Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 5160 161 162 163 164196 197 198 199 200
Snapo
17.12.2018 19:10:24 (muokattu 17.12.2018 19:13:57)
Shredator: Se hyvä puoli näissä kahdessa viimeisessä julkaisussa on, että Systematic Chaos on alkanut kuulostaa todella hyvältä tuotokselta.

Onhan siellä ministerin kadonnut sielu ja vihollisten preesenssi missä on omat hetkensä. Muuten kyllä onkin aika tuubaa.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Jucciz
19.12.2018 01:08:51
SnowCrow: Portnoyn aikana rummut kuulosti oikealta rumpusetiltä oikeasti soitettuna

Jep. Varsinkin I&W:n virvelisoundi on mukavan luomua menoa ja malliesimerkki oikean rummun kuuloisesta rummusta.
Vessajono
19.12.2018 02:27:38
Jucciz: Jep. Varsinkin n. joka toisen vuosina 1980-1995 äänitetyn levyn virvelisoundi on mukavan luomua menoa ja malliesimerkki oikean rummun kuuloisesta rummusta.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Hokkane
19.12.2018 16:09:20

Jucciz: Jep. Varsinkin I&W:n virvelisoundi on mukavan luomua menoa ja malliesimerkki oikean rummun kuuloisesta rummusta.

:---D

Kyseisen levyn virvelifillit onkin aikamoista korvakarkkia.
Mustien urkujen tahdissa polkee palkeita kanttori kuoleman.
tommijk
19.12.2018 16:40:35 (muokattu 19.12.2018 17:09:09)
SnowCrow: Enpä usko, luulen että Portnoy tuottajana vaikutti hyvin paljon rumpusoundeihin.

Juuri näin. Ja viime levyillä on menty Petruccin mieltymysten mukaan, jotka ei mitään luomusoundia taida olla. Turha syyttää Manginia siis.. Muutenkin tämän genren musassa rumpusoundit harvoin johtuu rumpalista, vaan ovat enemmän tuottamispuolen ja miksauksen lopputulos.
Guitar_Miller
11.01.2019 17:57:22
Jaahas https://www.youtube.com/watch?v=JFxH4kky6z4 toine single tullu tänää. Hetken aikaan mietin, että kuuntelenko Metallicaa.
Regalis Apertura
11.01.2019 22:00:22 (muokattu 11.01.2019 22:02:21)
Olihan tuo sentään kuitenkin sitä ekaa biisiä parempi... Saas nähdä miten on sitten muiden biisien laita?
Mysteria
11.01.2019 23:24:04

Tuleva levy tuskin tulee olemaan kovassa rotaatiossa näiden kahden biisin perusteella. Vanhana fanina varmaan levyn pyöräytän ainakin läpi ajatuksen kanssa jostain suoratoistopalvelusta, mutta nämä kappaleet eivät antaneet juuri aihetta riemuun.

Mike Mangini muuten tokaisi tuosta Untethered Angel-biisin videossa näkyvästä set-upista, että tarkoituksena oli välttää vuotoja raitojen välillä. Mahtoiko hyvin onnistua kun ainakin virvelissä sample soi niin iloisesti, että alkoi jo ärsyttää. Todennäköisesti ei ole ainoa rumpu missä samplea on laitettu mukaan "mausteeksi", mutta en niin tarkkaan jaksanut alkaa analysoimaan.
http://maihinnousu.net/a/2585
Decadetroll
12.01.2019 10:43:59
No eihän tämä uusin nyt niin paha ollut... Pidin siitä untethered angelsista (vai mikä se ny oli), eikä tämäkään nyt huono ollut.

Toisaalta en pidä "kulta-ajan" uniteatterista kuin vähän sieltä täältä, mutta pidän black clouds and silveri liningsistä, mikä tuntuu olevan monelle se paskin levy ikinä missään. Lienen siis kerettiläinen.

En kyllä edelleenkään pidä tuosta kiipparihepusta, Rudessko se nyt on? Aivan karmeita saundeja, eikä tyypillä tunnu olevan vähäisintäkään tyylitajua joa mennään pianosaundien ja noitten tommosten perusjuttujen ulkopuolelle.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
drlecter
14.01.2019 15:25:00

Ei näitä uusia kyllä kuuntele pirukaan.
Töynävä
14.01.2019 21:32:56
Itse olen aina diggaillut 'Systematic Chaos' lätystä ja kaikista tuotoksista siihen asti edes jollain tasolla, mutta sen jälkeen... Laihialainen kaverini sanoisi, että 'ei mihenkään'.

Kitka henkilökemioissa on tuottanut paljon hyvää musaa. Onkohan nyt niin, että Portnoyn lähdön jälkeen meininki on liian sees?
En tiedä, mutta näiden näytteiden perusteella allokoin mashini muuhun virkistystoimintaan.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
Saxofonisankari
14.01.2019 23:37:01
Guitar_Miller: Jaahas https://www.youtube.com/watch?v=JFxH4kky6z4 toine single tullu tänää. Hetken aikaan mietin, että kuuntelenko Metallicaa.

Tuossa dream theaterin biisistä on kuultavissa valtavirran metallimusiikkia vaivaava trendi, missä kaikkien soittimien voluumit on koko biisin ajan yhtä kovalla voluumillla. Tuolla tavalla kappale saadaan vain kuulostamaan muovilta, kun biisin rauhallisissa ja voimakasäänisissä kohdissa sottimien äänet tulee kuulokkeista ulos tasansamalla äänenvoimakkuudella.
Jucciz
15.01.2019 03:16:50
Voi hyvänen aika tuota virvelisoundia etenkin noissa konekiväärikohdissa. :(

Itse biisistä ei jäänyt kyllä mitään mieleen, aika yhdentekevä veisu. Parasta oli lopetus.
Basil79
15.01.2019 14:52:37
Nojaa.. eipä se yllätä, että täällä tuomitaan. Minun mielestä hyvää musiikkia nämä uudet biisit, mutta mikäpä minä olen sanomaan, kun en osaa analysoida yksittäisiä soundeja tai miksauksia. Ainoa, mikä näitä hieman vaivaa omaan korvaan, on Labrien paikkapaikoin tylsät vokaalimelodiat. Ne voisi olla millä tahansa DT levyllä täytebiiseihin tungettuna. Tämä onkin eniten aina vaivannut tässä bändissä sen pahimman tilulilunpimputtelun ohella. Tämä raskaampi DT on minun makuuni.
M4ss3 m/
15.01.2019 15:59:31
Jucciz: Voi hyvänen aika tuota virvelisoundia etenkin noissa konekiväärikohdissa. :(

Itse biisistä ei jäänyt kyllä mitään mieleen, aika yhdentekevä veisu. Parasta oli lopetus.

Pakko olla kerrankin jostain asiasta samaa mieltä herran kanssa.

En yleensä jaksa mistään virppasoundeista valittaa, mutta tässä biisissä se kyllä pistää St. Angerin virppaakin pahemmin korvaan. Muutenkin koko biisi kuulostaa aivan liian kovalle ja/tai kompressoiduksi miksauksen puolesta.
ps. tykitellään
Astral Dog
15.01.2019 17:05:25

Saxofonisankari: Tuossa dream theaterin biisistä on kuultavissa valtavirran metallimusiikkia vaivaava trendi, missä kaikkien soittimien voluumit on koko biisin ajan yhtä kovalla voluumillla. Tuolla tavalla kappale saadaan vain kuulostamaan muovilta, kun biisin rauhallisissa ja voimakasäänisissä kohdissa sottimien äänet tulee kuulokkeista ulos tasansamalla äänenvoimakkuudella.

Jep. Halutaan kovasti kuulostaa koneelta, ikään kuin kaikki elävyys ja dynamiikka olisivat haittatekijöitä.
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong
fadetoblack_
19.01.2019 22:23:48
Bändin FB-sivuilla joku heitti sarkastisen kommentin tyyliin - olen bändin suurin fani, tulin vain sanomaan että uudet biisit on paskaa ja haluan Mooren ja Portnoyn takaisin.

No milläköhän tavalla Portnoy olisi tehnyt uudet biisit paremmin?

Eiköhän aleta keskittymään jo nykyaikaan eikä verrata menneeseen.
Regalis Apertura
19.01.2019 23:59:48
Kyllähän nuo uudet biisit hakkaa sentään Astonishingin vastaavat kaikin puolin 10-0. Oli fanilasit päässä tai/ja Portnoy mukana tai ei...
Astral Dog
20.01.2019 15:06:52

fadetoblack_: No milläköhän tavalla Portnoy olisi tehnyt uudet biisit paremmin?

Eiköhän aleta keskittymään jo nykyaikaan eikä verrata menneeseen.

Mihin sitten pitäisi verrata? Ja johan tuossa verrattiin edelliseen levyyn, eikö sekin ole menneisyyttä? Taitaapa olla niin, että vertaukset ovat mielestäsi sallittu ainoastaan, jos ne päätyvät positiivisen tulokseen.
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)