Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5275 276 277 278 279444 445 446 447 448
18is9
23.12.2018 20:32:50

Kyllä tuolla kolumbialaisen lisäksi kitarakamakin näyttää menevän kaupaksi kun vaan on kunnon tavaraa ja hinta kohdillaan. Joku viikko sitten oli minusta ihan hienosti modattu Gibson SG myynnnissä laukkuineen, olikohan 380€ hintalapussa. Oli vissiin päivän myynnissä. Eilen kävi Heritage 575 alle tonnin pyynnillä ja sillä välin kun tarkastelin katetta tililtä se oli jo myyty.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
parek
23.12.2018 21:18:50
tuskiz: Valehtelun tai jossittelun sijaan on helpompi vain jättää asiat mainitsematta.

Väärin. Tossa tapauksessa ostajaa harmittaa tiedustella noita perusjuttuja erikseen ja myyjää ottaa pattiin kirjoitella samat asiat kaikille kyselijöille erikseen.
nightbird
23.12.2018 21:36:15
Nyt on torilla ostajan markkinat kaikissa kamoissa, oikeastaan ainoa mikä liikkuu edes inhimilliseen hintaan myyjän kannalta on äänikortit.Kaikessa muussa saa unohtaa matematiikan jos haluaa edes muutaman kiinnostuneen. Onko joulu imenyt rahat vai mikä en tiedä.
tuskiz
24.12.2018 04:02:36
o0o: Väärin. Tossa tapauksessa ostajaa harmittaa tiedustella noita perusjuttuja erikseen ja myyjää ottaa pattiin kirjoitella samat asiat kaikille kyselijöille erikseen.

Potkijat kyselee, ostajat ostaa.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Pinewood
24.12.2018 08:38:58
nightbird: Nyt on torilla ostajan markkinat kaikissa kamoissa, oikeastaan ainoa mikä liikkuu edes inhimilliseen hintaan myyjän kannalta on äänikortit.Kaikessa muussa saa unohtaa matematiikan jos haluaa edes muutaman kiinnostuneen. Onko joulu imenyt rahat vai mikä en tiedä.

Onhan noita poikkeuksiakin. Esimerkiksi Strymoneille on jatkuvasti kova kysyntä ja myynti-ilmoitukset katoavat nopeasti.

Ja kyllä ostajatkin kyselee jos tarvetta on. Toki helpompi on ostaa sieltä, missä on viitsitty heti laittaa tarvittavat tiedot ja hyvät kuvat ilmoitukseen ja hinta kohdalleen. Jos jotain myyjää ärsyttää vastata samoihin kysymyksiin monta kertaa, aika tyhmä pitää olla, jos ei tajua päivittää tietoja ilmoitukseen.
kosmonausea
24.12.2018 10:20:07
18is9: Eilen kävi Heritage 575 alle tonnin pyynnillä ja sillä välin kun tarkastelin katetta tililtä se oli jo myyty.

Tämä kans kiinnosti aika lujasti. Tosin vielä enemmän kiinnostais 535. Sen ku näkis.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
LaMotta
24.12.2018 10:52:01

Markkinat on saturoituneet.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
arijuki
29.12.2018 12:37:40
Näköjään menee kaupaksi jos hinta on kohdallaan ja oikea ostaja osuu kohdalle. Ruokangas Mojo Grande lähti uudelle omistajalle :-)
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
Laulava Kylätohtori
29.12.2018 13:11:27
Mä en jaksa enää ostella mitään (paitsi kitarat kuumottaa). Ihan senkin takia, että spedu/vahvariosasto on kunnossa, eikä ne siitä enää vaihtamalla parane. Eli ei edes kiinnosta.

Skebat tosiaan kiinnostaisi. SG tai uusia stratoja, ehkä toinen Firebird tai joku musta hevonen. Skeboja on kuitenkin jo liikaa, joten uusia ei jaksa ostaa. SG:hen olisi massit odottamassa, mutta jotain pitäisi myydä ensin, eikä nyt jaksa sellaiseen alkaa...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Gary the pine
29.12.2018 13:35:26 (muokattu 29.12.2018 13:36:25)
Ilmeisen hyvin tuntuu menevän kun viesteihin ei vaivauduta vastaamaan. Jotenkin pidemmän aikaa ollut nouseva trendi että vaikka laittaa asiallisen viestin, ie. lisätietoa, hintapolitiikkaa, muuta lätinää, niin vastausta odotellessa ei kannata hengitystä pidätellä.
Tulin, näin, paskoin housuun.
arijuki
29.12.2018 13:50:23
Gary the pine: Ilmeisen hyvin tuntuu menevän kun viesteihin ei vaivauduta vastaamaan. Jotenkin pidemmän aikaa ollut nouseva trendi että vaikka laittaa asiallisen viestin, ie. lisätietoa, hintapolitiikkaa, muuta lätinää, niin vastausta odotellessa ei kannata hengitystä pidätellä.

Itse ainakin noudattanut periaatetta, että kaikille vastataan ja mahdollisimman nopeasti. Joskus toki pitää sulatella hetki jos on kyse tarjouksesta ;-)
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
Haeroe
01.01.2019 16:28:07

arijuki: Itse ainakin noudattanut periaatetta, että kaikille vastataan ja mahdollisimman nopeasti. Joskus toki pitää sulatella hetki jos on kyse tarjouksesta ;-)

Vähän tätä liipaten; kysyin myynti-ilmoituksen kommentissa viattomasti kitaran historiasta, ja myyjä otti ko. ilmoituksen kommentoinnin pois päältä eikä vastannut kysymykseen mitään. Kysymykseni oli akateeminen, mutta ei tuo ainakaan lisää myynnin todennäköisyyttä. Toisaalta ehkä myyjä arvasi minun olevan pelkkä renkaanpotkija, joille voi näyttää keskisormea.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
LaMotta
01.01.2019 16:39:25 (muokattu 01.01.2019 16:39:57)

Haeroe: myyjä otti ko. ilmoituksen kommentoinnin pois päältä eikä vastannut kysymykseen mitään.

Ottamatta kantaa juuri omaan tapaukseesi niin kommenttiosiot onkin yleensä täynnä joutavaa ininää ja uliulia.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Metalkallo
01.01.2019 17:04:37
Haeroe: Vähän tätä liipaten; kysyin myynti-ilmoituksen kommentissa viattomasti kitaran historiasta, ja myyjä otti ko. ilmoituksen kommentoinnin pois päältä eikä vastannut kysymykseen mitään. Kysymykseni oli akateeminen, mutta ei tuo ainakaan lisää myynnin todennäköisyyttä. Toisaalta ehkä myyjä arvasi minun olevan pelkkä renkaanpotkija, joille voi näyttää keskisormea.

No tuo vastaamattomuus ei todellakaan lisää myyntiä. Kaikki kysymykset kantsii kuitenkin laittaa henkilölle pikaviestin tai sähköpostin kautta, kun kukaan tuskin rupeaa jauhamaan kaikkea kommenttiosiossa. Henkilölle/myyjälle ei myöskään tule minkäänlaista ilmoitusta kommentista jos sen jättää kommenttiosioon joten hän ei välttämättä edes huomaa niitä heti.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
illu45
01.01.2019 17:18:57
Metalkallo: No tuo vastaamattomuus ei todellakaan lisää myyntiä. Kaikki kysymykset kantsii kuitenkin laittaa henkilölle pikaviestin tai sähköpostin kautta, kun kukaan tuskin rupeaa jauhamaan kaikkea kommenttiosiossa. Henkilölle/myyjälle ei myöskään tule minkäänlaista ilmoitusta kommentista jos sen jättää kommenttiosioon joten hän ei välttämättä edes huomaa niitä heti.

Eipä se tunnu auttavan pikaviestittely tai s-postilaan välillä
Olisin nupin ostanut mutta kun ei mitään vastausta kuulunut niin ostin sellaiselta joka viitsi takaisin päin vastailla
Eikun.........
mikki73
01.01.2019 18:45:47
Hiukan aukes kauppa, yks kitara ja päätevahvistin myyty pitkän odottelun jälkeen.
Kumma ettei saa 2 kitaraa menemään hyvillä mikeillä ees 300 euroon, no bulkkipaskaa kai ja modia ni se riittää. Tietääpä ainakin mitä ei tule enää ostamaan koskaan....
Haeroe
01.01.2019 21:39:14

LaMotta: Ottamatta kantaa juuri omaan tapaukseesi niin kommenttiosiot onkin yleensä täynnä joutavaa ininää ja uliulia.

Näin taitaa kyllä olla. En vaan ite viittinyt kysellä priva-viestillä, kun en ollut ostoaikeissa. Samalla aattelin tehdä mahdolliselle ostajaehdokkaalle palveluksen kysyessäni julkisesti epäselvyyttä kitarassa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
basisti1971
05.01.2019 08:57:47
Moi.

kosmonausea: Tosin vielä enemmän kiinnostais 535. Sen ku näkis.

Noita ei kait Suomessa mahdottomasti liiku, kuten ei muitakaan Heritageja.

Mulla käväisi aikoinaan se ainoa 535 natural joka virallisesti maahan tuotiin, korjasin katkaistun kaulan ja vaihtui Firebirdiin kitarataiteilija Siekkiselle Hämeenlinnaan joskus 90-luvun lopussa.

Heritagen arvostus oli ainakin tuolloin varsin marginaalista, ja halukasta ostajaa oli vaikeahkoa löytää.

T:Samuli
kosmonausea
05.01.2019 09:30:00
basisti1971: Moi.

Noita ei kait Suomessa mahdottomasti liiku, kuten ei muitakaan Heritageja.

Mulla käväisi aikoinaan se ainoa 535 natural joka virallisesti maahan tuotiin, korjasin katkaistun kaulan ja vaihtui Firebirdiin kitarataiteilija Siekkiselle Hämeenlinnaan joskus 90-luvun lopussa.

Heritagen arvostus oli ainakin tuolloin varsin marginaalista, ja halukasta ostajaa oli vaikeahkoa löytää.

T:Samuli

Juu, näin olen ymmärtänyt. Kyllähän niitä jostain reverb.comista sitten löytyis, mutta enpä taija jaksaa. Jos kerrankin pitäis päänsä kylmänä näiden hankintojen osalta tällä kertaa. Ostohousut ois jalassa ja budjettiakin vähän on, mutta ostan sitten jonkun kivan semi-hollow'n kun kohdalleen sattuu.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)