Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lämpökäsitellyistä puista pikkukoppaista akkaria?
1
kosmonausea
30.12.2018 22:25:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistänpä tännekin, kun en tiedä onko tuo akkaripalsta kovin aktiivinen.
 
Niin, kun tullut parin sähkökitaran ja yhden bassonkin kanssa ainakin ihastuttua vähän noihin lämpökäsiteltyihin kauloihin, niin ajattelin vähän tsekkailla, ketkäs valmistajat tekis lämpökäsitellystä puusta akkareita. Ihan siis kaulan lisäksi kantta tahi miksei koko koppaa muutenkin.

Ketäs mitäs tuotteita foorumilaisille on tullut vastaan? Preferenssinä olisi joku pienempikoppainen (00, parlour), mieluummin vähän with a midrange honk kuin ääretön nashville-hifi ja toistaiseksi hintaluokka on sellaista noin tuhatta euroa, mutta miksei sitä ihastuessa voisi vähän budjettia nostaakin.

Tai onko ylipäätään mimmoisia kokemuksia moisille puilla olevista akkareista? Kiinnostaisi se niiden tuoma pieni stabiilius, kun olisin kuitenkin laiska kovin seuraamaan sitä kostutusta.

Tai voisihan sitä hakea tuolta Haukiputaalta tuon torilla olevan Löefin parlourin kuljeksimasta.
 
Minä oon Hautamäjen Anssi.
LaXu
31.12.2018 14:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höfnerilla oli mielestäni jotain lämpökäsiteltyjä akustisia, en tiedä löytyykö haluamaasi kokoa.
 
kosmonausea
31.12.2018 15:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Höfnerilla oli mielestäni jotain lämpökäsiteltyjä akustisia, en tiedä löytyykö haluamaasi kokoa.
 
Kas, pitteepä tutkia. Kiitoksia vinkistä!
 
Minä oon Hautamäjen Anssi.
19691970
31.12.2018 15:47:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Kas, pitteepä tutkia. Kiitoksia vinkistä!
 
https://www.ibanez.com/usa/products/model/artwood_vintage/
eli Ibanezillakin on jotain "Thermo Aged" malleja.
 
fox
31.12.2018 16:20:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Kas, pitteepä tutkia. Kiitoksia vinkistä!
 
Kattelepa myös nuo Landolat, en nyt meinaa niitä "nuotiokitara-Landoloita" vaan niitä pikkuisen parempia. Käyttivät lämpökäsiteltyä kuusta ja koivua jo "aikapäiviä" sitten. "Thermo-tonewood" TM....
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kosmonausea
31.12.2018 16:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kattelepa myös nuo Landolat, en nyt meinaa niitä "nuotiokitara-Landoloita" vaan niitä pikkuisen parempia. Käyttivät lämpökäsiteltyä kuusta ja koivua jo "aikapäiviä" sitten. "Thermo-tonewood" TM....
 
Kiitoksia vinkeistä! Tämähän tässä on just mahtavaa ku kaikki käyttää vähän omia termejä, koita siinä googletella.
 
Minä oon Hautamäjen Anssi.
fox
31.12.2018 16:32:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Kiitoksia vinkeistä! Tämähän tässä on just mahtavaa ku kaikki käyttää vähän omia termejä, koita siinä googletella.
 
Näinhän tuo monesti menee. ;) Mulla ei sen parempaa tietoa noista Landoloista oo, mutta sen verran kyllä, että tuota lämpöpuuta käyttivät. Lämpöpuuhommia kun käynnisteltiin, niin yks tuttu täältä päin oli aika tavalla siinä mukana.
Nuoremmalla pennulla, sillä kitaristilla, on tuolta parinkymmenen vuoden takaa lämpöpuinen Landola, se on vielä ihan täydessä lyönnissä tuolla studio/treenikämppäkombinaatilla. Eikä oo pöllömpi soundikaan siinä, ollut muutamalla levyllä ja sellasta.
Ettei ihan aina tarvitse lähteä "merta edemmäs kalaan" niinku vanha sananlasku sanoo.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Pinewood
31.12.2018 23:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Takaminelta löytyy sarja kitaroita lämpökäsitellyllä kannella.
https://www.takamine.com/thermal-top
 
Valitettavasti mukana ei ole yhtään pienikoppaista (parlour) kitaraa, mutta esim. näppäilyn erikoismalli EF740FS TT omaa speksit (esim. 12 fret, nut width 47,5 mm), joita ei kovin monesta teräskielisestä kitarasta löydy.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «