Snapo 14.12.2018 11:04:23 (muokattu 14.12.2018 13:38:04) | |
---|
Moi, Olisiko tämä oikea osasto kysyä.. Haen uusia kuulokkeita ja kaipaisin suosituksia teiltä hyvät kultakorvat. Aiemmat kuulokkeet ostin siten että kävelin Verkkokauppaan ja kuuntelin koko kuulokerivin läpi puhelimestani samalla biisillä. Päädyin hankkimaan suositut M-50X:t jotka ovatkin ajaneet asiansa. Tänä vuonna löysin eräältä foorumilta käppyrän ja ohjeet millä parametreilla kuulokkeiden V-käyrää saa neutraalimmaksi, ja hiljattain löysin myös vastaavan appin puhelimelle (Sonarworks). Kuulokkeet siis toimii ja etenkin taajuuskorjausten jälkeen pidän soundista. Voisin kokeilla myös jotain muuta mutta mitä? Soitan paljon kitaraa koneen kautta kuulokkeilla ja kuuntelen musaa sekä matkustaessa että avokonttorissa. Tämän takia tulisi olla mielellään suljetut, ei ne kaikista suurimmat möllykät ja sellaiset jotka soi puhelimenkin kautta riittävästi. En harrasta miksausta. M-50X:n äänieristykseen olen tyytyväinen. Näiden kriteereiden takia esim. paljon suositellut DT-770 ja HD6xx rajautuu pois. Hintakatto 400€ vaan ei haittaa vaikka halvemmallakin pääsisi. Bonuskysymys: Tällä hetkellä mulla on monitoreina Behkun 2030A:t. Mahdankohan saada enemmän irti kuulokkeiden vai monitoreiden päivittämisestä? Behkut ovat periaatteessa hyvät mutta tietyissä musiikkityyleissä kaipaisi lisää alapäätä, toisaalta taas joissain biiseissä hieman säksättävä yläpää häiritsee jota olen pyrkinyt korjaamaan kääntelemällä takaosan nappeja eri ilmansuuntiin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
ituvirtanen 14.12.2018 13:09:49 | |
---|
Musta hevonen mietintään: Shure SE215. Koska mainitsit liikkumisen, nämä sulkevat muut ulos ja ovat kompaktit kuskata. |
piivei 14.12.2018 22:54:51 (muokattu 14.12.2018 22:58:26) | |
---|
Sennheiser HD25 on myös hyvä vaihtoehto. Erittäin hyvä hinta/laatusuhde, kestävä rakenne ja sulkee hyvin ulkopuolisen metelin. Aika luonnollinen taajuusvaste. Myös nuo Shuren SE215-napit on oikein hyvät. |
Snapo 16.12.2018 12:48:31 | |
---|
Shuret voisi vaikka mennäkin kokeiluun ensisijaisesti matkustamiseen, työmatkoilla ym.. Jotenkin kuitenkin vieroksuttaa että nappeja voisi käyttää pitkiä aikoja. Hinnan puolesta en tiedä onko nuo niinkään upgrade aiempiin, erilaiset kuulokkeet enemmänkin. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Torniojaws 16.12.2018 19:43:01 (muokattu 16.12.2018 19:46:02) | |
---|
Snapo: Bonuskysymys: Tällä hetkellä mulla on monitoreina Behkun 2030A:t. Mahdankohan saada enemmän irti kuulokkeiden vai monitoreiden päivittämisestä? Behkut ovat periaatteessa hyvät mutta tietyissä musiikkityyleissä kaipaisi lisää alapäätä, toisaalta taas joissain biiseissä hieman säksättävä yläpää häiritsee jota olen pyrkinyt korjaamaan kääntelemällä takaosan nappeja eri ilmansuuntiin. Onhan huoneessa edes auttava akustointi? Itsellä on samat 2030A:t vm. 2005, eikä voi sanoa, että miksaus on kaiuttimista kiinni, kunhan huone on edes joten kuten kunnossa. Itsellä on kulmissa vaahtomuovibassoansat ja kriittisissä kohdissa (kajareiden takana, kuuntelupaikan sivuilla ja kajareiden vastapäisellä seinällä) vaahtomuoviabsorberit, eikä voi valittaa. Itsekin olen uusia luureja vähitellen etsimässä, kun nykyisten Beyerdynamic DT770 Pro'iden kaapeli alkaa olla mallia "Rusettien rusetti" ja vahvasti on suuntana Shure SRH840, jota kehutaan ja siinä on irroitettava/vaihdettava kaapeli. |
Torniojaws: Onhan huoneessa edes auttava akustointi? Itsellä on samat 2030A:t vm. 2005, eikä voi sanoa, että miksaus on kaiuttimista kiinni, kunhan huone on edes joten kuten kunnossa. Itsellä on kulmissa vaahtomuovibassoansat ja kriittisissä kohdissa (kajareiden takana, kuuntelupaikan sivuilla ja kajareiden vastapäisellä seinällä) vaahtomuoviabsorberit, eikä voi valittaa. Itsekin olen uusia luureja vähitellen etsimässä, kun nykyisten Beyerdynamic DT770 Pro'iden kaapeli alkaa olla mallia "Rusettien rusetti" ja vahvasti on suuntana Shure SRH840, jota kehutaan ja siinä on irroitettava/vaihdettava kaapeli. Hyvä pointti, on nimittäin hyvin kaukana optimaalisesta :) Siinä mielessä kuulokkeiden päivittäminen olisi huomattavasti helpompi ratkaisu. Eihän tässä hätä ole mutta pitäähän ihmisellä olla harrastuksia! "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Ziggy Bubba 21.12.2018 20:17:00 (muokattu 21.12.2018 20:20:20) | |
---|
|