hallu 18.01.2019 15:35:49 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä tuokin pitkällä aikavälillä kalliiksi tulee. Plus vaihtamisen vaiva ja vitutus, kun patteri onkin loppu, kun pitäisi soittaa. Ja sitten muija on pistänyt sen viimeisen patterin just palovaroittimeen, niin siinä sitä sitten ollaan ilman wahia. Vitosen per patteri (halvimpia Rainboweja ei kannata ostaa) ja parisen patteria kuussa. Toista sataa vuodessa. Kalliimpi laatuvirtalähdekin on alle kahdessa vuodessa tienannut itsensä. Toki tuo on hyvä ja ihan yhtä oikea tapa kuin mikä tahansa muukin, kunhan se itselle sopii. Kunhan vaan laskeskelin. Eihän näissä varsinaisia oikeita tai vääriä vastauksia ole. Joo olet täysin oikeassa. Minua vähän harmittaa että laatuvirtalähteitä ei kuulemma ole saatavana onespottina, vaan se on vähintään viidelle pedaalille. Mutta joo kunhan itsekin kokeilen erilaisia tapoja hoitaa tää homma. Ei patterit ole mulle mikään periaatekysymys, vaan kunhan kokeilen tässä kun mietin muutenkin ratkaisujani ja kun kokeilen, niin tietenkin jaan kokemukseni. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Laulava Kylätohtori 18.01.2019 18:05:07 (muokattu 18.01.2019 18:07:43) | |
---|
hallu: Joo olet täysin oikeassa. Minua vähän harmittaa että laatuvirtalähteitä ei kuulemma ole saatavana onespottina, vaan se on vähintään viidelle pedaalille. Mutta joo kunhan itsekin kokeilen erilaisia tapoja hoitaa tää homma. Ei patterit ole mulle mikään periaatekysymys, vaan kunhan kokeilen tässä kun mietin muutenkin ratkaisujani ja kun kokeilen, niin tietenkin jaan kokemukseni. Osta joku 1Spot tai Bossin PSA ja kokeile. Jos toimii, niin hyvä ja jos ei niin, sitten mietit uudestaan. Ei tarvita lautoja eikä virtalähteitä. Muutaman patterin hinnalla tuon kokeilee. Todennäköistä se on, että pärjäät sillä ihan hyvin. Jos ei kerran kiinnosta pistää heti kalleimman mukaan, niin kokeile ihmeessä sitä Bossia ja unohda, mitä sedät höpäjää netissä... Itsellä nyt on enemmän speduja, spedut vaihtuu tiuhaan ja tarvitaan käänteisiä polariteettejä ja tuplavirtoja, ynnä muuta, ynnä muuta. Vähän eri tilanne siis. Ja kyllä mäkin vuosia pärjäsin jollain millä lie kiinalaisella paskalla, kun ei ollut kuin wah ja sen jälkeen oli wah ja joku od. Älä tee tästä nyt liian vaikeaa. :) e. wahin jälkeen oli muuten pari Bossin od:tä ja niihin vaihtelin pattereita. Vittu, että vitutti, kun ne aina treenin alussa oli loppu. :D Mutta pattereihin nähden tuo silloin saamani Bossin PSA oli taivaan lahja ja toimi kyllä Bossien kanssa ongelmitta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Hohhoijaa. 2 tuntia vierähti virtalähteiden asentamisessa. Laitoin 2 kpl Voodoo Lab Pedalpower 2 Plussia. Vielä pitäisi keksiä / tehdä virtalähteiden väliin verkkovirtapiuha. Tietääkö kukaan mistä saa valmiin? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 26.01.2019 22:15:51 | |
---|
LaMotta: Hohhoijaa. 2 tuntia vierähti virtalähteiden asentamisessa. Laitoin 2 kpl Voodoo Lab Pedalpower 2 Plussia. Vielä pitäisi keksiä / tehdä virtalähteiden väliin verkkovirtapiuha. Tietääkö kukaan mistä saa valmiin? Custom Boardsilta saa osat ja varmasti kasaavatkin, jos kysyt. Valmiina välttämättä saa mistään.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 26.01.2019 22:20:36 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Custom Boardsilta saa osat ja varmasti kasaavatkin, jos kysyt. Valmiina välttämättä saa mistään.. Jaa. Osaan itsekin tehdä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 26.01.2019 22:27:53 (muokattu 26.01.2019 22:28:38) | |
---|
LaMotta: Jaa. Osaan itsekin tehdä. Sieltä ainakin joskus sai ne päät ja johtoa. Itsekin ostin. Johdon olen hukannut, päät voivat olla tallella. Johdolle olisi itselläkin tarvetta, mutta eipä ole vaan saanut aikaiseksi.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 27.01.2019 17:22:22 (muokattu 27.01.2019 17:23:17) | |
---|
Kuinka voodoo labista saadaan 18v? Laitoin y-kaapelin useampaaan kahteen ulostuloon mutten saanut mittarilla johdon päästä 18v. WTF? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
erty 27.01.2019 17:36:16 | |
---|
LaMotta: Kuinka voodoo labista saadaan 18v? Laitoin y-kaapelin useampaaan kahteen ulostuloon mutten saanut mittarilla johdon päästä 18v. WTF? "Y-kaapeli" (daisy chain) tuplaa virran kytkemällä ulostulot rinnan. Tarviit erilaisen kaapelin missä ulostulot menee sarjaan ja täten tuplaa jännitteen. http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=32 |
LaMotta 27.01.2019 17:40:08 | |
---|
erty: "Y-kaapeli" (daisy chain) tuplaa virran kytkemällä ulostulot rinnan. Tarviit erilaisen kaapelin missä ulostulot menee sarjaan ja täten tuplaa jännitteen. http://www.voodoolab.com/shop/index.php?cPath=32 Kiitos. Oletin tuon kaapelin automaattisesti olevan vain jännitteen tuplaamista varten. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
kojones 27.01.2019 18:59:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Vitosen per patteri (halvimpia Rainboweja ei kannata ostaa) ja parisen patteria kuussa. Kalliita pattereita oot ostanut, mulla on tossa jokusen vuoden riittänyt kympillä ostetut 20 Vartaa. Pedaaleihin en oo niitä kuitenkaan laittanut, niitä kun ruokkii akku, ja akkua suosittelen varauksetta ihan kaikille, ei tartte pohtia onko lavan nurkalla roikkaa vai ei. |
Sarko 27.01.2019 20:44:23 | |
---|
Pattereiden kanssa pelaaminen on myös epäekologista touhua. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
iec 27.01.2019 20:45:50 | |
---|
Ostinpa tuollaisen Harley Benton PowerPlant ISO-1 Pro -virtalähteen ruokkimaan pedaaleja (joista yksi on digimallintava). Aiemmin oli käytössä pelkkä daisy-chain-menetelmä ja välillä oli havaittavissa pientä häiriötä äänessä. Eipä taida olla ihan surkea laitos tuo halvempi HB:n isoloitu virtalähde, sillä kaikki pienimmätkin häiriöt hävisivät kokonaan. Aika näyttää sitten onko se myös kestävä. Näillä näkymin voin siis suositella yhden viikonlopun kokemuksen perusteella. Alunperin oli tarkoitus ostaa se isompi ja monipuolisempi ISO-2 Pro, mutta sen saatavuus tuntuu olevan vähän kehno ilmeisesti suuren suosion takia. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Sammo 13.02.2019 14:04:50 | |
---|
Onko kenelläkään havaintoa daisy chain -tyyppisestä ratkaisusta jossa olisi kaksi (tai kolme) ulostuloa ja plugi kaikissa päissä (5.5 x 2.1 plug)? Tai vastaava jossa virtalähteen pää on mallia "socket". I'm very highly educated. I know words, I have the best words. |
hallu 13.02.2019 14:32:17 | |
---|
Sarko: Pattereiden kanssa pelaaminen on myös epäekologista touhua. No voihan sitä hommata pari akkua jos ekologisuus arveluttaa. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Aakoo 13.02.2019 18:49:16 (muokattu 13.02.2019 18:50:07) | |
---|
Itse tilaisin kokeille Falken 1 akkuvirtalähteen ja käyttöön se jäi. Aika jees kun voi parkkeerata laudan kitarapiuhan sallimalla säteellä mihin tahansa, välittämättä pistorasioista tai jatkoroikista. Virtakin tuntuu riittävän virittimen, 3 säristimen ja 2 digikaiun tarpeisiin useammaksi tunniksi. Ja tarvittaessa ladata ja soittaa voi samanaikaisesti. 1. Toimitettu virtalähde oli viallinen, mutta muuten en vielä törmännyt ongelmiin. Vanha HB powerplant jr, ei jaksanut ehx canyonia ja oceans 11:a samaan aikaan. Tällä ei mitään ongelmaa. |
texjazz 17.04.2019 07:08:17 | |
---|
texjazz: Juu, kiitos vastauksista. Antaa tremolon tremoloida vaan, ongelma on äärimmäisen pieni. Ja selvisi sekin, että syy ei ole virtalähteen. (Huomasin muuten, kun muutin pedaalien paikkaa, että ylimääräinen säksätysääni hävisi. Ilmeisesti digidelayn sielunelämä muuttui, kun joutui eri paikkaan. Mutta se on toisen ketjun aihe se.) Todistuksen tähän (Bossin tremolo kytkeytyää aina päälle, kun virtalähteeseen virta), että virtalähteellä ei ole vaikutusta tarjoaa myös juuri vaihtamani uusi VoodooLobin Pedalpower. Iloisesti syttyy heti tremolon virtavalo, kun vatkainlauta liitetään valtakunnan voimaverkkoon. Mutta myös positiivisia muutoksia (edellinen virtalähde oli Gator Bus-mikälie): loppui ylimääräiset säksätykset (ne palasivat kuitenkin) ja häiriöäänet kuin entisen ukon sahdinhakumatka veto-ojaan jossain päin Itä-Hämettä. Pakko olla tyytyväinen, ainakin ensi viikkoon asti. Kaikki on jo tehty. |
ituvirtanen 17.04.2019 09:23:27 | |
---|
|
Sammo 17.04.2019 09:35:16 | |
---|
I'm very highly educated. I know words, I have the best words. |
Laulava Kylätohtori 17.04.2019 10:38:49 | |
---|
Sammo: Tänks -- ite en noista löytänyt kyllä speksejä täyttävää piuhaa -- tuo "uros"-liitin virtalähteen päässä on haastavampi kuin kolme pedaalin päätyä ... Mä en ymmärrä, miksi viidelle ja kahdeksalle spedulle on haaroittimia vaikka ja kuinka, mutta kahdelle ei löydy mistään. Eikä oikein kolmellekaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 17.04.2019 12:37:17 (muokattu 17.04.2019 12:39:45) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mä en ymmärrä, miksi viidelle ja kahdeksalle spedulle on haaroittimia vaikka ja kuinka, mutta kahdelle ei löydy mistään. Eikä oikein kolmellekaan. Mä kekkasin nuo Carl Martinin spetaalit, niin niissä on virtalähde sisäänrakennettuna niin ei tarvii mitään virtalähdettä vaan ihan tavallinen haaroitus johto riittää ja samalla on eristetty ja hurinaton. Niin ainakin parille spedulle tosi toimiva ratkaisu. Niitä on vaan käytettynä aika rajallisesti saatavana. Tremoloa olen haaveillut jos vielä laittaisin. Nimittäin viritysmittari toimii ihan hyvin patterillakin olen nyt testannut sitä , niin se menee helposti kuukausia niin kyllä se patterin jaksaa yhteen pedaaliin kerran tai kaksi vuodessa vaihtaa. Sitten jos petaaleja on enempi niin tietty virtalähde lienee näppärin tapa hoitaa virroitus. Mutta itse en onespotin haaroittimesta tykkää kun se on niin hauras. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |