Kefiiri 03.02.2019 15:29:17 | |
---|
Barska: Koska säännöllisesti soitan henkilön (meitin kiipparisti) kanssa, joka on armoton Pink Floyd-fani ja toivoo minun soittavan kuten Gilmour Jätät tarpeettomat sävelet pois ja soitat vaan ne hyvät erehtymättömällä tatsilla niin kiipparisti on tyytyväinen :) En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2019 15:35:28 | |
---|
BugBadWolf: Kansalaisessa olisi hyvä olla holtti, niin ei syntyisi mojoja, kitarajumalia ja raumalaisia. Elämää ilman raumalaisia? Vaihda lawyersin tilalle raumalainen: https://m.youtube.com/watch?v=m2VxpTMAbas Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
2randpo 03.02.2019 15:36:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mielestäni se on melodioissa ja musiikillisissa ideoissa ja sisällössä. Nuotteja voi olla vähänkin, mutta ne nuotit toimii sitäkin hienommin. Eihän Mozartinkaan nerous perustunut nopeaan soittamiseen. Tosin eihän kaikki Mozartiskaan tykkää, joten ei se nerouskaan sinänsä riitä tai mitään merkitse. Ehkä sä et vaan tykkää ja siinä se. Itse olen sitä mieltä, että mies on ehdottomasti maineensa veroinen. Huikeaa soittoa loistavalla soundilla.. :) Juu ei Gilmour neroksi itseään luule, on jopa todennut joskus että Pink Floyd olisi pärjännyt ilman häntäkin. Mutta se soundi, sen eteen hän on nähnyt vaivaa. Gilmourin omasta mielipiteestä huolimatta minusta ilman miehen soolosoiton ilmeikkyyttä ja ilmaisuvoimaa Floyd olisi ollut eri bändi (vrt. Barret-kausi). Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2019 15:46:35 | |
---|
2randpo: Juu ei Gilmour neroksi itseään luule, on jopa todennut joskus että Pink Floyd olisi pärjännyt ilman häntäkin. Mutta se soundi, sen eteen hän on nähnyt vaivaa. Gilmourin omasta mielipiteestä huolimatta minusta ilman miehen soolosoiton ilmeikkyyttä ja ilmaisuvoimaa Floyd olisi ollut eri bändi (vrt. Barret-kausi). Joo, kyllä Gilmour on Pink Floydissa korvaamaton. Toki siinä olisi joku muukin voinut olla, mutta se bändi ei olisi ollut Pink Floyd sellaisena, kuten me sen tunnemme. Jossain Popedassa voi miehet vaihtua ilman mitään vaikutusta, mutta Gilmour soittotyyli ja musiikillinen näkemys ei ole Pink Floydissa korvattavissa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
seppo69 03.02.2019 17:15:37 | |
---|
Barska: Mulle Gilmourin hienous soittajana ei oikein ole avautunut. Tiedän, vika varmaan on minussa. Hyvä kitaristi se on ja hienoja biisejä tehnyt, mutta että sen palvonnan ja jumaloinnin veroinen mitä siihen litetään? Ei mun mielestä. :) Jos ei esim. High hopesin soolot lähde, niin kyllä, vika on sinussa :) Welho-77: Noi sun tyhmä fantasiat on sairaita. |
Barska 03.02.2019 17:46:33 | |
---|
Kefiiri: Jätät tarpeettomat sävelet pois ja soitat vaan ne hyvät erehtymättömällä tatsilla niin kiipparisti on tyytyväinen :) Ne turhat sävelet joutuu muutenkin karsimaan kuin on kiipparisti jaloissa pyörimässä. :) Ja soitan kyllä ihan omalla tatsilla ja tykkää se siitä kovasti. Ongelma onkin sinä, kun mun mielestä Gilmourisssa ei ole mitään palvottavaa ja matkittavaa. Ok. Olen itsekin varmaan joitain soundi vaikutteita saanut herralta, lähinnä toisen käden kautta. Moni ihailemani kitaristi mainitsee hänet vaikuttajanaan. Mun mielestä Gilmourelta on helppo kuulostaa, paljon liikaa kompressoria, reverbiä, jopa echoa sekä chorus/vibeä ja sitten soitetaan epätarkasti falskilla vibralla sointujen perusääniin perustuvia bluesahtavia lickkejä. Ja vain niitä varmasti oikeita ääniä. Kyllä mä sen tunteen ymmärrän, mutta kun mulle se ei välity, kiitos falskin vibran ja epoävireisten venytysten.. :D Sori faneille, mut mielummin kuuntelen muita soittajia. Toki, vaikka herra itse vähättelee panostaan, niin tuskin Pink Floyd olisi ollut sama ilman Gilmouria ja progessiivinen rock sama kuin nyt. Hienoja biisejä mies ollut tekemässä ja hieno musiikkia. Kiitos siitä. Kitarismista, ei kiitos mulle :) Kuten sanoin, vika etten pidä on minussa. Avautumisen syy oli ehkä mun mielestä turha palvonta... Luulen. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Barska 03.02.2019 18:08:41 | |
---|
seppo69: Jos ei esim. High hopesin soolot lähde, niin kyllä, vika on sinussa :) Jos nyt sattuisin jotenkin mielenhäiriössä joutumaan bändiin, jossa pitäisi vetää High Hopes, tuskin soittaisin Gilmoren sooloa yks yhteen. Juu, se on hieno ja todella upea biisi. Tähän Gilmoure kitarismin antipatiaan varmaan eniten vaikuttaa, että menipä minkämaalaiselle kitarismiin liittyvälle nettisivulle, niin eikö siellä joi joku turo lykkäämässä videota cover-vedostaan Comfortably Numbista. Tätä en ymmärrä. Miks ja jos, niin ymmärään juuri jonkin tekjnisesti haastavan soolon videon. Teknisesti haastava GIlmourin soolo soittaa? Ei sellaista ole. Eikä tuolla tekniikalla tule. Jotakin mies toki varmaan tekee oikein kun on saanut suuren suosion. Ja totta on, että jos ei lähde, vikaa voi katsoa peilistä. Mutta mun mielestä siihen pitää lähteä oma soolo, toki joskus joutuu lainaamaan coveriin klassisesta soolosta pätkiä, jotta kokonaisuus toimii. Onneksi EN soita covereita enää. Saa soitella uutta musiikkia. :D Ja kun menee kauas kitarakamoista, kerrottakoon, että mulla oli joskus musta palastrato, jossa oli Gilmourin nimikko EMG DG-20-setti. Tämä oli nerokas systeemi. Piidin kovasti, paitsi siitä EMG:n yläpäästä, joka kaikissa S/SA mikeissä mun korvaan on. Tuosta setistä poimittuna on parissakin stratossa EMG:n SPC, joka toimii passiivimikkienkin kanssa. Thx David :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
hallu 03.02.2019 18:10:45 | |
---|
Barska: .................. Kuten sanoin, vika etten pidä on minussa. Avautumisen syy oli ehkä mun mielestä turha palvonta... Luulen. mun mielestä vika ei ole sinun tai Gilmourin, vaan tää meidän yksilöitä palvovan kulttuurin. Mun mielestä kaikki palvonta on turhaa ja oikeastaan väärinkin, koska palvonta ei tee oikeutta sille palvonnan kohteelle vaan alistaa hänet palvojan palvonnan tarpeiden tyydyttäjäksi. Meidän kulttuuri vain on sellainen, että aina kun historiassa kääntyy iso lehti, niin me etsimme siitä ajasta jonkun piruparan, joka sattui hengailemaan siinä lähistöllä, ja panemme koko jutun hänen ansiokseen. Näin meidän kulttuuri etsii niitä ihmisiä joita sitten nimitämme "poikkeusyksilöiksi" ja uskomme harhaisesti, että jokin muutos olisi jäänyt toteutumatta ilman tätä yksilöä. Minä kyllä diggailen Pink Floydia ja Gilmouriakin. Se on näillä suurilla kitaristeilla ongelma, että kun aikaa kuluu, niin ne jutut kopioidaan niin moneen kertaan, että lopulta se mitä he tekivät kuulostaan banaalilta... tai falskilta kuten sanoit. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
LaMotta 03.02.2019 18:14:29 | |
---|
En ole törmännyt milloinkaan tuon tyypin hehkuttamiseen. Bändiharrastuksen tiimoilta en muista kenenkään häntä koskaan maininneen. Johtuuko siitä kun en liiku taidepiireissä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Barska: Jos nyt sattuisin jotenkin mielenhäiriössä joutumaan bändiin, jossa pitäisi vetää High Hopes, tuskin soittaisin Gilmoren sooloa yks yhteen. Juu, se on hieno ja todella upea biisi. Tähän Gilmoure kitarismin antipatiaan varmaan eniten vaikuttaa, että menipä minkämaalaiselle kitarismiin liittyvälle nettisivulle, niin eikö siellä joi joku turo lykkäämässä videota cover-vedostaan Comfortably Numbista. Tätä en ymmärrä. Miks ja jos, niin ymmärään juuri jonkin tekjnisesti haastavan soolon videon. Teknisesti haastava GIlmourin soolo soittaa? Ei sellaista ole. Eikä tuolla tekniikalla tule. Jotakin mies toki varmaan tekee oikein kun on saanut suuren suosion. Ja totta on, että jos ei lähde, vikaa voi katsoa peilistä. Mutta mun mielestä siihen pitää lähteä oma soolo, toki joskus joutuu lainaamaan coveriin klassisesta soolosta pätkiä, jotta kokonaisuus toimii. Onneksi EN soita covereita enää. Saa soitella uutta musiikkia. :D Ja kun menee kauas kitarakamoista, kerrottakoon, että mulla oli joskus musta palastrato, jossa oli Gilmourin nimikko EMG DG-20-setti. Tämä oli nerokas systeemi. Piidin kovasti, paitsi siitä EMG:n yläpäästä, joka kaikissa S/SA mikeissä mun korvaan on. Tuosta setistä poimittuna on parissakin stratossa EMG:n SPC, joka toimii passiivimikkienkin kanssa. Thx David :) Juu, ei sooloja, siis mitään sooloja ikinä, kuulu soittaa yks yhteen. Se on hirveän väsynyttä, eikä kyllä säväytä yhtään - vaikka sitten vetäisi mikrometrin tarkkaan yksi yhteen. Mä en sitten taas ymmärrä ollenkaan sitä, että sooloa lähestytään teknisen vaikeuden kautta. Se on mielestäni juuri sitä, mistä musiikissa EI ole kysymys. Mutta kuten sanoit, makuasioita nämä. Ja juuri siksi niistä kannattaa kiistellä. :) Eipä silti, onhan niitä kymmeniä ylistettyjä kitaristeja, joiden soitto ei säväytä meikäläistä yhtään, joten kai se on ihan tavallinen juttu se... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 03.02.2019 18:28:11 (muokattu 03.02.2019 18:30:40) | |
---|
hallu: mun mielestä vika ei ole sinun tai Gilmourin, vaan tää meidän yksilöitä palvovan kulttuurin. Mun mielestä kaikki palvonta on turhaa ja oikeastaan väärinkin, koska palvonta ei tee oikeutta sille palvonnan kohteelle vaan alistaa hänet palvojan palvonnan tarpeiden tyydyttäjäksi. Meidän kulttuuri vain on sellainen, että aina kun historiassa kääntyy iso lehti, niin me etsimme siitä ajasta jonkun piruparan, joka sattui hengailemaan siinä lähistöllä, ja panemme koko jutun hänen ansiokseen. Näin meidän kulttuuri etsii niitä ihmisiä joita sitten nimitämme "poikkeusyksilöiksi" ja uskomme harhaisesti, että jokin muutos olisi jäänyt toteutumatta ilman tätä yksilöä. Minä kyllä diggailen Pink Floydia ja Gilmouriakin. Se on näillä suurilla kitaristeilla ongelma, että kun aikaa kuluu, niin ne jutut kopioidaan niin moneen kertaan, että lopulta se mitä he tekivät kuulostaan banaalilta... tai falskilta kuten sanoit. Mielestäni ne kopiot kuulostaa fakskeilta, kun taas se alkuperäinen pitää pintansa. E. tarkoitan, että jos pistää vaikka Wish You Were Heren soimaan, niin ei se falskilta kuulosta. Ainakaan, jos siitä tykkää. Jonkun mielestä se oli varmaan jo ilmestyessään falski. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
joku muu sikko 03.02.2019 18:32:29 | |
---|
LaMotta: En ole törmännyt milloinkaan tuon tyypin hehkuttamiseen. Bändiharrastuksen tiimoilta en muista kenenkään häntä koskaan maininneen. Johtuuko siitä kun en liiku taidepiireissä? Kukapa sanoi että Gilmouria olisi pitänyt "hehkuttaa". Ei se kitaralla teknisesti ottaen mitään sellaista tee mitä ei olisi moneen kertaan tehneet tuhannet muutkin kitaristit. Gilmourin juttu lienee, kuten kylätohtori sanoi, melodioissa ja musiikillisissa ideoissa ja sisällössä. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
BugBadWolf 03.02.2019 18:52:35 | |
---|
Jos kitaristia pitää arvostaa pelkästään nopeutensa takia, miksipä ei sitten kirjailijaakin. Pannaan ne kisaamaan konekirjoituksessa ja paras kirjailija on - tarinan kertomisen taidon sijaan - nopein konekirjoittaja. Jos saa fontit solmuun koneella, jossa paljon teräviä kulmia ja niskan takana kirjoitettuna, tuplapisteet. Tai pankaa te. Minä aion olla vanha jäärä ja kuunnella jatkossakin, josko taiteilijalla on jotain sanottavaa. Minusta se on oikea sana oikeassa paikassa. Niin kitaralla kuin kirjassakin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Barska 03.02.2019 19:34:41 | |
---|
joku muu sikko: Kukapa sanoi että Gilmouria olisi pitänyt "hehkuttaa". Ei se kitaralla teknisesti ottaen mitään sellaista tee mitä ei olisi moneen kertaan tehneet tuhannet muutkin kitaristit. Gilmourin juttu lienee, kuten kylätohtori sanoi, melodioissa ja musiikillisissa ideoissa ja sisällössä. Juuri näin, Kiitos kiteytyksestä :) Ja juu soolossa juuri tärkeää musiikilliset ideat ja sisältö. Ensinmainitut mun mielestä Gilmourilla vähän tylsiä. Makuasia. Sitä tarkoitin, että juuri ja juuri voisin ymmärtää cover-videon jonkun toisen soolosta, jos se oli jotenkin mahdoton soittaa, siis tyyliin: " Hei mä pystyn vetämään tän..". Musiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä toki :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Barska 03.02.2019 19:35:24 | |
---|
hallu: Minä kyllä diggailen Pink Floydia ja Gilmouriakin. Se on näillä suurilla kitaristeilla ongelma, että kun aikaa kuluu, niin ne jutut kopioidaan niin moneen kertaan, että lopulta se mitä he tekivät kuulostaan banaalilta... tai falskilta kuten sanoit. Kiitos tästä! Hyvin sanottu! :D All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
joku muu sikko 03.02.2019 19:35:58 | |
---|
BugBadWolf: Jos kitaristia pitää arvostaa pelkästään nopeutensa takia, miksipä ei sitten kirjailijaakin. Pannaan ne kisaamaan konekirjoituksessa ja paras kirjailija on - tarinan kertomisen taidon sijaan - nopein konekirjoittaja. Jos saa fontit solmuun koneella. Jonnet ei tiedä, mutta kirjoituskoneellahan pystyi nakuttelemaan niin nopeasti, että ne merkkejä paperiin lyövät iskurivarret jäi jumiin toisiinsa siihen vähän paperista irti. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
kaikkonen975 03.02.2019 19:43:25 | |
---|
BugBadWolf: Jos kitaristia pitää arvostaa pelkästään nopeutensa takia, miksipä ei sitten kirjailijaakin. Pannaan ne kisaamaan konekirjoituksessa ja paras kirjailija on - tarinan kertomisen taidon sijaan - nopein konekirjoittaja. Jos saa fontit solmuun koneella, jossa paljon teräviä kulmia ja niskan takana kirjoitettuna, tuplapisteet. Tai pankaa te. Minä aion olla vanha jäärä ja kuunnella jatkossakin, josko taiteilijalla on jotain sanottavaa. Minusta se on oikea sana oikeassa paikassa. Niin kitaralla kuin kirjassakin. Hienoa musiikkiahan tuo tekee ja ne venytykset. No tuskin kukaan sanonut että Gilmour on sairaan nopee... Itseä ei sytytä tuo musiikki, tulee aina jotenkin "akateeminen" olo kun kuuntelee bändiä. Sellainen että on kyllä hienoa...mutta mutta. |
BugBadWolf 03.02.2019 20:40:56 | |
---|
kaikkonen975: ..No tuskin kukaan sanonut että Gilmour on sairaan nopee... Ei olekaan. Tekniikan puutteestahan tuota nyt on moitittu. Eikös se tekniikka ole ynkkää ja sellaisia skaaloja, joista ei ole kuulleet kuin klassisen musiikin tohtorit? ;D Tuli oikeastaan mieleeni pari aikaisempaakin keskustelua, joissa on puhuttu yksinkertaisten skaalojen ja tilutuksen puutteen pilaavan musiikin. Kaadoin sitten koko roskan tähän väliin, kun hapatti. Ihan niinkuin musiikki olisi kilpailu, jossa katsotaan kuka pudottaa kenet laudalta. Hölmön hommaa. Pääasiahan on se että se on mukavaa kuunneltavaa. Eikä ne siellä yleisössä tiedä, paahtaako pentatoonisella vai löysikö skaalansa nakuteltuina nuolenpäillä muinaiskreikkalaisiin savitauluihin. Päin vastoin. Mitä vähemmän itse soittaa, sitä helpommin musiikki menee freejatsiksi kuulijan korvassa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 03.02.2019 20:42:18 | |
---|
joku muu sikko: Jonnet ei tiedä, mutta kirjoituskoneellahan pystyi nakuttelemaan niin nopeasti, että ne merkkejä paperiin lyövät iskurivarret jäi jumiin toisiinsa siihen vähän paperista irti. Arvelen että Umberto Eco teki tiiliskivensä juuri noin. En ole ikinä antanut sille anteeksi Foucaultin heiluria ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
kaikkonen975 03.02.2019 20:49:49 | |
---|
BugBadWolf: Ei olekaan. Tekniikan puutteestahan tuota nyt on moitittu. Eikös se tekniikka ole ynkkää ja sellaisia skaaloja, joista ei ole kuulleet kuin klassisen musiikin tohtorit? ;D Tuli oikeastaan mieleeni pari aikaisempaakin keskustelua, joissa on puhuttu yksinkertaisten skaalojen ja tilutuksen puutteen pilaavan musiikin. Kaadoin sitten koko roskan tähän väliin, kun hapatti. Ihan niinkuin musiikki olisi kilpailu, jossa katsotaan kuka pudottaa kenet laudalta. Hölmön hommaa. Pääasiahan on se että se on mukavaa kuunneltavaa. Eikä ne siellä yleisössä tiedä, paahtaako pentatoonisella vai löysikö skaalansa nakuteltuina nuolenpäillä muinaiskreikkalaisiin savitauluihin. Päin vastoin. Mitä vähemmän itse soittaa, sitä helpommin musiikki menee freejatsiksi kuulijan korvassa. Itseä aika kovana kirjojen suurkuluttajana joskus harmittaa Finlandia yms. kirjakilpailut. No markkinointiahan ne ovat. Toisaalta lisäävät kirjojen myyntiä. Miten olisi kilpailu: nopein kuvanveistäjä, nopein taidemaalari. Mahtaisi tulla aika avantgardea... |