ja punainen teipataan yhteen (suojataan, muttei liitetä mihinkään) ja loput kaksi potikan pohjaan eli maihin. Muistatko, miten kytkit nuo? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
tomaattiorava 04.02.2019 16:28:40 (muokattu 04.02.2019 16:37:26) | |
---|
Mikkilodjun lapuissa tais olla kaavioita ainoastaan joihinkin push/pull-potikoihin liittyen, ihan SD:n sivuilta tää kaavio haettu. Tuossa yritin ottaa videoo kytkennöistä https://youtu.be/-w8etk8yo0o E : mikäli omiin silmiin on luottaminen niin duncanista menee musta mikkiswitchiin, volapotikkan paljas sekä vihree ja valkonen ja punanen teipattu yhteen. EE: Voiko olla possible että vihreen ja mustan paikkaa pitäis sitte vaihtaa? |
Laulava Kylätohtori 04.02.2019 16:51:30 (muokattu 04.02.2019 16:56:59) | |
---|
Kyllä ne mielestäni on noiden ohjeiden mukaan. Tuossahan on tavallaan kaksi kelaa eli musta ja valkoinen on yksi kela sekä punainen ja vihreä toinen kela. Siis periaatteessa, en tiedä oikeita värejä. Kai tuossa nyt jotenkin on toinen kela pois? Onko se soundi siellä sen oloinen, että voisi olla siitä kiinni? Onko tuo valkoisen ja punaisen liitos varmasti ok, eikä ota kiinni mihinkään? E. Kyllä tuota vihreän ja mustan vaihtoa voi kokeilla, jos energia riittää, mutta vähän hakuammuntaa tuo on. Ja siis enhän mä näistä sinänsä mitään ymmärrä, että pienellä varauksella näihin neuvoihin. :) Ee. Eli siis tähän malliin tarkoitin: https://www.amazon.co.uk/d/Electric … VE76GE#immersive-view_1549292077681 Eee. Tarkoitin tuota toista kuvaa, ei heti näkyvää kuvaa. Ja näköjään tuossa Artecissa menee vihreä mikkikytkimelle. Eli kokeile pois vaihtaa musta ja vihreä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 04.02.2019 17:02:38 | |
---|
Toisaalta en mä tiedä, vaikuttaako tuo mihinkään paitsi johonkin vaihejuttuihin. Paitsi, jos tuo mikki itsessään on fyysisesti väärinpäin eli "ylösalaisin". En tiedä, onko silläkään silti oikeasti merkitystä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Swan 04.02.2019 17:24:05 | |
---|
Ei tuo puolitettu ainakaan ole, koska hurinat lakkaa normaalisti talla-asennossa. Tuhnuudelle en tosin keksi syytä; kandee alkuun kokeilla tsekata juotokset, ettei mikään niistä ole vahingossa jäänyt kylmäksi. Samaten mikkiä voi kokeilla nostaa lähemmäs kieliä. Toi mustan ja vihreän vaihto keskenään vaikuttaa vain ja ainoastaan väliasennon saundiin. Siitä puuttuu nyt se leimallinen stratokaakatus kokonaan, mutta sen syy voi olla tällä hetkellä muualla kuin vaihevirheessä. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
wiili 04.02.2019 17:30:55 | |
---|
Mikäs mikki on kyseessä? Onko yleismittaria? Mittaa resistanssi mikkikytkin 1-asennossa vaikkapa kitarapiuhan päästä, niin saat suuntaa-antavat arvot onko mikki kytketty sarjaan, rinnan tai puolitettuna. Puolitettuna resistanssi olisi noin 1/2, ja rinnan noin 1/4. No emmä oikee tiijä. |
Eipä tässä hullua hurskaammaksi taida tulla. Jospa huomenna kiikuttaa tohon musamaailmaan ja kattoo tulisko neuvoja. Mutta jos nyt kaikkien mielestä juotokset on oikein ja mitään kylmäjuotoksia ei melko varmasti ole, niin jääkö muita vaihtoehtoja kuin että paskan möivät? Vaikka on kuitenkin jenkeissä käsin kääritty mikki... Enkä oikeen usko että yhtlössä se 500k auttais mitään kun kerran veke otettu texas spessu oli öbaut 10x kuumempi ja kirkkaampi mitää tää railssi... |
The Jack 04.02.2019 18:53:48 | |
---|
tomaattiorava: Mikkilodjun lapuissa tais olla kaavioita ainoastaan joihinkin push/pull-potikoihin liittyen, ihan SD:n sivuilta tää kaavio haettu. Tuossa yritin ottaa videoo kytkennöistä https://youtu.be/-w8etk8yo0o E : mikäli omiin silmiin on luottaminen niin duncanista menee musta mikkiswitchiin, volapotikkan paljas sekä vihree ja valkonen ja punanen teipattu yhteen. EE: Voiko olla possible että vihreen ja mustan paikkaa pitäis sitte vaihtaa? Mulla oli kerran vastaavaa ongelmaa SD:n humpparien kanssa. En tarvinnut puolitusominaisuutta, niin teippasin turhat johdot yhteen. Se oli virhe, koska ne piti olla myös kolvattu yhteen. Täältä sain vinkin, ja ongelma oli sillä selvä. Ohjeissakin sanottiin selvästi, että soldered together mitä en itse alkuun hoksannut. |
fox 04.02.2019 20:23:44 | |
---|
The Jack: Ohjeissakin sanottiin selvästi, että soldered together mitä en itse alkuun hoksannut. Kannattaa juu, ja toki sitten myös eristää. Jos ne johtimet vaan kieputtaa yhteen, "karvaa", niin ne tietty saattaa pysyä "johtavina" tai sitten ei. Mutta miksi "riskeerata". Se eristäminenkin onnistuu kyllä sähköteipillä, mutta kannattaa käyttää kutistesukkaa. |
tomaattiorava 05.02.2019 19:04:18 | |
---|
Menee vaan jännemmäksi, tai sitten oon tulossa hullummaksi. Voisin vannoa tuo mikki saundaa erilaiselta mitä toissapäivänä. Nyt alkaa kuulostaa enempi siltä ku pitäis. Voiko muka jotkut juotokset "asettua" paremmin aloilleen ajan myötä tmv.... |
Swan 05.02.2019 19:10:35 | |
---|
tomaattiorava: Menee vaan jännemmäksi, tai sitten oon tulossa hullummaksi. Voisin vannoa tuo mikki saundaa erilaiselta mitä toissapäivänä. Nyt alkaa kuulostaa enempi siltä ku pitäis. Voiko muka jotkut juotokset "asettua" paremmin aloilleen ajan myötä tmv.... Jos ne asettuu paremmiksi, ne voi myös palautua huonommiksi. Kandee tarkistaa ne juotokset, jos on yhtään epävarma asiasta. Ja se punavalkopari pitää olla tosiaan ihan tinalla kiinni toisissaan, jos ei ollut jo valmiiksi. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
msalmela 06.02.2019 10:03:23 | |
---|
Jos tästä vinkistä olisi mitään apua, niin itsellä oli myös Seymour Duncanin yksikelainen humppari ja ääni oli heikko. Siinä oli vikana että sisus oli irronnut kuoresta ja tippunut alas. Se oli aika heikolla liimalla kiinni. .mika |
StJerky 06.02.2019 11:45:14 (muokattu 06.02.2019 11:47:35) | |
---|
Kent Armstrongin hot ja cool railseissa on sellaista tyyppivikaa, että toisen kelan käämilanka katkeaa jostain kohti ja silloin kuuluu hentoinen soundi. Sekin aina välillä toimi kun sitä naputteli. Minulla oli sellaiset joskus ja useamman kerran tapahtui. Muutenkin surkeat pahvikötöstykset. Voinee tapahtua SD:ssäkin, joskin minulla se on toiminut hyvin |
tomaattiorava 09.02.2019 15:01:58 | |
---|
En tie sitte mikä oli, toimii ny kuitenkin ja viikon verran tässä totutellu. Tarvii sanoo että onhan toi aivan v*tun nätti. Todella nopee ja tarkka mutta samalla kielet tuntuu köykäsemmiltä sormien alla. Erittäin vaivaton tatsi. Vimpan päälle kirkuvat lead-soundit lähtee nyt stratolla ku viimistä päivää. |