Aihe: Ibanez as 93 FM VLS / Tokai ES 65, kokemuksia?
1 2
WanhaWetäjä
04.01.2019 20:58:35 (muokattu 04.01.2019 20:59:09)

https://www.levytukku.fi/ibanez-as9 … fmlvls-artcore-expressionist-vasuri

https://www.musamaailma.fi/merkit/t … en-puoliakustinen-sahkokitara.html?

En muuten laittaisi moista kyselyä mutta kun Tre on surkea mesta jos haluaisi testata ylipäätään vasurikitaroita, EI OLE ensimmäistäkään puoliakkaria, Hesaan saati Turkuun en nyt jaksa moisen takia lähteä.

Oletan että molemmat on käypiä pellejä hinta/laatu suhteen, itse kallistuisin Ibaneziin kun se on niin kaunis ;-)

Tuubivideot ei juurikaan auta, molemmista kitaroista löytyy hyviä ja huonoja pätkiä.
Niin notta jos jollain on kokemuksia kummasta vaan niin antaa tulla.

Tämä on nimittäin todella harvinainen tilanne, jopa 2 vaihtoehtoa tarjolla asiallisista puoliakkareista vasurille Suomessa ja samaan aikaan ja vieläpä aika monessa kaupassa vaan ei Treella ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Laulava Kylätohtori
04.01.2019 21:28:34 (muokattu 04.01.2019 21:29:35)
Mulla oli tuollainen 60 oikurina. Myin kaverille, ostin takaisin ja sitten myin typeryyksissäni sen torilla - ja tietty vielä halvalla. Nyt vähän harmittaa, koska se oli hyvä ja räyhäkäs skeba. Siinä oli Gibsonin se perus 4xx jotain setti.

Tosin irrotin mikit ja laitoin toiveekkaana seuraavaan skebaan, mutta eihän ne siinä enää samalla tavalla soinut. Ostin aidon Gibsonin ES-355:n, mutta en mä siitä enää sellaisia soundeja saanut. Myin sitten sen Gibsoninkin. Olisinpa vaan silloin ymmärtänyt pitää sen...

Vasurista ei valitettavasti ole kokemusta..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
04.01.2019 21:31:53
Mulla ei ole noista kokemusta niin en silleen käy kummempia kommentoimaan, mutta jos itse olisin noista valitsemassa, niin Ibanez ilman muuta. Paitsi että se on nätimpi, niin siinä on super58 mikit. Niistä mulla on kokemusta parin kitaran verran ja mulla on nytkin yhdessä kitarassa sellaiset ja ne on tosi kivat mikit. Niissä on A3 magneetit ja ne korostaa vähän keskialuetta, ilman että yläpää riipii tai alapää menisi tukkoon. Mukavan lämmin ja erotteleva yleissoundi.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
04.01.2019 22:29:56
paskiaispaska: Noista viiskaseista: Onko noissa uusissa varmasti alnicot? Vanhoissa 70-80luvun mikeissähän on, mutta eikö ne vaihtunu keraamisiin jossaki vaiheessa?

Ööö... en minä varmaksi tiedä. Luulin, että ainoastaan valmistaja on vaihtunut, että se super58 on sama kuin ennenkin ja oliko se super58 custom, jossa on ne keraamiset magneetit. Nyt tarvittaisiin kettu varmistamaan, mutta luulin että noi uudet viiskasit on jokseenkin samat kuin ne vanhatkin (eri valmistaja mutta noin muuten).
fox
05.01.2019 11:55:21

hallu: Ööö... en minä varmaksi tiedä. Luulin, että ainoastaan valmistaja on vaihtunut, että se super58 on sama kuin ennenkin ja oliko se super58 custom, jossa on ne keraamiset magneetit. Nyt tarvittaisiin kettu varmistamaan, mutta luulin että noi uudet viiskasit on jokseenkin samat kuin ne vanhatkin (eri valmistaja mutta noin muuten).

Varmistamisesta en tiiä, hra Rowleyn kanssa joskus tehtiin listausta Nisshin Onpa'n käämimistä mikeistä, lainaan omaa kirjoitustani noilta ajoilta:

Some time ago mr.Steve Rowley (accompanied by yours truly.. :-) )made a list of Ibby pickups (They were mainly made by Nisshin Onpa Seisakusho, at least so the story goes.. and as a well-known manufacturer, of course they wound pickups for other brands too..
Short summary here..
"Logo PUs" from 1974 7,85 kO AlNiCo 8
Super70 1976-7,9-8
Super80 75-76 - 7,9 - ceramic,potted (Flying Fingers) Singlecoil version in AR112 :-)
Super58 1980 - DC ohms unavailable - AlNiCo 5
Super88 1978- 7,7 to 8,05- ceramic? -plastic covers, unadjustable polepieces
Super77 like former, less power.
Those new Super58s are wax potted, and we could not obtain info 'bout magnets..

V2 pickup was the first joint-venture with Larry DiMarzio, being a Super Distortion clone, while IBZ-DiMarzio sported 3 ceramic magnets.. V2s were supposedly still made by Nisshin Onpa (also known as "Maxxon") and those debuted 1978, while IBZs are believed to be DiMarzio made, these are from 1984.

Noista "uudemmista" Super viiskaseista, joita on siis mm. noissa Artcore-sarjan kepeissä, sen verran että joittenkin lähteitten mukaan niissä olisi AlNiCo 3 -magneetit. Ainuttakaan uutta en oo itse purkanut, ovat niin perin hyvin vahattuja.
Super 58 -mikeistä on sitten noita "erikoismalleja", eli eri spekseillä käämittyjä, magneetitkin voivat olla kolmosta tai vitosta. AH-kitaroissa on omansa, samoin Steve Lukather-mallissa. Super 58 "Jazz"-mikkejä löytyy muutamasta.

Jos joku innostuu purkamaan tuollaisen uudemman Super 58:n (tai minkä tahansa mikin), näppärä konsti selvittää magneetin laatu, onko keraaminen tms. , on yleismittari. Jos ohmimittaus näyttää karkeesti nollaa eli mikki on "johtava" se on metalliseosta (AlNiCo tms.), jos taas ei, se on keraaminen. Näin siis saa karkean suuntaviivan..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
WanhaWetäjä
05.01.2019 13:31:18

fox:
Noista "uudemmista" Super viiskaseista, joita on siis mm. noissa Artcore-sarjan kepeissä, sen verran että joittenkin lähteitten mukaan niissä olisi AlNiCo 3 -magneetit. Ainuttakaan uutta en oo itse purkanut, ovat niin perin hyvin vahattuja.
Super 58 -mikeistä on sitten noita "erikoismalleja", eli eri spekseillä käämittyjä, magneetitkin voivat olla kolmosta tai vitosta. AH-kitaroissa on omansa, samoin Steve Lukather-mallissa. Super 58 "Jazz"-mikkejä löytyy muutamasta.

Jos joku innostuu purkamaan tuollaisen uudemman Super 58:n (tai minkä tahansa mikin), näppärä konsti selvittää magneetin laatu, onko keraaminen tms. , on yleismittari. Jos ohmimittaus näyttää karkeesti nollaa eli mikki on "johtava" se on metalliseosta (AlNiCo tms.), jos taas ei, se on keraaminen. Näin siis saa karkean suuntaviivan..

Kaulamikki: Super 58 (passiivinen/alnico)
Tallamikki: Super 58 (passiivinen/alnico)

Tässä info Levytukun sivulta koskien ko Ibanezin mikkejä.
fox
05.01.2019 13:57:18

WanhaWetäjä: Kaulamikki: Super 58 (passiivinen/alnico)
Tallamikki: Super 58 (passiivinen/alnico)

Tässä info Levytukun sivulta koskien ko Ibanezin mikkejä.

Juu, Rowleylla ja mulla on tiedossa, mutta kun ei siihen saa tehtaalta varmistusta. Tai ei saa edes siitä tehtaasta.. ;) Syy moiseen on se, että ovat "liikesalaisuuksia", näin ilmoitti japanin "agentti", ja kun ei oo tuonne Koreaan yhteyksiä. Ei ole kuitenkaan mitään syytä epäillä Levytukun tietoja, onhan se ollut vuosikymmenet Hoshino/Ibanezin edustaja. Mutta muuten ei noihin myyntiportaan kaikkien edustajien infoihin voi ihan aina täysin luottaa. Harry Kruissenbrink Hollannista on myös julkaissu mikkiasioita kirjassaan, mutta ne käsittelee etupäässä tuota lawsuit-aikaa edeltäviä juttuja (ennen 1976-77)
WanhaWetäjä
05.01.2019 14:25:21 (muokattu 05.01.2019 14:25:56)

fox: Juu, Rowleylla ja mulla on tiedossa, mutta kun ei siihen saa tehtaalta varmistusta. Tai ei saa edes siitä tehtaasta.. ;) Syy moiseen on se, että ovat "liikesalaisuuksia", näin ilmoitti japanin "agentti", ja kun ei oo tuonne Koreaan yhteyksiä. Ei ole kuitenkaan mitään syytä epäillä Levytukun tietoja, onhan se ollut vuosikymmenet Hoshino/Ibanezin edustaja. Mutta muuten ei noihin myyntiportaan kaikkien edustajien infoihin voi ihan aina täysin luottaa. Harry Kruissenbrink Hollannista on myös julkaissu mikkiasioita kirjassaan, mutta ne käsittelee etupäässä tuota lawsuit-aikaa edeltäviä juttuja (ennen 1976-77)

Joo, maahantuojasta on tosiaankin kyse joten noihin tietoihin voinee luottaa.
Sun tarinoitasi on aina kiva lukea, arvostan kavereita jotka todellakin tietävät asioista ja jakavat tietojaan muille, vaikka ite oon enempi vaan soittaja niin vanhemmiten myös kitaroiden tekniikkaa yms käsittelevä puoli on alkanut kiinnostaa, siihen on vaikuttanut mnetin lisäksi myös yhden oman kitaran teettämisen seuraaminen ja sepältä saatu info + omatoiminen googlettaminen.

Vasurien AR-sarjalaisten suhteen on mennyt niin että niitä tulee aina suht tasasin välein muutamia kappaleita myyntiin joihinkin liikkeisiin, jos oikeeen ymmärsin niin Levytukulla on nyt 4 varastossa ja kun ne loppuvat niin se on taas 6kk-? kun tulee uus kontillinen kitaroita sisältäen myös muutamia vasureita.

Sama on ollut Thomannilla, välillä noita on ollut hyllyssä, välillä ei. Pätee myös Tokaihin jota mm Musamaailma myy.
Kysyin Levytukulta onko ko kitaraa edes oikeakätisenä Treella, ei ole kuulemma kukaan tilannut vaikka ainakin 2 liikettä ko merkkiä myy.

No joka tapauksessa ko kitara on nyt tilattu, alkuviikosta pitäs olla himassa.
fox
05.01.2019 15:53:25

WanhaWetäjä:
Kysyin Levytukulta onko ko kitaraa edes oikeakätisenä Treella, ei ole kuulemma kukaan tilannut vaikka ainakin 2 liikettä ko merkkiä myy.

Juu, viimeks kun poikkesin Hamppusta moikkaamassa, ei ollut kun joku näitä "uusia Artisteja" siellä näkösällä, ei semiakustisia laisin. Tuo vasurihomma on murheellinen, meillähän on bändissä vasuribasisti, joka aikoinaan "opetteli pakon sanelemana" soittamaan oikeakätisen soittimia. Hurjan näköstä on sen komppikitarointi, kun soinnut lähtee peilikuvana.. ;)
Vasurien tarjonta on sentään pikkusen muuttunut tuolta 70-luvulta vaikkei se mikään runsas vieläkään ole. No, jenkeissä sentään on vasurien "erikoisliike" kaiketi vieläkin, joskus sen kautta hommasin yhdelle vasurille kitaran. Southpaw Guitars oli muistaakseni se nimi, jotain southpaw kumminkin.
Ja kiva jos on ollu mukava lukea juttuja, pyrin jatkossakin sellaseen ulosantiin. Tuohon aloitusjuttuun ei sillee ole kokemusta, mulla ei itsellä ole ollut kumpaakaan, eikä oikein voi "suurella varmuudella" mitään sanoa, jos vaikka on jotain laitellut ja sitten 15 minsaa koesoittanut..
Korean Ibanezejakaan ei mulla ole ollut muita kuin 4 Ghostrideria, ihan ne oli/on omanlaisiaan kitaroita. 2 vielä tuolla onkin, ja ehkä vois vielä tuollasen GR 220:sen hommata takasinkin.
hallu
05.01.2019 17:22:52
WanhaWetäjä: .................

Saako olla utelias ja kysyä kumpaan päädyit? joka tapauksessa toivotan onnea ja toivon, että kitara täyttää viellimmätkin odotuksesi :-). Minä olisin mielissäni jos saisin vielä lukea kommenttisi, että oletko tyytyväinen ja onko se hyvä.
hallu
05.01.2019 17:26:40
fox: Varmistamisesta en tiiä, hra Rowleyn kanssa joskus tehtiin listausta Nisshin Onpa'n käämimistä mikeistä, lainaan omaa kirjoitustani noilta ajoilta:

Some time ago mr.Steve Rowley (accompanied by yours truly.. :-) )made a list of Ibby pickups (They were mainly made by Nisshin Onpa Seisakusho, at least so the story goes.. and as a well-known manufacturer, of course they wound pickups for other brands too..
Short summary here..
"Logo PUs" from 1974 7,85 kO AlNiCo 8
Super70 1976-7,9-8
Super80 75-76 - 7,9 - ceramic,potted (Flying Fingers) Singlecoil version in AR112 :-)
Super58 1980 - DC ohms unavailable - AlNiCo 5
Super88 1978- 7,7 to 8,05- ceramic? -plastic covers, unadjustable polepieces
Super77 like former, less power.
Those new Super58s are wax potted, and we could not obtain info 'bout magnets..

V2 pickup was the first joint-venture with Larry DiMarzio, being a Super Distortion clone, while IBZ-DiMarzio sported 3 ceramic magnets.. V2s were supposedly still made by Nisshin Onpa (also known as "Maxxon") and those debuted 1978, while IBZs are believed to be DiMarzio made, these are from 1984.

Plussa ja kiitos :-) tiesin, että sinulla on näistä jutuista tietoa ja tiesin senkin, että japanin mikkipolitiikka on semmoinen, että asiat ei aina ole siltä miltä näyttää ja joskushan niistä mikeistä ei ole mitään tietoa (Ibanez tosin nimeää käyttämänsä mikit).
fox
05.01.2019 17:44:05

hallu: Plussa ja kiitos :-) tiesin, että sinulla on näistä jutuista tietoa ja tiesin senkin, että japanin mikkipolitiikka on semmoinen, että asiat ei aina ole siltä miltä näyttää ja joskushan niistä mikeistä ei ole mitään tietoa (Ibanez tosin nimeää käyttämänsä mikit).

Japsit on sellasta jengiä, että pittää toki olla nimet talloilla ynnä muilla... ;) Mutta tuolla Ibaneesi-foorumeilla on monesti törmätty sellaisiinkin soittimiin, jotka ei oo "ihan niin justiinsa" niitten ilmoitettujen, virallisten speksien mukaisia. Ja kyllä, noitten osatoimittajien sun muiden mahdollisten "alihankkijoiden" selvittelyyn menee aikaa, ja tupakkia. Ja joskus ei sitten tuu hullua hurskaammaks niistä tiedoista, tai ovat vaan olettamuksia. Just noitten Korea/Kiina -Artcorejen mikeistä, vaikka ilmoitettu on, että "Joo, ne on Super 58:t", niin valmistaja saattaa olla hakusessa. Sitten täytyy joko arvailla mahdollisia käämijöitä tai olla hissuksiin. Tarjokkaitahan ei nyt niin kovin rutkasti ole, joku isompi toimijahan siellä taustalla on. Arvauksia tuolla isossa maailmassa on heitetty, että korealaisissa vois olla esim. G&B tai BHK, kiinalaisissa Artecit.
Ihan samoja ne ei kuitenkaan noitten foorumimielipiteitten mukaan ole kuin ne vanhat, vintage Super 58:t. Asiansa ajavat kumminkin. Kukaan ei kuitenkaan noilla palstoilla oo sen syvällisemmin analyysia tehnyt, koskapa ovat "toimivia", että jos jotain eroja isommin olisi niin kyllähän sen joku olis dokumentoinut.
WanhaWetäjä
05.01.2019 18:06:08

hallu: Saako olla utelias ja kysyä kumpaan päädyit? joka tapauksessa toivotan onnea ja toivon, että kitara täyttää viellimmätkin odotuksesi :-). Minä olisin mielissäni jos saisin vielä lukea kommenttisi, että oletko tyytyväinen ja onko se hyvä.

Juu, Ibaneziin päädyin, melki voisi sanoa että lanttia heittäen ja ehkä pikkasen ulkoisistakin syystä, ei sillä etteikö Tokain punainen 335 malli olisi lähes yhtä hieno.

Ilman muuta laitan infoa asiasta eli missä kuosissa kitara on ulkoisesti ja mikä on ensivaikutelma yms, ensi viikolla oli tarkoitus tehdä muutenkin vertailua alueelta Line6 Helix > Line6 PoweCab vs Line6 Helix > Yamaha DBR 12" Pa-kaappi, nyt kun saan tuon Ibanezin niin testin voi tehdä kolmella eri tyyppisellä kitaralla.
fox
05.01.2019 19:35:54

paskiaispaska: Noista viiskaseista: Onko noissa uusissa varmasti alnicot? Vanhoissa 70-80luvun mikeissähän on, mutta eikö ne vaihtunu keraamisiin jossaki vaiheessa?

Varmaan tähän olet jo vastausta saanut, mutta tuon Rowleyn kanssa mailittelin, eikäpä hänellä(kään) ollu tuosta tietoa että niissä uudemmissakaan keraamisia olisi.
Ainoastaan vaihtui tuo alnico vitosesta kolmoseen 1982.. se puuttui tuosta meidän vanhemmasta listauksesta, uudemmassa versiossa olis näemmä ollut.
paskiaispaska
05.01.2019 20:25:32

fox: Varmaan tähän olet jo vastausta saanut, mutta tuon Rowleyn kanssa mailittelin, eikäpä hänellä(kään) ollu tuosta tietoa että niissä uudemmissakaan keraamisia olisi.
Ainoastaan vaihtui tuo alnico vitosesta kolmoseen 1982.. se puuttui tuosta meidän vanhemmasta listauksesta, uudemmassa versiossa olis näemmä ollut.

Se tais sittenki olla tuo super80 missä oli keraamiset. Mulla on vuonna 83 levytukusta ostettu rs1400 super58 mikeillä, ni siinä ilmeisesti voi olla ihan kummat tahansa, joko vitoset tai kolmoset? Hienot ja persoonallisen kuuloset mikit jokatapauksessa.
fox
05.01.2019 20:34:35

paskiaispaska: Se tais sittenki olla tuo super80 missä oli keraamiset. Mulla on vuonna 83 levytukusta ostettu rs1400 super58 mikeillä, ni siinä ilmeisesti voi olla ihan kummat tahansa, joko vitoset tai kolmoset? Hienot ja persoonallisen kuuloset mikit jokatapauksessa.

Juu, Super 80 on keraamiset, mutta se on helppo tunnistaa umpikuorisena, ja siin on kuoressa se "Flying Fingers" kaiverrus.
WanhaWetäjä
09.01.2019 22:59:28

No niin, Ibanez AS 93 on himassa, soittelin sillä ehkä n. tunnin, harvoin on kitara antanut itsestään noin positiisen kuvan suoraan paketista.
Kuulostaa siltä mitä odotin, soundi on oikeen jees ja tasapainoinen.
Suurennuslasilla en ole viimeistelyä tsekannut mutta asialliselta näyttää noin silmämääräisesti katsottuna. Nätti kitara.

No, huomenna testaan sitten autotallissa vähän kovemmalla volumella.
Sen huomasin että clean soundit toimii samoilla säädöillä mitä Yamaha SG:lle oon Helixiin tehnyt mutta kevyet rokkisäröt saati laulavat leadit ei, toisaalta eihän niitä tuolla kitaralla tarvi soittaa.

Luulen että tuo täyttää hyvin sen 335 tarpeen mitä aiempi Gretschin halpis ei oikeen onnistunut tekemään.
hallu
09.01.2019 23:36:39
WanhaWetäjä: No niin, Ibanez AS 93 on himassa, soittelin sillä ehkä n. tunnin, harvoin on kitara antanut itsestään noin positiisen kuvan suoraan paketista.
Kuulostaa siltä mitä odotin, soundi on oikeen jees ja tasapainoinen.
Suurennuslasilla en ole viimeistelyä tsekannut mutta asialliselta näyttää noin silmämääräisesti katsottuna. Nätti kitara.

No, huomenna testaan sitten autotallissa vähän kovemmalla volumella.
Sen huomasin että clean soundit toimii samoilla säädöillä mitä Yamaha SG:lle oon Helixiin tehnyt mutta kevyet rokkisäröt saati laulavat leadit ei, toisaalta eihän niitä tuolla kitaralla tarvi soittaa.

Luulen että tuo täyttää hyvin sen 335 tarpeen mitä aiempi Gretschin halpis ei oikeen onnistunut tekemään.

Hieno homma :-) . totanoin särösoundissa mikkien ero Yamahaan ei yllätä, koska mulla on sama homma super58 ja Yamaha SA:n kanssa. Eli mulla Ibanezissa keskialue on tiukempi ja agressiivisempi kuin Yamahassa joka on kautta linjan aika neutraali.... tai vähän kirkkaampi yläpäästään. Nimenomaan säröillä pitää eq olla vähän eri asennossa.

No sä oot WanhaWetäjä, kyllä se niiden kanssa juttuun tulet ja rohkaisevaa, että tykkäät siitä Ibanezista. Se tarkoittaa, että kyse on varteenotettavasta vaihtoehdosta jos joskun omalle kohtalle osuu.
WanhaWetäjä
10.01.2019 10:59:20

hallu: Hieno homma :-) . totanoin särösoundissa mikkien ero Yamahaan ei yllätä, koska mulla on sama homma super58 ja Yamaha SA:n kanssa. Eli mulla Ibanezissa keskialue on tiukempi ja agressiivisempi kuin Yamahassa joka on kautta linjan aika neutraali.... tai vähän kirkkaampi yläpäästään. Nimenomaan säröillä pitää eq olla vähän eri asennossa.
Joo, saattaa olla että mikkien kanssa joutuu vähän säätämään, tallamikki on ehkä turhan likellä kieliä. Aika tehokkailta nuo tuntuivat ja etenkin kaulamikki oli mukavan lämpöinen ja kun yksi mun "perverssioista" on hissimusa/smoothjazz niin tuohon hommaan tuo kitara tuntuisi olevan just sopiva.
Tässä tulee myös kumottua yksi myytti eli että kaikki kitarat kuulostavat samalta mallintavilla etenkin säröillä, ei mene ihan noin ainakaan jos mallintava on uusinta sukupolvea ja dynamiikkaa löytyy.

No sä oot WanhaWetäjä, kyllä se niiden kanssa juttuun tulet ja rohkaisevaa, että tykkäät siitä Ibanezista. Se tarkoittaa, että kyse on varteenotettavasta vaihtoehdosta jos joskun omalle kohtalle osuu.
Aika näyttää, ensivaikutelma oli kyllä erittäin positiivinen.
Itse olen vakaasti sitä mieltä että jos kitara on soitettavuudeltaan hyvä vaikka olisi ns halpis niin kyllä sillä soittaa, kaikkeen tottuu. 620€ on tietty sillä rajalla onko se enää halpis mutta jos vertaa aitoon Gibson 335 vasuriin (liki 3000€) niin on se sitten.

Joku tuossa taannoin sanoi että tietää heti onko kitara hyvä/huono/sopiva, taidan kuulua eri sarjaan koska mulla menee aina hetki että tottuu uuteen, annan kitaralle kuin kitaralle mahdollisuuden. Pari kertaa kitara on lähtenyt lähes heti vaihtoon, vasuri Aria aktiivimikeillä ja yksi japanin Fender Strato. Arialla taisin tehä jopa pari keikkaa, jaappanin Stratolla en ainuttakaan. Noissa molemmissa oli mulle vääränlainen kaulaprofiili ja Arian mikit olivat aivan liian kuumat tanssimusaan.
Vasenkätisyys on ollut tietty rajoittava tekijä eli kitaroita ei ole päässyt juurikaan testaamaan, ehkä sen takia Yamaha SG on pitänyt pintansa kohta 40 vuotta, aina siihen on palattu jossain kohtaa, mikkien puolitus tekee siitä aika lailla all around kitaran.

Eiköhän mun kitaraostot ala olemaan tässä, jos tuo Ibanez on pitopeli niin vähän kaikkea löytyy, GAS thinline telestä löytyy myös stratomaailmaa, Yamahasta Les Paulia, Ibanezista 335 osastoa, Yamahan elektroakkari löytyy, yksi nylon konserttikitara ja valmistumassa on elektronylon thinline tele, tätä odotan suurella mielenkiinnolla. Yamaha BB 1200 basso meinasi unohtua, sekin kulkenut mukana vuodesta 1983.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)