Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 581 82 83 84 8589 90 91 92 93
Torniojaws
29.01.2019 15:51:22 (muokattu 29.01.2019 15:51:36)

E:
Väärä lanka
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
paskiaispaska
30.01.2019 10:14:34

En tiedä onko tätä täällä jo puitu, mutta ihmetyttää miksi kemperistä ei ole tullu combomallia. Kaiuttimena tietenkin suoran taajuusvasteem omaava elementti, niin voi valita vahvistimen lisäksi käytettävän kaiuttimen. 1x12 näppäränkikosessa laatikossa ja kemperi integroituna siihen - ehkä vähän maltillisemmalla määrällä fyysisiä nappuloita. Itseäni ainakin kiinnostais sellanen enemmän. Toimis keikoilla hyvin monitorina.
Perza
30.01.2019 10:19:47
paskiaispaska: En tiedä onko tätä täällä jo puitu, mutta ihmetyttää miksi kemperistä ei ole tullu combomallia. Kaiuttimena tietenkin suoran taajuusvasteem omaava elementti, niin voi valita vahvistimen lisäksi käytettävän kaiuttimen. 1x12 näppäränkikosessa laatikossa ja kemperi integroituna siihen - ehkä vähän maltillisemmalla määrällä fyysisiä nappuloita. Itseäni ainakin kiinnostais sellanen enemmän. Toimis keikoilla hyvin monitorina.

Kuinka paljo tässä voittas verrattuna räkki 1x12 yhdistelmään?
paskiaispaska
30.01.2019 10:54:47 (muokattu 30.01.2019 11:12:11)

Perza: Kuinka paljo tässä voittas verrattuna räkki 1x12 yhdistelmään?

Ööö... Helppokäyttösyys? Yks näppärä kannettava + töpseli seinään ja menoks. Samaahan vois miettiä kaikista comboista. Räkkilaatikon kantaminen, avaaminen, 1x12 kaapin kantaminen, piuhan kytkentä.. Vs. 1 kanto ja töpseli seinään.
Perza
30.01.2019 11:22:42
paskiaispaska: Ööö... Helppokäyttösyys? Yks näppärä kannettava + töpseli seinään ja menoks. Samaahan vois miettiä kaikista comboista. Räkkilaatikon kantaminen, avaaminen, 1x12 kaapin kantaminen, piuhan kytkentä.. Vs. 1 kanto ja töpseli seinään.

Niin, ehkä Kemperillä haetaan takaa tässä, että yks laite joka tilanteeseen ja kun aika pitkälti ideana kuitenki vetää linjaan, ni en ainakaan itse näe tarvetta kiinteälle kaapille.
paskiaispaska
30.01.2019 11:27:33 (muokattu 30.01.2019 11:28:25)

Perza: Niin, ehkä Kemperillä haetaan takaa tässä, että yks laite joka tilanteeseen ja kun aika pitkälti ideana kuitenki vetää linjaan, ni en ainakaan itse näe tarvetta kiinteälle kaapille.

Yks laite joka tilanteeseen olis nimenomaan se combo. Senki voi vetää suoraan linjaan. Ja toimii monitorina lavalla jos monitorointia ei ole valmiina. Ja tuskin olis hirveen paljon isompi ku hyvässä räkkilaatikossa majaileva kemper.
Perza
30.01.2019 12:46:12
paskiaispaska: Yks laite joka tilanteeseen olis nimenomaan se combo. Senki voi vetää suoraan linjaan. Ja toimii monitorina lavalla jos monitorointia ei ole valmiina. Ja tuskin olis hirveen paljon isompi ku hyvässä räkkilaatikossa majaileva kemper.

No ei tulis mieleenkään studioon raahata comboa.
Torniojaws
30.01.2019 13:58:01

Onkos kukaan muuten kokeillut tätä:
https://www.thomann.de/fi/harley_be … ton_mp_100_midi_foot_controller.htm

Ainakin mainospuheen mukaan toimii Kemperin kanssa, mutta entä käytännössä? Saako esim. vaihdettua A-B-C-D niin, että A:ssä on särö, B:ssä leadi, C:ssä cleani, jne?

Kemperillä toki on oma virallinen controlleri, mutta aivan sikahintainen 400 euroa.
Vortech Industrial Death Metal | NHL-tulokset
Perza
30.01.2019 14:50:22
Torniojaws: Onkos kukaan muuten kokeillut tätä:
https://www.thomann.de/fi/harley_be … ton_mp_100_midi_foot_controller.htm

Ainakin mainospuheen mukaan toimii Kemperin kanssa, mutta entä käytännössä? Saako esim. vaihdettua A-B-C-D niin, että A:ssä on särö, B:ssä leadi, C:ssä cleani, jne?

Kemperillä toki on oma virallinen controlleri, mutta aivan sikahintainen 400 euroa.

Jotenki jostaki käsitin että tässä on oma valmis ohjelma kemperille. Vähä niinku Behringer 1010 unochipillä ylärivi stompit abcd ja alarivi performances.

Performansien slotithan vaihtuu millä tahansa midillä
paskiaispaska
30.01.2019 16:31:03

Perza: No ei tulis mieleenkään studioon raahata comboa.

No sä raahaisit sinne sen räkkiversion sitten jos se combo on jotenki... Nolo? Kiinteisiin asennuksiin tietenki räkkiversio. Ei se tarkota sitä, että combolla syrjäytettäis räkkiversio, vaan sillä sais mun mielestä lisää ostajakuntaa laitteelle hyvin pienellä kehittelyllä. Kyllä mulla ostohalut lisääntyis huomattavasti, jos kemperistä olis saatavilla boss katana tyylinen jokapaikan combo studioluokan soundeilla. Olis ihan ykkös kotisoittelu ja jamivahvari.
Perza
30.01.2019 17:28:19
paskiaispaska: No sä raahaisit sinne sen räkkiversion sitten jos se combo on jotenki... Nolo? Kiinteisiin asennuksiin tietenki räkkiversio. Ei se tarkota sitä, että combolla syrjäytettäis räkkiversio, vaan sillä sais mun mielestä lisää ostajakuntaa laitteelle hyvin pienellä kehittelyllä. Kyllä mulla ostohalut lisääntyis huomattavasti, jos kemperistä olis saatavilla boss katana tyylinen jokapaikan combo studioluokan soundeilla. Olis ihan ykkös kotisoittelu ja jamivahvari.

Niin no, ei se kombo sielä studiossa mitenkään nolo ole vaan turha.

En vaan nää, että kombo olis tässä formaatissa toimivampi ku nuppi kaappi yhdistelmä. Ainoa ero kuitenki vaan se räkkiluukun aukasu ja kaappipiuhan kytkentä.

Jokapaikan höylähän tämä on jo nyt, en käsitä miten kiinteä combo asennus lisäis käytettävyyttä jami tai kotikäytössä pitemminki päin vastoin.

Halvempi karvalakkiversion on taas ihan eri juttu.
paskiaispaska
30.01.2019 17:41:02 (muokattu 30.01.2019 17:42:15)

Perza: Niin no, ei se kombo sielä studiossa mitenkään nolo ole vaan turha.

En vaan nää, että kombo olis tässä formaatissa toimivampi ku nuppi kaappi yhdistelmä. Ainoa ero kuitenki vaan se räkkiluukun aukasu ja kaappipiuhan kytkentä.

Jokapaikan höylähän tämä on jo nyt, en käsitä miten kiinteä combo asennus lisäis käytettävyyttä jami tai kotikäytössä pitemminki päin vastoin.

Halvempi karvalakkiversion on taas ihan eri juttu.

Eli kaikki combot on aivan turhia kapistuksia? Lähes kaikista vahvistimista kun on olemassa nuppi/kaappi version lisäksi myös combo. Johtuu vain ja ainoastaan siitä, että comboille on kysyntää. Niinku olis kemperin combollekkin mielestäni. Ei se ole mitään pois räkkimallista tai leivänpaahtimesta. Mun mielestä se on hankalaa, että jos haluanki soitella vaikka makkarin sijasta olkkarissa, ni joudun kantelemaan kaapin ja räkkilaatikon erikseen - jotka yhteensä painaa enemmän ku combo ja vie tilaa enemmän ku combo. Combo olis vaan kätevämpi joissain käytössä. Ja törkeen hyvä, ku pystyis just valkkaamaan eri kaappimallinnuksia jne. Ja kaikki olis samoissa kuorissa.
Perza
30.01.2019 18:03:28 (muokattu 30.01.2019 18:06:45)
paskiaispaska: Eli kaikki combot on aivan turhia kapistuksia? Lähes kaikista vahvistimista kun on olemassa nuppi/kaappi version lisäksi myös combo. Johtuu vain ja ainoastaan siitä, että comboille on kysyntää. Niinku olis kemperin combollekkin mielestäni. Ei se ole mitään pois räkkimallista tai leivänpaahtimesta. Mun mielestä se on hankalaa, että jos haluanki soitella vaikka makkarin sijasta olkkarissa, ni joudun kantelemaan kaapin ja räkkilaatikon erikseen - jotka yhteensä painaa enemmän ku combo ja vie tilaa enemmän ku combo. Combo olis vaan kätevämpi joissain käytössä. Ja törkeen hyvä, ku pystyis just valkkaamaan eri kaappimallinnuksia jne. Ja kaikki olis samoissa kuorissa.

Niin no en oo nähny kovin montaa tämän tasoita malintavaa vehettä kombo muodossa, ehkä siihen on syynsä.

Itse näkisin että combo malli olisi enenmän rajoittava tekijä kuin käyttöarvoa lisäävä.

Mun mielipide todellakin on se, että combot on turhia. Pieni kaappi ja nuppi ajaa saman asian ja on huomattavasti joustavampi ratkaisu.

Aikoinaan roudasin Mesan 2x12 comboa keikoilla, ni kummasti mukavampi oli kanniskella nuppia ja 2x12 kaaappia sen jälkeen.

Ja itseasiassa kemperillä vetelen pikkuseen FRFR monitoriin. Sitä jaksaa räkin kanssa kanniskella pitkin kämppää vaikka vartin välein.
paskiaispaska
30.01.2019 18:11:17 (muokattu 30.01.2019 18:13:25)

Perza: Niin no en oo nähny kovin montaa tämän tasoita malintavaa vehettä kombo muodossa, ehkä siihen on syynsä.

Itse näkisin että combo malli olisi enenmän rajoittava tekijä kuin käyttöarvoa lisäävä.

Mun mielipide todellakin on se, että combot on turhia. Pieni kaappi ja nuppi ajaa saman asian ja on huomattavasti joustavampi ratkaisu.

Aikoinaan roudasin Mesan 2x12 comboa keikoilla, ni kummasti mukavampi oli kanniskella nuppia ja 2x12 kaaappia sen jälkeen.

Jotkut ne ei vaan näköjään ymmärrä, että se oma mieltymys ku ei välttämättä ole se kaikkien muiden mieltymys. Mulle combo lisäis tän tyyppisessä mallintavassa käyttöarvoa.

Kovin montaa tän tasosta mallintavaa ei ole olemassakaan. Johtuisko siitä.

Ja kyse on siis pienestä 1x12 combosta. Ei merkittävästi isompi tai painavampi ku räkkilastikossa majaileva kemper.
ÄrGee
30.01.2019 19:37:33
paskiaispaska: Jotkut ne ei vaan näköjään ymmärrä, että se oma mieltymys ku ei välttämättä ole se kaikkien muiden mieltymys. Mulle combo lisäis tän tyyppisessä mallintavassa käyttöarvoa.

Kovin montaa tän tasosta mallintavaa ei ole olemassakaan. Johtuisko siitä.

Ja kyse on siis pienestä 1x12 combosta. Ei merkittävästi isompi tai painavampi ku räkkilastikossa majaileva kemper.

Joku 15-20kg painava kotelo missä on kaiutin, pääte ja kaappi samassa ei muka ole merkittävästi painavampi :D kiva pitää sellaista riippakivenä jos haluaa vaikka käyttää laitetta studiossa tai muuten ilman koko kaiutinhässäkkää. Kaiutinkaapin pitäisi olla vielä saman tasoinen kuin Kemper, mikä lisäisi hintaa melkoisesti.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
paskiaispaska
30.01.2019 20:28:35 (muokattu 30.01.2019 20:34:22)

ÄrGee: Joku 15-20kg painava kotelo missä on kaiutin, pääte ja kaappi samassa ei muka ole merkittävästi painavampi :D kiva pitää sellaista riippakivenä jos haluaa vaikka käyttää laitetta studiossa tai muuten ilman koko kaiutinhässäkkää. Kaiutinkaapin pitäisi olla vielä saman tasoinen kuin Kemper, mikä lisäisi hintaa melkoisesti.

Siis mikä tässä on nyt niin vaikeeta ymmärtää? Ne jotka ei halua comboa - ostaa nuppimallin. Ihan niinku vuosikymmeniä on tehty putkivahvarien kanssa.

Mä en tiedä mimmosista pataraudoista sun pelkät kotelot on tehty... Mutta:

Kemperin powerRack 6,18kg
3U laiteräkki 10kg

Yhteensä 16,18kg.

Kemperin PowerRack 6,18kg
1x12" laadukas kitarakaappi elementillä ~15kg. Combomallissa joutuis todennäkösesti tekemään kaapin reflexiperiaatteella tuuletuksen takia, jotenka kotelon materiaalit ei tarvitse olla välttämättä sitä paksuinta vaneria.

Yhteensä 21,18kg. Huikee riippakivi

Eli räkkikempperi räkissä 16kg ja combo 21kg. Ja kemperin pääte painaa yhden kilon, joten senkään pois jättämisellä ei hirveitä kevene tuo pelkkä räkkimalli.

Tottakai siinä combon kaappiosassa joutuu pieniä kompromisseja tekemään, niinku kaikissa comboissa. Mutta ei sen olekkaa tarkotus kuullostaa täydelliseltä, vaan tarkotuksenmukaiselta. Sitä täydellistä soundia voi sitte tuutata vaikka oikeen kitarakaapin läpi sillä samalla combolla jos haluaa. Tai laadukkaan pa:n kautta.

Ja en mä tiedä... Jos mä oon studioajasta maksanu, ni mulle olis ihan yks hailee painaako joku asia muutaman kilon enemmän vai ei. Enemmän mulla on väliä kotona tai extemporejameissa jne, että olis näppärä combo jonka vaa sujauttais nopeesti takaluukkuun ja thats it. Samalla combolla vois hoitaa sitte lavamonitoroinnin keikalla.

Ihan niinku jos kemperistä tulis combo, ni räkkimallitki yhtäkkiä muuttuis kaikki comboiks ja kaikki painais ja studiossa vituttais kantaa comboa ku räkki olis nii paljon helpompi ja ei tuu combosta täydellistä soundia... No ei ne combot sinne olis tulossa teidän selkiä rikkomaan tai muutenkaa ahdistamaan kenenkää räkkikempperiuskovaisen elämää.
harrastelija tampereelta
05.02.2019 22:36:19
Heps! Nyt olisi paahdin ja mallintava matrixin kaappi kaupan Tampereen suunnilla

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1433229
-Melkonen kamarun##ari, voisin opetella välillä soittamaankin
harrastelija tampereelta
09.02.2019 22:46:17
Kemperi jo menikin :) Vielä löytyisi kaapille uusi koti nopeimmalta, ihan loistava peli kaikinpuolin mutta ilman kemperiä ei ole tuolle enää tarvetta.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1434131
-Melkonen kamarun##ari, voisin opetella välillä soittamaankin
mattim
01.03.2019 18:16:50

Uusi kaiut sisältävä virallinen firmis julkaistu. Beettana jo toki oli toimiva.

https://www.kemper-amps.com/forum/i … p?thread/43367-5-7-2-14219-release/

Matti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)