2randpo 29.10.2018 09:03:08 | |
---|
aristoteles666: "hohhoijaa, tapaus Fazercaster, tilattu sata, tarkoilla spekseillä fenderin custom shopista, ja koska ne ei osanneet (siihen aikaan) tehdä edes lapaa oikein, sinne lähetettiin template oikeanmuotoisesta lavasta, väri oli ihan tietty vihreä, tilaus venyi ja venyi, vihdoin tuli ensimmäinen kitara, kaikki oikein. sitten meni taas monta kuukautta, ja yhtäkkiä tuli yksitoista lisää, samanvärisiä keskenään, mutta ei sen värisiä kuin oltiin tilattu, kaikki sata piti olle samanvärisiä kuin ensimmäinen, nämä oli ihan muuta, ja kaikki speksit oli erittäin tarkkaan tilattu, muutenhan ne oli oikein mutta väärän värisiä. vähän aikaa miettimistä ja vihellettiin peli poikki, se oli jo niin noloa. palautti ne rahat. se oikeanvärinen kitara asuu ruotsissa, ja sen sarjanumero on 0000" lainasin itseani vuosien takaa. kaikki custom shopin stratot 90 luvulla ja 2000 luvun alussa oli helppo tunnistaa kun niiden lapa on vaaranmuotoinen alkuperaiseen lapaan nahden, ja minka template kaula roikkui niiden toimistossa. Ok., silloin oli semmosta, nyt on tämmöstä. Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä. |
Rämppy 29.10.2018 09:39:11 (muokattu 29.10.2018 09:45:41) | |
---|
aristoteles666: "hohhoijaa, tapaus Fazercaster, tilattu sata, tarkoilla spekseillä fenderin custom shopista, ja koska ne ei osanneet (siihen aikaan) tehdä edes lapaa oikein, sinne lähetettiin template oikeanmuotoisesta lavasta, väri oli ihan tietty vihreä, tilaus venyi ja venyi, vihdoin tuli ensimmäinen kitara, kaikki oikein. sitten meni taas monta kuukautta, ja yhtäkkiä tuli yksitoista lisää, samanvärisiä keskenään, mutta ei sen värisiä kuin oltiin tilattu, kaikki sata piti olle samanvärisiä kuin ensimmäinen, nämä oli ihan muuta, ja kaikki speksit oli erittäin tarkkaan tilattu, muutenhan ne oli oikein mutta väärän värisiä. vähän aikaa miettimistä ja vihellettiin peli poikki, se oli jo niin noloa. palautti ne rahat. se oikeanvärinen kitara asuu ruotsissa, ja sen sarjanumero on 0000" lainasin itseani vuosien takaa. kaikki custom shopin stratot 90 luvulla ja 2000 luvun alussa oli helppo tunnistaa kun niiden lapa on vaaranmuotoinen alkuperaiseen lapaan nahden, ja minka template kaula roikkui niiden toimistossa. Mä myös muistan tuon fazercaster-hässäkän. Muuten 90-luvulla kaikissa F:n 50's ja 60's -tyyppisissä usa-stratoissa oli vääränmallinen lapa. Jännä kun esim. Japanissa osasivat muotoilla 50's ja 60-luvun alun tyylisiin stratoihin oikeanmuotoisen ja näissä jenkkifendereissä (am.vintage ja cs) oli semmoiset oudot, jotka muistutti lähinnä nälkiintynyttä 70-luvun isolapaa. Eihän lavan muoto soitinta huonommaksi tee, mutta kun kitaraa nimenomaan markkinoitiin tarkkana kopioina aidosta asiasta, mikä oli huomioitu myös hinnassa (ylöspäin). Mä olen aiemminkin tästä maininnut, että ei se cs-leima mikään täydellisen aukoton laadun tae ole ollut ainakaan vuosia sitten. Kyllä niitä kaulavikaisia näkyi esim. Lottosen pajalla, joka jossain vaiheessa hoiteli jotain takuuhommiakin. Yksi sellainen strato on ollut allekirjoittaneellakin. Mutta puu on puuta ja aina voi sekaan mahtua sellaisiakin yksilöitä, jossa esim. kaula alkaa elää väärällä tavalla, oli kitara custom shop tai perusmalli. Varsinkin kun kitara tuodaan Suomen oloihin, jossa sisäilma on välillä kosteaa ja talvisin rutikuivaa. Mulla on tälläkin hetkellä yksi F:n cs -strato, ollut jo vuosikymmenen. Ja siitä täytyy sanoa että ei juuri jätä toivomisen varaa. On ollut siihen sijoitetun rahan väärti mitä tulee soittimen tuottamaan iloon, ja on sillä jokunen ropokin hankittu. In Finland we have this thing called "diu diu". |
toivase 30.10.2018 14:38:57 | |
---|
BugBadWolf: Vaikuttaisi olevan varsin selvää että minä en nyt ole se joka tarvitsee ajankohtaista tietoa kitaroiden hinnoista. Olet kyllä täysin oikeassa! Minä tunnustan tietämättömyyteni! En tiedä kitaroitten hintoja...paitsi ainakin sen hinnan, jonka tuosta omasta Tompastani maksoin...mutta että miten kummassa sinäkin sen tiedät, vaikka en ole sitä kertonut ;). |
BugBadWolf 30.10.2018 17:40:30 | |
---|
toivase: ...mutta että miten kummassa sinäkin sen tiedät, vaikka en ole sitä kertonut ;). Tiedän hintaeron uusien välillä. Sattumalta tiedän senkin että sinäkin sen tiedät. Miksi siis kaikki tämä vaiva? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Laulava Kylätohtori 30.10.2018 21:06:01 | |
---|
BugBadWolf: Tiedän hintaeron uusien välillä. Sattumalta tiedän senkin että sinäkin sen tiedät. Miksi siis kaikki tämä vaiva? Koska se maksaa vaivan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jucciz 30.10.2018 21:13:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Koska se maksaa vaivan. Ei maksa vaivaa kun käy maksansiirrossa. |
Guitarfreak 30.10.2018 21:34:28 | |
---|
Jucciz: Ei maksa vaivaa kun käy maksansiirrossa. Artisti maksaa Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Jucciz 30.10.2018 21:42:13 | |
---|
Guitarfreak: Artisti maksaa Opiskeluvuosinani Jyväskylässä näin kerran taksiauton, jonka kyljessä oli teippaus, jossa luki isolla "Maksa kortilla". |
Guitarfreak 30.10.2018 21:56:22 | |
---|
Jucciz: Opiskeluvuosinani Jyväskylässä näin kerran taksiauton, jonka kyljessä oli teippaus, jossa luki isolla "Maksa kortilla". Toivottavasti nykyään ei tartte lähimaksua. Ainakaan vähissä vaatteissa... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
BugBadWolf 30.10.2018 22:25:56 | |
---|
Saan maksatulehduksen teistä per... ..usteellisen ihanista lutusista. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Fnosandyyni 23.01.2019 18:36:10 | |
---|
Köyhän ei kannata paskaa ostaa jos mahdollisuus on muuhunkin, toki arvon säilyttämisellä sinäänsä mitään välii ku ei niitä pökäleitä pois myydä. Aikoinaan kun oman vos 58 les paulin hankin niin vasureille ei esim standartei ollut tarjolla läheskään niin runsaasti kun tänä päivänä, eikä kyll paljon muittakaan. Jos standartin ja custom shopin hinta ero oli rapeen tonnin niin en oo kuuna päivänä katunut ostostani,. mut rahaahan se vaan on laittakoon jokainen mihin lystää :) |
hallu 23.01.2019 19:39:21 | |
---|
Fnosandyyni: Köyhän ei kannata paskaa ostaa jos mahdollisuus on muuhunkin, toki arvon säilyttämisellä sinäänsä mitään välii ku ei niitä pökäleitä pois myydä. Aikoinaan kun oman vos 58 les paulin hankin niin vasureille ei esim standartei ollut tarjolla läheskään niin runsaasti kun tänä päivänä, eikä kyll paljon muittakaan. Jos standartin ja custom shopin hinta ero oli rapeen tonnin niin en oo kuuna päivänä katunut ostostani,. mut rahaahan se vaan on laittakoon jokainen mihin lystää :) Gibson LesPaul standard maksaa nyt jotain kolme tonnia ja Gibson LesPaul CS R9 maksaa jotain kuustonnia eli aika rapsakka tonni se hintaero alkaa olemaan :-). Mutta joo, tajusin kyllä pointin ja jos itse olisin ostamassa Gibson LesPaulia niin stankku on nähty, nyt se olisi se CS R9 ja ei harmittaisi hinta...... paitsi että en mä osta kun ei ole varaa :-D . Mutta en osta stankkuakaan. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Jucciz 23.01.2019 19:58:34 | |
---|
Fnosandyyni: standartin Eli telinetaiteen? :D |
loner 24.01.2019 00:31:21 | |
---|
BugBadWolf: Tiedän hintaeron uusien välillä. Sattumalta tiedän senkin että sinäkin sen tiedät. Miksi siis kaikki tämä vaiva? Mene sinä kolikkoinen nyt kuuseen |
Lepinkäinen 26.01.2019 09:28:36 | |
---|
Kaikkein pahinta rahastusta joku Suhri. Custom shop hinnat ja ei edes fenderin logoa saa lapaan. Ja lapakin hirveä. Minuakin ovat rahastaneet jo kahden kitaran edestä. |
toivase 26.01.2019 13:57:42 | |
---|
Lepinkäinen: Kaikkein pahinta rahastusta joku Suhri. Custom shop hinnat ja ei edes fenderin logoa saa lapaan. Ja lapakin hirveä. Höh. Epistä. Minun Suhrissa tuo lapa on ihan vaan puuta...:). |
Lepinkäinen: Kaikkein pahinta rahastusta joku Suhr... Suhr ei ole pörssifirman kitaraosastolle rakennettu "custom shop", vaan se on ihan oikea putiikki. Siksipä ei pidä hämmästyä, vaikka sillä merkillä saisi hyppysiinsä ihan hyvänkin soittimen. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
kaikkonen975 26.01.2019 20:42:56 | |
---|
BugBadWolf: Suhr ei ole pörssifirman kitaraosastolle rakennettu "custom shop", vaan se on ihan oikea putiikki. Siksipä ei pidä hämmästyä, vaikka sillä merkillä saisi hyppysiinsä ihan hyvänkin soittimen. Juu,hyviä tuotteita. Siinä mielessä kommettisi meni hieman pieleen että herra John Suhr myi yrityksen pari vuotta sitten...pääomasijoittajalle :D Jäi itse kuitenkin yrityksen johtoon ja tuskin haluaa Suhrin mainetta pilata. Itsellä Suhr Badger nuppi ja on hyvä. |
BugBadWolf 26.01.2019 21:16:49 | |
---|
kaikkonen975:...Siinä mielessä kommettisi meni hieman pieleen että herra John Suhr myi yrityksen pari vuotta sitten...pääomasijoittajalle :D... Ou jee. No pääjohtajan sitten lopulta vaihtuessa, putka menee ihan Fenderiksi. Ensimmäistä kierrätetyisä kalossinpohjista tehtyä Suhria odotellessa ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
kaikkonen975 27.01.2019 20:31:59 | |
---|
BugBadWolf: Ou jee. No pääjohtajan sitten lopulta vaihtuessa, putka menee ihan Fenderiksi. Ensimmäistä kierrätetyisä kalossinpohjista tehtyä Suhria odotellessa ;D Joissakin tapauksissa näin käy.Toisaalta pääomasijoittajat eivät halua sekaantua varsinaiseen bisnekseen jos se on aikaisemmin sujunut. Nehän antavat usein leveämmät hartiat yrittäjälle pääoman suhteen kehittää bisnestä. Josta saavat oman osansa. Tässä jonkinlainen vahvistin-uutuus Suhrilta: https://www.suhr.com/electronics/amplifiers/pt15-ir/ |