Aihe: Biisi jota et jostakin syystä siedä
1 2 3 4 576 77 78 79 80130 131 132 133 134
Zed
28.12.2018 09:37:07

Haloo Helsinki! - Valkoinen maa

"TÄMÄ VUOASI JOITAIN SUOASI ENEMMÖÖÖÖÖÖÖN!". Kuten toisessa keskustelussa joskus totesin, Haloo Helsingin pikkulikan laulutyyli on kuin se kotibileistä tuttu kaksimetrinen, reilusti yli satakiloinen tyyppi, joka tarpeettoman äänekkääksi päihdyttyään nousee jossakin vaiheessa musiikin innoittamana spontaanisti pystyyn, sulkee silmänsä, levittää kätensä, ja alkaa pyöriä horjuvasti kuin kömpelö hyrrä ympäri huonetta pudotellen tauluja seiniltä ja tavaroita hyllyistä tajuamatta itse lainkaan mitä tapahtuu. Joo joo, nuoruuden vimma, ilmaisun riemu, ja maailmankaikkeuden syleilemisen euforia kun maailma "lentää, huutaa, kohoaa", mutta jonkinlaisia artikuloinnin perusteita tälle pirpanalle olisi syytä opettaa.

Toinen on Ylen urheilu-uutisten tunnari. Tuo maaninen "Häffsä-sä-sä-sä-kä-tä-pätä-pätä-pätä-pätä" kiteyttää urheilun olemuksen täydellisesti minulle, joka en voi sietää kilpaurheilua missään muodossa: raakana, keitettynä...
33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio
Epämuusikko
28.12.2018 19:22:50
Kieltämättä Haloo "Zero Nine" Hgin ulkomuistista väärin särön läpi tungettu Tulkoon Joulu on hieman väkinäinen kokonaisuus, aivan kuten kaikki kys. yhtyeen Perjantaina / Jos mun pokka pettää -aikojen jälkeen tulleet hitit.

Se oli hyvä bändi. Mitä tapahtui?
uliuli
Prophet
30.12.2018 09:26:34
Kuvitelkaapa tuo biisi alkuperäisen tilalla.

Ensio Kosta - Kwa-joen silta

https://www.youtube.com/watch?v=8nd3VZp88Ko

https://www.youtube.com/watch?v=83bmsluWHZc
Vessajono
30.12.2018 12:30:00
Epämuusikko: Se oli hyvä bändi. Mitä tapahtui?

Ei kyllä ollut, eli mitään ei tapahtunut.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Epämuusikko
30.12.2018 14:18:42
Vessajono: Ei kyllä ollut, eli mitään ei tapahtunut.

Kyllä se oli, levyllä ja livenä.
uliuli
sustain65
30.12.2018 20:20:45
Epämuusikko: Kyllä se oli, levyllä ja livenä.

Niin oli. Minun mielestäni sellainen tuore särmikkyys hävisi ja tilalle tuli ylituotettua mollijollotusta. Mutten minä sen kummempaa osaa sanoa, eipä ole tullut analysoitua sen isommin.
Alfons Åberg
30.12.2018 23:21:54
Vessajono: Ei kyllä ollut, eli mitään ei tapahtunut.

No tämä ehdottomasti.

MAAaailma sitä MAAAailma tätä yms.
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Zed
31.12.2018 09:49:02 (muokattu 05.01.2019 12:07:31)

Se - luultavasti - Fuu Faidörssin kappale, jossa tietyn rock-tyylisuunnan kliseiden mukaisesti melko puhdassoundinen, mutta täysille väännetty kitara räimii taustalla jotakin sus-sointua, ja äänikuvaa dominoi laulusolistin partasuinen "THE BEST, THE BEST, THE BEST, THE BEST" -karjunta. En edes ole varma, sanotaanko siinä täsmälleen noin, kun aina tulee äkillinen tarve kohdistaa vähän karatea radioon tämän mesoamisen revetessä ääniaalloille.

Epäilemättä tämäkin biisi on "oikeasti" aivan jumalattoman hyvä; minulla ei nimittäin ole taitoa arvioida objektiivisesti musiikinkappaleen absoluuttista laatua, mutta sen korvatakseen Luoja Loi minulle pettämättömän subjektiivista ärsyttävyyttä mittaavan tutkan.
33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio
Lautuma
31.12.2018 11:32:17
Dave Grohl on Amerikan Mikko Kuustonen: helvetin mukava tyyppi, joka tekee helvetin mukavaa musiikkia omalla mukavuusalueellaan.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Lennu
31.12.2018 11:47:32

Zed: Se - luultavasti - Fuu Faidörssin kappale, jossa tietyn rock-tyylisuunnan kliseiden mukaisesti melko puhdassoundinen, mutta täysille väännetty kitara räimii taustalla jotakin sus-sointua, ja äänikuvaa dominoi laulusolistin partasuinen "THE BEST, THE BEST, THE BEST, THE BEST" -karjunta. En edes ole varma, sanotaanko siinä täsmälleen noin, kun aina tulee äkillinen tarve kohdistaa vähän karatea radioon tämän mesoamisen revetessä ääniaalloille.

Epäilemättä tämäkin biisi on "oikeati" aivan jumalattoman hyvä; minulla ei nimittäin ole taitoa arvioida objektiivisesti musiikinkappaleen absoluuttista laatua, mutta sen korvatakseen Luoja Loi minulle pettämättömän subjektiivista ärsyttävyyttä mittaavan tutkan.

Dave Grohl rippituolissa: "I have a little confession to make..."
Pappi: "please, don't yell"
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Epämuusikko
31.12.2018 12:41:48
Lautuma: Dave Grohl on Amerikan Mikko Kuustonen: helvetin mukava tyyppi, joka tekee helvetin mukavaa musiikkia omalla mukavuusalueellaan.

Mielikuva Dave Grohlista (typotin että Ghorl) karjumassa jotain Aurorasta ja kaktusviinasta. apua.
uliuli
Alfons Åberg
31.12.2018 19:22:56
Lautuma: Dave Grohl on Amerikan Mikko Kuustonen: helvetin mukava tyyppi, joka tekee helvetin mukavaa musiikkia omalla mukavuusalueellaan.

Mitäs sitä nyt viittä kymppiä lähestyessä enää turhia taiteellis-taloudellia riskejä ottamaan.
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Vessajono
31.12.2018 19:28:01
Lautuma: Dave Grohl on Amerikan Anssi Kela: helvetin mukava tyyppi, joka tekee helvetin mukavaa musiikkia omalla mukavuusalueellaan, harmi vaan että se musa on suurimmaksi osaksi helvetin paskaa.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Brownie
01.01.2019 03:18:13 (muokattu 01.01.2019 03:19:28)
Kaikki Juha Tapiirin ja Haloo Helvetin biisit. Kerran jouduin kuuntelemaan levyllisen jälkimmäistä, kun luulin että illallis-seuralaiseni tarjoilee minulle sen jälkeen ''jälkiruokaa''. Mutta sen sijaan hän heittikin mut keskellä yötä kadulle...
Ahti Tuumiainen
01.01.2019 05:17:23
Zed: Haloo Helsinki! - Valkoinen maa

"TÄMÄ VUOASI JOITAIN SUOASI ENEMMÖÖÖÖÖÖÖN!". Kuten toisessa keskustelussa joskus totesin, Haloo Helsingin pikkulikan laulutyyli on kuin se kotibileistä tuttu kaksimetrinen, reilusti yli satakiloinen tyyppi, joka tarpeettoman äänekkääksi päihdyttyään nousee jossakin vaiheessa musiikin innoittamana spontaanisti pystyyn, sulkee silmänsä, levittää kätensä, ja alkaa pyöriä horjuvasti kuin kömpelö hyrrä ympäri huonetta pudotellen tauluja seiniltä ja tavaroita hyllyistä tajuamatta itse lainkaan mitä tapahtuu. Joo joo, nuoruuden vimma, ilmaisun riemu, ja maailmankaikkeuden syleilemisen euforia kun maailma "lentää, huutaa, kohoaa", mutta jonkinlaisia artikuloinnin perusteita tälle pirpanalle olisi syytä opettaa.

Toinen on Ylen urheilu-uutisten tunnari. Tuo maaninen "Häffsä-sä-sä-sä-kä-tä-pätä-pätä-pätä-pätä" kiteyttää urheilun olemuksen täydellisesti minulle, joka en voi sietää kilpaurheilua missään muodossa: raakana, keitettynä...

Olen kanssasi edellä mainituista asioista sataprosenttisesti samaa mieltä.
Kefiiri
01.01.2019 09:16:24 (muokattu 01.01.2019 09:20:06)
Presidentti: Mitäs sitä nyt viittä kymppiä lähestyessä enää turhia taiteellis-taloudellia riskejä ottamaan.

Ei Grohl sitä noin näe. Varmaan se on ihan mukava ja vilpitön tyyppi, ja mielestään tekee mahdollisimman asiallista musaa.
En ole musiikin asiantuntija.
Dave Dangerous
05.01.2019 08:18:45
BACCARA . Yes sir i can boogie.
ja siihen perään Sorry i'm a lady.
varmaan ne kaikki jollotukset on yhtä kusenpolttamia.
Jankkaavaa ,lahjatonta , roskaa.

Pikku poikana pidin jopa yhtä hyvänä kuin ABBA !
mutta nyt... ABBA on kuin eri
maailmoista .
hiljaisuus on näkymätöntä liimaa
hjukke
08.01.2019 19:41:55

Varmaan mainittukkin, mutta Stevie Wonder - Part time lover on jokseenkin kypsä. Varmaan kuulostaisi lamalta, vaikka sen kuulisi ensimmäistä kertaa.

Kunniamaininta: Haltin häät. Lsd - sanat ja se jollotus, ja pakkosyöttö joskus koulussa..
Learn to play what you want to hear.
Prophet
08.01.2019 23:24:46
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)