bedlam 27.12.2018 17:24:43 (muokattu 27.12.2018 17:29:14) | |
---|
Löytyy näemmä tuo illalliskohtaus juutubestakin. Kannattaa katsoa, ovat erityisen hauskalla tuulella tässä. Itsekin fanitan näitä tyyppejä oikeastaan enempi kuin itse musiikkia. https://m.youtube.com/watch?v=OjbvZJaxcbwLevynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Artturi 29.12.2018 00:08:48 | |
---|
Pitkän tauon jälkeen tässä tullut taas kuunneltua Rushia vähän sieltä sun täältä pitkin uraansa ja oikeastaan vasta nyt iskenyt haikeus päälle. Onneks nämä nyt tuli nähtyä varmaan 10 kertaa livenä ja onneks Clockwork on todella hyvä levy nyt kun se taitaa todellakin olla sit se vika. Pitkään ajattelin, että vaikka tuskin kiertueita enää tekevät niin studiolevyn kuitenkin. Mutta eipä taida olla realistista. Olis ollut siistiä kun olisivat tehneet vielä levyn missä olis ollut zeppelin-hard-rokkia, sci-fi progee, high school nörtti-rokkia, kasarisyntsameininkiä ja modernia rokkia sulassa sovussa ;-) |
Regalis Apertura 29.12.2018 09:31:27 | |
---|
Niinpä. Itse näin kaikki 3 Suomen keikkaa ja niihin taitaa olla tyytyminen jolleivat jossain muodossa vielä palaa... Ja sitten odottelemaan tekevätkö Alex ja Geddy mitään musaa ihan levyllekin joskus? |
joku muu sikko 29.12.2018 11:44:01 | |
---|
Joo. Permanent Wavesin ilmestymisestä olen bändiä suuresti digannut. Minuun pätee aika pitkälle se, mistä bändi puhuu että fanit tulee kerta toisensa jälkeen sanomaan että Rush on "soundtrack of my life". Ja Neil on syy siihen miksi aloin soittamaan rumpuja. jne jne. Tyypilliset horinat :) Niin monessa se on ollut mukana. Ikävä ei tule siinä mielessä, että hyvät biisit loppui omasta mielestäni valitettavasti yksittäisiä tähtihetkiä lukuunottamatta Test For Echo levyyn. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Tuomoo 31.12.2018 22:04:52 | |
---|
Tänään töistä ajaessa naputtelin auton soittimesta satunnaisesti jotakin musiikkia, ja Animate pyörähti soimaan. Meinasin ajaa metsään kun tuo kuulosti pitkän ajan jälkeen niin mainiolta. |
joku muu sikko 01.01.2019 10:50:05 | |
---|
Tuomoo: Tänään töistä ajaessa naputtelin auton soittimesta satunnaisesti jotakin musiikkia, ja Animate pyörähti soimaan. Meinasin ajaa metsään kun tuo kuulosti pitkän ajan jälkeen niin mainiolta. Huh. Säikähdin jo että radiostako kuului. Se olisi kyllä tomittajalta ollut melkoinen hiiren klikkausvirhe. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Timetokill 01.01.2019 18:15:53 | |
---|
Ikävä ei tule siinä mielessä, että hyvät biisit loppui omasta mielestäni valitettavasti yksittäisiä tähtihetkiä lukuunottamatta Test For Echo levyyn. The Garden on mun mielestäni yksi bändin hienoimmista biiseistä, joka onkin sopivasti Clockwork Angelsin päätöskappale. Upea päätös upealle bändille. https://www.youtube.com/watch?v=SAxtFSpHxts |
Timetokill 01.01.2019 18:15:53 (muokattu 01.01.2019 18:36:51) | |
---|
Ja olihan noita T4E:n jälkeen vaikka kuinka monta hyvää biisiä. Itse en Vapor Trailsista koskaan lämmennyt (soundit puuroa, jne), mutta Snakes & Arrowsilla esimerkiksi Armor & Sword, The Way the Wind Blows ja Working Them Angels ovat hyviä biisejä. Lähes koko "Clockwork" on täynnä hienoja biisejä. |
Regalis Apertura 02.01.2019 09:52:00 | |
---|
Joo se alkuperäinen Vapor Trails oli kyllä oudohkon tunkkaisen kuuloinen mutta remixattu versio mielestäni paljasti paremmin nyansseja sieltä täälltä. Earthshine, Vapor Trails ja Ceiling Unlimited ovat hienoja biisejä... |
joku muu sikko: Ikävä ei tule siinä mielessä, että hyvät biisit loppui omasta mielestäni valitettavasti yksittäisiä tähtihetkiä lukuunottamatta Test For Echo levyyn. Sama mielipide. Ei kertakaikkiaan ollut 15 vuoteen mitään kummempia odotuksia Rushin uusilta julkaisuilta. Mulla loppui megafanitus tohon TFE-levyyn, joskin sitä ysärin lopun liveä vielä jonkin verran kuuntelin. Vapor Trailsia muistelen odottaneeni vielä kovasti, mutta se oli paha pettymys - tai lähinnä kai vahva osoitus siitä, että aika aikaansa kutakin. Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen |
Newsted85 07.01.2019 10:41:40 (muokattu 07.01.2019 10:43:42) | |
---|
Timetokill: Ja olihan noita T4E:n jälkeen vaikka kuinka monta hyvää biisiä. Itse en Vapor Trailsista koskaan lämmennyt (soundit puuroa, jne), mutta Snakes & Arrowsilla esimerkiksi Armor & Sword, The Way the Wind Blows ja Working Them Angels ovat hyviä biisejä. Lähes koko "Clockwork" on täynnä hienoja biisejä. Tästä olen samaa mieltä. Ei Rushin hyvät biisit missään nimessä loppuneet 1990-luvulle. Nyt kun on tuorein korvin kuunnellut (siis kohtuullisen pitkän tauon jälkeen) Snakes&Arrowsia sekä Clockwork Angelsia, niin onhan siellä tosi paljon erittäin hyviä biisejä. Ei mitään 5/5 -levyjä ehkä kumpikaan, mutta erittäin vahvoja kokonaisuuksia. Esim. S&A:lla on paljon bluesahtavaa, akustispainotteista kamaa, joka on sävellyksellisesti tosi "kypsää", siis mielestäni bändi on edelleen kehittynyt näillä levyillä. Katselin eilen laitteita testaillessa R40 - blue rayta, ja pakko sanoa että hieno päätös uralle tuo kiertue. Toisaalta hyvä, että lopettivat silloin kun homma on vielä hyvin kasassa. Rushin musa on semmoista, että ei sitä oikein voikaan soitella livenä "keinutuollissa fiilistellen", joten eiköhän tämä ollut juuri oikea aika pistää homma pakettiin. Toivottavasti Geddy tekee vielä vaikka soololevyn. |
jperala 07.01.2019 14:45:20 | |
---|
|
Tuomoo 22.01.2019 12:40:39 | |
---|
Otin projektiksi tässä töiden ohella kuunnella Rushin kaikki studioalbumit läpi ilmestymisjärjestyksessä. Ensimmäinen levy on tuttu, ja 70-luvun lopun ja 80-luvun ensimmäisten vuosien väliset albumit on kuunneltu lukemattomia kertoja läpi. 90-luvun tuotannosta lähinnä Counterparts on tuttu, ja Clockwork Angels on myös pyörinyt soittimessa tiheään. Muutoin nuo 80-luvun alun jälkeiset albumit ovat jääneet omalta osalta melkoisen vähälle kuuntelulle. Kaikki levyt olen joskus kuunnellut läpi, mutta etenkin noista 90-luvun levyistä ei ole jäänyt mitään muistiin. Nyt soi A Farewell to Kings, ja kappaleena Xanadu, joka on ollut mulle aina yksi bändin parhaista biiseistä. |
Lunnu 22.01.2019 13:35:58 | |
---|
Tuomoo: Otin projektiksi tässä töiden ohella kuunnella Rushin kaikki studioalbumit läpi ilmestymisjärjestyksessä. Ensimmäinen levy on tuttu, ja 70-luvun lopun ja 80-luvun ensimmäisten vuosien väliset albumit on kuunneltu lukemattomia kertoja läpi. 90-luvun tuotannosta lähinnä Counterparts on tuttu, ja Clockwork Angels on myös pyörinyt soittimessa tiheään. Muutoin nuo 80-luvun alun jälkeiset albumit ovat jääneet omalta osalta melkoisen vähälle kuuntelulle. Kaikki levyt olen joskus kuunnellut läpi, mutta etenkin noista 90-luvun levyistä ei ole jäänyt mitään muistiin. Nyt soi A Farewell to Kings, ja kappaleena Xanadu, joka on ollut mulle aina yksi bändin parhaista biiseistä. Mun mielestäni niiden livelevyt on parempia kuin studiolevyt. Jotenkin soundit on 'isommat' ja fiilistä enemmän Nostalgy is not what it used to be |
Tuomoo 22.01.2019 13:42:45 (muokattu 22.01.2019 13:44:21) | |
---|
Lunnu: Mun mielestäni niiden livelevyt on parempia kuin studiolevyt. Jotenkin soundit on 'isommat' ja fiilistä enemmän Näinhän se monesti livelevyjen kohdalla on, mutta aika harvalta bändiltä löytyy kaikenkattavia livelevyjä, joissa olisi jokainen biisi joita bändi on narulle studiossa vetänyt. e: hyvänä esimerkkinä vaikkapa Iron Maiden, kun jokainen livelevy sisältää ehkä muutaman uuden biisin, ja muutoin livelevy koostuu 75-prosenttisesti aina samoista klassikoista. |
Lunnu 22.01.2019 13:50:11 | |
---|
Tuomoo: Näinhän se monesti livelevyjen kohdalla on, mutta aika harvalta bändiltä löytyy kaikenkattavia livelevyjä, joissa olisi jokainen biisi joita bändi on narulle studiossa vetänyt. e: hyvänä esimerkkinä vaikkapa Iron Maiden, kun jokainen livelevy sisältää ehkä muutaman uuden biisin, ja muutoin livelevy koostuu 75-prosenttisesti aina samoista klassikoista. Rushilta riittää Exit..stage left. Siinä on kaikki tarpeellinen Nostalgy is not what it used to be |
Artturi 22.01.2019 13:58:38 | |
---|
Tuomoo: Otin projektiksi tässä töiden ohella kuunnella Rushin kaikki studioalbumit läpi ilmestymisjärjestyksessä. Mulla tämä oli perinne aina ennen kun oli Rushin keikka mihin olin menossa. Ekan kerran näin Saksassa 1992 https://www.setlist.fm/setlist/rush … halle-cologne-germany-5bd553bc.html ja se oli sitä Medley-aikaa eli piisejä oli lyhennetty ja lyöty yhteen vähän ärsyttävälläkin tavalla. Mulla on tosta bootleg cd ja se on, hmm, no sen ajan mukainen. Loistava toki suurelta osin! Keikka oli muistaakseni alle 2 tuntia ja Primus lämppäs. Vasta myöhemmin tulivat nämä Evening with-illat ja kolmen tunnin keikat! R30- kiertueesta lähtien tuli todistettua usempikin keikka Wembleyllä, Globenissa ja Frankfurtissa ja tietty Hesan keikat. Sääli, että viimeinen R40-tour ei sitten Eurooppaan tullut. Happy memories!!! Mites muiden Rush-keikkamuistot? |
Tuomoo 22.01.2019 14:37:46 | |
---|
Artturi: Mites muiden Rush-keikkamuistot? Ei ole, ja sekös tässä harmittaakin. |
Vessajono 22.01.2019 14:43:27 (muokattu 22.01.2019 14:44:09) | |
---|
Tuomoo: Ei ole, ja sekös tässä harmittaakin. Ei ole, vaikka kaikki kolme Helsingin keikkaa kävinkin ja sekös tässä harmittaakin. En ryypännyt muistiani yhdelläkään niistä - itse asiassa ensimmäinen tais olla ainoa jolla join yhtään mitään muuta kuin sen yhden tai kaks bisseä, koska se oli ainoa kerta kun en ollut autolla liikenteessä - mut mulla on vaan jotenkin noiden isojen areenakeikkojen kanssa ollut aina sellainen ilmiö, että jostain syystä niistä muistaa juuri ja juuri olleensa paikalla. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Lunnu 22.01.2019 14:54:29 | |
---|
Vessajono: Ei ole, vaikka kaikki kolme Helsingin keikkaa kävinkin ja sekös tässä harmittaakin. En ryypännyt muistiani yhdelläkään niistä - itse asiassa ensimmäinen tais olla ainoa jolla join yhtään mitään muuta kuin sen yhden tai kaks bisseä, koska se oli ainoa kerta kun en ollut autolla liikenteessä - mut mulla on vaan jotenkin noiden isojen areenakeikkojen kanssa ollut aina sellainen ilmiö, että jostain syystä niistä muistaa juuri ja juuri olleensa paikalla. Kyllähän siltä yhdeltä Helsingin keikalta ois pitäny ainakin jäädä muistijälki siitä Lifesonin vahvistimen paukahtamisesta Nostalgy is not what it used to be |