Aihe: Paremmat nappikuulokkeet
1 2
JartZA
21.06.2004 14:11:04
Pitäisi saada paremmat nappikuulokkeet noiden Sonyn vakionappien tilalle jotka tulivat CD-soittimen mukana. Ongelmana on että nuo nykyiset napit särkevät kovemmilla äänenvoimakkuuksilla kuunneltaessa. Olisiko kenelläkään antaa mitään hyviä nappikuuloke-ehdotuksia?

Nappikuulokkeiden hinnoista en juuri mitään tiedä, mutta en nyt mitään älyttömiä aio niistä maksaa.
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
JLM
21.06.2004 14:27:48

Mitään kovin hifejä nappikuulokkeita ei ole edes saatavilla. Itse ostin Kossin the Plug -kuulokkeet, elikkä sellaiset korvatulpan tapaiset napit. Hyvä ostos, vaikkakin peittävät ulkopuoliset äänet välillä vähän liiankin hyvin.
KooMikko
21.06.2004 18:13:08

Mulla on Sennheiserin MX300 -napit. Hyvin ovat pelittäneet. Hinta about 15 eugenia.
Myy bassosi minulle, vasuri!
Mark-Ken
21.06.2004 22:20:43
Mulla on Sennheiserin MX400:set ja on hyvät. Maksaa joku 10€.
JartZA
21.06.2004 22:26:39
Mitään kovin hifejä nappikuulokkeita ei ole edes saatavilla.

Mulle riittää että äänenlaatu on tarpeeksi hyvä ja tasapainoinen, eikä ääni säröydy kovemmillakaan äänenvoimakkuuksilla.

Pitää varmaan noita Sennheisereitä mennä sitten mulkoilemaan. Tosin nuo korvatulppamaiset Kossitkin kuulostavat mielenkiintoisilta. Paljonko maksoit niistä?
Teijo K.
21.06.2004 22:46:20

Mitään kovin hifejä nappikuulokkeita ei ole edes saatavilla. Itse ostin Kossin the Plug -kuulokkeet, elikkä sellaiset korvatulpan tapaiset napit. Hyvä ostos, vaikkakin peittävät ulkopuoliset äänet välillä vähän liiankin hyvin.

Voisikin kokeilla noita Shuren E1 ihan musakuuntelussa. Kai nekin tavallaan on ihan nappikuulokkeet, vain tulpat mukana niissä.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
M.i.k.key
21.06.2004 23:10:07
Voisikin kokeilla noita Shuren E1 ihan musakuuntelussa. Kai nekin tavallaan on ihan nappikuulokkeet, vain tulpat mukana niissä.

Mun käsityksen mukaan E1 on jäänyt pois valmistuksesta. Tilalle on tullut E2, en ihan varma hinnasta. Mä tilasin just E3 luurit joitten hinta on parin sadan tienoilla. Testissä oli tuommoiset ja soundi on loistava!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Teijo K.
21.06.2004 23:17:13

Mun käsityksen mukaan E1 on jäänyt pois valmistuksesta. Tilalle on tullut E2, en ihan varma hinnasta. Mä tilasin just E3 luurit joitten hinta on parin sadan tienoilla. Testissä oli tuommoiset ja soundi on loistava!

Toomannin luettelo vielä tunnisti sen, hinta oli laskenut tosin.

No Toomannin luettelo nyt on tietysti niin. Mutta tuosta.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140209.html
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
M.i.k.key
21.06.2004 23:42:04
http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp

Tuo vahvisti asian, ei tehdä enää... Tietty varmaan jostain varastoista voi vielä löytyä...
poppamies
22.06.2004 07:58:01

Minä olen jonkun aikaa suosinut tällaisia clip-on mallisia. Sopivat (ainakin minulle) paremmin. Loistava ja selkeä (basso) soundi.

http://www.circuitcity.com/detail.j … D=ccceadclkleehlkcfngcfkmdffhdffo.0
"G-strings are for strippers"
Rattata
22.06.2004 10:43:04
Mulla on myös noi Kossin kuulokkeet. Eli niin kun jo sanottiin niin toimii samalla periaatteella kun korvatulpat. Painetaan se vaahtojutska kasaan ja tunkastaan korvaan. Noissa on ihan hyvä äänenlaatu eikä esim pyörällä ajettaessa pääse tuulen humina niin pahasti häiritsemään kuin normaalisti. Lisäksi pysyvätkin vielä korvassa. En muista paljon maksoin, mutta aika hintavathan ne oli. Ikuinen takuukin löytyy.
"take seven aspirins and call me in the morning" Disco Ensemble - Masquerade
JartZA
22.06.2004 10:44:14
Toomannin luettelo vielä tunnisti sen, hinta oli laskenut tosin.

No Toomannin luettelo nyt on tietysti niin. Mutta tuosta.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-140209.html

Huhhuh! Pirun kalliit!
Teijo K.
22.06.2004 16:10:03

http://www.shure.com/psm/earphones/default.asp

Tuo vahvisti asian, ei tehdä enää... Tietty varmaan jostain varastoista voi vielä löytyä...

Se selvisi, epäilin jo tuosta hinnanlaskusta Toomannilla. Varmaan viimeinen erä tuota mallia nyt menossa. Minä tykkään ihan noiden E1 soundista. Voi tietysti olla, että en vain tiedä paremmasta.
JartZA
22.06.2004 22:21:58
Kävin katselemassa kaupassa noitanappikuulokkeita ja noi Kossit makso ~40€! Aika sikahinta. Pitäisköhän ostaa? Siinä vieressä oli sitten niitä Sennheisereitäkin jotka maksoivat jotain 15€. Onko noi Kossit todella hintansa arvoiset? Olisihan tuollaiset korvatulppamallit ihan mukavat esimerkiksi bussissa, kun saattaisi musiikista kuullakkin jotain moottorin jylinän alta.
Sleepless
22.06.2004 23:02:19
9/2003 Mikrobitissä oli nappikuuloketesti. Sen voi lukea nettijatkoilla...

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2003/09/kuuloketesti/
Hiljaa hyvä tulee.
Jamminen
23.06.2004 00:13:03
En suosittele mitään muuta kuin KOSSeja. Elinikäinen takuu. Se on ihan varma, että jossain välissä jompikumpi piuha hajoaa. Jos/kun se sattuu KOSSilla, saat uudet kuulokkeet tilalle.

KOSS the plugeja voi käyttää EARien kanssa, eli niiden korvatulppien.
Maybe nothing matters anyway...
M.i.k.key
23.06.2004 00:19:53
Mulla on KOSSin portapro kuulokkeet musan kuunteluun. Niissä on mahtava soundi, alapäätä riittää, ei tarvitse soittimesta korostella. Tuo Shuren nappi on siis selkeästi keikkakäyttöön tarkoitettu...
Teijo K.
23.06.2004 09:53:56

Mulla on KOSSin portapro kuulokkeet musan kuunteluun. Niissä on mahtava soundi, alapäätä riittää, ei tarvitse soittimesta korostella. Tuo Shuren nappi on siis selkeästi keikkakäyttöön tarkoitettu...

No kun on tässä pähkäilty eri asioita, niin miten arvioisit, kävisikö mielestäsi nuo Kossin tulpalliset mallit keikalle, gorfamonitoreiksi? Nehän on erittäin edulliset, jopa niin halvat että epäilyttää toimivuss tuossa suhteessa.
M.i.k.key
23.06.2004 12:56:33
No kun on tässä pähkäilty eri asioita, niin miten arvioisit, kävisikö mielestäsi nuo Kossin tulpalliset mallit keikalle, gorfamonitoreiksi? Nehän on erittäin edulliset, jopa niin halvat että epäilyttää toimivuss tuossa suhteessa.

No kun en noita tulpallisia malleja tunne. Omat kossini ovat tämän näköiset
http://vowe.net/whatiuse/archives/002617.php
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)