Shredator 24.01.2019 12:10:18 | |
---|
antikristus: Jacksonilta pitkä liuta uusia signatureja ja Juggernaut Pro:hon on löytyny 20 radiuksen otelautoi! Loomis-signaturessa on kevyt 6666$ hintalappu. Liekkö vitsi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Shredator 24.01.2019 12:31:25 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
steelduck 24.01.2019 12:38:10 | |
---|
The Suhr PT15IR, a revolutionary design marrying an incredible 3 Channel all tube amp with a built in Suhr Reactive Load and IR (impulse response) loader. Incredible tone, feel, and versatility, in a lightweight package- with this amp, speaker cabs are now optional! Record and practice silently, (even through headphones), with unbelievable all tube tone! Go straight to the PA, mics are unnecessary with the PT15 IR! Plug in the matching 2-12 cab if you want a great sounding, portable onstage monitor cab, you can still send the balanced out right to front of house and monitors. You can store 16 Irs and save them per channel- this means if you want an open back cab for your clean tones and a closed back cab for dirty, you can do it! Use the perfect IR for each channel- you can dial in your tone like never before. The conservatively rated dual 6V6 output section has ample headroom and sounds great for everything from chimey cleans to raunchy crunch to all out singing lead tones. The amp has an 1/8 aux in jack so you can even jam along to your favorite tracks using headphones! Bright switches on each channel and a great tube buffered loop round out the package. Backstage, onstage, in the studio, at home- this amp seamlessly integrates into any situation. https://www.instagram.com/p/BtABD4t … tm_source=ig_web_button_share_sheet |
TTV 24.01.2019 13:22:28 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Kefiiri 24.01.2019 13:39:53 | |
---|
En ole musiikin asiantuntija. |
Urban Baboon 24.01.2019 14:36:33 | |
---|
Kefiiri: Hauskasti keksitty että Tweed-vahvarin ulkoasu ei ole tweediä nähnytkään :D https://youtu.be/aKC33DVkz1c Videoesittely laitteesta. Eipä herättänyt sen suurempaa mielenkiintoa. Luultavasti hintalappu olisi viimeistään sen vienyt. |
Mikko1978 24.01.2019 14:51:17 (muokattu 24.01.2019 14:51:32) | |
---|
Urban Baboon: https://youtu.be/aKC33DVkz1c Videoesittely laitteesta. Eipä herättänyt sen suurempaa mielenkiintoa. Luultavasti hintalappu olisi viimeistään sen vienyt. Tänne kyllä kelpaisi hyvin tehty tuollainen hyvin tehty fendermäinen vahvistin, josta löytyvät gainille säätö ja päätteen tehovalinta- nuo elämää helpottavat ja korvia säästävät herkut. |
LaXu 24.01.2019 16:07:29 | |
---|
Mikko1978: Tänne kyllä kelpaisi hyvin tehty tuollainen hyvin tehty fendermäinen vahvistin, josta löytyvät gainille säätö ja päätteen tehovalinta- nuo elämää helpottavat ja korvia säästävät herkut. Mä teettäisin vastaavan vaikka Bluetonella. Tulisi takuulla halvemmaksi kuin Mesan ryöstöhinnat Euroopassa. Tietty jos on tärkeetä, että siinä paneelissa lukee Mesa niin mikäs siinä. Ominaisuuksiltaan tuo on kyllä ihan jepa, varmasti toimiva pedaaliplattari. |
hallu 24.01.2019 16:11:28 | |
---|
LaXu: Mä teettäisin vastaavan vaikka Bluetonella. Tulisi takuulla halvemmaksi kuin Mesan ryöstöhinnat Euroopassa. Tietty jos on tärkeetä, että siinä paneelissa lukee Mesa niin mikäs siinä. Ominaisuuksiltaan tuo on kyllä ihan jepa, varmasti toimiva pedaaliplattari. Mesat on kalliita, mutta ne on kyllä hyviä. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Laulava Kylätohtori 24.01.2019 17:26:59 | |
---|
hallu: Mesat on kalliita, mutta ne on kyllä hyviä. Ihan mielenkiinnosta vaan, onko ne mielestäsi hintansa vertaa parempia kuin muut oikeasti hyvät merkit? En ole Mesaa ikinä testannut, mutta kiinnostaisi kyllä. En viitsi kuitenkaan testiin ostaa ihan jo sen valikkohelvetin takia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
The Jack 24.01.2019 18:42:16 | |
---|
https://youtu.be/aKC33DVkz1c?t=106 En ole tarpeeksi insinööri tai en omista tarpeeksi hyviä luureja, mutta mielestäni kaikilla noilla wattimäärillä olisi päässyt ihan yhtä hyvin maaliin. Ymmärrän tehonpuolituksen, mutta tämä menee jo hiusten halkomiseksi. |
mrk 24.01.2019 18:44:02 | |
---|
"Short On Long Term Goals" |
Laulava Kylätohtori 24.01.2019 18:57:43 | |
---|
The Jack: https://youtu.be/aKC33DVkz1c?t=106 En ole tarpeeksi insinööri tai en omista tarpeeksi hyviä luureja, mutta mielestäni kaikilla noilla wattimäärillä olisi päässyt ihan yhtä hyvin maaliin. Ymmärrän tehonpuolituksen, mutta tämä menee jo hiusten halkomiseksi. Bugerassa oli pentode/triode-kytkin ja mulle se oli sellainen valinta, joka tehtiin kerran ja jätettiin siihen. Toinen oli vaan toista parempi kaikissa silloin tarvitsemissani asennoissa. Wateissa saattaa, siis omasta mielestäni, olla kyse enemmän vahvarin reagoinnista ja soittotuntumasta kuin soundista. Siksi tällaiset demot ovat vähän kuin vertailisi youtubessa kahta autoa, kumpaa niistä on parempi ajaa. Usein kaksi od:ta voi olla "samansoundinen", mutta ne reagoi eri tavalla. Sivullinen ei kuule eroa, mutta soittaja tuntee sen. Siksi muutenkin vähän ihmetyttää tyypit, jotka hankkivat vehkeensä äänistysten perusteella, mutta jokainen tietysti tyylillään. Mä ostan testaamatta ja kuuntelematta, niin ei tule turhia ennakko-odotuksia. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 24.01.2019 19:03:38 (muokattu 24.01.2019 19:12:39) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ihan mielenkiinnosta vaan, onko ne mielestäsi hintansa vertaa parempia kuin muut oikeasti hyvät merkit? En ole Mesaa ikinä testannut, mutta kiinnostaisi kyllä. En viitsi kuitenkaan testiin ostaa ihan jo sen valikkohelvetin takia. En minä halua väittää että ne olisivat yksiselitteisesti parempia kuin muut. Jokaiselle vahvistin tyypille on käyttäjänsä eikä yksi vahvistin tarjoa vastausta kaikkien tarpeisiin. Nykyisin Mesalla on tarjolla monia malleja myös perinteisempään vahvistinmakuun. Halusin kommentillani vain väittää, että vaikka Mesa on euroopassa kallis, niin se tarjoaa se rahalle jonkinlaista vastinettakin. Onhan noita muitakin kalliita vahvistimia. Mesa tarjoaa sen oman juttunsa ja osa jengistä diggailee sitä. Itselleni mark ja TA ovat olleet oikein miellyttäviä tuttavuuksia. Mä vähän luulen, että monia vituttaa Mesassa eniten se melko iso hintaero mitä ne maksaa amerikoissa ja mitä euroopassa. Monilla amerikkalaisilla tuotteilla tuo ero ei ole ihan noin raju, vaikka ainahan ne on eurooppaan rontattuna kuitenkin kalliimpia. Mulle välttäisi kyllä jokin muukin vahvistin kuin Mesa, mutta nyt kun olen niitä pari käsiini saanut, niin soittelen mielelläni niillä. En usko, että mikään muu vahvistin tarjoaisi mulle mitään myöskään enempää kuin mitä näistä löydän. E: piti sanomani, että itseänikin arvelutti tosi pitkään tuo Mesan markkien ja rectojen nappulahelvetti ja erityisesti se, että kyseiset vahvistimet ovat olleet hevihenkilöiden suosiossa. Nappulamäärässä mietin tietenkin säätämistä ja sitä kun olen ajatellut etten tarvitse kuin yhden hyvän soundin niin jotenkin ahdistaa, että niin paljon potentiaalia jää käyttämättä. Lisäksi minua epäilytti, että laitteet vikaantuvat (kun mitä enemmän liikkuvia osia, niin sitä enemmän vikoja pitkässä juoksussa) helpommin. Kun vielä kuuntelin vahvistinkorjaajien aika kriittisiä kommentteja kyseisen firman tuotteista, niin mulla oli alkujaan todella korkea kynnys lähteä Mesan kelkkaan. Varsinkin kun ne ovat meikäläisen makuun myös vähän turhan kalliita. Mesassa erityisesti markeissa on myös teknisiä ratkaisuja jotka epäilyttivät minua melkoisesti. Ymmärrän siis todella hyvin epäilyksesi kyseisen valmistajan vahvistimiin. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Mikko1978 24.01.2019 19:07:22 | |
---|
LaXu: Mä teettäisin vastaavan vaikka Bluetonella. Tulisi takuulla halvemmaksi kuin Mesan ryöstöhinnat Euroopassa. Tietty jos on tärkeetä, että siinä paneelissa lukee Mesa niin mikäs siinä. Ominaisuuksiltaan tuo on kyllä ihan jepa, varmasti toimiva pedaaliplattari. Jenkeissä näyttäisi tuo Mesa maksavan 1900 dollaria. Tuskinpa hintaero vastaavaan Bluetoneen kovin montaa satasta on. Jälleenmyynnin jälkeen eroa voi olla varsin vähän. Mikä on muuten vastaava Bluetone? Tehdäänkö niitä laisinkaan vastaavilla päätteen tehovaihtoehdoilla? |
The Jack: https://youtu.be/aKC33DVkz1c?t=106 En ole tarpeeksi insinööri tai en omista tarpeeksi hyviä luureja, mutta mielestäni kaikilla noilla wattimäärillä olisi päässyt ihan yhtä hyvin maaliin. Ymmärrän tehonpuolituksen, mutta tämä menee jo hiusten halkomiseksi. No kai 2 ja 40 wattisen päätteen ero on jotain aivan muuta kuin hiusten halkomista? |
Mikko1978 24.01.2019 19:12:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ihan mielenkiinnosta vaan, onko ne mielestäsi hintansa vertaa parempia kuin muut oikeasti hyvät merkit? En ole Mesaa ikinä testannut, mutta kiinnostaisi kyllä. En viitsi kuitenkaan testiin ostaa ihan jo sen valikkohelvetin takia. Mitä tarkoitat valikkohelvetillä? |
Kefiiri 24.01.2019 19:14:22 (muokattu 24.01.2019 19:15:26) | |
---|
Tweed-Mesassa kun on noita triodi- ja pentodikytkentävaihtoehtoja, niin voihan se oikeasti olla että eri tehojen lisäksi myös soundi muuttuu siinä määrin, että pelkällä puolituksella ei päästäisi vastaavaan monipuolisuuteen. En ole musiikin asiantuntija. |
The Jack 24.01.2019 19:28:32 | |
---|
Mikko1978: No kai 2 ja 40 wattisen päätteen ero on jotain aivan muuta kuin hiusten halkomista? Huomasin erheeni viestin jo lähdettyä. Tuossa eron huomaa selvästi. 40 wattia oli paljon parempi. Ehkä 40 watin asetuksilla olisi voinut huonontaa suondia saman verran vääntämällä kitarasta tonea pois. |
velipekka 24.01.2019 19:48:55 | |
---|
|