jupu 16.12.2018 16:17:09 | |
---|
Ibanezin pikkuvahvari oikuttelee. Aluksi kaikki on hyvin, mutta muutaman biisin jälkeen volat tippuvat minimiin. Jotain pihinää vielä kuuluu. Kokeilin jo eri putkia, ensin etuasteeseen ja sitten päättäriin. Mitä neuvoisit? Vahvistin on Ibanez Tubescreamer Amplifier TSA5TVR-U. |
paskiaispaska 16.12.2018 16:28:37 | |
---|
Joku huono kolvaus/liitos toimii kylmänä, mutta lämmetessään sitte kontakti katoaa. Tai joku viimesiä vetelevä konkka? |
jupu 17.12.2018 06:56:48 | |
---|
paskiaispaska: Joku huono kolvaus/liitos toimii kylmänä, mutta lämmetessään sitte kontakti katoaa. Tai joku viimesiä vetelevä konkka? Mikä olisi todennäköisimmin ongelmaliitos? Itse epäilisin maallikkona pääteputken kantaa.. |
jusu68 17.12.2018 08:52:50 | |
---|
jupu: Mikä olisi todennäköisimmin ongelmaliitos? Itse epäilisin maallikkona pääteputken kantaa.. Tai voi olla myös viimeisiä vetelevä volumepotikka. Kaverin JCM:ssä oli samaa ongelmaa ja pitkän pähkäilyn jälkeen volumepotikka vaihtoon. Ja taas toimi. |
paskiaispaska 17.12.2018 09:11:19 | |
---|
Jos nyt tälleen ihan vastuuttomasti heitän vinkin mitä ei missään nimessä pitäis mennä kokeilemaan - mutta mitä itse tekisin. Avaisin combon päätteen sillälailla että piirilevy näkyy. Laittaisin loopperilla jotain menemään vahvarista läpi ja sitten kun ongelma ilmenee, ni jollain sähköä johtamattomalla pitkähköllä kepillä(esim. puinen rumpukapula) lähtisin hyvin varovasti koputtelemaan komponentteja, putkenkantoja, liitoksia jne. Saattaisin jopa pukea suojalasit päähän jos sisällä on jotain isoja kondensaattoreita :P Huonon liitoksen/juotoksen luulis löytyvän tuollatavalla. Putkivahvarien sisällä menee kuitenkin lähes 500voltin jännitteitä - mikä on hyvä pitää mielessä ratkasuja tehdessä. |
Tomtom 17.12.2018 10:25:06 | |
---|
Mulla oli Koch Studiotonessa samanlaista oiretta ja onnistuin paikantamaan vian efektilenkkiin. Pikakorjaus oli laittaa tapsi (piuha) sendistä returniin. Nyt en laiskana jaksa kuukkeloida onko tässä lenkkiä vai ei mutta itellä näin. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Sax-pappa 17.12.2018 10:32:50 | |
---|
paskiaispaska: Jos nyt tälleen ihan vastuuttomasti heitän vinkin mitä ei missään nimessä pitäis mennä kokeilemaan - mutta mitä itse tekisin. Avaisin combon päätteen sillälailla että piirilevy näkyy. Laittaisin loopperilla jotain menemään vahvarista läpi ja sitten kun ongelma ilmenee, ni jollain sähköä johtamattomalla pitkähköllä kepillä(esim. puinen rumpukapula) lähtisin hyvin varovasti koputtelemaan komponentteja, putkenkantoja, liitoksia jne. Saattaisin jopa pukea suojalasit päähän jos sisällä on jotain isoja kondensaattoreita :P Huonon liitoksen/juotoksen luulis löytyvän tuollatavalla. Putkivahvarien sisällä menee kuitenkin lähes 500voltin jännitteitä - mikä on hyvä pitää mielessä ratkasuja tehdessä. Wanha perusohjehan on pitää toinen käsi taskussa kun tutkailee toimivan putkilaitteen sisuksia. |
Jucciz 18.12.2018 02:15:16 | |
---|
Sax-pappa: Wanha perusohjehan on pitää toinen käsi taskussa kun tutkailee toimivan putkilaitteen sisuksia. Mutta kenen taskussa? Riippuu vissiin poliittisesta kannasta. |
kosmonausea 18.12.2018 08:59:17 | |
---|
Jucciz: Mutta kenen taskussa? Riippuu vissiin poliittisesta kannasta. Steve Gaddin taskussa. Sori offtopic. Minä oon Hautamäjen Anssi. |
Sax-pappa 18.12.2018 09:20:10 | |
---|
Jucciz: Mutta kenen taskussa? Riippuu vissiin poliittisesta kannasta. Itseasiassa toimii hyvin kenen taskussa tahansa. Siispä omien mieltymysten mukaan ; ) |
Progorava 18.12.2018 10:53:37 | |
---|
Tomtom: Mulla oli Koch Studiotonessa samanlaista oiretta ja onnistuin paikantamaan vian efektilenkkiin. Pikakorjaus oli laittaa tapsi (piuha) sendistä returniin. Nyt en laiskana jaksa kuukkeloida onko tässä lenkkiä vai ei mutta itellä näin. Tässä ei liene lenkkiä Miksi pilata hyvä hiljaisuus puhumalla? |
jupu 18.12.2018 11:58:22 | |
---|
Progorava: Tässä ei liene lenkkiä Juu, efektilenkkiä ei ole. Oliskohan parasta pistää molemmat kädet kiltisti taskuun ja hakea ammattiapua. Taskut on jo valmiiksi tyhjät joten kädet mahtuu sinne hyvin. |
steelduck 18.12.2018 11:59:20 | |
---|
jupu: Juu, efektilenkkiä ei ole. Oliskohan parasta pistää molemmat kädet kiltisti taskuun ja hakea ammattiapua. Taskut on jo valmiiksi tyhjät joten kädet mahtuu sinne hyvin. Olisi... en menisi itse ronkkimaan vahvistimen sisälle. Siinä voi lähteä henki. |
Jucciz 18.12.2018 13:02:58 | |
---|
kosmonausea: Steve Gaddin taskussa. Sori offtopic. Bonhamin, Purdien tai Stubblefieldin taskussa on myös aivan hyvä olla. |
Tympee Huttunen 18.12.2018 13:47:33 | |
---|
Progorava: Tässä ei liene lenkkiä Tossahan on kuulokeulostulo? Usein se toimii myös kytkimenä ja hapettuessaan voi reagoida noin. Kuuluuko kuulokeulostulosta normaalisti? |
Moi. jupu: Oliskohan parasta pistää molemmat kädet kiltisti taskuun ja hakea ammattiapua. Ammattiapuun turvautuminen ei koskaan ole liioiteltua, tulee yleensä huomattaasti halvemmaksi ja helpommaksi kuin jos yrittää itse ensin. T:Samuli |
jupu 19.12.2018 16:35:55 | |
---|
Vein eilen potilaan lääkäriin. Saas nähä miten pikkuisen käy. Postailen epikriisin tänne sitten aikanaan. Kiitos kaikille apuaan tarjonneille. Hyvvää joulua! |
jupu 10.01.2019 17:06:56 | |
---|
jupu: Vein eilen potilaan lääkäriin. Saas nähä miten pikkuisen käy. Postailen epikriisin tänne sitten aikanaan. Kiitos kaikille apuaan tarjonneille. Hyvvää joulua! Pikkupotilas palasi lääkäristä. 4 konkkaa oli vaihdettu ja käsittääkseni diodeja myös. Pikkuriikkisiä penteleitä oli korjaajan pöydällä. En varmasti olisi itse osannut paikallistaa vikaa, saati sitten korjata. Nyt toimii. |
basisti1971 13.01.2019 07:07:56 | |
---|
Moi. jupu: Pikkupotilas palasi lääkäristä. 4 konkkaa oli vaihdettu ja käsittääkseni diodeja myös. Pikkuriikkisiä penteleitä oli korjaajan pöydällä. En varmasti olisi itse osannut paikallistaa vikaa, saati sitten korjata. Nyt toimii. Hienoa että pelittää jälleen. Kiitos myös tilannepäivityksestä, harmillisen usein ruukaa unohtumaan. T:Samuli |