Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 529 30 31 32 3371 72 73 74 75
Gritsen
06.12.2018 13:47:23
Eraseri: Tuli harkinnan jälkeen laitettua Helix T:ltä tilaukseen. Odotin josko Cyber Monday olisi tullut, muttei... :/

Tässä mietiskelen jo etukäteen mitä haluan sillä tehdä ja toivottavasti se on mahdollista, kaikki yhtäaikaa:
PC-ääni -> Helix -> Monitorit
Kitara -> Helix -> Helixefektit -> Monitorit
Kitara -> Helix -> Efektien "ohitus" -> PC (Rocksmithia varten)
Mikrofoni -> Helix -> PC (ja suora monitorointi)

Pääasiassa Helix tulee olemaan käytössä, jossa Helix prosessoi PC:n äänet ja lähettää sen monitoreille. Tarvitseeko tämä signaali reitittää Helixin näytöltä jotenkin vai tekeekö sen automaattisesti?

Pitäisi olla mahdollista.

1: Lataa Helixin uusin ajuri ja käytä laitetta koneen äänikorttina. Ei vaikuta siihen, mitä laitetta käytät DAWin intefacena
2: Tämä toimii toki.
3: Teet kakkosesta erillisen signaaliketjun, jonka outputiksi pistät Out 7 (vai oisko ollut 8?) eli kuivan DI-outin USB:n kautta ja määrität sen Rocksmithin inputiksi. Vaihtoehtoisesti teet Rocksmithin pelaamiselle oman tyhjän parchin Helixiin, jolloin signaaliketjussa ei ole mitään HX-efektejä tai vahvareita.
4: Mahdollista, tee erillinen signaaliketju, joka lähtee mikki-inputista ja päättyy haluamaasi USB outtiin.

Muista kuitenkin, että kolmen tai neljän signaaliketjun patcheissa pitää olla tarkkana DSP:n jakamisesta (ketjut 1 ja 2 ovat toiselle prossulle ja ketjut 3 ja 4 toiselle). Mutta koska yksi oli sulla vain efektitöntä DI:tä varten ja yksi laulua, uskon ettet saavuta lähellekään laitteen tehojen rajoja.
WanhaWetäjä
10.12.2018 16:55:51 (muokattu 10.12.2018 16:56:19)

Jo kerran hukattu Helix floor tuli sitten tilattua kun Treen Fasulla sattui olemaan yksi vielä vapaana eikä siinä vielä kaikki...Hesan varastosta löytyi 1 kpl Line6 Power Cab plus vahvistinta, jokohan nyt alkaa puntit lepattaan.
Yamahan 12" aktiivikaappi on ihan ok mutta nyt pitäs löytyä enempi sitä "amp in the room" tuntumaa.
Saatan saada nuo jo viikonlopuksi himaan joten raporttia tulee kunhan tuota yhdistelmää pääsee tosissaan testaamaan, odotukset ovat aika korkealla demojen perusteella.

Kun mainitsin Thomannin hinnat niin eipä tarvinnut muuta sanoa, sain nuo ilman vääntöä jopa vähän niiden alle, pikku miinuksena tietty vain kahen vuoden takuu vs Tompan 3v, suurena plussana se että voin hakee ne ite Treen myymälästä, ei tarvi käyttää Postia tai lähettipalveluja kuin myös Tompan toimitusajat etenkin powercapin suhteen olisivat olleet 3-4 viikkoa, vähintään.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Eraseri
10.12.2018 21:43:04
Gritsen: Pitäisi olla mahdollista.

1: Lataa Helixin uusin ajuri ja käytä laitetta koneen äänikorttina. Ei vaikuta siihen, mitä laitetta käytät DAWin intefacena
2: Tämä toimii toki.
3: Teet kakkosesta erillisen signaaliketjun, jonka outputiksi pistät Out 7 (vai oisko ollut 8?) eli kuivan DI-outin USB:n kautta ja määrität sen Rocksmithin inputiksi. Vaihtoehtoisesti teet Rocksmithin pelaamiselle oman tyhjän parchin Helixiin, jolloin signaaliketjussa ei ole mitään HX-efektejä tai vahvareita.
4: Mahdollista, tee erillinen signaaliketju, joka lähtee mikki-inputista ja päättyy haluamaasi USB outtiin.

Muista kuitenkin, että kolmen tai neljän signaaliketjun patcheissa pitää olla tarkkana DSP:n jakamisesta (ketjut 1 ja 2 ovat toiselle prossulle ja ketjut 3 ja 4 toiselle). Mutta koska yksi oli sulla vain efektitöntä DI:tä varten ja yksi laulua, uskon ettet saavuta lähellekään laitteen tehojen rajoja.

Sain tänään Helixin käyttöön ja tämä on tähän asti ollut kyllä plug&play-laite. Toimi Rocksmithissa suoraan ilman mitään signaalin reitityksiä. Ilmeisesti käyttää efekti-signaalia, mutta hyvin tuntuu toimivan silläkin.

Kaikenkaikkiaan ensifiilisten pohjalta tuntuu järeältä ja toimivalta laitteelta. Tietysti tähän hintaan sellaista sietää odottaakin. Toivottavasti joskus olisi tulossa mahdollisuuksia modifioida noita näyttöjä ja nappuloiden valoja. Haluaisin ne tietyissä tilanteissa kokonaan pois päältä.

Seuraavaksi mikrofonin käyttöönottoa
Gritsen
11.12.2018 12:52:23
Eraseri: Sain tänään Helixin käyttöön ja tämä on tähän asti ollut kyllä plug&play-laite. Toimi Rocksmithissa suoraan ilman mitään signaalin reitityksiä. Ilmeisesti käyttää efekti-signaalia, mutta hyvin tuntuu toimivan silläkin.

Kaikenkaikkiaan ensifiilisten pohjalta tuntuu järeältä ja toimivalta laitteelta. Tietysti tähän hintaan sellaista sietää odottaakin. Toivottavasti joskus olisi tulossa mahdollisuuksia modifioida noita näyttöjä ja nappuloiden valoja. Haluaisin ne tietyissä tilanteissa kokonaan pois päältä.

Seuraavaksi mikrofonin käyttöönottoa

Nappuloiden värit voit toki valita, ja muistaisin, että ne kokonaan pois päältä - ainakin momentary-tilassa. Scribble strippien tekstit voi varmaan jättää tyhjiiksi, mutta näyttöjä tuskin saa pois päältä.
LaXu
11.12.2018 16:20:13
Gritsen: Nappuloiden värit voit toki valita, ja muistaisin, että ne kokonaan pois päältä - ainakin momentary-tilassa. Scribble strippien tekstit voi varmaan jättää tyhjiiksi, mutta näyttöjä tuskin saa pois päältä.

Tap tempon välkkumisen saa ainakin pois päältä. Minusta scribble stripit ovat juuri se syy miksi ottaa kalliimpi Helix Floor kuin LT. Niihin on tosi kätevä merkata esim. joku ulkoinen pedaali tai nimetä eri snapshotit.
Haeroe
16.12.2018 21:10:13

Onko kenelläkään ollut tällaista vikaa:
https://www.thegearpage.net/board/i … th-expression-pedal-solved.1898835/

Volume-pedaali on siis irti laitteen sisällä.

Mitenköhän T-kauppa hoitaa tämän? Olisi pari keikkaa lähitulevaisuudessa enkä oikein ehtis odotella uutta, jos vaativat lähettämään rikkinäisen ensin.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
edgehill
17.12.2018 15:05:58 (muokattu 17.12.2018 15:10:11)
Haeroe: Onko kenelläkään ollut tällaista vikaa:
https://www.thegearpage.net/board/i … th-expression-pedal-solved.1898835/

Volume-pedaali on siis irti laitteen sisällä.

Mitenköhän T-kauppa hoitaa tämän? Olisi pari keikkaa lähitulevaisuudessa enkä oikein ehtis odotella uutta, jos vaativat lähettämään rikkinäisen ensin.

Tuosta kannattaa ehkä olla yhteydessä suoraan Line6:iin.
Niillä oli joku vika laitteessa joka tekee noita runkoja, Sen vuoksi ovat ilmoittaneet, että ko. vika "korjataan" vaihtamalla laite uuteen oli takuu voimassa tai ei.
Eli oman Line6 -tilin kautta tiketti vireille.

Kuten frank Richotte Line6:ltä tuolla linkin päässä kirjoittaa:
"That is a defective unit and we will advance replace you one overnight. Please log a ticket. "
18is9
17.12.2018 15:40:04

Tämä Helix 2.70 päivityksen ohje on kyllä ihan mahtava :D.

-- -- -- --

*IMPORTANT: The three new tuner types only appear for those registered users who didn't complain incessantly about Helix's previous tuner on social media. For those who did complain (AND WE KNOW WHO YOU ARE), the new tuner will be unlocked once you perform ONE of the following:

- Post a photo of yourself on the Helix Facebook Group with the "X" logo written on your forehead in black Sharpie (washable magic marker is acceptable). The admins have been given the authority to unlock units with flagged serial numbers; assuming business hours, please allow 1-2 hours for the new tuner page to be unlocked (NOTE: You may have to restart Helix/HX for the new tuner page to appear)

- Post a meme of Arnold Schwarzenegger from Kindergarten Cop yelling "IT'S NOT A TUNAAHH!" on either the Line 6 HelixorThe Gear Page > Digital and Modeling Gear forum. Be sure to use the proper Impact font. Memes will not be judged for their artistic merit, although the spelling must be correct. Again, admins have been given the authority to unlock units with flagged serial numbers

- If you'd prefer to participate silently, you may instead manually rename 47 presets "Patience is Key" (NOTE: Will not work from HX Edit; nor can you just copy one "Patience is Key" preset into 46 additional locations. You must manually rename each one. Once all 47 presets have been named correctly, the inspector or FS5 on HX Effects will read "Tuners unlocked!")
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Haeroe
18.12.2018 16:23:56

edgehill: Tuosta kannattaa ehkä olla yhteydessä suoraan Line6:iin.
Niillä oli joku vika laitteessa joka tekee noita runkoja, Sen vuoksi ovat ilmoittaneet, että ko. vika "korjataan" vaihtamalla laite uuteen oli takuu voimassa tai ei.
Eli oman Line6 -tilin kautta tiketti vireille.

Kuten frank Richotte Line6:ltä tuolla linkin päässä kirjoittaa:
"That is a defective unit and we will advance replace you one overnight. Please log a ticket. "

Olin yhteydessä suoraan Line6:een. Pystyn hoitamaan tämän Suomen maahantuojan eli Musafasun kanssa. Thomann ei ollut kovin yhteistyökykyinen tekemään mitään muuta ratkaisua kuin sinne lähettäminen ja odottaminen.

Oli miten oli, olen sen verran innostunut Helixistäni, että tilasin varalaitteeksi HX Stompin.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
edgehill
27.12.2018 11:39:42
Jos WanhaWetäjä seuraat tätä ketjua niin mitäpä mieltä olet PowerCab:sta.
Mulla on nyt käytössä Yamaha DXR10 mutta tuo kiinnostaa.
Esim:
- toimiiko se yhtä hyvin FRFR-kaappina kuin vaikkapa DXR10?
- kaappimallinnukset, mitä mieltä niistä?
- plug and play vai pitikö omia presettejä säätää paljonkin että sai ne toimimaan PowerCabin kanssa?
- jne

Toinen kiinnostava kaappi on Laney FR112. Mutta sen paino ei -> 20kg.
https://www.thomann.de/fi/laney_lfr … jeSI6IjIiLCJsYW5ndWFnZSI6ImZpIn0%3D

t. edgehill

WanhaWetäjä: Jo kerran hukattu Helix floor tuli sitten tilattua kun Treen Fasulla sattui olemaan yksi vielä vapaana eikä siinä vielä kaikki...Hesan varastosta löytyi 1 kpl Line6 Power Cab plus vahvistinta, jokohan nyt alkaa puntit lepattaan.
Yamahan 12" aktiivikaappi on ihan ok mutta nyt pitäs löytyä enempi sitä "amp in the room" tuntumaa.
Saatan saada nuo jo viikonlopuksi himaan joten raporttia tulee kunhan tuota yhdistelmää pääsee tosissaan testaamaan, odotukset ovat aika korkealla demojen perusteella.

Kun mainitsin Thomannin hinnat niin eipä tarvinnut muuta sanoa, sain nuo ilman vääntöä jopa vähän niiden alle, pikku miinuksena tietty vain kahen vuoden takuu vs Tompan 3v, suurena plussana se että voin hakee ne ite Treen myymälästä, ei tarvi käyttää Postia tai lähettipalveluja kuin myös Tompan toimitusajat etenkin powercapin suhteen olisivat olleet 3-4 viikkoa, vähintään.
edgehill
28.12.2018 16:02:20
Oukki doukki. Ja kiitos, mielenkiinnolla odottelen.

Kvartaalin päästä Helix on ollut käytössä 3 vuotta.
On kyllä ollut enemmän kuin hintansa arvoinen härveli!

WanhaWetäjä: Joo...vasta yks huttukeikka takana ja mä hommasin tosiaankin perusmallin kun sen sai niin halvalla, oli esittelykappale täydellä takuulla.
En ole kerenny tehä soundeja tuon kanssa joten vedin flattina Helixilla missä mulla on Ownhammerin IRrit.
Pitäs tehä ihan uudet soundit niin että käyttäisi PowerCabin kaappimallinnoksia tai siis pitäs varmaan valita yksi mitä käyttää eli siitä puolesta en osaa sanoa vielä mitään vaikka ihan pikasesti tuotakin tuli testattua pienellä volumella himassa.

Plug and play laite tuo(kaan) ei ole vaikka voi kyllä vetää flattina samoilla Helixin asetuksilla mitä Yamahan kanssa ja toimii ihan ok, sanoisin että on siinä enemmän kitaravahvistimen tuntua kuin Yamahassa, jotenkin enemmän middlea ja sen myötä ainakin keikalla tuntui tulevan hyvin läpi. Käytin tuota ikäänkuin bakclinena ja Helixista linja pöytään, Yamahaa olen käyttänyt ihan monnarina edessä tai vähän sivulla eli tuotakin voisi aatella käyttää vastaavasti keikoilla. Nyt oli niin perinteinen keikka että ei tullut käytettyä säröosastoja joten se puoli jäi testaamatta.

Onhan tuo mukavan kevyt ja saa kallistettua joskin aika heiveröiset nuo jalat ovat. Varovaisen positiivinen fiilis tuosta jäi kokonaisuutena.
Pitää tehä tuo autotallivertailu PowerCap vs Yamaha 12", menee ensi viikkoon, laittelen kyllä infoa tuosta.
WanhaWetäjä
18.01.2019 19:17:55 (muokattu 18.01.2019 19:19:09)

edgehill: Oukki doukki. Ja kiitos, mielenkiinnolla odottelen.

Kvartaalin päästä Helix on ollut käytössä 3 vuotta.
On kyllä ollut enemmän kuin hintansa arvoinen härveli!

Joo, vähän on ollut vaiheessa PowerCab vs Yamaha DBR vertailu, hommasin Korg Kronoksen ja sen kaa on ollut säätämistä ja pirusti opettelua mutta ens viikolla pitäs tapahtua.
Sellanen kävi mielessä että kun mulla on kolme erilaista äänilähdettä, PowerCap, Yamaha DBR 12" ja vanha puukuorinen kulmamonnari niin toimisiko Helixin kaa homma niin että tekisin kolme eri vaihtoehtoa eri ulostuloilla kolmesta muuten identtisestä soundista eli voisin vertailla äänilähteitä ees taas ns livena patcheja vaihtamalla?
Niin no, PowerCabissa on vielä se mahollisuus että sitä voi käyttää kahella eri tavalla eli ilman Helixin kaappeja/IRreja tai niiden kaa, siinähän on itessaan nuo kaiutinmallinnukset jotka pitää valita ihan manuaalisesti kuin tossa perusmallissa ei ole midia.

Korg Kronokseen liittyen, eikös tuonkin voisi reitittää Helixin kautta koneelle käyttämällä noita ylimääräisiä in/out väyliä, mulla kun on vaan Apogee Duet joten inputteja on vaan 2 joihin Helix on kytketty xlr väylästä. Plugi outputeista
oon kytkenyt Helixin suoraan digivahvistimeen eli voi soitella ilman että tarvii laittaa iMac tulille.

Toisaalta Macit tukevat kahen interfacen käyttöä joten kai sitäkin pitää kokeilla, saisi vielä mikin kiinni Helixiin niin siinähän sitä ois koti"studio" pystyssä.
Meni vähän itekseen pähkäilyn puolelle tämä postaus ;-)
Mikko L
19.01.2019 20:16:23

Kuvasin ensimmäisen Helix-videoni: https://www.youtube.com/watch?v=MGs6h74kV58

John Petrucci -soundeja ja Periphery -soundeja tuntui irtoavan melko helposti. :) Varoitus: pientä promoa uudelle impulssikokoelmalle.
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
WanhaWetäjä
25.01.2019 00:06:29

https://www.dropbox.com/s/ew5f31g6bznhtqd/Helix%20kokeilua.jpg?dl=0

No joo, eka vertailu takana, vasemmanpuoleisen ikivanhan Powerworks monnarin voi unohtaa, toimii sinänsä ok mutta aika nuhju soundi. Ulostulo Helixin sendista 1.

Line6 toimii ainakin flattina hyvin eli kun käyttää Helixin IRreja, mulla on Ownhammerin Class-a duo setista joitain käytössä, suurin osa tutkimatta kun noita on niin mahoton määrä noissa seteissa. Ulostulo Helixin mono xlr.

Yamahakin on ok mutta on noissa eroja, toki pitäs päästä johonkin toiseen tilaan oikeen kunnolla luukuttamaan, autotallissa on aika kälynen akustiikka.Ulostulo Helixin mono plugi.

4 erilaista soundia identtisina kolmesta eri ulostulosta, kaikki vaihdettavissa nopeesti eli vetailu 1 soundi/vahvistin tehty ilman katkoksia esim piuhojen vaihdon tms takia.
Seuraavaksi pitäisi tutkailla vielä tarkemmin PowerCab vs Yamaha ja PowerCap sen omilla kaappimallinnuksilla vs flattina Helixin kaa.

Tällä hetkellä tuntuis että PowerCab vie "skabaa" melko selkeesti.
Hetfield
26.01.2019 20:36:30 (muokattu 26.01.2019 21:18:28)

Testailin tossa Helix LT:tä ja en saa mitään valmiita presettiä kuulumaan. Ihan kuin ne kaikki olis tyhjiä. Omia pystyn tekemään, mutta tehtaan presetit on kaikki ilman mitään soundia. En varmaan vaan osaa käyttää mutta pakko kysyä täältä kun en tajua.

E: Resetoin koko laitoksen 7&8 -namiskoilla, nyt kuuluu tehtaan presetit. Ihme paskaa kun ekaa kertaa vasta kokeilin koko presettejä. Onneksi lähti toimimaan.
Alright, alright, alright!
edgehill
28.01.2019 08:23:56 (muokattu 28.01.2019 08:28:41)
Joops. Mulla olisi tilanne, että pitäisi jotain hommata Helixin kaveriksi bänditreenikämpälle. Kotioloissa/autotallissa mulla on Yamaha DXR10.

Olin funtsinut, että hommaisin toisen samanlaisen mutta tuo PowerCab kyllä kiinnostaisi.
Onko muodostunut mielipidettä siitä, että jos olet ruuvannut soundin sillä sun Yamaha DBR12:sta niin kuinka hyvin se toimii sellaisenaan PowerCabin kanssa?
Vai pitääkö kovasti ruuvailla lisää?

Tuo PowerCab kiinnostaa jo ihan siitäkin syystä, että keväällä tuleva Helix FW 2.80 tuo Helixin ja Powercabin välille toiminnallisuutta (taitaa kylläkin koskea vain PowerCab plussaa ja L6 Link digilinkkiä). Helixistä käsin voi ohjata PowerCabin parametrejä sekä automaattinen stereo jos on kaksi Powercabia ketjutettuna L6 Link -piuhojen päässä.

2.80 firmiksen sisältö:
https://www.thegearpage.net/board/i … lix.1586637/page-3021#post-27913555

Ja heh, tuossa firmiksessä Helixiin tulee QWERTY -näppäimistöominaisuus, eli jatkossa Helix voi lähettää näppäinyhdistelmiä tietokoneelle USB:n kautta. Tarkoittaa, että Helixillä voi ohjata mitä tahansa softaa joka tottelee pikanäppäinyhdistelmiä.
Äänityssoftassa vaikka start, stop, rec jne jne.

Tällä videolla esitellään uutta firmistä (kohdasta 26:00 eteenpäin).
QWERTYä esitellään suunnilleen 35:30 eteenpäin (Keynote, Youtube).
https://youtu.be/0F1oOQdp-2Q

t. edgehill

WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/s/ew5f31g6bznhtqd/Helix%20kokeilua.jpg?dl=0

No joo, eka vertailu takana, vasemmanpuoleisen ikivanhan Powerworks monnarin voi unohtaa, toimii sinänsä ok mutta aika nuhju soundi. Ulostulo Helixin sendista 1.

Line6 toimii ainakin flattina hyvin eli kun käyttää Helixin IRreja, mulla on Ownhammerin Class-a duo setista joitain käytössä, suurin osa tutkimatta kun noita on niin mahoton määrä noissa seteissa. Ulostulo Helixin mono xlr.

Yamahakin on ok mutta on noissa eroja, toki pitäs päästä johonkin toiseen tilaan oikeen kunnolla luukuttamaan, autotallissa on aika kälynen akustiikka.Ulostulo Helixin mono plugi.

4 erilaista soundia identtisina kolmesta eri ulostulosta, kaikki vaihdettavissa nopeesti eli vetailu 1 soundi/vahvistin tehty ilman katkoksia esim piuhojen vaihdon tms takia.
Seuraavaksi pitäisi tutkailla vielä tarkemmin PowerCab vs Yamaha ja PowerCap sen omilla kaappimallinnuksilla vs flattina Helixin kaa.

Tällä hetkellä tuntuis että PowerCab vie "skabaa" melko selkeesti.
WanhaWetäjä
28.01.2019 14:40:31

edgehill: Joops. Mulla olisi tilanne, että pitäisi jotain hommata Helixin kaveriksi bänditreenikämpälle. Kotioloissa/autotallissa mulla on Yamaha DXR10.
Mulla oli lainassa myös joku 10" Yamaha, tein sillä muutamia keikkoja, se oli aivan ok mutta jotain siitä uupui. Saman olen huomannut mm laivoilla vaikka niillä onkin pro luokan kalliit monnarit. No joo, global equlla pystyy hienosäätämään soundia aika jees eri mestoissa.

Olin funtsinut, että hommaisin toisen samanlaisen mutta tuo PowerCab kyllä kiinnostaisi.
2 monnaria ja stereosoundi sitä kautta itelle on kyllä nastaa , jonkun keikan olen tehnyt noinkin. 2 PowerCappia vois olla kyllä tosi jees, voisin harkita kyllä.

Onko muodostunut mielipidettä siitä, että jos olet ruuvannut soundin sillä sun Yamaha DBR12:sta niin kuinka hyvin se toimii sellaisenaan PowerCabin kanssa?
Vai pitääkö kovasti ruuvailla lisää?

Flattina kun vetää Helixin IRreilla, mulla siis Ownhammereita, niin eipä noita tarvi hirveesti ruuvata, pitäis varmaan tehä myös joku soundi ihan alusta asti PCapilla jo senkin takia että voi testailla eri IRreja, miten ne vaikuttaa PCapin soundiin.
Sen huomasin että Yamahassa oli enemmän alapäitä, toki tuo pistää testata vielä niin että molemmat olis monnariasennossa lattialla, sehän muuttaa jo soundia aika lailla.
Toistaiseksi ainoalla PCapin kaa tehdyllä keikalla tuli selväksi se että monnariasento pudottaa alapäitä vs jos PC on lattialla normi asennossa.
Mutta kyllä mä alan keskittyyn tuon PowerCapin kanssa soundien muokkamiseen, Yamaha saa jäädä monnariksi muulle sälälle ja sen kautta voi tarvittessa vetää myös akkarit, nylonsähkis on valmistumassa joten sitä aion ainakin käyttää joillain keikoilla, ehkä myös teräskielistä.

Tuo PowerCab kiinnostaa jo ihan siitäkin syystä, että keväällä tuleva Helix FW 2.80 tuo Helixin ja Powercabin välille toiminnallisuutta (taitaa kylläkin koskea vain PowerCab plussaa ja L6 Link digilinkkiä). Helixistä käsin voi ohjata PowerCabin parametrejä sekä automaattinen stereo jos on kaksi Powercabia ketjutettuna L6 Link -piuhojen päässä.

2.80 firmiksen sisältö:
https://www.thegearpage.net/board/i … lix.1586637/page-3021#post-27913555

Juu, mulla on perusmalli eli en pysty noita midi/Line6 link osastoja hyödyntämään, perusmallin suurin "ongelma" on siinä että jos haluan vetää PCapin kaapimallinuksilla niin eipä niitä oikeen pysty keikan aikana vaihtaan, kytkin on laitettu ihan älyttömään paikkaan eli takapaneeliin näkymättömiin, tästä risuja Line6 suuntaan. Toisaalta jos noista on yksi todella mieluinen niin kyllä siihen voi rakentaa koko soundipaletin, silloinhan soittettaisiin ikäänkuin yhdellä kaapilla mutta eri vahvistimilla TAI sitten vedetään flattina ja Helixin omilla tai kolmannen osapuolen IRreilla. Tässä se suurin pähkäilyn aihe lieneekin vaikka onkin suht helppo testata.

Ja heh, tuossa firmiksessä Helixiin tulee QWERTY -näppäimistöominaisuus, eli jatkossa Helix voi lähettää näppäinyhdistelmiä tietokoneelle USB:n kautta. Tarkoittaa, että Helixsillä voi ohjata mitä tahansa softaa joka tottelee pikanäppäinyhdistelmiä.
Äänityssoftassa vaikka start, stop, rec jne jne.

No joo, liekö kuin tarpeellista, ehkä jossain määrin kyllä ja onhan tuo jaloilla editointikin ihan mahti homma esim keikoilla soundtsekissa, voi soittaessaan säätää eri parametreja hyvin kätevästi.
Toki softissahan on jo näppäinyhdistelmät ja mm Logicin perustoimintoja voi ohjata iPadilla, kuten just start stop.

Tällä videolla esitellään uutta firmistä (kohdasta 26:00 eteenpäin).
QWERTYä esitellään suunnilleen 35:30 eteenpäin (Keynote, Youtube).
https://youtu.be/0F1oOQdp-2Q

Onhan tuossa kaikenmoista uutta mallinnusten lisäksi ja varmaan tuota jalkahommaa tulee ainakin kokeiltua jossain kohtaa.
Välillä vaan tuntuu siltä että tavaraa on liikaa, jo pelkästään IRrien kaa on hirmu säätäminen kun niitä on satoja joissa on vaan pieniä eroja.

Täytyy sekin vielä testata miten PowerCap pelittää Helixin omien kaappien kanssa, säätövaroja on enemmän kuin ulkopuolisissa mutta esim Ownhammerit on lähes plug and play kun vaan löytää pari/kolme hyvää, enempää ei tarvi.
LaXu
29.01.2019 11:21:57
WanhaWetäjä:
No joo, liekö kuin tarpeellista, ehkä jossain määrin kyllä ja onhan tuo jaloilla editointikin ihan mahti homma esim keikoilla soundtsekissa, voi soittaessaan säätää eri parametreja hyvin kätevästi.
Toki softissahan on jo näppäinyhdistelmät ja mm Logicin perustoimintoja voi ohjata iPadilla, kuten just start stop.

Jekku tuossa on juuri se, ettei tarvi ottaa käsiä irti kitarasta seuraavaa ottoa varten. Mä en tykkää softaeditorien kanssakaan leikkiä juuri sen takia, että pitää pistää plektra johonkin, ottaa hiiri käteen, valita oikea blokki ja säätää. Paljon kätevämpi kun voi pyöräyttää potikkaa tai vaikka sit jalkapedaalilla säätää.

Aivan mahtavaa, että Line6 viitsii ajatella tällaisia vähän epätavallisempiakin käyttökohteita.

Helix Nativeen tuleva mahdollisuus disabloida "matki tätä Helix rautaa" toiminto on myös erittäin tervetullut. Mun 6600K @ 4.5 GHz pyörii jossain 5% CPU käytöllä nykyisellään ja tuntuu hölmöltä, että joutuu puljaamaan noiden pathien kanssa ja valkkaamaan efektiblokkeja sen mukaan mitä softa jaksaa pyörittää pelkästään keinotekoisten rajoitteiden takia.
Mikko L
30.01.2019 02:04:59

Tuli tehty "jotain erilaista" Helix-käyttäjille: https://ml-sound-lab.com

Kyllä minä ainakin saan Helixin kuulostamaan samalta kuin kaikki muutkin: https://youtu.be/3DccmEtbdTM

:)
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)