Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tuottaminen ja sovittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten oppia tuottamaan paremmin?
1
onnihei
08.11.2018 20:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse tehnyt töitä DJ:nä sekä nykyään briteissä promoottorina. En ole ikinä opiskellut musiikki teoriaa enkä tuottamista, mutta koko ikäni olen sitä jollain tavalla aina halunnut tehdä. Kasetti äänittimistä FL Studioon ja Logic Prohon vähän kaikkea olen kokeillut. Ilman musiikki teoriaa en mitään tietenkään osannut tehdä kovin hyvin joten ostin kitaran ja aloin opettelemaan kotona. Lopulta päädyin äänittämään kitaraani halvan vahvarin ja peli headsetin avulla koska rahaa ei kunnon laitteisiin tällä hetkellä riitä.
 
Mitä vinkkejä musan tuottamisen kehittämiseen? Onko hyvät laitteet välttämättömiä? Miten itse opit miksaamaan ja masteroimaan?
 
Tässä uusin "EP"
 
https://soundcloud.com/onni_onni/sets/kinda-like-an-ep
 
Aleksir18
04.01.2019 21:59:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onnihei: Olen itse tehnyt töitä DJ:nä sekä nykyään briteissä promoottorina. En ole ikinä opiskellut musiikki teoriaa enkä tuottamista, mutta koko ikäni olen sitä jollain tavalla aina halunnut tehdä. Kasetti äänittimistä FL Studioon ja Logic Prohon vähän kaikkea olen kokeillut. Ilman musiikki teoriaa en mitään tietenkään osannut tehdä kovin hyvin joten ostin kitaran ja aloin opettelemaan kotona. Lopulta päädyin äänittämään kitaraani halvan vahvarin ja peli headsetin avulla koska rahaa ei kunnon laitteisiin tällä hetkellä riitä.
 
Mitä vinkkejä musan tuottamisen kehittämiseen? Onko hyvät laitteet välttämättömiä? Miten itse opit miksaamaan ja masteroimaan?
 
Tässä uusin "EP"
 
https://soundcloud.com/onni_onni/sets/kinda-like-an-ep

 
Aloitin vain miksaan ja masteroimaan itse. Kokeiluahan tuo on enkä hommaa TODELLAKAAN osaa ammattimaisesti mutta opin joka vuosi jotain jotain uutta.
 
Eos
22.07.2019 21:40:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aleksir18: Aloitin vain miksaan ja masteroimaan itse. Kokeiluahan tuo on enkä hommaa TODELLAKAAN osaa ammattimaisesti mutta opin joka vuosi jotain jotain uutta.
 
Vanha aihe ja varmaan aloittaja on jo ongelmaansa tämän menetelmän kautta helpotusta löytänyt, eli kokeilu ja erehdys.
 
Mitä välineistöön tulee, niin ainakin kunnon monitorit ja äänikortti on erittäin suositeltavaa. Varmasti Casion sampleilla youtube-videoita seuraamalla saa identtisen soundin, ellei linkeistä suoraa julkaisuvalmiit esiasetukset. Jos ne ei kuitenkaan toimi, niin mitäs sitten.
 
Matka on pitkä ja ihka oikeat ammattilaisetkin oppii ja muuttaa toimintatapojaan. Jos nyt itse amatöörinä aloittaisi tyhjältä laatalta, aloittaisi miksaamisesta ja miettisi masterointia vasta sen jälkeen, kun aiempi on edes auttavasti hallussa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «