Aihe: Fender vai line6
1 2 3
wizard86
21.06.2004 17:54:58
Jos Line6:sta mietit, oletan että olet testannu myös AINAKIN seuraavat combot:
-VOX Valvetronix AD60VTX, AD60VT, ja AD50VT
-Roland Cube 60

Jos et, niin syytä olisi. Flextone III on vähän köyhä noihin verrattuna.

Classic 50:sessä on särö(kin) eri tyylinen kuin 30:sessä. Joskin, mielestäni ne ovat molemmat oikein hyviä säröjä.

-Aki.

Jaa.. onko tuo rolandin palikka-kuutio sun mielestä hyväkin vahvistin?
Albert järvinen on jumala...8}
ollisal
21.06.2004 17:58:17 (muokattu 22.06.2004 00:19:23)
Mikäli Jucciksen sivuilta ottamani tieto pitää paikkansa, niin molemmissa putket ovat kyllä 3 x 12AX7 ja 4 x EL84.

4xEL84:stäkö 50W ? 6 EL84:ää voisi mennä lähemmälle mutta luulisin kumminkin siellä olevan EL34/6?6

Edit : Hoho, tarkemmin ajatellen ei nyt ihan 4xEL34...
Aki
21.06.2004 18:45:07 (muokattu 21.06.2004 18:51:53)

Perhana vieköön, Peavey väittää itsekin siellä olevan 4x EL84. Olipa muistikuvat pielessä. Neljästä EL84:sta ei kyllä 50 wattia saa, mikäköhän tuossa on jekkuna?

|(EDIT: Bedrock 50W 4x EL84 -vahvistimesta |sanotaan näemmä seuraavaa:
|"amp has an output of 50 watts, but it has only 4
|el84's. Normally, one would make those produce 36
|watts. (The amp is in fact, a cranked up over the top
|AC-30).
|This cranking up results in a rich, full sound, but
|also in excessive wear of the tubes, which means a
|more often than normal replacement of them."

|
| Oisko Peaveylla sama meininki?)

onko tuo rolandin palikka-kuutio sun mielestä hyväkin vahvistin?

On. Hinta ja koko huomioonottaen tietysti. Crate GX-15R on kans oikein hyvä. Sen sijaan Mesan Studio .22 + ei ole hyvä vahvistin, ei hinta eikä koko huomioonotettunakaan.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Jormaz
21.06.2004 19:23:37 (muokattu 22.06.2004 14:16:32)
4xEL84:stäkö 50W ? 6 EL84:ää voisi mennä lähemmälle mutta luulisin kumminkin siellä olevan EL34/6?6

Ainakin Peavey Classic 50-päätteessä on 4 EL84-putkea.

LIS: Tyhmä minä.. siis 4 per kanava eli 8.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Geetar
21.06.2004 19:44:56 (muokattu 21.06.2004 19:45:44)
Kun puhuin aiemmin, että Line6 sopivat studioon en tarkoittanut efektien käyttöä.. nehän suurimmaksi osaksi lisätään nauhalle myöhemmin. TARKOITIN lähinnä sitä, että jos halutaan esim. fender cleania, tai vox cleania, niin ko. vahvistimesta saa ihan kelpo mallinnuksia (toki ei ole aidon voittanutta).. kaikissa studioissa kun ei ole erilaisia vahvistimia valmiina ja monilla ei ole varaa itse ostaa montaa erilaista vahvistinta.. Puollan siis edelleen sen fenkun ostoa..
Keep practising
Dr. Muff
21.06.2004 19:58:14
On. Hinta ja koko huomioonottaen tietysti. Crate GX-15R on kans oikein hyvä. Sen sijaan Mesan Studio .22 + ei ole hyvä vahvistin, ei hinta eikä koko huomioonotettunakaan.

-Aki.

Ekullinen studio tai subway rocket olisi mun valinta yli esimerkiksi näistä puhutuista Peaveyn classiceista, ei mitään epäselvyyttä siinä kohdin. Mutta kaipa niitä vahvistimia tehdään siksi erillaisia kun makujakin on erillaisia. Ehkä.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
Lord of the strings
21.06.2004 20:01:57
Ottaisin Fenderin.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Aki
21.06.2004 20:15:45

Ekullinen studio tai subway rocket olisi mun valinta yli esimerkiksi näistä puhutuista Peaveyn classiceista, ei mitään epäselvyyttä siinä kohdin. Mutta kaipa niitä vahvistimia tehdään siksi erillaisia kun makujakin on erillaisia. Ehkä.

Ehkä. Mesan Studio .22 + löytyy viestistäni tuolta "Pahimmat harhaostokset" -otsikon alta. Tutullani oli Mesan Subway Rocket, jonka kanssa oli ärsyttävää keikkailla koska siinä on mun mielestä niin ärsyttävän terävän kolkko, ilkeä soundi. On hyvin harvinaista että soittajan kitarasoundi häiritsee mua noin paljon.

Nomad 55:sta ja (kehuttua! hah!) F-50:stä soitellessani on tullut lähinnä paha mieli kun puhtaassa soundissa ei ole tarjoolla dynamiikkaa, selkeyttä, kirkkautta, eikä niin kovasti lämmintä botneakaan. Ja hintalaput on 1900€ ja jotain 2500€ tms. Paljon mieluummin soittelen esim 900€ Carvinilla, tai mitä nyt sattuu nurkissa olemaan halpoja comboja. Tämä on julmaa, tiedän, mutta mieluummin soittaisin Flextone III:lla.

Ne on sitten kait niitä makuasioita.

-Aki.
Dr. Muff
21.06.2004 20:36:04
Ehkä. Mesan Studio .22 + löytyy viestistäni tuolta "Pahimmat harhaostokset" -otsikon alta. Tutullani oli Mesan Subway Rocket, jonka kanssa oli ärsyttävää keikkailla koska siinä on mun mielestä niin ärsyttävän terävän kolkko, ilkeä soundi. On hyvin harvinaista että soittajan kitarasoundi häiritsee mua noin paljon.

Nomad 55:sta ja (kehuttua! hah!) F-50:stä soitellessani on tullut lähinnä paha mieli kun puhtaassa soundissa ei ole tarjoolla dynamiikkaa, selkeyttä, kirkkautta, eikä niin kovasti lämmintä botneakaan. Ja hintalaput on 1900€ ja jotain 2500€ tms. Paljon mieluummin soittelen esim 900€ Carvinilla, tai mitä nyt sattuu nurkissa olemaan halpoja comboja. Tämä on julmaa, tiedän, mutta mieluummin soittaisin Flextone III:lla.

Ne on sitten kait niitä makuasioita.

-Aki.

Mitä voit odottaa bändikäytössä kymppituumaiselta elementiltä joka on avoimessa kotelossa? Hurjaa botnea? Subway Rocket on oikein hyvä laite 4x12"-kaapilla ja kotivolyymeilla ilmankin oikein kiva. Niin ja eihän ne päättärin putket mitään vaikuta siihen soundin lämpimyyteen? Sovtekeilla oli kylmemmät puhtaat mutta paremmat säröt kun taasen toisilla putkilla oli kyllä enempi lämpöä(en muista mitkä putket ne oli).

Eikä noissa uudemmissa mesoissa se dynamiikka puhtailla nyt olekkaan mikään juttu, niissähän on aika kompressoitu, helpposoittoinen puhdas, joka sopii johonkin muttei toki kaikkeen. F-30ssä on mun mielestä lämpimämmät puhtaat, kummankaan F-sarjan laitteesta en ole säröjä saanut mieleisekseni.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
superfly
21.06.2004 21:50:05
Kannattaa muuten muistaa että tuo Fenderi on semmonen että kunnon säröä siitä ei saa aikaan. Jos tarvitset vain paria perussaundia ja mahdollisesti jo omistat jonkun säröpedaalin niin sitten Fenderi on parempi ratkaisu. Jos taas tarvitset paljon erilaisia saundeja tai haluat valinnanvaraa niin sitten Line6.

Eri mieltä tuon Fenkun säröistä. Aika reippaasti paremmat kuin esim. Classic 30:ssä.
superfly
21.06.2004 21:53:51
VOX Valvetronix (AD60VTX) sen sijaan on vauvannukkumisvolyymeillä oikein hyväsoundinen, mutta keikalla vielä parempi. Ei ole putkivahvistimia ollenkaan ikävä, päin vastoin.

Näin rohkeasti myös tässä väitän saavani paljon paremmat soundit tuosta Valvetronixista kuin Peaveyn Classicista. Molemmat omistan, ja molemmilla soitan oikeastaan yhtä paljon. Classic on lähdössä siis vaihtoon. Hyvä peli sekin kyllä on, mutta jotain siitä puuttuu.
Dr.Groove
21.06.2004 23:40:10

Line 6 Vettan käyttäjänä -- ja aikanaan Fenkkua testanneena -- voin osaltani suositella mallintavaa ja tallentavaa vaihtoehtoa. Useimpiin biiseihin tulee (ja pitääkin!) haettua omat soundit eri kombinaatioista ja ne voi tallentaa valmiiksi omille muistipaikoilleen.
Olen huomannut kunkin biisin osalta joskus käyttäväni 10-20 minuuttia kunnon aikaa soundien hakuun ja kun se oikea soundi löytyy, soundi vaan talteen ja se on vuosia sitten omassa ja styrkkarin muistissa.

Fenkun aikanaan hylkäsin sen takia, että soundien kirjo oli liian suppea. Kitaran soittohan on 1/3 hyvää melodiaa ja kuviota, 1/3 tekniikkaa ja 1/3 soundia. Styrkkari ja efektit tekevät tuosta soundista leijonan osan.
Vettaa ja Turun sinappia en vaihda. ;-)

En siis kuitenkaan ole Flextonea testannut, joten en ota kantaa Flextonen soundien paremmuuteen Fenkun suhteen.
Pari vuotta sitten kun testasin kaikki keskeiset vahvistimet, Vetta tuli kotiin kannettua.
Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin? Anna hänelle biisin nuotit ;-)
Pnctocn
22.06.2004 01:33:23
Suosittelisin intensiivistä kokeilua erilaisten vahvareiden parissa. Mallintavista saa hyvinkin mukavan kuuloisia soundeja ulos, tosin omasta mielestäni ainakin kokeilemissani (Fenderin,Voxin ja Line6 mallintavat) on kuitenkin se vahvistimen perussoundi vähän lytyssä. Omiin korviini perussoinniltaan mukavin kokeilemistani
"mallintavista" lienee Tech 21:n kombo. Monipuolisuus on mallintavien ehdoton valtti, varsinkin äänittäessä.
Kuitenkin jossain vaiheessa on mukava löytää jotain itselle sopivaa, sellaista soundia joka nostaa avosointujakin hakatessa niskakarvat pystyyn, tällöin viittoisin putkivahvareiden suuntaan. Sen "oman soundin" löytäminen (ja etsiminen) on hyvinkin antoisaa. Kun oppii vahvistimen niksit ja tietää miten se vastaa alkaa omasta soittamisesta löytyä ihmeesti uusia tasoja. Sanoisin että mallintavalla värkillä tämän (nirvanan) löytäminen on ainakin vaikeampaa,millei mahdotonta.
Etsi eka oma soundisi (esim. Fender), laajenna sitä sitten myöhemmin (esim. Line6).
MacGyver
22.06.2004 12:39:34
Etsi eka oma soundisi (esim. Fender), laajenna sitä sitten myöhemmin (esim. Line6).

Joskin paljon todennäköisemmin tuo oma soundi löytyy Line6:sta kuin Fenderistä, ellei kyseessä ole Cyber-Twin.

-MacGyver
Ei mitään putkia prkl!
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Feggy
22.06.2004 13:08:41

Fender plus Ibanez Tube Screamer on minun mottoni.
Less is more.
Keppi
22.06.2004 13:31:31
Omiin korviini perussoinniltaan mukavin kokeilemistani
"mallintavista" lienee Tech 21:n kombo.

Samoin! Tech 21 on toimii omasta mielestäni kaikkein putkimaisimmin näistä mallintavista...jos sitä nyt voi mallintavaksi edes sanoa?!
...no ei vaineskaan;)
Keppi
22.06.2004 13:31:39 (muokattu 22.06.2004 13:32:36)
Tuli sitt kahteen kertaan?! Tän voi poistaa!
...no ei vaineskaan;)
Aki
23.06.2004 01:08:50

Joskin paljon todennäköisemmin tuo oma soundi löytyy Line6:sta kuin Fenderistä, ellei kyseessä ole Cyber-Twin.

Enpä usko. Flextone on pikkasen vielä sen yhden paletin uhri, valikoima ei ole niin laaja kuin mitä voisi toivoa. Tarkoittaen että jokainen soundi tulee selkeästi saman piipun läpi. Moista fiilistä esim Valvetronix VTX ei ole minulle antanut, etenkään elementin vaihdon jälkeen.

Jos tykkää rehellisestä kitaran soundista sellaisenaan, Flextone dumppaantuu takuulla heti.

-Aki.
Ossi
23.06.2004 01:18:54

Jos tykkää rehellisestä kitaran soundista sellaisenaan, .

Harvassa taitaa olla tuollaiset kummajaiset nykyään. Täällä nousee kuitenkin ainakin yksi käsi :)
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)