Aihe: WGS - Warehouse Guitar Speakers
1 2 3 4 514 15 16 17 18
paskiaispaska
13.12.2018 18:41:08

hallu: Voi olla , että ne on eri materiaalista, mutta sanotaanko jossakin ettei se eri materiaalikin ole kiinasta?

Ei. Sen takia tuossa tekstissä itsekkin samaista asiaa "pohdiskelin" ku tarkkaan lukee ;)
hallu
13.12.2018 18:58:13 (muokattu 13.12.2018 19:01:34)
paskiaispaska: Ei. Sen takia tuossa tekstissä itsekkin samaista asiaa "pohdiskelin" ku tarkkaan lukee ;)

No juu, mua itseäni houkutti Heritage Celestionit ja kun kajarikaupoilla oli, niin sellaiset suunnittelin ostavani. Mutta kun ei niitä hyllyssä sattunut olemaan, niin ostin sitten WGS:t .

E: huvittavaa sinänsä, että mä en ollut ihan aikuisten oikeasti tajunnut kuinka paljon kajari vaikuttaa WGS opetti sen mulle :-). En ollut myökään tajunnut kuinka paljon kaappi vaikuttaa Änäkäinen opetti sen mulle. Nyt mietin, että mitä kaikkea muuta minulta on jäänyt tajuamatta (mikit, piuhat, pedaalit, plektrat, korvatulpat,.....).
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Icy-Sun
13.12.2018 22:18:35 (muokattu 13.12.2018 22:19:11)
hallu: korvatulpat,.....).

Valetut sellaiset: aivan ehdoton hankinta, jos kovalla äänenpaineella rynkytetään. Investointi, jota ei varmasti kadu.
elon arska
14.12.2018 08:58:43
Icy-Sun: Valetut sellaiset: aivan ehdoton hankinta, jos kovalla äänenpaineella rynkytetään. Investointi, jota ei varmasti kadu.

Tarkoitit varmaan Waletut Gorwa Stulbat?
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Metalkallo
14.12.2018 18:49:08
hallu: No ihan varmaan toimii Marshallin kaverina. Käsittääkseni ET65 on WGS:n näkemys Celestion G12M65 kajarista eli ihan rootsissa mennään :-)

WGS ET65 on WGS:n näkemys Celestion G12-65:sta. ET65 on tummempi muistaakseni.

G12M65 tarkoittaa Celestion Creamback kajaria.

Kantsii G12M65:n tilalla kokeilla Neo Creambackiä, parempi mun mielestä ja lähempänä Greenbackiä.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Icy-Sun
14.12.2018 19:26:54
Metalkallo: WGS ET65 on WGS:n näkemys Celestion G12-65:sta. ET65 on tummempi muistaakseni.

Näin on, mutta et65 pitäisi olla Uraltonen mukaan kirkkaampi kuin g12-65. Kohtapa tuo selviää, kun saa komeroon paikalleen. Aiemmin jonkin verran kokemusta on marsun kanssa g12-65:sta ja ne on ainakin maukkaat tötteröt. Wgs:n kajareilla vaan on melkein puolet vähemmän hintaa ja vintage kaappeja/elementtejä liikkuu huonosti käytettynä.
Metalkallo
14.12.2018 19:32:58
Icy-Sun: Näin on, mutta et65 pitäisi olla Uraltonen mukaan kirkkaampi kuin g12-65. Kohtapa tuo selviää, kun saa komeroon paikalleen. Aiemmin jonkin verran kokemusta on marsun kanssa g12-65:sta ja ne on ainakin maukkaat tötteröt. Wgs:n kajareilla vaan on melkein puolet vähemmän hintaa ja vintage kaappeja/elementtejä liikkuu huonosti käytettynä.

https://www.youtube.com/watch?v=go5b-3GvkRc&app=desktop

Tuossa pätkässä kuulostaa kuin WGS olisi tummempi. Celestion 1:21 kohdas ja WGS perään.

En itse tiedä originaalista G12-65:sta, mutta Heritagesta en lopulta tykännyt, vaikkakaan ei tosiaan sekään huono ollut, mutta omaan makuun ei toiminut.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Icy-Sun
14.12.2018 20:03:46 (muokattu 14.12.2018 20:04:02)
Metalkallo: https://www.youtube.com/watch?v=go5b-3GvkRc&app=desktop

Tuossa pätkässä kuulostaa kuin WGS olisi tummempi. Celestion 1:21 kohdas ja WGS perään.

No niimpä vain oli. Tilasin elementin Uraltonelta ja siellä kirkkaammaksi väittivät. Olisiko vertailupohja ollut sitten Celestionin nykytuotantoon? Toki äänitteen laatu ei ole tuossa mikään paras mahdollinen, mutta tallenteen sallimissa rajoissa kaikki nuo versiot kuulosti hyvälle. Sepä ei pieni yläpääleikkuri omassa kaapissa haittaisi, sillä 2203 on aika treblekäs kone.
hallu
14.12.2018 20:40:07
Metalkallo: WGS ET65 on WGS:n näkemys Celestion G12-65:sta. ET65 on tummempi muistaakseni.

G12M65 tarkoittaa Celestion Creamback kajaria.

Kantsii G12M65:n tilalla kokeilla Neo Creambackiä, parempi mun mielestä ja lähempänä Greenbackiä.

Kiitoksia korjauksesta, menee näemmä mallinimet mulla vähän sekaisin.
hallu
14.12.2018 20:48:55
Metalkallo: https://www.youtube.com/watch?v=go5b-3GvkRc&app=desktop

En itse tiedä originaalista G12-65:sta, mutta Heritagesta en lopulta tykännyt, vaikkakaan ei tosiaan sekään huono ollut, mutta omaan makuun ei toiminut.

Eri vahvistin eri kohdassa huonetta eli toisessa vahvistimen takana on verho ja toisen vahvistimen takana kosketinsoitin pystyssä ja vahvistimet ovat lisäksi eri suhteessa kameraan joka äänittää. Sanoisin, että tuon testin perusteella en kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekisi, vaikka kyllä minäkin olin eron noissa kuulevinani samaan suuntaan kuin tekin.

Musta tuo testi olisi pitänyt tehdä samalla vahvistimella ja lähimikityksellä, että huone häiritsisi mahdollisimman vähän.
Icy-Sun
20.12.2018 07:37:35
Nyt on Marsun 2x12:ssa kiinni ET65 Celestionin G12T75 kaverina ja täytyy kyllä todeta, että elementti ylitti odotukseni. Rouhea, middlekäs ja yläpäästä sopivan kesy soundi. Ei turhia kirsku JCM 800:kaan kanssa. Täyttää mukavasti taajudellisen tyhjiön, jonka 2x G12T75 aiheutti. Mielestäni G12T75:ssä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta halusin soundistani enemmän classic rock- kuin nwobhm-henkisen ja tällä kertaa onnistui. Kaappi heräsi ikäänkuin henkiin. Olen aina tällaisiin kahden eri elementin "fuusio-kaappeihin" suhtautunut skeptisesti, mutta aina oppii uutta. Oli hyvä ostos ja jatkossakin taidan tämän firman kaiuttimia hankkia.
Kiksaus
08.01.2019 22:04:02

Onkohan kenelläkään kokemusta WGS Retro kajareista? Itse ostin 2kpl 8ohm elementtejä ja vaihdoin ne mun 2x12 kaappiin. Parannus oli huomattava alkuperäisiin celestioneihin verrattuna, mutta sitten soitin kaappia rinnakkain 4x12 V30 16ohm kaapin kanssa ja olin todella pettynyt 2x12 kaapin yläpään ja heleyden puutteeseen verrattuna 4x12. Ja tykkäsin siitä 4x12 kaapista säröllä myös enemmän. Miten voi olla mahdollista kun Retron piti olla artikuloivampi, kirkkaampi, tiukemmalla ja syvemmällä bassolla? Eli just sitä mitä hain esim. high gain hommiin. Voiko vaikuttaa, että 2x12 kaappi on kytketty kajarit rinnakkain 4 ohmiseksi ja vahvistin käyttäytyy erilailla eri kuorman kanssa. . Eikö 2x12 kaappi ole yleistäen hieman tiukempi ja kirkkaampi kuin 4x12? Molemmat suljettuja. Vahvistin on Bluetonen Crossroad.
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.youtube.com/watch?v=0u4ebGIewTc
Tympee Huttunen
09.01.2019 08:35:05
Kiksaus: Onkohan kenelläkään kokemusta WGS Retro kajareista? Itse ostin 2kpl 8ohm elementtejä ja vaihdoin ne mun 2x12 kaappiin. Parannus oli huomattava alkuperäisiin celestioneihin verrattuna, mutta sitten soitin kaappia rinnakkain 4x12 V30 16ohm kaapin kanssa ja olin todella pettynyt 2x12 kaapin yläpään ja heleyden puutteeseen verrattuna 4x12. Ja tykkäsin siitä 4x12 kaapista säröllä myös enemmän. Miten voi olla mahdollista kun Retron piti olla artikuloivampi, kirkkaampi, tiukemmalla ja syvemmällä bassolla? Eli just sitä mitä hain esim. high gain hommiin. Voiko vaikuttaa, että 2x12 kaappi on kytketty kajarit rinnakkain 4 ohmiseksi ja vahvistin käyttäytyy erilailla eri kuorman kanssa. . Eikö 2x12 kaappi ole yleistäen hieman tiukempi ja kirkkaampi kuin 4x12? Molemmat suljettuja. Vahvistin on Bluetonen Crossroad.

Voisiko toi olla nyt vain 2x12" vs. 4x12" eroista, jos kerran kaiutinvaihto Celestioneista teki kaapista paremman?

Mulla on WGS Retrot 4x12" kaapissa, mutta musta tuon elementin soundi on enemmän sellainen middlekäs rock kuin moderni high-gain.
steelduck
09.01.2019 08:47:19

Tympee Huttunen: Voisiko toi olla nyt vain 2x12" vs. 4x12" eroista, jos kerran kaiutinvaihto Celestioneista teki kaapista paremman?

Mulla on WGS Retrot 4x12" kaapissa, mutta musta tuon elementin soundi on enemmän sellainen middlekäs rock kuin moderni high-gain.

Mä en ole vielä ikinä törmännyt 2x12" kaappiin joka kuulostaisi paremmalta, kuin 4x12" jossa Vintage 30:set tai Greenbackit. 2x12" tuntuu vain kaikin puolin pienemmältä, ohuemmalta ja muutenkin aneemiselta.
Kiksaus
09.01.2019 09:29:21

Siis lähinnä toi heleyden puute ja ero kirkkaudessa mua ihmetyttää. Kun sitä Retroa nimenomaam mainostettiin noilla ym. sanoilla. Toki 2x12 ja 4x12 on aina eroa. Ehkä pitää hommata jostain pari veterania ja iskeä ne tohon kaappiin, mutta kun nimenomaan halusin jotain kirkkaampaa ku v30/veteran.
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.youtube.com/watch?v=0u4ebGIewTc
Kiksaus
10.01.2019 15:57:53

Laulava Kylätohtori: Kannattako Veteraneja hankkia, jos Retrotkin ovat liian tumput? Veteran on muistaakseni tumpumpi versio Retrosta, joka on tumpumpi versio V30:stä.

Jos Retro siis oli se v30 kopio, niin sitähän mainostetaan V30:nä ilman sitä ylämiddlepiikkiä, mikä saattaa juuri aiheuttaa sen tumppuuden V30:een nähden.

e. mitenkäs kaappien materiaalit? Onko samaa vai eriä?

The 12 Retro 30 speaker is a brighter and more articulate version of the WGS Veteran 30 speaker. The Retro 30 also boasts deeper and tighter bottom end. This speaker is extremely versatile and comes alive on the dirty channel.

Ja Veteran on WGS:n versio V30 kajarista ilman ylämidlepiikkiä. Eli Retron pitäisi olla kirkaampi ku v30 ja sitä mä tässä ihmettelen, että miksi ei ole.

Molemmat kaapit edestä ladattavia, koivuvaneria ja suht painavia.
Laulava Kylätohtori
10.01.2019 16:07:36
Kiksaus: The 12 Retro 30 speaker is a brighter and more articulate version of the WGS Veteran 30 speaker. The Retro 30 also boasts deeper and tighter bottom end. This speaker is extremely versatile and comes alive on the dirty channel.

Ja Veteran on WGS:n versio V30 kajarista ilman ylämidlepiikkiä. Eli Retron pitäisi olla kirkaampi ku v30 ja sitä mä tässä ihmettelen, että miksi ei ole.

Molemmat kaapit edestä ladattavia, koivuvaneria ja suht painavia.

Toisaalta nämä kirkkaampi kuin -määritelmät ovat melko suhteellisia.

Tarkoitan, että kun originaalista otetaan kopio, jota muutetaan vähän ja siitä otetaan kopio, jota muutetaan vähän, eikä mikään ole missään vaiheessa kuten alkuperäinen muutenkaan, niin suhtautuisin näihin mainoslauseiisiin melko varauksella.

Oman kokemuksen mukaan Reaper 55:lla ei ole mitään tekemistä Celestionin G12H30-55:n kanssa (vähän kärjistäen siis) - molemmat omistaneena ja samassa kaapissa soittaneena.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kiksaus
10.01.2019 16:53:18

Myös resonanssitaajuus on Retrossa korkeampi kuin v30 tai Veteranissa. Eli myös speksien valossa Retron pitäisi olla kirkkaampi kuin Celestion v30.
Laulava Kylätohtori
10.01.2019 17:56:43
Kiksaus: Myös resonanssitaajuus on Retrossa korkeampi kuin v30 tai Veteranissa. Eli myös speksien valossa Retron pitäisi olla kirkkaampi kuin Celestion v30.

No onhan tuo aika outoa. Jotenkin vielä sellainen muistikuvakin olisi olevinaan, että jengi on tuota (liiankin) kirkkaaksi sanonut..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)