Aihe: Outo kohina vahvistimesta
1
kitarapoju97
29.01.2019 18:32:38

Hellurei! Ostin tossa vähänaikaa sitten wahwah sekä whammy pedaalit. Mulla on siis efektiloopissa kiinni TC Electoricin hall of fame, flashback, corona sekä helix. Vahvistimen inputista lähtee nyt siis piuha virittimeen, siitä wahiin sekä whammyyn ja viimeisenä on Line6 Relay G30. Ennen kuin laitoin wahin sekä whammyn kiinni, ei ollut mitään ongelmia ja nyt kuuluu todella kova kohina. Virtalähteenä mulla on laudassa Gator G-Bus 8 ja vahvistimena on Englin Invader 2.
Elikkäs osaiskos joku osaava kertoa, että mistä tää kohina voisi johtua? Olen koittanut kokeilla voisiko joku piuha olla rikki, tai jotain, mutta en ole löytänyt mitään vikaa.
Kiitos jo etukäteen, jos joku osaisi auttaa!
steelduck
29.01.2019 20:13:36 (muokattu 29.01.2019 20:20:45)

Kuulostaa maalenkiltä tai virtalähdeongelmalta. Tuossa Gator G-Bus 8:ssa ei käsittääkseni ole eristettyjä lähtöjä, joten vika on luultavasti siinä.

Koita ajaa niitä kahta uutta pedaalia patterilla. Jos hurina poistuu, niin vika oli virtalähteessä.
kitarapoju97
29.01.2019 21:19:32

steelduck: Kuulostaa maalenkiltä tai virtalähdeongelmalta. Tuossa Gator G-Bus 8:ssa ei käsittääkseni ole eristettyjä lähtöjä, joten vika on luultavasti siinä.

Koita ajaa niitä kahta uutta pedaalia patterilla. Jos hurina poistuu, niin vika oli virtalähteessä.

Se voisi kyllä selittää, täytyy kokeilla! Kiitoksia avusta!
kimurantti1
30.01.2019 00:24:47 (muokattu 30.01.2019 00:25:02)
Digitechin Whammy pitää melkoista soidinmenoa, jos se ei ole omissa virroissaan. Tarvitset siis sille oman virtapalikan tai parhaassa tapauksessa, koko lautaan virtalähteen jossa on eristetyt lähdöt.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
kapa
30.01.2019 12:17:23
Vanha viisaus: "Jos kitaravahvistin ei kohise, se ei ole päällä" :-)
Kapa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)