Mikko1978 21.12.2018 12:59:23 | |
---|
hallu: Olen täysin samaa mieltä tuosta kaapin herättämisestä ja jatkaisin vielä, että elementin herääminen vaatii tietyn määrän liikettä ja kaapin soiminen vaatii tietyn määrän ilman liikettä ja sitten se huoneen soiminen siihen päälle. Vaikka soundi olisi kuinka hyvä, niin jos se on liian hiljainen niin se on pihinää yhtä kaikki ja silloin korvakuulokkeet (tai monitorit) on oikea ratkaisu. Jos käyttää kitarakaappia, niin sen verran on voitava vahvistinta avata, että se kaappi saadaan henkiin. Tässä suhteessa kaapeissa varmaan on eroja, mutta se lienee oma keskustelun aiheensa "mikä kaappi soi hyvin hiljaa" . Mun mielestä akustisia tekijöitä ei voi ohittaa muuten kun laittamalla joku digimasiina vahvistimen perään joka tekee digitaalisen virtuaalikaapin ja mikytksen ja huoneen ja ajaa vahvistin sellaiseen mykkänä ja soittaa luureilla. Tämä on kuitenkin asian jonka kanssa varmasti jokainen sähkökitaristi joutuu tavalla tai toisella tulemaan toimeen ja onneksi nykyisin on valtavasti erilaisia ratkaisuja tarjolla, että varmasti jokaisen tarpeisiin löytyy jotakin. Perusajatukseltaanhan tuo on melko yksikertaista logiikkaa. Keveät ja joustavat komponentit heräävät pienemmillä tehoilla. Sitten taas nuo pienemmillä tehoilla heräävät komponentit eivät kestä isoja tehoja. Itse en kotikäyttöön näe oikein mitään ajatusta putkivahvarissa ja kitarakaapissa. Mallintava on tuossa käytössä niin paljon kätevämpi ja myös soundaa paremmalta. Rumpalin kanssa taasen tykkään soittaa oikealla vahvistimella. |
Jucciz 21.12.2018 13:17:08 | |
---|
Tää ketju on mainio esimerkki siitä, että kitarakamoista puhuminen voi olla ihan yhtä tärkeä harrastus kuin soittaminenkin! :D Eikä siinä ole mitään väärää. Mainiota joulun odotusta kaikille! |
Shredator 21.12.2018 13:32:01 | |
---|
Mikko1978: Itse en kotikäyttöön näe oikein mitään ajatusta putkivahvarissa ja kitarakaapissa. Mallintava on tuossa käytössä niin paljon kätevämpi ja myös soundaa paremmalta. Rumpalin kanssa taasen tykkään soittaa oikealla vahvistimella. Tämä on sitten varmaan aika subjektiivista, kun koen itse saavani oikeista vahvistimista kotonakin paremmat soundit kuin esim. Axe-Fx II:sta. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Jucciz 21.12.2018 14:03:16 | |
---|
Mikko1978: Itse en kotikäyttöön näe oikein mitään ajatusta putkivahvarissa ja kitarakaapissa. Mallintava on tuossa käytössä niin paljon kätevämpi ja myös soundaa paremmalta. Rumpalin kanssa taasen tykkään soittaa oikealla vahvistimella. Täähän nyt riippuu vähintään: a) vahvarista ja kaapista b) kodista Kerrostalossa nyt on iha persettä yrittääkään avata vahvaria niin paljon, että kaiutinkin vähän työskentelisi, mutta jos naapurit ja/tai muu perhe ei oo ongelma, voihan sitä vetää just niillä kamoilla millä haluaa. |
hallu 21.12.2018 14:42:01 | |
---|
Jucciz: Kerrostalossa nyt on iha persettä yrittääkään avata vahvaria niin paljon, että kaiutinkin vähän työskentelisi, ...... tääkin vähän riippuu a) kaapista b) elementeistä c) naapureista Stadissa ei juuri muuta vaihtoehtoa tavallisella ihmisellä ole kuin asua kerrostalossa ja aika moni täälläkin harrastaa soittamista. Mulla on tuossa naapurissa humpparumpali ja saksofonisti ja nekin pystyy treenaamaan..... miksi en sitten minä? "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
paskiaispaska 21.12.2018 15:04:17 | |
---|
hallu: tääkin vähän riippuu a) kaapista b) elementeistä c) naapureista Stadissa ei juuri muuta vaihtoehtoa tavallisella ihmisellä ole kuin asua kerrostalossa ja aika moni täälläkin harrastaa soittamista. Mulla on tuossa naapurissa humpparumpali ja saksofonisti ja nekin pystyy treenaamaan..... miksi en sitten minä? Olen joskus harrastanu seksiä kerrostalossa. Mallintavan kanssa olis varmaa ollu vähän hiljasempi meteli, mutta ei se oikeeta asiaa voita vaikka välillä joutuu keinokuormaa suun eteen painamaanki. |
TTV 21.12.2018 16:32:02 | |
---|
paskiaispaska: Olen joskus harrastanu seksiä kerrostalossa. Mallintavan kanssa olis varmaa ollu vähän hiljasempi meteli, mutta ei se oikeeta asiaa voita vaikka välillä joutuu keinokuormaa suun eteen painamaanki. Me kerrostalolaiset vain simuloimme noita juttuja :-) Mallintavien kimppuun pääsee Kannelmäen bordellissa, josta löytyy keinorevaa (hoks aasinsilta Revv:iin). Naapurin akkaa joku kerran luukutti täysillä, ei ollu ihan pienen päätteen ulinaa se... liekö jotain kiertoa ollut :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
paskiaispaska 21.12.2018 17:09:32 (muokattu 21.12.2018 17:10:30) | |
---|
TTV: Me kerrostalolaiset vain simuloimme noita juttuja :-) Mallintavien kimppuun pääsee Kannelmäen bordellissa, josta löytyy keinorevaa (hoks aasinsilta Revv:iin). Naapurin akkaa joku kerran luukutti täysillä, ei ollu ihan pienen päätteen ulinaa se... liekö jotain kiertoa ollut :-) Kyllä se pienempiki pääte pitää meteliä ku on kunnon soittimet ja soittotatsi. Kaveri vaan kerto... Ite joudun käyttämään overdrivea ja kaikenmaailman buffereita. |
LaXu 21.12.2018 17:18:48 (muokattu 21.12.2018 17:32:03) | |
---|
Mikko1978: Itse en kotikäyttöön näe oikein mitään ajatusta putkivahvarissa ja kitarakaapissa. Mallintava on tuossa käytössä niin paljon kätevämpi ja myös soundaa paremmalta. Rumpalin kanssa taasen tykkään soittaa oikealla vahvistimella. Mulla on molemmat. Kyllä siinä oikeassa kitarakaapissa on kuitenkin sitä jotain joka jää vähän uupumaan kaappimallinnuksien ja kuulokkeiden/monitorien kautta. Hiljaisellakin. Vahvarin voisin kyllä ihan hyvin vaihtaa mallintavaankin kotikäytössä, Yamaha THR100HD oli jo aika lähellä, ei olis pitänyt luopua siitä niin hanakasti vaan hankkia kitarakaappi kaveriksi. Mielestäni ongelma on enemmän, että sopivia tuotteita ei ole markkinoilla mun makuun - suurin osa oikeasti hyvistä mallintavista on noita "kaikki maan ja taivaan välillä" tyyppisiä ratkaisuja ja ne on monesti tarpeettoman monimutkaisia. Menee kyllä tehokkaasti ohi aiheesta, joten palataanpa asiaan: Tuo Revv G3 tuntuu olevan nouseva suosikki metallimiesten keskuudessa. Mikä siitä tekee niin erinomaisen? Miten vertautuu vaikkapa Diezelin tai Friedmanin pedaaleihin? |
TTV 21.12.2018 18:27:26 (muokattu 28.12.2018 14:41:02) | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
santakasa 22.12.2018 12:23:09 (muokattu 22.12.2018 12:27:52) | |
---|
Jaa no kiva näin vartijalle kertoa tommosista uusista pedaaleista, kun vajaa puol vuotta kesti saada edes se G3 x ) Mutta on kyllä mainio säröpedaali tuo G3! Mikä ilahduttavaa, siitä saa jo kivat soundit, kun ei edes koske sen enempää noihin säätimiin. Seymour duncanin invaderilla tulee vähän fuzzimaisiakin piirteitä alarekisteriin. Tein pikasen testipalan https://www.dropbox.com/s/e3l9rmzjn1st3db/testi.wav?dl=0Dean -> Revv G3 (red) -> Randall Satan clean -> Revv 4x12 open back -kaappi-impulssi. Molemmissa puolissa tuplaukset, joissa toisessa middleä enemmän ja toisessa vähemmän. Alataajuuksia pyyhin kaikki 120 hertsistä alas päin ja ylätaajuuksissa kaikki pois 12000 hertsistä eteen päin. Sitten vähän kompressorilla lisää potkua. Riffi on meikän humppabändin kappaleesta. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
santakasa: ... Tein pikasen testipalan https://www.dropbox.com/s/e3l9rmzjn1st3db/testi.wav?dl=0 Dean -> Revv G3 (red) -> Randall Satan clean -> Revv 4x12 open back -kaappi-impulssi. Molemmissa puolissa tuplaukset, joissa toisessa middleä enemmän ja toisessa vähemmän. Alataajuuksia pyyhin kaikki 120 hertsistä alas päin ja ylätaajuuksissa kaikki pois 12000 hertsistä eteen päin. Sitten vähän kompressorilla lisää potkua. Riffi on meikän humppabändin kappaleesta. Tuleeko tuo signaali Randallista linjaan vai keinokuorman kautta? Humpastanne puuttuu enää Nergalin murina päältä, hyvä meininki :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
santakasa 22.12.2018 14:15:15 | |
---|
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
TTV 22.12.2018 14:19:42 | |
---|
santakasa 22.12.2018 14:52:10 | |
---|
TTV: Todellakin, taitaa mennä lätty pukinpussiin :-) Danke schön! Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
santakasa 22.12.2018 17:25:43 | |
---|
Täähän toimii helkutin hyvänä tubescreamerinakin ainakin. Soittaa sillä keskimmäisellä säröllä, laittaa pedaalin gainit nollille ja volume kohtaan ennen kuin rupeaa kiertämään. Nupista sitten sopiva määrä säröä. Tää on kyllä monipuolinen särötin. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
TTV 26.12.2018 17:47:05 (muokattu 28.12.2018 15:33:11) | |
---|
LaXu: ... Tuo Revv G3 tuntuu olevan nouseva suosikki metallimiesten keskuudessa. Mikä siitä tekee niin erinomaisen? Miten vertautuu vaikkapa Diezelin tai Friedmanin pedaaleihin? Mulla on itellä ollut mm. Friedmanin BE-OD, Diezelin VH-4, ENGL Reaper ja tuoreimpana Abasi Pathos pedaalit ja niitä vasten voisin jotain kertoa G3 erinomaisuudesta :-) G3 on monipuolinen juurikin tuon Aggression-kytkimen takia, koska sillä pedaalin luonnetta ja saundia voi muuttaa näppärästi kevyestä rososta (OFF), tiukkaan mättöön (BLUE) ja edelleen tuhtiin ja täyteläiseen säröön (RED) pitämällä kaikki potikat samoissa asennoissa. Kullekin Aggressionille saa toki muokattua täsmällisemmätkin säröt ToneStackin avulla ja siksi ite päädyin hankkimaan 2kpl noita G3:sia, toisessa on säädöt BLUE:n mukaan ja toisessa OFF/RED mukaisesti. G3 ominaissaundi on mielestäni keskialueeltaan ja potikoiden vaikutustalueeltaan kaikkein toimivin metallikitarointiin ja tässä erityistä on se, että koko potikoiden säätöalue on periaatteessa hyödynnettävissä hyvää saundiin. Etenkin Mid ja Treble säätöjen taajuudet on onnistuttu valitsemaan hyvin, sillä ne purevat todella hyvin eri vireissä. Ylipäätäänkin Revv on onnistunut luomaan oman kuuloisen saundin vahvareihinsa ja siitä on helppo jalostaa myös erottuva pedaaliperhe. G3 on vähäkohinaisin pedaali, mitä olen testannut HiGain-alueella, niin OD:llä ryyditettynä kuin ilmankin. Pedaalin fyysinen tuntuma on samaa huipputasoa Friedmanin BE-OD:n kanssa, joskin G3 ON/OFF painike toimii pehmeämmin. Yhteenvetona: G3 on laadukas ja laaja-alainen säröpedaali. G4 tulee olemaan luonteva jatko pedaaliketjuun, jahka saavat pajalta niitä ulos... EDIT: Tässä Pete Thornin demoa https://youtu.be/ZPp_UsoypA4 "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Haeroe 26.12.2018 20:12:21 | |
---|
TTV: G3 ominaissaundi on mielestäni keskisalueeltaan ja potikoiden vaikutustalueeltaan kaikkein toimivin metallikitarointiin ja tässä erityistä on se, että koko potikoiden säätöalue on periaatteessa hyödynnettävissä hyvää saundiin. Etenkin Mid ja Treble säätöjen taajuudet on onnistuttu valitsemaan hyvin, sillä ne purevat todella hyvin eri vireissä. Ylipäätäänkin Revv on onnistunut luomaan oman kuuloisen saundin vahvareihinsa ja siitä on helppo jalostaa myös erottuva pedaaliperhe. Nimenomaan tuo keskialueeen säätö on mun mielestäni poikkeuksellisen "oikeassa" kohdassa. Jos vielä speduilla spedeilisin, G3 olis mulla jo. Viimeksi yhtä kovan vaikutuksen teki JHS:n Angry Charlie. Pitäis päästä tsekkaan jossain Friedmanin BE-OD deluxe. Normiversio siitä kuulostaa sirkkeliltä, mutta keskialueen säädön kanssa se saattaa olla G3:n kova kilpalija ei-metalli-osastolla. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
TTV 02.01.2019 20:27:55 | |
---|
TTV 04.01.2019 19:50:09 | |
---|