Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rikkinäiset symbaalit / Symbaalien korjauttaminen
1
efunkelist
14.12.2018 09:14:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä uhosinkin jo facebookin puolella mutta laitetaan tännekin. Olen opiskelemassa symbaalien taontaa ja sorvausta ja rakentamassa omaa sorvia joka mahdollistaa paljon aiheen parissa. Tarkoitus on myös takoa itse uusia symbaaleja puolivalmiista aihioista kunhan saan niille lähteen. Jämäleikkeleistä taon tamburiinisymbaaleja ym.
 
Toistaiseksi homma on ihan satunnaista sunnuntaiharjoittelua joten mitään arvosymbaaleja en lähde customoimaan mistään hinnasta :D
 
Jatkossa on kuitenkin tarkoitus tarjota mahdollisuus halpojen / (korjattavissa määrin olevien) rikkinäisten peltien upgrademaamiseen ja customointiin. Halkeamat, oikomiset, fleabitet, keyholet, patinointi, viritykset, ohennukset jne..
 
Tämä vaatii kuitenkin paljon työtunteja ja hikikyyneliä pajalla SEKÄ harjoitusaihioita turattavaksi. Tässä lajissa on odotettavissa aika epäkiitollista suhdetta hutien ja onnistumisten välillä mutta toisaalta se on ihan tervettä zen-harjoitusta ja minäkasvatusta :P
 
Tarvitsen siis myös APUA eli jos sinulla on risoja/tarpeettomia peltejä niin tähän suuntaan please!! Työkaluissa ja oppirahoissa on jo runsaasti förskottia kiinni eli lahjoituksista lupaan sata karmaa ja kiitollisuutta (myös aivan soinnittomat vappuhuiskatkin kelpaa), hieman lupaavammista aihioista voin jotakin maksaakin.
Uskon kyllä itse että sopivista raakileista saan soivia soittimia tehtyä eikä niitä ole järkeä kaikkea itsellä pitää eli jotakin menee lopulta myyntiin kiertoon joilla rahoitan kuluvien työkalujen uusimista ym kustannuksia.
 
p.s. ei, minulla ei ole uunia eikä sulatus/valu-mahdollisuuksia eli täysin raakamateriaalista tehtyä suomalaista symbaalia ei ole vielä luvassa. Ehkä jonakin päivänä, kenties..
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Jucciz
18.12.2018 03:21:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mulla muuta kuin että älyttömän kiinnostavaa kuulla ja hurjasti tsemppiä tähän touhuusi efu! Jään odottamaan tarinointia, jos jaksat tänne aika ajoin jotain rustata. :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «