Aihe: Keraamiset yksikelaiset mikit
1
kosmonausea
09.01.2019 17:31:38
JuSu: Moro!

Toisaalla jo päivittelin tätä asiaa.. Yleisesti itsekin olen karsastanut keraamisia sinkuloita, koska lähtökohtaisesti halpoja ja siten huonoja. Alnicoa on pitänyt olla.

Mutta nyt sattui kohdalle parikin kitaraa, joissa on keraamiset single coilit, ja hupsista: noistahan irtoaa vaivatta mahtava texastwängi, eli sellainen hieman metallinen ja koliseva soundi tyyliin SRV ja Kenny Wayne Shepherd.

Mutta keraamisilla on toki huono maine, lähes poikkeuksetta halvimmat mikit ovat keraamisia ja huonolaatuisia, mutta näitten ei tarvitsisi tarkoittaa samaa asiaa. Tekeekö kukaan laadukkaita keraamisia mikkejä?

JuSu

Ne ei oo kyllä sinänsä single coileja, vaikka sellaistakin soundia saa, mutta nuo Joe Barden/JBE Pickups Two-Tone -kamppeet on yhden Jazzmaster-setin otannalla laatuisat. En nyt sitten tiedä, onko niissä juuri tuo kuvailemasi texas-soundi, mutta on mielestäni kuitenkin sarjaa "hyvin tehdyt ja hyvältä kuulostavat keraamiset".
Minä oon Hautamäjen Anssi.
Vainottu
09.01.2019 17:39:50
Bare Knucklelta löytyy nuo Cobrat. Tästä mallista ei ole kokemusta, mutta ei nuo BKP:t ole koskaan pettäneet. :)

https://www.bareknucklepickups.co.uk/pickup/strat/cobra-single-coil
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Laulava Kylätohtori
09.01.2019 19:12:47
Tietoa ei ole, mutta mielikuva on sellainen, että keraamisia käytettäisiin enemmän tehokkaampien mikkien kanssa..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
p130
09.01.2019 19:51:47

Fralin Steel Pole 43 ainakin: https://www.fralinpickups.com/product/steel-pole-43/

Nevalaisen Sound of Bluesit taitavat olla myös keraamisia. Ja jos rahaa haluaa käyttää, niin mikä tahansa putiikkipaja pyöräyttää keraamiset mikit. Kotimaisista tulisi mieleen vaikka Mikki House, mitähän siellä maksaa stratosetti ja millaisia ovat toimitusajat? Selailin sivuja jokunen päivä sitten tilaaminen mielessä vaan eipä oikein kunnon infoa löytynyt. Mulla on jostakin syystä oikein hyvä laaatumielikuva Mikki Housesta...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)