parek 16.01.2019 20:39:30 | |
---|
Matkahuoltoon vein paketin ja etsin missä on ne tarralaput, että voin täytellä osoitetiedot. Virkailija sanoi ettei niitä enää ole vaan ne tehdään koneella. Lähetys oli 20,80e, laitoin paketin menemään. Piti kuitenkin maksaa 22,50e tms. koska lähetyksen päälle tuli vajaan parin euron lisä siitä, että virkailija täytti sen lapun minkä minä alunperin halusin täyttää. Perkele sanon minä! |
Laulava Kylätohtori 16.01.2019 20:53:11 (muokattu 16.01.2019 20:53:50) | |
---|
o0o: Matkahuoltoon vein paketin ja etsin missä on ne tarralaput, että voin täytellä osoitetiedot. Virkailija sanoi ettei niitä enää ole vaan ne tehdään koneella. Lähetys oli 20,80e, laitoin paketin menemään. Piti kuitenkin maksaa 22,50e tms. koska lähetyksen päälle tuli vajaan parin euron lisä siitä, että virkailija täytti sen lapun minkä minä alunperin halusin täyttää. Perkele sanon minä! Melkosta. :D Onneksi on kova kilpailu, niin voi viedä vaikka postiin. Mulle lähetettiin paketti viikko sitten, eikä siitä ole sen koommin kuulunut mitään.. :D Että sellasta.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tympee Huttunen 17.01.2019 07:29:26 | |
---|
o0o: Matkahuoltoon vein paketin ja etsin missä on ne tarralaput, että voin täytellä osoitetiedot. Virkailija sanoi ettei niitä enää ole vaan ne tehdään koneella. Lähetys oli 20,80e, laitoin paketin menemään. Piti kuitenkin maksaa 22,50e tms. koska lähetyksen päälle tuli vajaan parin euron lisä siitä, että virkailija täytti sen lapun minkä minä alunperin halusin täyttää. Perkele sanon minä! Nykyään kannattaa täyttää ja maksaa netissä nuo itse ja viedä toimipisteeseen. Kitara liikkuu esim 10€ ympäri Suomea ja vahvari menee myös samassa kokoluokassa ellei tajuttomasti paina. |
Laulava Kylätohtori 17.01.2019 09:12:49 | |
---|
Tympee Huttunen: Nykyään kannattaa täyttää ja maksaa netissä nuo itse ja viedä toimipisteeseen. Kitara liikkuu esim 10€ ympäri Suomea ja vahvari menee myös samassa kokoluokassa ellei tajuttomasti paina. Tuo on kyllä hienoa, kun niiden virkailijoiden työtä, joka on ollut hinnan perusteena, siirretään asiakkaalle ja silti hinta nousee. Ja kohta ne asiakaspalvelijat laitetaan turhina kortistoon, koska työn määrä on "digitalisaation" myötä pienentynyt. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tympee Huttunen 17.01.2019 09:26:20 (muokattu 17.01.2019 09:29:02) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuo on kyllä hienoa, kun niiden virkailijoiden työtä, joka on ollut hinnan perusteena, siirretään asiakkaalle ja silti hinta nousee. Ja kohta ne asiakaspalvelijat laitetaan turhina kortistoon, koska työn määrä on "digitalisaation" myötä pienentynyt. No tossahan hinta laskee: https://www.matkahuolto.fi/pakettip … htoehdot/lahi-paketti/#.XEAtUlwzZaR Enimmäispaino_Lähetyspaikasta ostettuna 10 kg, verkosta ostettuna 30 kg Enimmäismitat_Leveys + syvyys + pituus yhteensä enintään 200 cm. Yhden sivun pituus enintään 150 cm. Tolla saa lähetettyä nupit ja kitarat ilman probleemaa ja halvalla. Laskin tossa kitaratoimituksen sen omassa salkussa Turusta Rovaniemelle ja se maksaa kahdeksan euroa! Säädin toistamiseen painon liki 8kg ja vähän arvalla mittoja isommaksi ja tuli 9,9€. PAKETTI__HINTA VERKOSSA (€)_ Lähi-paketti__7,90 € HINTA LÄHETYS_PISTEESSÄ (€)_ Lähi-paketti_ 9,50 € |
Laulava Kylätohtori 17.01.2019 10:00:28 | |
---|
Tympee Huttunen: No tossahan hinta laskee: https://www.matkahuolto.fi/pakettip … htoehdot/lahi-paketti/#.XEAtUlwzZaR Enimmäispaino_Lähetyspaikasta ostettuna 10 kg, verkosta ostettuna 30 kg Enimmäismitat_Leveys + syvyys + pituus yhteensä enintään 200 cm. Yhden sivun pituus enintään 150 cm. Tolla saa lähetettyä nupit ja kitarat ilman probleemaa ja halvalla. Laskin tossa kitaratoimituksen sen omassa salkussa Turusta Rovaniemelle ja se maksaa kahdeksan euroa! Säädin toistamiseen painon liki 8kg ja vähän arvalla mittoja isommaksi ja tuli 9,9€. PAKETTI__HINTA VERKOSSA (€)_ Lähi-paketti__7,90 € HINTA LÄHETYS_PISTEESSÄ (€)_ Lähi-paketti_ 9,50 € No sittenhän asia on kunnossa. Mutta eikö tässä ole se ongelma kitaroiden ja nupppien suhteen, että ostajan pitää maksaa se ennakkoon? Bussiennakkoa ei näissä ole? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tympee Huttunen 17.01.2019 10:04:27 (muokattu 17.01.2019 10:06:04) | |
---|
Laulava Kylätohtori: No sittenhän asia on kunnossa. Mutta eikö tässä ole se ongelma kitaroiden ja nupppien suhteen, että ostajan pitää maksaa se ennakkoon? Bussiennakkoa ei näissä ole? Lisäpalveluissa tuossa kyllä näkyy bussiennakko, mikä maksaa 5€. Turusta Napapiirille kitara bussiennakolla näyttäisi maksavan verkosta maksettuna 14,9€. "Varovasti"-lisäpalvelu ei laskun mukaan maksanut mitään O_O. Yhden kitaratreidin olen tuolla tehnyt. Kaikki toimi kuin junan vessa ja paketit liikkui tolla 8,9€ halki Suomen. |
Laulava Kylätohtori 17.01.2019 11:14:15 | |
---|
Tympee Huttunen: Lisäpalveluissa tuossa kyllä näkyy bussiennakko, mikä maksaa 5€. Turusta Napapiirille kitara bussiennakolla näyttäisi maksavan verkosta maksettuna 14,9€. "Varovasti"-lisäpalvelu ei laskun mukaan maksanut mitään O_O. Yhden kitaratreidin olen tuolla tehnyt. Kaikki toimi kuin junan vessa ja paketit liikkui tolla 8,9€ halki Suomen. Ok, se on lisätty sitten siihen lähiaikoina, mikä on tietysti hieno asia. Taannoin, kun itse lähettelin, niin ei saanut bussiennakkoa. Se on ihan hyvä, ettei "varovasti"-tarrasta veloiteta, koska ei se mihinkään vaikuta. Joka tapauksessa fiksu kuski käsittelee asiallisesti ja idiootti paiskii, miten sattuu. Ei tuo tarra siihen vaikuta. Itse asiassa paikallisessa Matkahuollossa mulle joskus sanottiin, ettei sitä kannata ottaa, koska se on turha. Ei se vaikuta mihinkään - ei korvausehtoihin, eikä summiin. Jos niitä haluaa parantaa, pitää ottaa erillinen maksullinen vakuutus. Mutta pääasia, että Matkahuolto kulkee oikeaan suuntaan palveluissa. Vielä, kun saisi siirrettyä sen itse pakettien kuljetukseen.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Matias. 17.01.2019 13:18:52 (muokattu 17.01.2019 13:32:23) | |
---|
o0o: Matkahuoltoon vein paketin ja etsin missä on ne tarralaput, että voin täytellä osoitetiedot. Virkailija sanoi ettei niitä enää ole vaan ne tehdään koneella. Lähetys oli 20,80e, laitoin paketin menemään. Piti kuitenkin maksaa 22,50e tms. koska lähetyksen päälle tuli vajaan parin euron lisä siitä, että virkailija täytti sen lapun minkä minä alunperin halusin täyttää. Perkele sanon minä! Sano vaan...mutta ei sen lomakkeen itse kirjoittamalla (kyllä niitä lomakkeita vielä on ja käytettäänkin vähäisessä määrin) säästä sitä 1,80 eur maksua vaan hinta pysyy samana. Se Matkahuollon työntekijä tallentaa tiedot samalla tavalla järjestelmään on se lomake kirjoitettu käsin tai sitä lomaketta ei ole. Silloin vaan asiakaspalvelija kyselee ne lähettäjältä siinä tiskillä. Voi kuulostaa hölmöltä mutta tuo rahdin kokonaissumma on vain palasteltu sen takia että lähettäjän on mahdollista netissä tehdä se lähetys ja suorittaa maksun niin silloin säästää sen summan. Sitten vie vain Matkahuoltoon tai markettiin joko valmiiksi tulostetun lähetysdokumentin kanssa tai aktivoitikoodin kanssa. Ja ne kaikki netin kautta tehdyt lähetykset on niitä lähipaketteja.....siitä hintaero. Ja kyllä ne palvelupisteet häviää, se on totta...... |
Snapo 17.01.2019 13:21:36 | |
---|
"Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. " No minä kysyn että mitä helevettiä Posti. Minkä takia urpot eivät lähetä tekstaria kuten joskus että mihin kellonaikaan olen kotosalla. Melkosta resurssien tuhlaamista heilläkin käydä toimistoaikaan asiakkaiden luona jotka ei ole kotona. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Joees 17.01.2019 13:47:56 | |
---|
Snapo: "Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus. " No minä kysyn että mitä helevettiä Posti. Minkä takia urpot eivät lähetä tekstaria kuten joskus että mihin kellonaikaan olen kotosalla. Melkosta resurssien tuhlaamista heilläkin käydä toimistoaikaan asiakkaiden luona jotka ei ole kotona. Täähän se on se legenda. Aikanaan näin ikkunasta kun postiauto kurvasi pihaan. Kerkesin jo juhlimaan että nyt t-kaupan paketti tuli. Kuski neppaili hetken autossa nousematta sieltä kertaakaan ulos ja ajeli sitten tiehensä. Tsekkasin lähetysseurantaa ja se ilmoitti että meikäläisen luona oli tuo samainen este. Olisin ehkä vielä antanut anteeksi(koska sitä kuskia varmaan vitutti olla postilla töissä) jos olis satanut vettä, lunta, olis ollut hirveesti pakkasta tai aivan liian kuuma mutta kun ei. Kaunis kesäinen aamupäivä. En tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa. Piti sitten iltapäivästä lähteä ajelemaan postiin hakemaan pakettia. Silloin satoi kaatamalla vettä. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Sax-pappa 23.01.2019 09:28:29 | |
---|
Maanantaina tilasin tavaraa Soitin Laineelta. Tiistaina oli paketti postissa noudettavissa. Että joskus näinkin. |
parek 23.01.2019 11:45:09 | |
---|
Jenkeistä tuli DHL:n kuljettamana paketti viidessä päivässä (vkl välissä) paketti perille. Kuski fiksuna soitti etukäteen ja sain paketin haltuuni vaikken ollut edes kotona. Toimitus tapahtui vuorokautta ennen arvioitua toimitusaikaa. Samaan aikaan vaimon lähettämä kirje seikkaili puolitoista viikkoa ennen kuin saapui perille muutaman sadan km päähän etelä-suomeen. Kirjeessä oli pientä sälää jota hän möi ja vastaanottaja oli jo useamman kerran kysellyt/raportoinut ettei kirjettä kuulu eikä näy. |
Laulava Kylätohtori 23.01.2019 14:52:16 (muokattu 23.01.2019 16:12:02) | |
---|
Thomannin paketti tuli parille. No, about viikko siinä taisi mennä, mutta yrittivät soittaa kerran ja kun soitin takaisin, ei vastattu. Menin kotiin ja paketti odotti lumisateessa ulko-oven vieressä. No, mä en nyt vielä tiedä, oliko tämä kokonaisuudessaan hyvä vai huono suoritus postilta. Hyväähän tässä oli se, että sain paketin heti, eikä tarvinnut odotella, soitella, sopia, säätää tai lähteä hakemaan sitä mistään. Toisaalta olisihan se voitu pölliä, mutta näillä seuduilla tuskin kovin todennäköistä. Eikä se pahvi pakkaslumesta miksikään mene. Kai tämä sitten ihan hyvin meni kuitenkin. Ehjä paketti kädessä ei jaksa kiukutella. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori: Thomannin paketti tuli parille. No, about viiko siinä taisi mennä, mutta yrittivät soittaa kerran ja kun soitin takaisin, ei vastattu. Menin kotiin ja paketii odotti lumisateessa ulko-oven vieressä. No, mä en nyt vielä tiedä, oliko tämä kokonaisuudessaan hyvä vai huono suoritus postilta. Hyväähän tässä oli se, että sain paketin heti, eikä tarvinnut odotella, soitella, sopia, säätää tai lähteä hakemaan sitä mistään. Toisaalta olisihan se voitu pölliä, mutta näillä seuduilla tuskin kovin todennäköistä. Eikä se pahvi pakkaslumesta miksikään mene. Kai tämä sitten ihan hyvin meni kuitenkin. Ehjä paketti kädessä ei jaksa kiukutella. :) Olen kuullut useilta tutuilta viime aikoina näitä samoja juttuja, että paketti jätetty ilman ilmoitusta/lupaa ulos oven taakse. Mielestäni posteljooni käyttää tässä liikaa omaa harkintaa, kun ei voi olla varmaa tietoa paketin sisällöstä. Eilenkin oli -30 pakkasta, ja sanovat täällä palstalla mitä tahansa kestävyydestä niin minun omistamaa elektroniikkaa eikä soittimia ei silloin säilytetä ulkona kahdeksaa tuntia. Ikävää ettei voi enää luottaa Postin käytäntöihin. Voisi luulla jo meissä asiakkaissa olevan sellaisia epärehellisiä mukana, jotka noukkivat rappusilta paketin ja ilmoittavat Tompalle ja Postiin sen kadonneen. Annoin nyt kerran alkutalvesta luvan jättää paketin ulos, kun olin tunnin parin sisällä tulossa kotiin. Siinä välissä meni keli suojan puolelle, ja kosteus oli mennyt jo siinä ajassa Tompan pahveista läpi ja efektin koteloissa näkyi myös pienet kosteuden jäljet. Ei siinä mitään, kun meikäläinen ei myy mitään yleensä pois. Mikäli haluaisin myydä nyt pedaalin Torilla eteenpäin pitäisi tuota vähän selittää. Jos olisivat jättäneet ilman lupaa ja kyseessä olisi ollut joku useamman satkun keräilypedaali, niin ei naurattaisi yhtään. |
tuskiz 23.01.2019 16:58:47 | |
---|
Senkus reklamoitte nuo Postille joka kerta, niinkuin kuuluukin. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Laulava Kylätohtori 23.01.2019 17:38:20 | |
---|
tuskiz: Senkus reklamoitte nuo Postille joka kerta, niinkuin kuuluukin. Ja mistä sä kuvittelet tietäväsi, ettei ole jo reklamoitu? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Krice 23.01.2019 19:32:16 | |
---|
The Jack: Ikävää ettei voi enää luottaa Postin käytäntöihin. Ainakin täällä thomannin paketti tulee joskus postiauton mukana (samaan aikaan kuin posti) ja joskus sitten keskellä päivää jonkun hämärän kuljetusliikkeen pakettiautolla (UPS?). Olisi kiva tietää miten nuo kuljetukset on hoidettu silloin kun kyseessä ei ole postiauto. Jos kuljetukset on ulkoistettu niin silloin käytännöt voi olla tuollaisia, koska kuskeilla ei välttämättä ole intoa viedä pakettia postiin takaisin. |
aslak 23.01.2019 19:54:47 | |
---|
Krice: Ainakin täällä thomannin paketti tulee joskus postiauton mukana (samaan aikaan kuin posti) ja joskus sitten keskellä päivää jonkun hämärän kuljetusliikkeen pakettiautolla (UPS?). Olisi kiva tietää miten nuo kuljetukset on hoidettu silloin kun kyseessä ei ole postiauto. Jos kuljetukset on ulkoistettu niin silloin käytännöt voi olla tuollaisia, koska kuskeilla ei välttämättä ole intoa viedä pakettia postiin takaisin. Tilaan aina T-kaupasta UPS-ennakkona ja pysäytän toimituksen UPS-toimipisteeseen soittamalla että tulen noutamaan. Silloin ei tarvitse kytätä tämän hämärän kuljetusfirman autoa/soittoa ja voin noutaa oman aikataulun mukaan. |
LaMotta 28.01.2019 17:05:22 (muokattu 28.01.2019 17:08:52) | |
---|
Nyt kun tiskiltä ei voi enää lähettää tavaraa postiennakolla niin löytääkö joku netistä ohjeet kuinka toimitaan nykyään postiennakolla? Se pitää hoitaa jotenkin itse etukäteen netissä. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |