Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi Logicilla ei voi panoroida ihan reunaan?
1 2
hallu
08.01.2019 19:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi, yritettiin eilen reeniksellä semmoista että mun vanhalla (07) mabookilla ja presonuksen äänikortilla SnowLeopardilla ja jollain Garageband nelosella vai mikä se nyt oli, että ajettais rumpuraita leftiin ja siitä left mainoutputista bassovahvistimeen ja pianoraita rightiin ja otettais se reight mainoutputista monitoriin. Vaan eipä onnistunut moinen säädyttömyys?! ensinnäkään panorointi ei onnistu kuin 64 prosenttiin saakka joten raitaa ei voi panoroida ihan laitaan, vaan se väkisin kuuluu myös toisesta kanavasta. No ajattelin, että se johtuu siitä että se on vanha ohjelma joka alkujaankin tuli ilmaiseksi käyttöjärjestelmän mukana joten se on varmasti rajoittunut eikä tarkoitettu ihan mihin vaan, vaan että tekijä on ajatellut ettei kukaan hullu halua panoroida täyttä sataaprosenttia.
 
No mulla on himassa Logic joten ajattelin tehdä valmiiksi stereoraidan jossa piano on täysin oikealla ja rummut täysin vasemmalla, että voi ajaa sen reeniksellä sitten vaikka jostain sanelukoneesta tms. Mutta sepä ei onnistu myöskään Logicilla?!? olenkohan ymmärtänyt jotain väärin tai sitten en vain osaa, mutta onko niin, että monoraitaa ei voi panoroida näillä applen laitteilla kokonaan reunaan? miten ihmeessä tämmöinen ongelma ratkaistaan?
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
dewil
08.01.2019 20:20:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllähän sen voi. Ehkä se sun äänikorttis vuotaa kanavien välillä?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
luppa
08.01.2019 20:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: ensinnäkään panorointi ei onnistu kuin 64 prosenttiin saakka joten raitaa ei voi panoroida ihan laitaan
 
Oletko varma että softassa oli kyse prosenteista? Joissakin ohjelmissa esim. panorointi menee välillä -64 - +63 tjsp, kyseessä on ilmeisesti midistä peräisin oleva 7-bittinen arvo.
 
vaan se väkisin kuuluu myös toisesta kanavasta
 
Koitit siis oikeasti kuuntelemalla että signaalia tulee myös "väärästä" kanavasta kun kanava on panoroitu toiseen laitaan? Silloin tietenkin ongelma on jossain muualla kuin numerosekaannuksessa.
 
Mutta sepä ei onnistu myöskään Logicilla?!?
 
Taas, pannaaminen reunaan vai numeron saaminen sataan ei onnistu? En ole mäkillä mitään nauhoitellut, mutta saamani kuvan perusteella Logicilla pitäisi onnistua vaikka aamupuuron keitto.
 
hallu
08.01.2019 21:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Dewil ja luppa teille molemmille. Tässä on tosiaan jotain hämärää ja epäilen, että ehkä en nyt vain itse osaa. En tosiaankaan ole varma, että kyse olisi prosenteista, vaan jotenkin automaattisesti ajattelin niin, mutta nyt kun otit asian esille, niin eihän se välttämättä ole prosenttia.
 
Sen verran olen nyt itsekin tehnyt, että pyysin kaveriani tekemään protoolsilla oikeasti monoraidat sekä rummuista että pianosta ja sen lisäksi hän teki stereoraidan jossa oli panoroinut pianon ja rummut ihan laitoihin. Tutkin niitä monoraitoja niin äänikortin mikserissä (Focusrite saffire pro24) selvästi näkee, että on monoraita ja kuulokkeet korvilla se tulee molemmista kanavista ja ei reagoi panorointi säätimeen ollenkaan. Sensijaan kun laitan pöytämonitorit päälle eli ääni tulee mainouteista, niin panorointisäätimellä äänikortin mikserissä sen monoraidan voi laittaa tulemaan kummasta kaiuttimesta haluaa eli sen saa panoroitua ihan laitaan. Sen sijaan kun avaan tiedoston logiciin, niin panorointimahdollisuus mystisesti katoaa eli raidan panorointisäätimesta ääni vain vaimenee tai vähän kovenee mutta tulee koko ajan molemmista kaiuttimista.
 
Uskaltaisin olettaa, että mulla on varmasti joku asetus logicissa lipsahtanut vituralleen (ja sama juttu tietenkin siinä vanhassa masiinassa ja sen garagebandissa) enkä vaan nyt tajua että mikä. Mun pitää varmaan kaikessa rauhassa tutkia asiaa. En usko että näin mystisiä ongelmia pystyy etänä ratkaisemaan vallankaan kun en osaa kuvata enkä määritellä ongelmaa kunnolla.
 
Kiitoksia kuitenkin teille vastauksistanne. Laitan tänne ratkaisun jos keksin mikä tässä oikein mättää.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
08.01.2019 22:39:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, nyt alkaa jotain selvitä. Näyttää siltä, että vika on tuossa mun äänikortissa siis Focusrite Saffire Pro 24. Päädyin tähän päätelmään ymmärrettyäni kokeilla tietokoneen sisäisellä äänikortilla ja kas kummaa panoroinnit toimi kuin tyhjää vaan. Äänikortin kun vaihtaa saffireen niin ikäänkuin kaikki muuttuisi monoksi ja panorointi lakkaa toimimasta kokonaan.
 
Tämä voi johtua tietokoneen käyttöjärjestelmän päivittämisestä OsX 10.14.2 Mojave ja tuo saffiren ohjelmisto on viimeisin eli versio 3.7 mutta muistaakseni päivitin sen tuohon jo edellisen käyttiksen kohdalla joten uusi käyttis on voinut tehdä tepposet tässä asiassa (ei olisi eka kerta). Sitä se ei selitä, miksi sama ongelma toistuu vanhalla läppärillä jossa on joku snow leopard eli olsko se joku 10.5. käyttis ja äänikorttina siinä on Presonus, mutta sille ei taida olla ajuria ollenkaan. Voisi oikeastaan selvittää löytyisikö Presonukseen vanhalle macille sopivaa ajuria, niin ehkä ongelma ratkeaisi sillä.
 
Tämän koneen ajuritukiasia pitänee selvittää valmistajalta eli löytyykö tähän käyttikseen tukea lainkaan. Voi olla että joutuu lähtemään äänikorttikauppaan tai yrittää palauttaa käyttis vanhempaan versioon.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
08.01.2019 23:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo näyttää siltä, että mun äänikorttihan on auttamattoman vanhanaikainen. eihän firewireäänikortteja enää edes ole saatavana, vaan pitää olla thunderbold :-( voivoi, maksavat monta sataa halvimmillaankin :-( tämäkin kortti maksoi pari vuotta sitten 250 euroa ja kesti vain pari vuotta ja muuttui vanhanaikaiseksi. Pitääpi vähän aikaa katella tuleeko tälle vielä ajureita ja päättää sitten pitäisikö ottaan audiokäyttöön pyhitetty kone jossa on vanha käyttis tai sitten ostaa uuden ja kalliin kortin..... vituttaa joskus tämä tietokonemaailma :-(
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Krice
09.01.2019 00:04:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logiciin taisi tulla tuohon panorointinappiin lisää ominaisuuksia, kun klikkaa sitä oikealla napilla. Logicissa on muuten aika tolkuttomasti kaikkia tuollaisia piilotettuja ominaisuuksia, joita pitää kaivella esiin.
 
Humanoid
09.01.2019 07:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Logiciin taisi tulla tuohon panorointinappiin lisää ominaisuuksia, kun klikkaa sitä oikealla napilla. Logicissa on muuten aika tolkuttomasti kaikkia tuollaisia piilotettuja ominaisuuksia, joita pitää kaivella esiin.
 
Enpä edes huomannut, että tuonne on tullut myös Binaural Pan. Aika veikeä toiminto.
 
Klezberg
09.01.2019 11:15:27 (muokattu 09.01.2019 11:17:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänikorteissa tuppaa olemaan omia sisäisiä reitityksiä joita ohjataan valmistajan omalla softalla. Mulla oli joskus just semmoinen tapaus, jossa kaikki kuului keskeltä, ja asia ratkesi kun löytyi nuo kortin sisäiset reititykset. Siellä oli jostain käsittämättömästä syystä koneelta tuleva vasen ja oikea kanava molemmat säädetty main outissa keskelle.
 
PS. siinä Presonuksessa on juurikin tämmöinen. Ja ratkaisu ei ole ajuri vaan Presonuksen softa, olikohan sen nimi Universal Control, jolla nuo kortin sisäisen mikserin säätimet saa näkyviin.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
hallu
09.01.2019 17:48:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Äänikorteissa tuppaa olemaan omia sisäisiä reitityksiä joita ohjataan valmistajan omalla softalla. Mulla oli joskus just semmoinen tapaus, jossa kaikki kuului keskeltä, ja asia ratkesi kun löytyi nuo kortin sisäiset reititykset. Siellä oli jostain käsittämättömästä syystä koneelta tuleva vasen ja oikea kanava molemmat säädetty main outissa keskelle.
 
PS. siinä Presonuksessa on juurikin tämmöinen. Ja ratkaisu ei ole ajuri vaan Presonuksen softa, olikohan sen nimi Universal Control, jolla nuo kortin sisäisen mikserin säätimet saa näkyviin.

 
Joo mä löysinkin sen presonuksen softan ja latasin sen, mutta en ole vielä ehtinyt treenikämpälle asentamaan sitä joten en ole varma toimiiko mun vanhassa osX versiossa. Valmistajan mukaan pitäisi toimia, mutta katsotaan.
 
Focusriten sivuilta etsin tietoa tuosta Saffire Pro24 että toimiiko Mojavessa, niin löysin faq:ista että pitäisi toimia, mutta kun en osaa kunnolla englantia, niin jos joku kielitaitoisempi voisi auttaa. Alla lainaus sivustolta:
 
Follow
Loading bar stuck after installation - Mac OS High Sierra (10.13) and Mojave (10.14)
We have received a very small number of reports of the loading bar getting stuck while booting up Macs/MacBooks after installing Focusrite Control, Scarlett MixControl, Saffire MixControl, RedNet Control or Novation Editors/Librarians on machines running High Sierra (10.13) and Mojave (10.14). In these instances, reinstalling the operating system and then reinstalling our software has resulted in no problems whatsoever.
 
At present we are not aware of anything that's specific to our software that would be likely to cause problems like this so we are liaising with Apple to try to understand the root cause of the issue.
 
We will update this article as soon as we have any further information. In the meantime if you do experience any problems please Contact Technical Support.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Jucciz
09.01.2019 21:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan. Aina on voinut. :D
hallu
09.01.2019 21:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Voihan. Aina on voinut. :D
 
No et sitten viitsinyt samalla kertoa mitä tuossa mun englanninkielisessä lainauksessa lukee noinniinkuin edes pääpiirteittäin. Mua ihan oikeasti kiinnostaisi pitäisikö tän kortin toimia tai onko tällä mitään jatkuvuutta. Tai jos et sinä niin joku. Ei kai tää nyt ihan kohtuuton pyyntö ole.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
-Q-
09.01.2019 21:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz oletettavasti vastasi alkuperäiseen kysymykseen..
 
Faq kertoo että joissain tapauksissa jonkin mainittujen softien asennuksen jälkeen noiden OSX versioiden kanssa, mäkki on jäänyt jumiin käynnistyspalkkinäkymään. Vian aiheuttajaa ei ole toistaiseksi löydetty, OSX:n ja softien uudelleenasennuksen jälkeen kaikki on toiminut.
 
Vessajono
09.01.2019 22:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo näyttää siltä, että mun äänikorttihan on auttamattoman vanhanaikainen. eihän firewireäänikortteja enää edes ole saatavana, vaan pitää olla thunderbold :-( voivoi, maksavat monta sataa halvimmillaankin :-( tämäkin kortti maksoi pari vuotta sitten 250 euroa ja kesti vain pari vuotta ja muuttui vanhanaikaiseksi. Pitääpi vähän aikaa katella tuleeko tälle vielä ajureita ja päättää sitten pitäisikö ottaan audiokäyttöön pyhitetty kone jossa on vanha käyttis tai sitten ostaa uuden ja kalliin kortin..... vituttaa joskus tämä tietokonemaailma :-(
 
Ei pidä, USB on ihan kelvollinen liitäntä edelleen ja USB-interfacet huomattavasti Thunderbolt-interfaceja halvempia.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
hallu
09.01.2019 22:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Jucciz oletettavasti vastasi alkuperäiseen kysymykseen..
 
Faq kertoo että joissain tapauksissa jonkin mainittujen softien asennuksen jälkeen noiden OSX versioiden kanssa, mäkki on jäänyt jumiin käynnistyspalkkinäkymään. Vian aiheuttajaa ei ole toistaiseksi löydetty, OSX:n ja softien uudelleenasennuksen jälkeen kaikki on toiminut.

 
Lämmin kiitos, ja kiitokset tietenkin kaikille, mutta tää suomennos oli kullan arvoinen (kielitaitoiset ei varmaan tätä avuttomuutta ymmärrä).
 
Tota noin, mä tänään sain selville että tuo kortti toimii monitoreilla ihan oikein eli antaa panoroida normaalisti (mulla oli lipsahtanut aikaisemmin eräs reititysasetus nololla tavalla vituralleen. Olin nimittäin heilutellessani epätoivoisesti kaikkia vipuja, vaihtanut DAV1&DAV2 stereosäätimen (eli sen äänikortin mikserin inputin) monoksi eli yhden stereoliun sijasta olikin kaksi monoliukua) tämän korjattuani antoi normaalisti panoroida ja panorointi alkoi toimia myös Logicissa eli tältä osin näyttikin olevan nolo käyttövirhe.
 
Mutta mutta, vaikka kaikki näyttää toimivan oikein pöytämonitoreihin (joka sinällään on lohdullista tässä vaiheessa), niin korvakuulokkeisiin panorointi ei toimi edelleenkään. Äänikortin mikserin reitysasetuksissa korvakuulokkeille on ohjattu ihan sama "mix1" masterliuku kuin pöytämonitoreillekin ja mikserin mittareista visuaalisesti panorointi näyttää toimivan ihan oikein eli molemmat kanavat saa vaikenemaan panorointiliusta, mutta kuulokkeista kuuluu aina vain molemmista luureista. Ainoa mitä tapahtuu niin äänen voimakkuudessa tapahtuu ehkä hiuksenhieno vaimeneminen kun panoroinnin vie laitaan ja monitoreista ääni siirtyy asianmukaisesti vain toiseen kaiuttimeen, mutta luureista kuuluu kuitenkin molemmista kuulokkeista ???? reititys on oikein joten mulle tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että voiko nuo minun kuulokkeet olla sillätavalla rikki, että on jotenkin kummallisesti oikosulussa tai jotain, että kuuluu molemmista vaikka kuuluisikin oikesti vain yhdestä kuulokkeesta? tutkin kuulokejohtoa ja näyttää siltä että meidän koiranpentu on sitä järsinyt, mutta silmämääräisesti kuparia ei ole esillä. Minulla ei ole juuri tällä hetkellä mahdollisuutta tarkistaa asiaa ehjillä kuulokkeilla, mutta lähden ensitilassa etsimään jostakin sellaiset testatakseni asian. Mutta kuulokkeet ei ole rutissut tai muuten vihjannut, että saattaisi olla rikki ja itseasiassa kuulokkeet toimi tietokoneen kuulokeportissa, mutta ne oli siinä ilman sovitinta (olisko sovitin särkynyt).
 
No tämä tilanne tuntuu perinjuurin merkilliseltä. Jään tutkailemaan näitä lelujani, tuo monitoreiden toimiminen on kuitenkin lohdullinen juttu, ehkä tässä onkin vielä toivoa.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Klezberg
09.01.2019 22:35:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Joo mä löysinkin sen presonuksen softan ja latasin sen, mutta en ole vielä ehtinyt treenikämpälle asentamaan sitä joten en ole varma toimiiko mun vanhassa osX versiossa. Valmistajan mukaan pitäisi toimia, mutta katsotaan
 
Mulla on hämärä muistikuva, että uudemmissa macin käyttiksissä tuota softaa on jouduttu riisumaan, ettei ne säädöt enää toimi. Mulla on kyllä 2011 asennettu versio koneella, se saattaa tuurilla olla semmoinen että toimisi toiseen siitä suoraan toiseen koneeseen siirrettynä.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
hallu
09.01.2019 22:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Ei pidä, USB on ihan kelvollinen liitäntä edelleen ja USB-interfacet huomattavasti Thunderbolt-interfaceja halvempia.
 
Tota joo, huomasin tuon itsekin ja valokoimakin on ihan kiitettävä. Mites nää USB äänikortit? mulla on vähän huonoja kokemuksia kun mulla oli aikaisemmin käytössä aika pitkäänkin M-AUDIO FastTrackPro USB äänikortti joka oli ajoittain vähän epävakaa, mutta siinä oli tosi rajoittuneet reititysominaisuudet eli siinä pystyi olemaan vain rajallinen määrä kuunteluja ja sisäänmenoja samaan aikaan käytössä eli kuunteluja vaihtaessa tai äänittäessä piti reityksiä muuttaa, mikä ei ollut tietenkään ylivoimainen vaiva, mutta kokeiltuani tätä Focusritea jossa on koko ajan kaikki väylät auki ja käytettävissä joka suuntaan, en haluaisi enää palata sellaiseen missä pitää reitityksiä vaihtaa kuunteluiden tai äänitysten takia. Ajattelin, että ajoittainen epävakaus selittyi sillä, että laite oli sangen halpa ja ehkä ei ihan paras mahdollinen, mutta reitysten rajallisuuden luulin liittyvän USB:hen. Kysymys siis kuuluu, onko näissä uusissa USB-korteissa mitään reititysten rajoja vai voiko olla kaikki äänitykset ja kuuntelut samaan aikaa päällä kuten tässä Focusritessa? nimittäin jos voi, niin USB-kortti olisi tosiaan edullisempi ja mun käyttöön täysin riittävä vaihtoehto.
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Vessajono
09.01.2019 22:58:14 (muokattu 09.01.2019 23:01:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Kysymys siis kuuluu, onko näissä uusissa USB-korteissa mitään reititysten rajoja vai voiko olla kaikki äänitykset ja kuuntelut samaan aikaa päällä kuten tässä Focusritessa? nimittäin jos voi, niin USB-kortti olisi tosiaan edullisempi ja mun käyttöön täysin riittävä vaihtoehto.
 
Rajoittuneisuus johtuu enemmänkin i/o:n määrästä kuin käytetystä väylästä. Jos Focusrite merkkinä miellyttää, niin noin mutupohjalta arvelisin että nykyisestä mallistosta varmaan Scarlett 6i6 on ominaisuuksiltaan lähimpänä sitä Saffirea.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
hallu
09.01.2019 23:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, näyttää siltä että tämä ongelma on nyt ratkaistu eli panorointi alkoi toimia myös kuulokkeissa kun löysin komeron pohjalta käyttämättömän varajohdon kuulokkeisiin eli tuon kuulokkeiden johto oli kuin olikin rikki. Voi helvetti mikä souvi mitättömän vian takia..... hyvä että en ehtinyt hätäpäissäni päivittää järjestelmää taaksepäin tai käydä ostamassa uutta äänikorttia.
 
Tässäpä teille selitys mitä tapahtui: Meidän koiranpentu on jossakin vaiheessa päässyt järsimään kuulokkeenjohtoa, joka on jotenkin merkillisesti mennyt oikariin niin, että molemmista kuulokkeista kuuluu kokoajan siis monona ja panorointiin ei reagoi kun sugnaali ohjautuu kokoa ajan kumpaankin kuulokkeeseen. Tämä itsessään on vika jonka mahdollisuutta en edes ollut tullut ajatelleeksi. Varsinkaan kun johto ei rutissut tai muuten antanut vihjettä siitä, että jokin voisi olla vialla (ei ole mun kuulolle kunniaksi, että tupla mono stereon sijasta meni läpi kuin väärä raha :-D ). Tämä on siis lähtötilanne josta en tiennyt mitään vielä.
 
Seuraavaksi treenikämpällä toisella tietokoneella ja toisilla monitoreilla ilmeni reitykseen liittyvä panorointipulma, joka varmaan selittyy ajuriongelmalla. Mutta tulin reeneistä himaan ja päätin testata asioita vielä kotona (tyyliin miten niiden pitäisi mennä). Luurit päähän ja panoroimaan ja perkele ei toimi panorointi himassakaan. Johtopäätös -> kotikoneella lienee samanlainen ongelma kuin treenikämpän koneella joten syy lienee ohjelmassa (tämähän on klassinen virhepäätelmä kun kaksi erilasita vikaa tuottaa samanlaisen oireen) ja huomatkaa olin tässä vaiheessa käyttänyt vain (niitä risoja) kuulokkeita. Koskapa edelleen oletin vian olevan softassa aloin hätäpäissäni heiluttelemaan kaikkia nappeja mitä äänikortin mikserisoftasta löysin ja tulin epähuomiossa muuttaneeksi stereon tuplamonoksi, mitä en tietenkään huomannut (kun ne mun kuulokkeet rikkinäisen johdon kanssa oli myös monokuulokkeet). seuraus-> vika ei korjaantunut. Seuraavaksi kokeilemaan pöytämonitoreja joilla sai kanavat toimimaan, mutta tietenkään panorointi ei toiminut oikein kun äänikortin mikseri oli edelleen monotilassa, josta johtopäätös on, että jokin on ihan helvetin hullusti ja tää ei ole nyt normaalia. Seuraavaksi ajuria päivittämään ja etsimään ongelmaa netistä ja aloitin tämän ketjun.
 
Tämän ketjun myötä tulin kaiuttimien aikana huomanneeksi, että mikseri on monona. Muutos takaisin stereoksi ja kajareilla homma alkoi pelittää normaalisti, mutta ei luureilla ei. Johtopäätös oli, että luureissa voi olla jokin vialla joka johtikin sitten ratkaisuun kun aloin tutkia kuulokkeen johtoa ja tajusin mikä tässä oli vialla :-D.
 
Onhan tää hemmetin noloa ja hupsua, mutta mitä tästä opin? opin, että ikinä ei pidä alkaa hosumaan ja kun jotain rupeaa selvittämään, niin pitää yrittää olla kartalla siitä mitä on tekemässä eli ei pidä sohia summamutikassa kaikkia säätimiä, vaan pitää mieluummin ajatella. Onni onnettomuudessa, että vika oli vain kolmenkymmenen euron johdossa eikä 250 euron äänikortissa tai kalliissa tietokoneessa. Onni oli myös se, että olen sen verran proletariaatti että en ihan suoraan sännännyt kauppaan ostamaan mitään uutta, vaan maltoin tutkia tilannetta vielä hetken.
 
No tämä oli tarkoitettu yhteenvedoksi aloittamaani säikeeseen jos joku joskus ihmettelee samanlaisen jutun kanssa :-) kiitokseni kaikille (Juccizellekin :-D ).
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
09.01.2019 23:30:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Rajoittuneisuus johtuu enemmänkin i/o:n määrästä kuin käytetystä väylästä. Jos Focusrite merkkinä miellyttää, niin noin mutupohjalta arvelisin että nykyisestä mallistosta varmaan Scarlett 6i6 on ominaisuuksiltaan lähimpänä sitä Saffirea.
 
No Focusrite miellyttää sikäli, että ainakin tähän saakka se on pitänyt softatuen vanhoille tuotteillekin hyvin kuosissa. Mä taisin joskus noita Scarletteja tähyilläkin, mutta tosiaan tuo kuvaamani seikka mietitytti. Mikä se i/o on? miten sitä saa lisää?
 
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «