Aihe: Musiikkiteknologia Sibelius-Akatemiassa 1 | |
---|---|
![]() 08.01.2019 12:58:11 | |
Moi! Nyt on käynyt niin, että olen päättänyt hakea Sibelius-Akatemiaan opiskelemaan. Pyrkimyksenäni olla musiikin kanssa täyspäiväisesti tekemisissä ja hakea pohjaa tuottajan ammattiin. Kappas keppanaa pääsykokeet kuitenkin mietityttävät vielä, olen lukenut kaikki netistä löytyvän tiedon pääsykokeisiin liittyen mutta ajattelin vielä kysäistä löytyykö täältä asiasta tietäviä? Olen soittanut kitaraa vaihtelevasti noin 13 vuotta, joten luonnollisesti se on myös soitin jolla soitan soittokokeen. Mikä tasoinen biisin olisi hyvä olla? Mennäänkö Steve Vailla vai riittääkö joku poppirallatus? Vai onko siellä nuotit valmiina? Lueskelin myös, että pianollakin pitäisi tehdä sama koe, joten oikeastaan sama kysymys myös pianon osalta. Ja sitten vielä tuo teoriapuoli. Mulla on teoria hanskassa vain niiltä osin mitä perus bändisoittamisessa on tullut tarvittua, eli ei ihan hirveesti. Olen suht nopea oppimaan ja Tohtori Toonikakin löytyy nurkista, joten riittääkö jos opiskelen sen kannesta kanteen? Tuleeko mieleen muuta mitä pääsykokeissa tarvitsisi osata? | |
![]() 21.01.2019 19:37:31 | |
Onnea valitselmallesi tielle! Oli miten oli, kannattaa mennä kokeihin niin näkee, millaista se on, vaikkei ensimmäisellä kerralla pääsisi sisälle. Siban musiikkiteknologia on tunnettu erittäin kovasta tasosta, ja sisäänpääsyprosentti on about 5-10, joten ei kannata lannistua vaikka juuri se ei tärppäisi. Itse joskus päätin hakea eri taidealalle, vaikka myös musiikkiteknologia kiinnosti. Mikä on oma fiilis musiikkiteknologian koulutuksen tasosta, voisi ehkä sulle olla järkevää opiskella ensin konservatoriossa muusikon tutkinto ja samalla painottaa opintoja musiikkiteknologiaan. Sibassa ei opiskella enää perusasioiden parissa vaan oletetaan, että hakijoilla on jo hyvin paljon osaamista. Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/
https://youtu.be/qUKgkyndi1U | |
![]() 22.01.2019 11:56:38 | |
Objectif Lune: Onnea valitselmallesi tielle! Oli miten oli, kannattaa mennä kokeihin niin näkee, millaista se on, vaikkei ensimmäisellä kerralla pääsisi sisälle. Siban musiikkiteknologia on tunnettu erittäin kovasta tasosta, ja sisäänpääsyprosentti on about 5-10, joten ei kannata lannistua vaikka juuri se ei tärppäisi. Itse joskus päätin hakea eri taidealalle, vaikka myös musiikkiteknologia kiinnosti. Mikä on oma fiilis musiikkiteknologian koulutuksen tasosta, voisi ehkä sulle olla järkevää opiskella ensin konservatoriossa muusikon tutkinto ja samalla painottaa opintoja musiikkiteknologiaan. Sibassa ei opiskella enää perusasioiden parissa vaan oletetaan, että hakijoilla on jo hyvin paljon osaamista. Kiitos!:) Ja kiitos myös vastauksesta! Hyvä tietää, ei kai siinä muu auta kuin vetää sata lasissa valmistautumisen suhteen ja kattoo miten äijän käy. Konsalle en hakenu ainakaan tänä vuonna, mutta HEO:lle pistin paperit menemään hätävaraksi, jossei Sibalta tärppää. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)